-
BMW – servis zdarma?
Samozřejmě! U nového vozu je servis zdarma, do 100 tkm nebo do pěti let od pořízení nového vozidla. Jmenuje se to BMW Service inclusive a je to prostě pecka! Nebo taky ne. Aktuálně „vodím“ 335i a tento automobil se dožaduje nového oleje po těžko uvěřitelných 38 tisících najetých km! Benzínové auto s poměrně výkonným motorem má vydržet s jedním olejem 38 tisíc km! Nezlobte se na mně, ale to je prostě zhovadilost. A protože se člověk snaží logicky dopřát svému auto ten nejlepší servis, šel jsem do autorizovaného servisu čerpat svůj „servis zdarma“.
Jenže ouha: na servis mám samozřejmě nárok, ale ne dříve než pět tisíc km před servisním intervalem, určeným výrobcem. A mně do servisu chybí ještě 15 tisíc km – ano, přiznávám se dobrovolně, že jsem šel měnit olej až ve 25 tisících km a i to je podle mého zbytečně pozdě. Takže výměna oleje už teď je vlastně můj rozmar a jsem povinen si ho normálně zaplatit v plné výši. No budiž, ale co je horší, servis mi vymaže záznam o nutnosti servisu a poběží nový interval – a zase okolo 38 tkm. A ten bych měl mít samozřejmě grátis – kdybych ovšem měl žaludek na to, abych nechal auto jezdit zase tak dlouho na jeden olej. Což nemám – takže si ho budu muset znovu nechat vyměnit na svoje náklady dřív:-)
Částky za servis nejsou samozřejmě nijak horentní, spolu s výměnou mikrofiltru je to cca 5 tisíc korun českých, nicméně hořká pachuť v hubě zůstane. Co byste na mém místě udělali Vy?
24 Responses to BMW – servis zdarma?
[1]
5. 9. 2012 v 08:20Jarek
Já být na Vašem místě, seznámím se s podmínkami/intervalem předem abych potom neplakal. Věřím, že BMW stanovený interval není stanoven na základě losu ale že má své opodstatnění. Jasně, že dřívější výměnou se nic nepokazí – musí se ale počítat s tím, že to jde na zákazníkův účet. Ať slouží…
[2]
5. 9. 2012 v 08:48Magistr
Tak zaprvé palec nahoru, že se nenecháš zblbnout a umíš se k motoru chovat. Tyhle dlouhé intervaly u turbo(!) motorů jsou šílené.
Myslím, že s tím nenaděláš nic. Můžeš zkusit napsat mail na import případně přímo do Mnichova, ale obávám se, že dostaneš jen standartní odpoveď typu „naše motory a používané oleje jsou tak skvělé, že jim to stačí“.
Jo, i BMW potřebuje vydělávat na servisu 🙁
[3]
5. 9. 2012 v 09:30touran
Má BMW pevne dané servisné intervaly, či sú premenlivé?
Priznám sa, že tento problém som nikdy neriešil, vždy keď display ukázal, išiel som…
…vymeň olej mimo servis BMW, aspoň Ťa nevynulujú…
[4]
5. 9. 2012 v 09:35Dinar
38tis. je nějak moc, moje X5 s tímhle motorem má najeto 62tis. a druhá výměna oleje byla podle servis plánu v necelých šedesáti. Tak jako tak, držel bych se toho, co říká výrobce, tedy za předpokladu, že to auto nechceš mít třeba deset let (pak bych asi z opatrnosti měnil i po patnácti), pro normální interval tří čtyř let bych to neřešil a jel podle servis plánu.
[5]
5. 9. 2012 v 09:56webpaja
…těžko radit, jedná se o servisní paket na předepsaný prohlídky. Chápu, že se ti to moc nelíbí, ale s tímhle nehneš.
[6]
5. 9. 2012 v 10:23Dinar
38tis. je nějak moc, moje X5 s tímhle motorem má najeto 62tis. a druhá výměna oleje byla podle servis plánu v necelých šedesáti. Tak jako tak, držel bych se toho, co říká výrobce, tedy za předpokladu, že to auto nechceš mít třeba deset let (pak bych asi z opatrnosti měnil i po patnácti), pro normální interval tří čtyř let bych to neřešil a jel podle servis plánu.
.
[7]
5. 9. 2012 v 11:53Já
Já bych si mezi intervaly, které máš zdarma, udělal výměnu oleje sám doma.
[8]
5. 9. 2012 v 13:12Miguell
Já bych si na tvým místě koupil MERCEDES!
[9]
5. 9. 2012 v 19:56HitmanPB
Tak to Si jeden z mála, čo takéto niečo urobí. Klobúk dole. Vidím, že si svoje auto vážiš. Veľa ľudí by uvítalo interval aj 60000 km 🙂 (ja nie)
Ja osobne by som to riešil takto: pokiaľ s autom jazdím ako človek a raz za čas mu niekde vytnem, tak by som šiel kľudne v intervale cca 33300 (čo už spadá pod servisný balík a stihneš tri výmeny v rámci balíka). Ak by som jazdil extrémne, tak by som šiel možno ešte aj skôr ako po 25000 km. Neviem, či v takomto prípade sa aj servisný interval automaticky neskracuje – ale nie som si istý. Viem, že na starej E34 mi servisný interval kolísal podľa toho aké trasy som jazdil.
Pokiaľ dávaš tomu autu olej a všetko, čo doporučuje výrobca, nemal by byť problém.
Neboj sa. BMW to má ešte hodne naddimenzované a motor by pri normálnej prevádzke kľudne zvládol aj 50000 km – čo však nedoporučujem, lebo to už je zhovadilosť a okrem toho by ti padla samozrejme záruka. Treba si uvedomiť, že dolievaním sa olej vlastne čiastočne tiež obmieňa. Veľa tiež ovplyvňujú materiály, z ktorých je motor vyrobený, čo znižuje oter a tým sa menej znečisťuje olej i filter. Tie slová o 50000 km neber ako návod a za bernú mincu, že takto sa staviam k svojmu autu. To v žiadnom prípade. O auto sa treba starať a ono sa Ti odvďači.
Mimochodom, musíš si uvedomiť, že balík Service Inclusive je stavaný na 2 až tri výmeny oleja, ty by si takto urobil až štyri, čo už nie je v cene 🙂
Inak v rámci platnosti balíka máš oj dolievanie oleja zdarma, ale to asi vieš.
[10]
6. 9. 2012 v 07:08jurkoboss
Nazdar,
v prvom rade by som to skúsil v inom autorizovanom servise, vždy je to o prístupe jednotlivca – prijímacieho technika.
Ak by si nepochodil, tak filtre, olej, … kúpiť niekde cez internet, máš to lacnejšie, a dáš si to spraviť niekomu známemu. V tom autorizovanom servise nemajú ako poznať, či tam bol menený olej skôr. Takže po tých 25.000km si to daj vymeniť niekomu známemu a po tých 40.000km už choď do autorizovaného servisu akože prvý krát na výmenu.
Ale sú to riadni hajzlíci,…
[11]
6. 9. 2012 v 09:07Chocholoušek
Tak samozřejmě konstruktéři BMW jsou blbci a Vy tomu rozumíte líp.
A těch Vašech 25 tisíc jste odvodil jak – cucáním svého palce ?
[12]
6. 9. 2012 v 12:00Nove Milla Giri
Ja by som to nechal na odporucania vyrobcu a nech sa deje vola Bozia. Robim tak pri svojom aute, turbo benzin s intervalom 35 000 km, a zatial (cca 92 000 km) nic nenasvedcuje tomu, zeby nieco nebolo v poriadku.
[13]
6. 9. 2012 v 13:35Geo
Zalezi ako jazdis. Prvu vymenu trocha skor, dalsie bezplatne co najskor. Olej tam ide zrejme top kvality a auto si asi nenechas desiatky rokov, takze extra ho setrit je zbytocne. Je to asi poburujuce voci druhym majitelom, no ti si urcite uvedomuju, ze necelia tak obrovskej strate hodnoty ako kupec auta noveho…
[14]
7. 9. 2012 v 19:17MarTin1
Stejna praxe u MB ovsem tam je aspon pevnej servis po 25 000 km. Ale taky sem koketoval s olejem v 12 500, a udelam to pri pristim, protoze motor mam upravenej…
[15]
8. 9. 2012 v 13:024bytelnýkola
zajímavé.. co takhle domluvit kompromis, že za 19 000 km si ho vyměníš ty na svoje náklady a v 38 servis, u auta za alespon 1,5mil. by měl být přístup více než vstřícný
[16]
9. 9. 2012 v 15:04Tycoon
Vyměnil bych si olej s filtrem sám nebo v neuatorizovaném servisu – bez záznamu o výměně v palubním systému.
[17]
11. 9. 2012 v 15:55brrrrrrm
Menime doma kazdych 15tis,aj keby to znamenalo kazdy mesiac,neverim takym dlhym intervalom.Sprav to tak ze si ho vymen doma alebo niekde v inom servise raz za tych 18tis. a v BMW o tom nemusia ani vediet.Menil by som aj olej v prevodovke aspon tak raz za 70tis km ak mas automat.Mame doma tri bavoraky a na kazdom to tak robime:528i,X5 35d,123dA
[18]
13. 9. 2012 v 09:18Tomik
Rada je jednoduchá, jak říká Dinar. Drž se plánu a nevymešlej, že to víš líp. Tvůj nájezd je každopádně divnej. Ikdyž jsem měl BMW benzín (teď BMW nafta), tak se mi po první skoro 30 tis.km kontrole servis zkrátil téměř na polovinu. Když jsem později najel na olej 20 tis. km, tak už to bylo na oslavu. Možná bych v rámci reklamace překontroloval to čidlo intervalu, že je nesmyslně nastavený.
[19]
13. 9. 2012 v 09:28Tomik
Migu35, ještě otázka pro mojí orientaci. Za jak dlouho si ty intervaly najezdil?
[20]
15. 9. 2012 v 23:42Lubomir
chlapi, vsetci co sa zastavate tych dlhociznych vymennych intervalov s odovodnenim „snad to ma vyrobca zmaknute“ a podobne : vam nepride uplne drbnute ze na milionovom aute sa snazi vyrobca „usetrit“ zakaznikovi tisic korun za olej ?
Ja by som tam proste nechal 15.000km vymenne intervaly, ta cenovka za olej je proste tak minimalna ze nema vyznam sa s tym zaoberat. Nic nie je pre motor dolezitejsie ako ten lacny olej a proste riesit 30.000km alebo 38.000km alebo 40.000km a podobne vymlete intervaly je uplne, ale uplne psychopaticke.
A uz absolutne nerozumiem ani tym sprostacikom-majitelom, ktorym by „vyhovovalo“ menit olej po 40.000km alebo 60.000km alebo nieco podobne. Velmi by som im doprial zdravotnu starostlivost zhruba na rovnakej urovni ako oni dopraju svojim autam. To by sa cudovali !!
[21]
15. 9. 2012 v 23:44Lubomir
absolutne suhlasim s prezentovanymi nazormi : vymenit svojpomocne bez zaznamu v servise v polovici toho intervalu teda po radovo 19.000km a vymalovane. Nic lepsie autu dopriat nemozes, nestoji to vela penazi.
Vymalovane.
[22]
21. 9. 2012 v 09:53Honziiik1
No olej si nech vyměnit a požaduj ať ti nepřenastavují interval. V neautorizovaných servisech ti to udělají běžně, vymění olej filtry ale do řídící jednotky neudělají zápis. Já to řešil skrz to že mi na bmw nechtěli po 125 tis. vyměnit olej v automatu, že je prý doživotní :-). To samý se dělá i u mot. oleje, když se ti zdá, že je ten interval dlouhý, vzhledem k používání auta. Na druhou stranu z vlastní zkušenosti vím, že když se k autu chováš ne úplně slušně tak tě idrive vyzve klidně po 15 tis. na výměnu. Maj to hold kluci sčítnutý.
[23]
21. 9. 2012 v 09:55Honziiik1
zatímco když se k autu chováš slušně (tzn. necháč auto ohřát než dáš plnej kouř) tak tě vyzve až někde po 30 000. (to samý auto).
[24]
2. 10. 2012 v 09:45Sysoj Psojič
Mně zve X6 s tímto motorem na servis po cca 20tis. Asi zohledňuje převážně krátké pojížďky.
Pak taky dálniční přesuny 260km/h tomu asi taky nepomáhají :)))
Motor ale olej nežere ani přes upravený výkon na 400HP.
To bych být Tebou Migu udělal, i když Ty bys měl už „jen“ 360HP, protože máš N55 jednoturbo.
Komentáře nejsou povoleny.