-
UŽ MÁM TOHO DOSŤ!
Už mám vrcholne dosť tých kravín od rôznych neználkov. Takže: Vývoj automobilu trvá štyri roky. To ale absolútne, vôbec neznamená, že od prvej sice až po predstavenia na autosalone ubehnú štyri roky. Toto sú leda tak predstavi diletantov. Predstavy sa môžu rodiť omnoho skôr. Takže: Na začiatku je zadanie automobilu. Začínajú sa rodiť prvé myšlienky, dizajnéri kozultujú s inžiniermi čo a ako. Môžu ubehnúž až dva roky, kým sa rozhodne, že toto je definitívny dizajn auta. Môže to trvať aj dlhšie. Ďalšie dva roky sa pracuje na technike. Samozrejme, pracuje sa na technike aj počas hľadanie dizajnu. Samzorejme, zmeny na dizajne sa môžu urobiť, ale čím neskôr, tým sú menej prijateľnejšie v rozsahu, v akom to chce dizajnér. A môže trvať približne rok, kedy sa automobil už len testuje. To spolu dáva päť rokov a ešte treba spomenúť, nasledovný rok, kedy sa automobil predstaví verejnosti. Testuje sa , samozrejme do poslednej chvíľočky. Suma sumárum, ŠESŤ, 6 rokov ubehne od prých myšlienok až po predstavenie. Toto je približné priblíženie vývoja. Takže kecy o tom, že Fabia je kópiou Swiftu, lebo vývoj trvá len štyri roky od prvej skice po predstavenie je taký nezmysel, že mám pocit,že ten kto to hovorí, naozaj nemá v hlave celkom nič. A k zadku: Swift Concept ho mal v skutočnosti kolmý, to len bočný prelis navodzoval opitky dojem, že jeho zadok vytrča. A ešte jeden komtár k A-stpiku. Ano, aj taky sa našiel, podľa ktorého ho Fabia odkopírovala od Swiftu. Neskpoíroval ho náhodu od Roomsteru? Sift Concept bol predstavený v roku 2002, Roomster v roku 2003. Samozrejme, na koncepte sa pracuje asi tak rok. Chce mi niekto povedať, že zrovna od Swiftu odkukali A-stlipik??? A fakt si niekto nemyslí, že A-stĺpik nie je u Fabi prebratý od Roomsteru, keď je celý predok s Roomsterom rovnaký, ale že je odkukaný od Swiftu. Toľko neználkom prvej triedy.
1 235 Responses to UŽ MÁM TOHO DOSŤ!
[1]
5. 2. 2009 v 21:06K2
Concorde vs Tu-144
Space Shuttle vs Buran
CocaCola vs Pepsi
…a taky…
Fabia II vs Swift
Co je originál a co je kopie? Je to jen souhra náhod? Kdo byl aktivní v opisování? Nebo jen různé prameny vedou ke stejnému (podobnému) cíli? Tyhle otázky si asi lidi budou klást pořád, kdo ví ten pochopí, kdo neví, nebo nechce vědět, tak se v tom bude šťourat dál 🙂
Ale abych ti odpověděl na tvojí nevyřčenou otázku, tak pro mě jsou Fabia a Swift naprosto rozdílný auta :))
[2]
5. 2. 2009 v 21:17_Teddy_
Taky maly detail ti asi unikol: Fabia II *nie je* nove auto, a teda sa nejedna o vyvoj automobilu, ale modifikaciu existujuceho. V pripade Fabie II ide o facelift karoserie, nic viac (ci je podareny, alebo nie, to necham teraz stranou). Koncern rozhodol, ze Fabia zostane na starej platforme, takze podvozok, motory, prevodovky, napravy – to vsetko zostalo.
Pan odbornik, chces nam tu teda tvrdit, ze facelift karoserie trva 6 rokov?
[3]
5. 2. 2009 v 21:21LERAK
Ses vytáh, 507 …
[4]
5. 2. 2009 v 21:25_Teddy_
Len taky maly detail ti unikol, pan „odbornik“:
Fabia II *nie je* nove auto, ale len facelift (ci je podareny alebo nie, to necham teraz stranou). Koncern rozhodol ze Fabia nedostane novu platformu (bohuzial, dodavam), takze podvozok, napravy, motory, prevodovky – to vsetko sa prebralo z povodnej fabie (s minimalnymi upravami). Upravovala sa len karoseria.
Chces nam tu tvrdit, ze facelift existujuceho auta (v takom rozsahu ako prechod z FabiaI->FabiaII) trva 6 rokov? V tom pripade by sa uplne nove auto asi vyvijalo pol storocia… 😀
[5]
5. 2. 2009 v 22:34
Tak zrovna u Fábie II se dva roky vývojem nové techniky marnit nemusely 😀
Myslím, že to moc dramatizuješ. Auto nevzniká z ničeho, technika už existuje nebo se na ni pracuje nezávisle.
Ale jinak bych souhlasil, že Fabia nekopíruje Swift. Jenom se v detailech výrazně inspiruje. A některé prvky – a tím nemyslím úzkou a vysokou karoserii nebo absolutně nevzhledný interiér Fabie, spíš právě ty černý sloupky, sbíhající se hrany oken, světla obloukem protažená nahoře do boků apod. přebírají i další auta dalších značek. Nic špatnýho na tom stejně nevidím. Designér (ani konstruktér) nesedí v uzavřené místonsti, ale žije v reálném světě, vnímá to co je kolem něj, snaží se nasát to nejlepší zvenku a sám to podle svého zpracovat.
[6]
5. 2. 2009 v 22:34Ricardo
Tak zrovna u Fábie II se dva roky vývojem nové techniky marnit nemusely 😀
Myslím, že to moc dramatizuješ. Auto nevzniká z ničeho, technika už existuje nebo se na ni pracuje nezávisle.
Ale jinak bych souhlasil, že Fabia nekopíruje Swift. Jenom se v detailech výrazně inspiruje. A některé prvky – a tím nemyslím úzkou a vysokou karoserii nebo absolutně nevzhledný interiér Fabie, spíš právě ty černý sloupky, sbíhající se hrany oken, světla obloukem protažená nahoře do boků apod. přebírají i další auta dalších značek. Nic špatnýho na tom stejně nevidím. Designér (ani konstruktér) nesedí v uzavřené místonsti, ale žije v reálném světě, vnímá to co je kolem něj, snaží se nasát to nejlepší zvenku a sám to podle svého zpracovat.
[7]
6. 2. 2009 v 6:06webpaja
Co tu obhajujes ty dramatiku? Podle nazvu blogu jsem cekal znarodneni Slovenskej narodnej banky a ty prijdes s prstuvycucanou teorii o sloupku…
A co ty hrubky Hujere? :-))
[8]
6. 2. 2009 v 9:32Emel
No to je nářez :-))).
[9]
6. 2. 2009 v 11:22Johny.Rico
Ty jsi magor s prominutím…
[10]
6. 2. 2009 v 14:19507--
K2: Presne tak. 😉
[11]
6. 2. 2009 v 14:20507--
Teddy, ako sa ti zdá, že Fabia II sa od I líši len karosériou, tak asi si ju ešte nevidel.
[12]
6. 2. 2009 v 14:21507--
Ricardo. Presne tak.
[13]
7. 2. 2009 v 19:00Olod
6 let? A jinak seš v pořádku? Délka vývoje auta trvá podle použité techniky (jestli bude nová nebo přejatá) a jejich nároků (extrémní supersporty potřebují více času), podle nároků automobilek (zdali je model potřeba hned nebo může počkat) a ostatních věcí, které jsou ovšem všechny velice relativní. Vývoj může trvat klidně těch tvých 6 a více let (Veyron), ale může být klidně i pod 2 roky (Fiat Bravo). Celkově nejde s určitostí říct, kolik trvý vývoj automobilu, ale u normálních osobních aut, které nepotřebují extrémně náročnou techniku, bych více jak 3-4 roky nedával, Fábia II více jak 3 roky určitě netrvala (je postavená na základech Fabie I). Navíc u některých automobilek se testuje nejdříve technika a až poté design (pokud se to budeš snažit vyvrátit, projeď si sekci Top secret a uvidíš, že některé automobily jezdí jako karoserie současných modelů s technikou těch nových). Na závěr jedno doporučení: Navštiv psychiatra, to co tady někdy předvásíš hraničí s demencí.
[14]
7. 2. 2009 v 22:11
Je to sice pozdě, ale když už jsi to nakousl, budiž. Designéři Fabie II, na rozdíl od Fabie I (sice neoplývala krásou ale byla alespoň originální), neprokázali moc invence a není problém najít mezi ostatními automobilkami dárce designu. Takže, začneme od předu, předek Fabie II je vyráběn od roku 2006 jako součást Roomsteru. Celkové pojetí přídě si Škoda vypůjčila od BMW 5 (2003), jen charakteristické ledvinky byly spojeny v jednu masku a doplněn znak Škoda. Světla si pro změnu vypůjčili od Renault Scenic II (2003). Přední sloupek a střechu si, stejně jako Swift, vypůjčili z BMW Mini (2002). Zadní část Fabie II se objevila o rok déle – 2007, tvar zadních dveří pochází ze Swiftu (2005), zadní světla ze Subaru Legacy Outback (2004).
Pokud si jednotlivá auta prohlédnete a porovnáte s Fabií II, zjistíte, že podobnost není čistě náhodná. Vzkledem k časovému rozdílu mezi uvedením Fabie II resp. Roomsteru a ostatních vyjmenovaných aut, zjistíte, že ve Škodě měli dost času na okopírování designu.
[15]
7. 2. 2009 v 22:13ladlen
Musím uznať, pekná slohová práca od šiestaka, u mňa za 1. Alebo ide o niečo iné?
[16]
7. 2. 2009 v 22:13nemám rád VW
Je to sice pozdě, ale když už jsi to nakousl, budiž. Designéři Fabie II, na rozdíl od Fabie I (sice neoplývala krásou ale byla alespoň originální), neprokázali moc invence a není problém najít mezi ostatními automobilkami dárce designu. Takže, začneme od předu, předek Fabie II je vyráběn od roku 2006 jako součást Roomsteru. Celkové pojetí přídě si Škoda vypůjčila od BMW 5 (2003), jen charakteristické ledvinky byly spojeny v jednu masku a doplněn znak Škoda. Světla si pro změnu vypůjčili od Renault Scenic II (2003). Přední sloupek a střechu si, stejně jako Swift, vypůjčili z BMW Mini (2002). Zadní část Fabie II se objevila o rok déle – 2007, tvar zadních dveří pochází ze Swiftu (2005), zadní světla ze Subaru Legacy Outback (2004).
Pokud si jednotlivá auta prohlédnete a porovnáte s Fabií II, zjistíte, že podobnost není čistě náhodná. Vzkledem k časovému rozdílu mezi uvedením Fabie II resp. Roomsteru a ostatních vyjmenovaných aut, zjistíte, že ve Škodě měli dost času na okopírování designu.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.