-
GOLF S CINSKYM SRDCEM
Pred delsi dobou automobilka Volkswagen oznamila, ze se i ona vyda cestou hybridni techniky. Pokud si pamatuji, neco statickeho predstavila pod karoserii predchozi generace Golfu. Zda se, ze automobilka do vyvoje hybridni techniky vchazela dosti neochotne, spise pod tlakem verejnosti nez z vlastni vule, hnana jakousi povinnosti obsadit sve misto na danem trhu. Snad diky konzervativni povesti znacky, se malokdo o dany projekt jakkoliv zajimal, popripade jej bral spise s nadsazkou. Na projekt hybridnihu Golfu se zkratka zapomnelo. Ze by se ale ozubena kola osudu znovu pootocila?
Nemyslim, ze kdokoliv z nas zna presne technicke parametry pomalu prichazejiciho „zazraku“ z Wolfsburgu, ale nove informace zacinaji prosakovat. Ma snad jit o hybridni model Golfu TDI, ktery by mel byt schopen ujet urcitou vzdalenost na ciste elektricky pohon. Osobne si nemyslim, ze inzenyri z Volkswagenu dosli tak daleko jako v pripade Chevroletu Volt/Opelu Ampera, spis verim, ze pujde o pokus konkurovat Toyote Prius…ale…
Ale k veci. Zda se, ze by Volkswagen mohl pro svuj hybrid pouzit lithiove baterie, ktere nejsou toxicke a zaroven, v porovnani s konkurenci, pomerne levne. Jde o baterie, ktere vyrabi a pouziva cinsky vyrobce baterii do mobilnich telefonu a laptopu a automobilka v jedne „osobe“, firma BYD. Ve svem plug-in hybridu F3DM tato baterie funguje nejakou dobu a automobil je schopen ujet okolo 90km pouze na elektricky pohon. Co je na tom pravdy? To bych rad vedel i ja.
Prozatim jde spise o spekulace. S nastupem ciste elektro-automobilismu je take mozne, ze Volkswagen zapsal dobu a zustane pouze u konceptu, ale „snaha“ stoji za zverejneni. Rad bych tento projekt videl dotazeny do zdarneho konce.
Audi E-Tron, nestastnik AUTOMOBIL ZIMY 2009
Komentáře nejsou povoleny.