-
Lekce 4: Tři, dva, jedna, start!
Stojíte na semaforech, pot stéká po tvářích, hypnotizujete červenou, aby zezelenala (všimněte si paralely se zahrádkáři, ty hypnotizují zelená rajčata, aby zčervenala). Deset vteřin, nic. Dvacet, skáče oranžová, ještě vteřinku… A už tam je zelená. Tak se lážo plážo rozjedete. Tak takhle tedy ne, přátelé…
Výše popsanou situaci zažil snad už každý. Na zelenou u nás projede tak polovina aut, než by měla. Tuto pravdu dotáhli k dokonalosti v Českých Budějovicích, kde rozjíždění na semaforech vypadá asi tak, že po skočení zelené první řidič napočítá do desíti, ležérně zařadí jedničku a póóómalu se rozjede. Teprve v ten moment začne do desíti počítat řidič za ním… Přitom na rovinkách všichni vypadají, že někam neuvěřitelně spěchají…
Technologie rozjezdu
Stojíte-li na semaforu před křižovatkou jako první, měli by jste v okamžiku, kdy skáče oranžová řadit za jedna. Díky tomu v okamžiku zeleného signálu můžete vyrazit do křižovatky. Argument o tom, že máte strach, aby nejel někdo z boční ulice neobstojí, snad všechny křižovatky jsou u nás vybaveny vyklízecím intervalem, kdy na všech světlech svítí několik vteřin červená. Je důležité odlepit se z křižovatky svižně, aby měli čas i ti za vámi.
Stojíte-li před křižovatkou za někým, můžete zařadit za jedna také na oranžovou, ona se ta spojka nezblázní. Zkuste se rozjíždět souběžně s tím před vámi, v těchto malých rychlostech můžete mít minimální odstup. Takhle se křižovatkou procpe daleko více aut. Špatná zpráva pro obyvatele Prahy. Čím víc se jich procpe, tím víc se jich nachytá na dalších světlech. Ale ta zase budou prázdnější, protože i řidiči, kteří stáli na nich, se už umí rozjet…Dneska to bylo kratší, takže máte víc času na praktický trénik, příště si zatelefonujeme za volantem.
Lekce 5: Mrázek ústředna! Lekce 3: Pravá volno
3 Responses to Lekce 4: Tři, dva, jedna, start!
[1]
30. 3. 2007 v 11:55fitulko
Tak toto mi chodi po rozume uz dlhsie, koncept rozbiehania sa vsetkych aut v jednom momente, ale to by asi slo len v pripade, ze vsetci zucastneny soferi by boli na jednej „vykonnostnej“ urovni. Lenze obvykle to je inak.
[2]
3. 4. 2007 v 22:29Whoever
Tomu efektu sa hovori zuvackovy, lebo vacsina vodicov zacne radit jednicku az vtedy, ked sa ten pred nimi zacne hybat a cele to vyzera ako natahovanie zuvacky. Japoncici to xeli riesit v nejakej studii elektromobilov tym, ze semafor by vyslal pri zelenej radiovy impulz a vsetky auta v kolone by sa zacali rozbiehat v jeden okamzik a s rovnakym zrychlenim. Inak aj ja na krizovatke cakam az kym sa ten predomnou nezacne trosku hybat, lebo parkrat sa mi stalo, ze expert vyzbrojeny najnovsou nokiou pri uchu, sediaci v najnovsom bmwcku predomnou skapal a zastal som ledva 5 centi od jeho zadnej spzetky…
[3]
5. 4. 2007 v 15:03josefopava
a zapoměl jsi na zataženou ruční brzdu…..hlavně u žen…
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.