-
La nuova Fiat appartiene a tutti noi
Prednedávnom som vám v redakčnom článku načrtol budúcnosť Fiatu. A v tom istom článku som vám napísal aj to, že marketing Fiatu je fantastický. Viem, že pre väčšinu ľudí je to menej viditeľná časť fungovania firmy (možno dokonca irelevantná), ale pre mňa,ako človeka, ktorý automobilový marketing miluje skoro rovnako ako autá samotné, sú ich vyjadrovacie prostriedky dotykom dokonalosti.
Dokazuje to aj najnovší televízny spot, ktorý bol nasadený špeciálne v Taliansku počas uvedenia Fiatu 500. Netýka sa ale auta samotného! Zobrazuje dôležité udalosti a hlavne osoby, ktoré boli súčasťou uplynulých 50. rokov, deliacich obe generácie Fiatov 500. TV-spot má niekoľko verzií v ktorých možete vidieť vždy iných hrdinov. Sám o sebe je tak bez produktu zaujímavým dielom.
Komu by sa ale absencia Fiatu 500, rovnako ako špecifický komentár (trochu filozofický), zdali byť zvláštnymi, mal by vedieť že tento klip má väčšiu hĺbku ako sa na prvý pohľad zdá. Keď totiž pred niekoľkými rokmi do vedenia automobilky nastupoval italo-kanaďan Sergio Marchionne, veľká časť talianskej verejnosti niesla zle, že ich rodinné striebro povedie polovičný cudzinec. Sergio Marchionne preto „na krídlach“ Fiatu 500 poslal prostredníctvom tejto reklamy (na vzniku ktorej sa sám podielal) talianskej verejnosti odkaz, že aj keď prichádza z inej krajiny, talianska minulosť je aj jeho minulosťou.
A dokázal, že poslať správu ľudom vie s rovnakou krásou a jednoduchou samozrejmosťou, s akou vedie Fiat Group.
Pre tých, ktorých by zaujímali slová v poldruhaminútovom spote, je tu rámcový preklad:
Život sa skladá z vecí a ľudí, ktorí píšu dobu.
Našu dobu.
Rastieme a dospievame tak zbierajúc skúsenosti, ktoré nás neskôr definujú.
Niečo z toho je dôležitejšie ako iné, keď formuje náš charakter,
učiac nás rozdielom medzi tým čo je správne a nesprávne,
rozdielom medzi dobrom a zlom,
čím byť a čím nebyť,
a učí nás kým by sme mali chcieť stať.
Všetci títo ľudia a veci sa spontánne a neviazane stávajú našou súčasťou,
pomáhajú nám vyjadriť sa a realizovať sa,
umožňujú nám byť autentickými a skutočnými,
a ak naozaj niečo znamenajú,
ovplyvňujú cestu akou sa svet mení a uberá
….a nakoniec patria nám všetkým ….a zároveň nikomu.
Nový Fiat…………………..patrí nám všetkým.
WAIT! SOMETHING IS COMING… Mercedes-Benz SLR McLaren Roadster !!!
22 Responses to La nuova Fiat appartiene a tutti noi
[1]
20. 9. 2007 v 11:41lancer24
bohužial nemožem si pozrieť to video,ale ten preklad je zaujimavy…zaujmave je aj to prezentovať automobil tvorcami a historiou ,ktorá ma za nasledok,že vlastne nový Fiat 500vznikol…
zaujimavy članok ,apropo všetky članky od teba su zaujimave len tak dalej
[2]
20. 9. 2007 v 12:03Marko
lancer24: Netusim preco Ti to neslo (ja som s tym problem nemal). Pre istotu som tam ale vlozil iny odkaz. Skus ci Ti to nepojde teraz…
[3]
20. 9. 2007 v 13:43GTI
Hezké, moc hezké. Jo… život je paprskem světla, paprskem naděje… naší povinností je z něho učinit slunce. A pokud nám k tomu někdo dopomáhá, získává navždy naše srdce… BRAVO.
[4]
20. 9. 2007 v 14:59Marko
GTI: Fakt krasne podane.. Inak: ANO (BRAVO)
[5]
20. 9. 2007 v 19:26Kubas
moc pěkné… Marketingovou kampaň na Fiat 500 považuju za mistrovské dílo oboru… Obzvlášť cením, že skvělá je nejen marketingová kampaň, ale taky auto samotné (už jenom to, jaké má výsledky v crash testech!), takže se nejdná o žádnou „navoněnou zdechlinu“ 😉 Fiat to s tím zdůrazňováním italskosti chytil za správný konec!
[6]
20. 9. 2007 v 21:28Tomiss
Reklama je mocná čarodějka,která umí ovlivnit masy…a toto FIAT umí.Dokázal to již při prezentaci nové Bravy,a tímto spotem to podtrhuje.Nádherný text,který vzbuzuje emoce,stejně jako design jejich nových modelů…
[7]
21. 9. 2007 v 8:18Beaumont
Dovolím si Marka doplnit: marketing Fiatu je fantastický v ITÁLII, možná i jinde v západní Evropě. Ale v Česku to až donedávna bylo otřesné a za poslední rok dva se to zlepšuje jen pomalu.
Příklady:
1. Velmi pozdní uvedení Palia Weekend a pick-upu Strada na český trh, kdy Fiat dokonale „zaspal“ konec výroby Felicie Combi a Pick-up, které mohl nahradit.
2. Absurdní cenová politika při nasazení Stila. Ze začátku se vůbec nenabízely levnější a méně vybavené verze, v Česku tak požadované (alespoň tehdy).
3. Střídavé příchody a odchody Lancie na náš trh…
[8]
21. 9. 2007 v 8:42Kubas
Beaumont: svatá pravda… A v tomto ohledu nezapomeňme ani na neméně absurdní Alfu Romeo ČR, která se v Česku prodává dráž než v cizině 🙂 Jeden můj příbuzný nedávno kupoval novou AR a když poslal poptávku do IMOFy, tak jim ani nestál za to aby mu odpověděli… (posílal to mailem třem různým lidem….). Taky podle toho ty prodeje Fiat/AR v Česku vypadají – zatímco v Evropě je to nejrychleji rostoucí automobilka, tady u nás pořád stagnuje…
[9]
21. 9. 2007 v 8:51Marko
Beaumont:
Ano CR aj SR su iny pribeh. Fiat Auto CR aj ich slovenska divizia SR su katastrofalna firma. Pokial nevyvija marketingove aktivity konkretny dealer (ktory bohuzial kvoli celkovemu stavu skupiny tal. znaciek asi nema moc za co) importer to nerobi. Tu firmu treba od zakladu prebudovat, a to aj na dealerskej urovni. Ale podla toho co viem, snad sa zacina uz nieco hybat… Uidime…
[10]
21. 9. 2007 v 9:55petr
K nové 500 se přidává také historka prezentovaná v cizině médii. Když Luca de Meo začínal na pozici ředitele Fiatu oznámil to také své matce. A ta mu řekla: „Když jsi teď ředitelem Fiatu, tak to zase musíte vyrábět tu pětistovku.“ A protože Luca de Meo poslouchá maminku, tak pětistovku vyrábějí… Samozřejmě, že je to totální nadsázka, ale něco takového zahřeje u srdce, ne?
[11]
21. 9. 2007 v 12:05Pipo
Marko myslim, nie viem ako to funguje pri Fiate na slovensku lebo sam robím v jednom dealerstve predajcu. Co sa tyka marketingu je to strach peniaze na nic nie su. Celkovy politaika predaju tohto importera nedava logiku, vsetko to funguje na vyskladnovani centralneho skladu a tak sa robia cisla pre Fiat v taliansku. Dealery maju radovo na svojich skladoch 3x viac aut ako je ich priemerny mesacny predaj + tie naklady s tym spojene a to neratam pasivne uroky. A ako sa utvorila nova divizia Fiat Professional vidim to este horisie a tych zbytocnych papierovaciek a iny pristup ku kazdemu dealerovi v cenach ved ja idem pri auta skoro na 0 marzu a v Blave ma dokazu o 30 000 podliest ako to je mozne taketo veci funguju hadam len pri fiate a k tomu SR Fiatu nerobi dobre ani to ze je ustredie v Prahe o tom svedci aj to ze v CR kupite niektore modely o 40 000 a viac lacnejsie proste to je nadlho netvrdim ze je to len u Fiatu ale myslim ze tu to dosahuje vrchol 😀
[12]
21. 9. 2007 v 13:30Marko
Pipo: Ja viem, ze sa vam nevodi prave najlepsie – je to na dealerskej sieti, marketingu a predajnych cislach Fiatu viac ako vidiet. Ale nejak to musite vydrzat, snad sa uz coskoro veci pohnu k lepsiemu.
Tiez si myslim, ze ta „exteritorialita“ v obsluhe SK trhu (aj ked cez nastrcenu reprezentacnu kancelariu v BA) nie je idealny stav. Chcelo by to samostatnu firmu, ktora by sa venovala jednemu (domacemu) trhu.
Bohuzial trend je opacny, za co moze hlavne tlak na znizovanie nakladov a poradenske firmy, ktore kvoli „zefektivnovaniu a setreniu“ automobilkam radia vytvarat akesi regionalne centraly. A obsluhovat z jedneho trhu dalsi, alebo dokonca dva (ci viac) nie je dobry sposobob ako rzovijat znacku.
[13]
21. 9. 2007 v 15:43Pepi
Já jsem před dvěma týdny projevil u autorizovaného prodejce Fiatu zájem o zkušební jízdu se Stilem – bylo mi řečeno, že všechny kousky jsou momentálně nepojízdné, a že se ozvou, až je uvedou do provozuschopného stavu… Zatím se neozvali, asi opravují. Moc důvěry ke značce jsem tím nezískal, asi se poohlídnu jinde…
[14]
21. 9. 2007 v 17:39Pipo
No uz asi nevydrzim lebo podobny pristup ma aj moj zamestnavatel cize dealer este si odkrutim Nitru a to hlavne kvoli 500 a skusim tu o inych. Tie cisla som tam daval len pre ludi co si mysla ze na jednom aute zarabame 100 000. Pritom nasa marza je v rozmedzi od 5 do 7%. To jedine u premiovych znaciek kde maju marzu okolo 15%. Myslim si, ze to co si ty napisal a s cim mam ja skusenosti je skoda lebo Fiatu v celosvetovom meritku ide inak k tomu zlucovaniu spekuluje sa ze sa pripoji este Madarsko a centrala bude v BA ale ak tam ostanu ty isty ludia nic moc sa nezmeni. Ale aj tak ta robota mi dala vela skusenosti a ked som uz dokazal predavat Fiaty s tymi kilami papierovaciek, dobropisov a ziadosti o ponizene ceny myslim ze to dokazem aj inde. Pridi pozriet do nitry bude tam aj 500 1,4 100k Sport myslim ze to bude stat za to. Inak tesim sa uz na tvoje clanky o budusnoti automobiliek uz si spominal ze pomyli zacinas takze super 😀
[15]
21. 9. 2007 v 21:47ZZ
Jo, moc povedené. Krásně brnkají na italské národní struny. Dnes jsem poprvé viděl novou 500 v pohybu. Postarší elegán s italskou značkou v Praze 🙂 Pětistovka je hit… Italové umí, když chtějí. Když tuhle reklamu srovnám s těmi, co propagují produkty z Mladé Boleslavi, kde je hlavní roli Brit, prohání se kdesi ve Skotsku a hraje nějaký britpop, musím se smát, jak zdánlivě jednoduchá, lehká a emotivní a v důsledku geniální reklama je ta, co jsem právě shlédl.
[16]
21. 9. 2007 v 21:52ZZ
Tak jsem teď shlédl druhý spot a brnkají nejen na italské struny… moc zajímavé. Dost mě překvapilo i to „MADE IN POLONIA“ na závěr. Hmm hmm
[17]
21. 9. 2007 v 22:06ZZ
🙂 Čím více těch verzí vidím, tím více si uvědomuji, jak je to vynikající. Našel jsem i francouzskou verzi. Působivé, jak do propagace produktu vměstnat nedávno minulou minulost.
[18]
22. 9. 2007 v 23:26Marko
ZZ: 🙂 V jednoduchosti byva krasa. A pravda. Inak, ta francuzska verzia vyzera byt iba nejakym podomacky robenym prekladom…
[19]
22. 9. 2007 v 23:29Marko
Pipo: Do Nitry asi nepridem. Jednak nestiham, jednak mam za sebou IAA vo Frankfurte a myslim, ze v Nitre neuvidim nic nove. (A to by ma este mohol slak trafit, keby som porovnal celkovu uroven expozicii v Nitre a vo Frankfurte. Co je sice logicke, ze to nemoze byt na rovnakej urovni, ale aj tak..)
[20]
23. 9. 2007 v 21:20RnaliM
M: Do Nitry v stredu ideme! Len o tom este nevies.. 🙂
[21]
25. 9. 2007 v 14:35Peter
Priatelia,
chcem sa Vas opytat niekolko otazok. Byvam v PL a je zaujimave sledovat rozdielne ponuky v PL, SK a CR. Najskor zmizla z ponuky v PL Multipla, dnes pozeram, ze nie je ani v SR a zatial zostava v CR.
Viete, ci sa uz nebude vobec v SR predavat a Cesi iba dopredavaju zasoby?
Viete nieco o vyrobe? Pokracuje? Ak nie, bude namiesto Multipli nieco nove?
Vdaka
[22]
25. 9. 2007 v 19:28PepaSFI
taky prý má být pětikule citelně levnější než Mini a Beetle ale bojím se toho že to na našem trhu nebude pravda.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.