-
RODINNY VUZ 2
Dnes uz ma jine preference. Hodnoty, kterym se jeste vcera vysmival, dnes vypadaji tak realne, aktualni, dulezite. I kdyz zpocatku nechtel, GTI prodal. Za penize, ktere mu po prodeji zbyly dostal predstavu co si za sve penize muze dovolit. Ted se zamysli nad tim, co vlastne od sveho noveho vozu ocekava. Vykon, ktery hral v jeho preferencich prvni housle jeste vcera, mu dnes prijde tak nedulezity, detinsky, potrebny pouze pro bezpecnou jizdu. Bezpecnost je naopak to, co bylo az dodnes na okraji jeho zajmu. Doslova ho sokuje vedomi, ze auto je smrtici zbrani jak pro posadku, tak pro jeho okoli. Misto je dalsim aspektem, ktery ho dodnes nezajimal. Vetsinou v aute sedel s jeho pritelkyni, ci kamaradem. Kufr mel jen pro svuj hypersilny subwoofer. Stejne byl k nicemu, nic poradneho se tam nikdy neveslo a ani ho nikdy k nicemu nepotreboval. Dnes patri k jeho zakladnim pozadavkum. Kocarek se vejit musi.
Timto ziskava preference pro jeho novy vuz. Jsou jimi velikost zavazadloveho prostoru, velikost prostoru na zadnich sedackach a cena do 550 000Kc. K vyberu napomaha standartni vybaveni klimatizaci (jedno jakou) a radiem s CD.
Poctive si prosel webove stranky vsech moznych adeptu a celil nejednomu prekvapeni. Mitsubishi uz model Combi nenabizi. Pri surfovani si povsiml, ze ve vykonech motoru, at uz stejnych objemu, jsou velke rozdily a rozhodl se zaradit i vykon mezi sve preference.
Jako prvni z jeho vyberu odpadlo Mitsubishi, coz pro nej bylo velke zklamani. Bohuzel stejnou odpoved dostal i u Toyoty, combi uz v nabidce take neni. Vytvoril si tabulku, do ktere zapsal hodnoty, ktere pracne vyhledal na strankach prodejcu automobilu. Internetove stranky nekterych jsou velice neprehledne, nekteri dokonce vsechny hodnoty ani neuvadeji.
V tabulce si zapsal vsechny zjistene hodnoty a pro jednoduchost je ohodnotil hvezdickama.
Vykon: …………………………. Cena:(aud+klim)…………….Zavazadl. pr.:….Spotr…..Hvezd. dohr.
Golf : 75kw * …………………….535400 ***…………………..505l****……..7,4***…………11
Primera: 80kw *** ………………614900*……………………….465l***………7,2***……….. 10
Megane: 83kw **** ……………517900***…………………….520l****…….6,9****………..15
307: 80kw *** …………………..570000**……………………..520l****…….7,7**…………..11
Focus: 85kw **** ………………549000***……………………482l***………6,7****………..14
Octavia: 75kw * …………………539000***……………………580l*****…..7,4***………….12
Nubira(Lacetti): 80kw *** ……..418900 *****……………….400l**………..7,8**…………..12
Stilo: 77kw ** ……………………489000****………………….510l****…….7,2***…………13
Astra: 85kw **** ……………….524000***……………………490l***………6,8****……….14
Impreza: 77kw ** ……………….538000***……………………356l*………….7,9**……………8
Cee´d 90kw ***** ……………. 449000*****…………………534l****…….6,3*****……..19
Nektere modely musel prehodnotit, aby splnovaly jeho pozadavky. Focus ma vybavu Trend, Stilo Family a Nubira ma motor 1,6 s vybavou Star. Sam je vysledky jeho znamkovani prekvapen. Uvedomuje si vsak, ze jde o zavery vyhodnocene pouhym porovnanim nekterych technickych detailu. Hodla samozrejme pouzit i subjektivni pocity, ale presto nektere adepty uz z vyberu vyradil. Mitsubishi Lancer Wagon a Toyota Corolla vypadli uz na zacatku. K testovacim jizdam si vsak nevybere vsechny z vybranych moznosti. Nastavajici manzelka ma take sve slovo a nektere vozy ji pripadaji moc fadni, nudne, nektere moc svalnate a prilis muzske, nektere zase prilis neprakticke. Z pohledu zeny jsou nektere auta zkratka nepripustne. Jakozto gentleman vypousti 4 vozy z jeho vyberu a ponechava si ty, na kterych se s manzelkou dohodli.
Ktere, ze ale vypousti?
RODINNY VUZ 3 RODINNY VUZ (ZACATEK)
39 Responses to RODINNY VUZ 2
[1]
1. 8. 2007 v 19:09Miso
Do uzsieho vyberu by som vybral vozy: Ceed, Astra, a musim povedat, ze do tretice zrejme Octavia. Stilo by som vynechal, pretoze naozaj uz je vybehove,i ked urcite vychytane. Focus je subjektivne maly, Octavia, aj ked mi nie je po chuti, tou praktickou strankou o nej treba urcite uvazovat. Tak vela stastia!
[2]
1. 8. 2007 v 19:19marianek
Dobry vyber, jde ale pouze o hypotetickou situaci.
[3]
1. 8. 2007 v 22:37Ricardo
Focus není malý jen subjektivně. Je v něm prostě málo místa. Stejný problém asi bude u Octavie, i když ta na tom není tak špatně. Manželka asi vyřadí Subaru, že?
PS: ta Primera je o třídu výš než zbytek…
[4]
2. 8. 2007 v 9:47Klaudius
Po zhodnoteni ponuky jednotlivych vozov sa pohlad na vec opat zmenil. Snaha vyradit 4 auta mala za nasledok vypadnutie tychto aut:
-Impreza- s malym motorom pomerne fadne auto, s nie malou spotrebou, navyse s dost malym kufrom. Vzhladom na ponuku dost vysoka cena.
-Primera- moderne a priestorne auto, za ktorym sa obzrie kazdy, degraduje ho cena splhajuca sa az do nebies, predsa len je to auto o triedu hore a v tomto vybere vlastne nemala byt, aj ked sa paci. Patri do jedneho radu s autami ako su Mondeo, Vectra, Passat alebo C5.
-Stilo- draha proste povedala, ze Fiat nie, nema doveru k tejto znacke, inak vela priestoru za dobru cenu, spolahlivost vraj diskutabilna, ale kvalita vraj uz vyletela nahor… Co sa da robit, zelanie damy je rozkazom.
-Golf- k tomuto rozhodnutiu opat prispela nastavajuca. Sice sa paci, ani dobra kvalita nie je na zahodenie, nechce vsak trpnut, ze ho raz nenajde tam, kde ho zaparkovala. Tiez ma obavu z draheho servisu.
Zostali Megane, 307, Focus, Octavia, Lacetti, Astra a cee´d.
Draha by najradsej Octaviu, ma ju ocko a je super, tak preco nie?
Skusobna jazda prebieha hladko. Rusia iba pocutelne prejavy podvozku na rozbitych cestach, ktore je aj dost citit. Prava noha hra pretlacanu so stredovym panelom. Motor velmi nepresvedcil, predsa len, zvyk z GTI este chvilu pretrva. Draha nema voci autu ani najmensiu vyhradu. Paci sa jej.
Presun o kilometer dalej do predajne Forda. Skusobna jazda je dohodnuta, tak nie je problem. Na rozdiel od Octavky vyzaduje „chlapskejsi uchop“. Jazda je prijemna, podvozok drzi stopu precizne. Tiez je pomerne tvrdy, motor sa zda byt subjektivne celkom zivy, ale aj trosku hlucnejsi. Draha reaguje pozitivne. Prekaza jej iba dost vysoko osadena palubovka, ale to je asi vec zvyku.
Tretie auto – Megane. Trochu tesnejsi ale utulny interier. Clovek sa v nom citi velmi, velmi prijemne a pohodlne. Volant krasne sadne do ruky. Jazda je ticha, pohodlna, podvozok voci predchadzajucim autam az prilis makky, co na zaciatku vzbudzuje pocit, ze nie je az taky precizny a treba si davat pozor najma na vyjazdene kolaje. Po 15 minutach je ale vsetko okej, auto zanechalo dobry dojem. Aj nastavajucej sa svihacky dizajn paci.
307 – prvy pocit je velmi podobny tomu v megane. Iba priestoru je viac, interier je vyrazne vzdusnejsi. Jazda super. V meste citit pomerne dlhy razvor. Manzelke sa nepaci velka papula vpredu, vlastne obom. Za volantom to ale necitit…
Lacetti – par minut si obzerali auta, bez toho, ze by si ich niekto vsimol. Az potom sa nejaky chlapik spytal co chcu, o dohodnutej skusobnej jazde nevedel, zavolal kolegu. Ten o par minut prisiel, prekypoval ochotou. V aute prekvapil pach plastov, nepacila sa ani ich kvalita, voci ostatnym o kus slabsia. Jazda bezproblemova, vcelku prijemna. Trochu rusi vrzgajuce sedadlo vodica. Predavac ho zdovodnuje tym, ze auto obcas pouziva 140-kilogramovy kolega. Nepaci sa kufor, ma velku plochu, ale je dost plytky. Rozpacity dojem z predajcu.
Astra – ze by jeden z favoritov? Krasavica expresivnych tvarov, trochu nemecky stroha, ale paci sa. Nie uz tak posed za volantom, tu spravnu polohu chvilu hladam. Trochu tmavy interier. Ale jazda, to je jedna balada. Podvozok patri k tvrdsim, je ale pomerne slusne odfiltrovany, motor takmer nepocut. Manzelka si polohu zavolantom hlada este o chvilku dlhsie, vyhlad z auta ju nijak neoslnil. Ale inak bez namietok. Urcite horuci favorit.
cee´d – na toto auto boli zvedavi obaja. Poculi o nom dobre, aj zle, ale vsetko len subjektivne nazory. Vsetky dostupne testy (kratka verzia) vsak dopadli nad ocakavania. Takze? Prekvapil zaujem a ochota predajcu, u korejskych znaciek nie az tak samozrejme ocakavana. Ale casy sa menia. Interier auta na pohlad az prilis jednoduchy, velke plochy len tu a tam prerusene nejakymi ovladacmi ci tlacitkami, stredovy panel na palubovke plava ako kryha v mori. Istym sposobom posobive. predavac sa cuduje, ze nechcu diesel, predava sa najviac. jazda je mozna ihned (den predtym sa do predajne nemohli dovolat). Ide s nimi pan, ktory pripravuje nove auta na odovzdanie zakaznikom a cestou na nich chrli informacie do najmensich podrobnosti. Jazda vpohode, subjektivne podvozok menej isty ako vo Focuse ci Astre. Najvacsi interier, vyhlad vzad vsak podla ocakavania slaby. Draha ale nema vyhrady. Zda sa, ze nasla novy idol. Mozno sa oplati pouvazovat o tom diesli. Predsa len ma o nejaky ten liter mensiu spotrebu…
Verdikt…..nie je. Je velky problem sa rozhodnut. Nastavajuca vaha medzi Octaviou a cee´dom. On by bral najradsej Focusa alebo Astru. Obom sa pacil Megane. Lacetti vyradili zhodne obaja, nepresvedcil. Octaviu na jej zlost nechce on. O.K., moze byt aj cee´d a draha bude spokojna. Jej az tak nesadol Ford, ani Astra, s Peugeotom by to na tesnych parkoviskach mala tazsie, nie je az taky dobry sofer. Takze jednotkou zostava cee´d, este sa ponuka sanca mat usporny a vykonny diesel za dobru cenu, cislo dva je Megane. Co vybrat?
Po par dnoch uvazovania, ako som uz naznacil v uvode, je vsetko inak. Draha meni nazor. Kamoskin priatel ma novy Ford S-Max a je to uzasne auto. Vacsie rozmery a tazsie parkovanie zrazu nie su dolezite, ani argument o cene velmi nepomaha, urcite existuju podobne uzasne auta za sumu, ktoru si mozu dovoli. Nevadi, ze pobehali kopu predajni a odskusali niekolko aut. MPV je ideal.
Po kratkom surfovani na internete nasiel par zaujimavych aut, sam bol prekvapeny. Scenic1.6/110k v pozadovanej vybave616.900,-, dlhodoba prebiehajuca akcia cenu stlacila na 526.900,-. Verzia Grand s bezodnym kufrom alebo siedmimi sedadlami 551.900,-, ale rozhodol sa, ze az taky autobus je zbytocny. C4 Picasso 1.8/127k stoji 649.900,-, drahej sa neskutocne paci, mozno by buduci svokor s peniazmi pomohol… Xsara Picasso 1.6/110 k za 599.900,-, v dlhodobej akcii vsak realna cena o kusisko nizsia. Vyjde lacnejsie ako predtym uvazovane kombiky. Opat evyborna ponuka KIA. Carens stoji len 499.980,-, pri tej cene uz nehra rolu nutnost dokupit si radio zvlast. Ikona Touran za 614.400,-. Dalej Opel Zafira, pripadne Meriva. Fiat Multipla. Focus C-Max. Hyundai Matrix. Nissan Note. Vsetky alebo vacsina o trochu drahsie ak si mozu dovolit, prakticky vsak za cennikove ceny nepredava nikdy nikto. A u niektorych z vymenovanych su naozaj lakave akcie. Stoji za to uvazovat o nich?
Sikovny kombik by plne vyhovoval. Ale draha si este nechce vybrat. Trva na svojom. Novy sen o MPV je lakavy. Zda sa, ze kolotoc hladania najvhodnejsieho auta pre rodinu sa roztoci este raz…
[5]
2. 8. 2007 v 9:50Alessio
Ona nechá Megana a ceed, on Focuse a Astru
[6]
2. 8. 2007 v 13:14okristan
Klaudius: To je teda rozbor! :palec nahoru:
marianek: Já bych to viděl tak, že ona bude chtít Focuse nebo Golfa, ale u golfa jí zklamou zadní světla. On se bude rozhodovat mezi Focusem, Golfem a Astrou. Tím pádem bych to viděl na Focus.
[7]
2. 8. 2007 v 13:44Klaudius
okristan: tesi ma, ze si to niekto precital cele :-)…zamontoval som do toho trochu moje skusenosti s vyberom auta, ktory skoncil jazdenym Scenicom, pretoze sumu, s ktorou pocita Marianek, som nemal…
[8]
2. 8. 2007 v 14:50GTI
Klaudius: BRAVO…
[9]
2. 8. 2007 v 15:11okristan
Klaudius: Napsal jsi to skvěle. Výboornej návod pro ty, kteří by řešili podobnej problém. A napsal jsi to čtivě, takže nebyl problém to přečíst celý. Osobně bych se rozhodnul jinak, moje manželka patrně taky, ale to teď neřeším. Bylo to výborný 🙂
Musím asi zajet do tý Blavy abysme si dali toho Kelta 😉
[10]
2. 8. 2007 v 15:33Tom
Nechapu to zvazovani Octavie – nejslabsi motor (a tipuju, ze i vybava) a skoro nejvyssi cena, fadnejsi a kradenejsi auto na nasich silnicich tezko potkate. A nejvic mi hlava nebere, vyber auta podle toho, jestli je prodavac blondak nebo na jezka apod.! Opravdu dulezite parametry vozu… 😮
[11]
2. 8. 2007 v 16:33marianek
4: Klaudius: To abys dopsal i muj pribeh za me:-))). Ale kdepak, budeme jeste pokracovat. Jinak mas ode me palec vzhuru, je videt, ze jsi celil podobne situaci, kterou se zde snazim navodit. Mozna, ze takovyto rozbor opravdu nekomu pomuze.
[12]
2. 8. 2007 v 16:35marianek
10 Tom: Ano kradeze budou v pristim dile.
[13]
2. 8. 2007 v 19:27Jozki.
Tak ako prve musi byt pochvala Klaudiusovi. Perfektne napisane strucne prehladne. Ak budem uvazovat nad autom s takymito podmienkami tak fakt sadneme na par drinkov. Vlastne mozme aj tak. 🙂 Ale k veci. Ako prve by isla von Primera kvoli cene. Impreza – spotreba slaby motor a maly kufor. Nubira – kvalita plasty maly kufor. Stilo – talian a kvalita. Ceed – nove auto v novej tovarni takze zatial nie. Mozno o rok dva ked vychytaju muchy. Astra – sedadlo a „pracovisko vodica“. Ktoze nam to ostal ? Megane 307 Skodovka Golf a Focus. Focus vypadava kvoli miestu v interieri hlavne vzadu. Megane a 307 su francuzi takze podvozok maksi skor na pohodovu „plavnu“ jazdu. Ostava Golf a Skodovka. Podme si vyskusat ci kocik a par dalsich veci vojde do Golfa ked uz ma ten mensi kufor. Ak nie berieme Oktaviu a ak ano ? Tak to teraz neviem – tazky vyber. 🙂
[14]
2. 8. 2007 v 19:41marianek
13 Jozki: Zajimave vyrazeni……. Stilo – talian a kvalita
[15]
3. 8. 2007 v 6:16Klaudius
8-GTI: Pochvala od Teba hreje :-), thank you
9-okristan: Tak to pivco by bolo fajn, na to urcite nepoviem nie 🙂
10-Tom: Ked i de o auto pre rodinne vozenie, tak ma kilowatty nejak zvlast nezaujimaju. Zaujima ma prietor, praktickost, naklady. Octavka je takmer idealne auto, mne osobne sa vzhladom na to co ponuka zda trochu predrazena, tiez som sa za volantom citil trochu stiesnene. Ale to je moj subjektivny pocit, zacinam byt roznmaznany zo Scenica…
11-marianek: Svoj serial si urcite pis sam :-), chcel som len naznacit jedno z moznych dalsich smerovani. Momentalne na blog nemam prilis vela casu, je ovela lahsie na niekoho nadviazat a par minut sa rozpisat ako vymyslat a pisat nieco nove. Kolko pokracovani planujes? Je to dobre, viac nez dobre. 😀
13-Jozki.: dakujem, uz sa zacinam cervenat. Sledujem, ze mas ine priority ako ja. Osobne by som Octavku nevolil ako pisem uz vyssie, Golfa tiez nie, ale nechcem do tejto fajn atmosfery vnasat osobne invektivy. Inak Focus Ti pripada maly? Ja som mal z neho pocit ze ma jeden z najvacsich interierov. Najma na sirku, v tejto triede snad jedine kombi, kde je sanca napchat dozadu tri detske autosedacky vedla seba.
[16]
3. 8. 2007 v 6:24Klaudius
10-Tom: na predavacovi zalezi – sluzby su velmi dolezita vec ked kupis auto, budes potrebovat servis, obcas nejaku radu, alebo budes chciet nejake original doplnky. Uz spravanie sa, ochota a najma znalosti predajcu vela o urvni firmy napovedia…
[17]
3. 8. 2007 v 7:35Jozki.
15 – Preco osobne invektivy ??? V porovnani s Octaviou a Golfom sa mi Focus zdal maly – marketingovo to nazvime „utulny“. 🙂 Motor podvozok materialy – to vsetko je OK super len ten priestor v porovnani s tou 2 je mensi. A jedna z podmienok pri rodine je priestor.
[18]
3. 8. 2007 v 7:57Klaudius
17-Jozki.: no neviem, zdanie moze klamat. Interier Focusa kombi som si meral, teda na sirku. Jediny nadpriemer. Nevravim, ze pozdlzne a priestorom nad hlavou je tiez najlepsi, to skor nie. Octavka presla z extremu do extremu – podla mna. V prvej generacii sa perfektne sedi vpredu, tam je miesta na rozdavanie, a stiesnene vzadu. Druha generaci je opacna – priestor vpredu kvoli mohutnej palubke, sirokemu stredovemu panelu a masivnym caluneniam dveri nie je prave velky, ja sa tam citim dost stiesnene. Naproti tomu vzadu je zase priestor kralovsky. Co sa tyka Golfa, snazil som sa pisat prakticke argumenty, preco ho nechcem ja, to je ina rozpravka a to by bolo z mojej strany skutocne zbytocne vnasanie osobnych invektiv ako som uz napisal.
[19]
3. 8. 2007 v 11:32Loo
Klaudius: Pekne citanie, logicky vyvoj pri vybere auta – hatchabck – combi – MPV.
O par rokov (viac prachov) by si skoncil pri idealnom rieseni pre rodinu – SUV + nejaky herkel do mesta.
[20]
3. 8. 2007 v 12:15Klaudius
19-Loo: ved ja tak fungujem :-)….Scenic je moje MPV a stary Forman kombik a vozitko do mesta zaroven….xxxx….:-))
[21]
3. 8. 2007 v 12:33bassmarc
mal som Octaviu, a Focus. combi.
octavia stara 81kW, focus novy 85kW.
octavia bola pohodova. usadenejsia.
focus jednoznacne sportovejsi, chic.
priestorovo velmi vyrovnane. aj priestor vpredu, aj vzadu, sikovny predajca spavi zazrak s posunutim sedadiel.
kufor bol vacsi v octavii. jednoznacne. ale uplne mi stacil aj ten vo Focuse.
spotreba bola vyssia vo Focuse. 6.5l oproti 5.5l. a jazdil som ozlomkrky. rozdiel by nebol taky velky, keby sa focus neustale nenukal na pretekanie. pri rovnakych casoch by bol rozdiel cca liter.
ale pre mna bola dolezita bezpecnost.
ta bola vo focuse vyborna. vsade airbag, vyborne brzdy a hlavne podvozok. neporovnatelny s octaviou.
pohodlie obsluhy opat vitaz focus. prijemny interiet, vzdusny, super radio, ovladanie na volante, akusticky komfort.
a este jeden fakt, po 300 km jazde ma z dunenia tdi bolievala hlava, co mi v tdci fordu nehrozilo.
mam dve deti. spokojne. vlastne im to bolo asi dost jedno. este nevedie rozpravat.
zena mala radsej octaviu. ale pri sluzobnom aute nemala moznost vyberu. cha
[22]
3. 8. 2007 v 12:40bassmarc
a na zaciatku som bol v rovnakej situacii.,podobnej
limit 550 tis ceskych. tato nizsia stredna trieda. diesel, kombi.
vyberali sme z :
toyota corola,
307,
megane,
astra,
focus.
to su prijemne povinnosti
[23]
3. 8. 2007 v 13:47Klaudius
22-massmarc:
dost dobry vyber, podmienky blizko idealnym…ja som riesil vozenie familie s tromi malymi detmi a sumou cca 400 tis. Sk, ktora sa casom scvrkla len na 350. Nakoniec to vyhrala jazdenka, co uz, svetom hybu peniaze, nie zbozne zelania a sny.
[24]
3. 8. 2007 v 14:31lancer24
klaudius – pekne napísane,len tak dalej
[25]
3. 8. 2007 v 15:30RS
Ja myslel že dnes „každy“ nakupuje v akční nabídce. Tak že ty ceny jsou docela mimo.
Oblíbená verze Focus Kombi Collection(Trend +) se stejným motorem 74kW je k dispozici za 399 990 Kč.
http://www.ford.cz/ns7/currentpromotions/foc_promotions/foc_cpromo06_gold_trd/-/-/-/-#
[26]
3. 8. 2007 v 15:36RS
Nebo to same V TDCi Focus Kombi Collection(Trend +) 1.6 Duratorq TDCi 66 kW 459 990 Kč.
Na bežné jezdění uplně dostačující.
[27]
3. 8. 2007 v 17:02Loo
All: na kolko uvazujete si nechat to auto? 2 roky, 5, 7..?
[28]
3. 8. 2007 v 18:48marianek
25 RS: ceny jsou podle ceniku, ne kazdy prodejce ma akcni nabidku, proto je lepsi porovnavat cenu podle ceniku.
[29]
3. 8. 2007 v 18:51marianek
[21] bassmarc: ano, je videt, ze mas zkusenosti a tech si zde cenim. Je potrebne mit priority v poradku.
[30]
5. 8. 2007 v 8:06Kukin
Po 11letech s Felícií 1.6Combi jsem řešil jaké auto pro 4člennou rodinu.Děti 3 a 6let.Bazaru se bojím.Opel zafira za 379tis.jako nový
r.v.05 s úvěrem na 3roky vyšel na 545tis.Po vyzkoušení Mazdy 5,Kia Carens,na pocity zvítězil Citroen C4Grand Pcasso za 614tis v super výbavě.Nakonec kupuji Renault Grand Scenic1,6.S leasingem 0% zaplatím za 4roky 446tis.bez DPH!!!To rozhodlo.
[31]
6. 8. 2007 v 6:16Klaudius
30-Kukin: zaujimava skusenost. Tiez som chcel Grand Scenic, ale jazdeneho zozenies tazko, nejak sa toho nikto nezbavuje…Uvazoval som, ci pri tak velkom aute nie je motor 1.6 predsa len trochu poddimenzovany. Spotreba zrejme nebude zvlast nizka…(?)
[32]
6. 8. 2007 v 6:19Klaudius
25-RS: jasne, nejaka akcia je skoro stale. raz mas vecsiu, inokedy mensiu zlavu, niekedy je vyhodnejsi leasing, niekedy dostanes zadarmo vybavu navyse. Preto by nebolo relevantne porovnavat akciove vozy, cennikove ceny maju ovela vacsiu vypovednu hodnotu. Tato situacia je ciste hypoteticka, takze pevne ceny sluziace na porovnanie plne vyhovuju. Je jasne, ze v reali by si kupil ovela lepsie, nez kam sa dopracujeme tu. 🙂
[33]
6. 8. 2007 v 6:21Klaudius
To marianek: kedy chystas tretie pokracovanie? Aspon dodatocne si ho precitam, zajtra vecer uz lezim pri mori… Vpadnem sem az o dva tyzdne. Tak zelam vela zdaru. 🙂
[34]
6. 8. 2007 v 16:13marianek
[33] Klaudius: Pokracovani na toto tema budou jeste dve. Bohuzel casu je tak malo, ze to bude jeste cerstve, az se vratis. Preji ti hezkou dovolenou.
[35]
6. 8. 2007 v 19:12Jancula
Ja som po podobnej dileme nakoniec kupil pred mesiacom faceliftovany akciovy C-MAX 1.6TDCi 66 kW vo vybave Family X za 613 000 Sk v striebornej farme. Este som vydrankal zimne gumy na diskoch a dalsie prkotiny zdarma :). Za ten kratky cas som maximalne spokojny, Motor vykonom vyhovujuci, zatial jazdi tak za 5,5 az 6 l, ale cakam, ze po zabehnuti este nmierne klesne. Musim vyzdvinut jazdne vlasnosti, ktore su medzi malymi MPV bezkonkurencne(napr. oproti Scenicu, ktory som tiez skusal). Citim sa skor ako v klasickom nizkom hatchbacku. Dalsie veci, preco som sa tak rozhodol bol vzhlad exterieru, sympaticky priestranny interier, solidny kufor a na moje prekvapenie aj nizke poistne, servisne naklady. Keby som mal tu moznost rozhodnut sa znova, rozhodol by som sa rovnako. Rad poskytnem specifickejsie prakticke info, kazdopadne doporucujem skusobnu jazdu! 🙂
[36]
6. 8. 2007 v 19:31marianek
Libi se mi jak se zde hromadi opravdove zkusenosti. Prave kvuli tem pisu tento „pribeh“. Diky vsem.
[37]
21. 9. 2007 v 11:41Libor
No, vzhledem k tomu, že jsem čerstvým vlastníkem Chevrolet Lacetti SW 1.6, prošel jsem podobným výběrovým řízením 🙂
K poznámkám které tu už jsou bych měl toto:
a) je třeba brát v úvahu i spolehlivost auta. jsou k dispozici TÜV testy, ale ty jsou bohužel malino zavádějící – ukazují spolehlivost za určitý počet let zpátky, a u nových modelů, jako třeba ceed, nejsou k dispozici relevantní data. Je možné vycházet ze spolehlivosti značky jako takové. K tomu je dobré si projít diskuze na serverech fandů jednotlivých značek, kde se dozvíte jak často jejich členové se svými miláčky jezdí do servisu a co je nejvíc trápí.
b) Cena se často mění i v závislosti na tom, jestli auto berete za hotové nebo na leasing. Rozdíl je často až 100.000 – takto zlevňuje Kia i Chevrolet.
c) prodejce je podstatný, ale tady záleží na štěstí, na koho narazíte. Z jednoho pražského autosalónu jsme odcházeli s manželkou značně rozladění, opačně v Náchodě byl přístup ukázkový.
d) Jestli v novém autě jsou cítit plasty nebo ne, bych neřešil. Je to otázka pár neděl než auto přestane „smrdět novotou“. Řekl bych že každé nové auto má svůj typický zápach.
e) Vzhledem k tomu, že autor ve svém článku píše o malém děcku, navrhuji další faktor – hluk motoru v různých otáčkách a jeho celkové odhlučnění. i v tom se jednotlivé značky liší.
d) Jízdní vlastnosti – pokud chcete rodinné auto, osobně bych šel do měkčího pohodlného nastavení, kdy o výmolech na silnici téměř nevíte, i když se takové auto možná v prudší zatáčce naklání. Opět s ohledem že chcete vozit dítě. Na závodění jsou jiná auta.
e) Vnitřní prostor (ne kufr) – pravda, my už máme „děti“ trošku větší, tak na to koukáme jinak, než když chci dát dozadu jen autosedačku. Náš syn má v 16 letech přes 190cm a to je také hledisko při ocenění auta.
f) velikost kufru – u některých aut, když vidím jejich vnější rozměry a k tomu velikost kufru, mám dojem, že se do kufru musí zavazadla naštosovat jedině na sebe, jinak si to neumím představit. Nebo je na úkor kufru tragický prostor pro posádku, resp. její nohy. Já tedy raději naskládám zavazadla vedle sebe, než na sebe, zvláště když v nich je něco křehčího.
g) Spotřeba – papírová čísla zahoďte, důležitá je praxe – opět najdete zkušenosti na různých fórech. Záleží na vás, jak tomu budete šlapat na krk. Každopádně třeba Lacetti lze provozovat i za 7,4 litru – a v ohodnocení dle článku je hned jedna hvězdička navíc.
h) Servis – cena a dostupnost. Opět velmi rozdílné dle servisu a personálu. Já mám opět výborné zkušenosti z Náchoda. Ochota, dobrá cena, rychlost, spolehlivost.
i) Výkon motoru – ten lze za relativně nízkou cenu (vzhledem k ceně celého auta) cca 8000kč zvednout chiptuningem, hlavně u turbomotorů. Vliv to má následně i na styl jízdy a s tím spojenou spotřebu. Já nyní po takové „operaci“ na silnicích jezdím v podstatě stále na pětku, včetně předjíždění.
j) Sedačky – to si chce ozkoušet a je to velmi subjektivní. Ale když máte v autě sedět několik set kilometrů v kuse, je to podstatná věc.
k) Výbava – nemám čas abych studoval ceny výše uvedených značek a modelů, ale mnoho renomovaných výrobců dává hodně věcí až za příplatek, takže pak cena – abyste dosáhli srovnatelné výbavy – následně citelně roste nahoru.
Mé osobní zkušenosti s Lacetti SW 1.6 SX Elite (berte to jako subjektivní pocity a názory):
– uvnitř VELMI prostorné – to si prostě musíte zkusit
– sedačky pohodlné, nejsou určené pro závodní jízdu – horší boční vedení
– je to tichoučké (nějaký silnější hluk je slyšet až od 130km/h)
– měkčí podvozek je velmi příjemný, na dálky ideální nastavení – není to pro závodníky. I když přes 190 to jezdit umí také.
– spotřeba dle jízdy, lze s tím jezdit za 7,5 ale i za 11; nevhodné pro město, tam to žere dost
– kufr subjektivně solidní objem, nízká nákladová hrana v úrovni dna kufru; 400 litrů stačí – my prostě nevozíme zase tolik krámů, i když jedeme na dovolenou (má bývalá žena s přítelem si k Fiatu Doblo koupili i obrovský přívěs jak na koně – nechápu co v tom všechno vozí)
– spolehlivost beru dle předchozího auta, Daewoo Matiz – během 5 let a 153.000 kilometrů pouze běžná údržba jednou za rok (nějaké ty výměny náplní, čas od času rozvodový řemen; občas praskla žárovka atd.) a jinak pouze jednou vadná tryska vstřikování – jinak problémy NULA. Podobné zkušenosti mají i jiní majitelé aut této značky.
– Výkon. Opět subjektivní pocit, pro mne to jezdí dobře, je to živé, motor jde za plynem, zejména po chiptuningu. Spokojenost
– subjektivně se lidem líbí – není to holt koktávka, která je prostě okoukaná a má ji každý druhý
– cena je super vzhledem k výbavě. Pro srovnání ve stejné výbavě je Opel Astra Classic kombi o 70.000 dražší, Octavia Combi o 160.000. Navíc mi dodavatel s leasingovkou slevili dalších 100.000. Takže mám velmi solidně vybavené auto (koukněte se sami co je ve výbavě Elite na http://www.chevrolet.cz) za krásných 340.000,-
– jako bonus jsem krom GPS navigace dostal záruku 5 let.
Takže z mé strany celková spokojenost – nic neřeším a jezdím. Přiznám se, že jsem moc koukal po nové Kia ceed – má prima parametry, cenu a záruka 7 let je neskutečná – ale tu jsem objevil až po té, co jsem podepsal závaznou objednávku na Lacetti a zaplatil zálohu…
[38]
24. 9. 2007 v 16:43marianek
[37] Libor: Vyborny text. Jak jsem jiz napsal, jde pouze o teoretickou situaci. Proto cisla z tabulek. Ano osobni zkusenosti jsou nade vse. Verim, ze Nubira/Lacetti je auto velice vhodne pro rodinu i s malymi detmi.
[39]
12. 10. 2007 v 14:05Ext
Ahoj,
super blog a prispevky, nikdo tu nikomu nic netluce do hlavy.
Vys… se mi Opel Zafira 2001, v 70k odesel rozvodak.. Protoze to zhaslo nahle 3 hod pred odletem na dovolenou, dost mne to nadzvedlo, jeste ze jsem v tom jel s kamosem bez zeny a kluka, kdyby se ji to stalo na dalnici nekde, nemel bych z toho radost
az to daj v servise dokupy, asi to hned pustime nez na nas neco koukne podruhe (koupili pred 2ma lety z autosalonu kde to bylo na protiucet, najeli jen 20k).
proc pisu – zadani je: nove rodine auto na 2 male deti (sedacka 0 sedacka 2), velkej kufr, vykon neni dulezity, jezdime opatrne 80-100km v hodine, zena najede sotva 10k km rocne. nejaky pytle a bezpecnost atd.. Vidim to na 4-5 let, pak neco dalsiho podle situace a deti.
Zvazujeme v podstate vse vyse uvedene, dam si vsak poradit.
Moc se mi lidi Seat Alhambra, to dela ale cca 680k CZK, maji nejakou akci 50% ted, 50% za rok.. apod. Ale je to ranec.
Octavku Combi jsem naklikal kolem 550k v konfiguratoru, mozna jsou nekde akcni nabidky? rozdil 130k mezi Octavkou a Alhambrou uz neni takovy… radsi bych vsak videl neco s cenou zacinajici na 4xx.
Co vy na to?
Dik Ext
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.