-
LESK A BÍDA SUBKOMPAKTŮ
Je mírně pod nulou a studený vítr se vtírá pod kabát. Ještě mnohokrát za ten den jej budu muset sundat a běhat s Nikonem jen tak v košili, abych laskavému čtenáři mohl obrazem přiblížit text dalšího seriálu srovnání jedné důležité třídy aut.
Pokud mám správná data, tak celkem 38% všech prodaných vozidel v uplynulém roce spadalo do kategorie „B“ – tedy místním jazykem nazývané jako „subkompakt“ – v českých poměrech tedy třída bezmála rodinného vozu
Dívám se trochu kriticky na řadu zaparkovaných a ne právě čistých aut, těším se na přímé srovnání a ještě víc se těším na to, že si žádnou nectnost „premiantů“ nenechám jen pro sebe, ale podělím se o ni s Vámi..
Na druhou stranu, kde bude třeba chválit, tam to udělám a tak platí zlaté „Padni komu padni“ a věřte, že třída malých aut je natolik jednoduchá a dobře porovnatelná, že mi i za těch pár kilometrů mnoho neuniklo.
Tak jako vždy, i v tomto případě se jedná jen a jen o mé osobní pocity a nejsem ostatně ani žádný profesionální testér.. berte tedy mé závěry tak, jak sami uznáte za vhodné – diskuze (ta slušná) je více než vítána.
Hned na úvod poznamenávám, že jsem neměl možnost jakkoliv ovlivnit výběr aut, jejich výbav a motorizací, a kdo alespoň trochu tuší, jak je těžké dostat deset různých značek v určitý čas na určité místo, ten také ví, že je nemožné zajistit srovnání srovnatelného. A tak se v testu objevily motorizace od 44 až po 110 kW, auta holá jako dětská zadnice i auta vybavená kůží a navigací.
Budu se snažit své postřehy nějak zevšeobecnit, ale ne vždy to bude snadné, laskavého čtenáře tedy prosím o… shovívavost 😉
Pořadí vozů tak, jak jsem je také testoval, trochu stylově i testovaných barvách:
· SEAT IBIZA 1,4 63 kW
· PEUGEOT 207 1,6 THP 110 kW
· VW POLO 1,2 HTP 51 kW
· HYUNDAI I20 1,4 CRDi 55 kW
· CITROËN C3 1,4 VTi 70 Kw (nová generace)
· FORD FIESTA 1,25 44 kW
· RENAULT CLIO 1,5 DCi 63 kW
· OPEL CORSA 1,2 (automat) 59 kW
· ŠKODA FABIA 1,2 HTP 44 kW
K jízdě se ještě nabízela Toyota Yaris, kterou už jsem ale neměl čas vyzkoušet a abych byl upřímný, nijak mi to nechybělo, už jsem tak učinil dříve. Yarise do hodnocení tedy řadit nebudu.
Vážení kolegové, užijte si to – brzy 😉
SEAT IBIZA STYLE 1,4 (63 kW) Citroën C5 3.0 HDI V6
4 577 Responses to LESK A BÍDA SUBKOMPAKTŮ
[1]
19. 2. 2010 v 12:12Navtech
To ti tak žeru, že zrovna pažout a citrón má těch kW nejvíc náhodou a ještě u tebe! Nejsem včerejší! 🙂 🙂
Na jak dlouho ty šotky vidíš?
[2]
19. 2. 2010 v 12:20Iudex
Necakal som, ked som si pred dvomi hodinami cítal Tvoje avízo na novú sériu, ze to bude tak skoro; thumb up!
[3]
19. 2. 2010 v 12:24Amerika
Má to být srovnání? Pokud ano, tak proč srovnáváš Fabiu 1,2 a Peugeot 1,6. Dost dobře to nechápu. Asi si sedím na vedení. Nebo nevím.
Ber to jako připomínku. Né vítku. Hodně štěstí při testování…
[4]
19. 2. 2010 v 12:28Iudex
Ad Fiesta: je zaujímavé, ze sa u vás predáva Fiesta so 44 kW motorom. U nás je základ 1,25 16v – 60 kW.
Ako píses, zohnat porovnatelné motorizácie je nemozné, ale dojem to ovplyvní (rovnako, ako uskodil slabý motor a základné gumy Focusu v Tvojej predoslej sérii). Ale to ostatne platí i pre Fabiu (tú ale vsetci poznajú), naopak bude to tazsie odmysliet si predpokladané velmi pozitívne dojmy zo 150 k motoru Peugeotu.
Najviac zvedavý som na Tvoje hodnotenie novej C3, Pola a Fiesty. Tak hor sa do zverejnovania jednotlivých adeptov. 🙂
[5]
19. 2. 2010 v 12:39Mr.Murphy_
Ježiš vy děláte, jak kdyby auto tvořil jen motor…. Ergonomie, prostornost, pohodlí apod. jsou přece stejné ať už máte motor 1.2 nebo 2.0….
Mě spíš mrzí absence Punta Evo…. Holt (řečeno slovy klasika) bude konečné pořadí až od druhého místa 😉
[6]
19. 2. 2010 v 12:40Perun
[1] Navtech: No ty jsi taky strašně zmlsanej, tak se ani nedivím 😛 Je to o tom, co má ten kterej import zrovna k dispozici..
A jak dlouho.. nevím, budu se snažit :o)
[7]
19. 2. 2010 v 12:44Perun
[4] Iudex: No vidíš, já o motorizacích Fiesty nevím téměř nic, opisoval jsem z techničáků 😉
Stran excesů ve výkonech motorů.. to se budu snažit eliminovat – není myslitelné, že bych chtěl postavit šedesát koní ve Fabii proti sto padesáti ve 207.. Jak jsem psal výše, zkusím to zevšeobecnit, nejde přece o nějaký profi test, spíš o zábavu a tak trochu i zamyšlení nad tím, co vlastně potřebujeme vs. chceme..
[8]
19. 2. 2010 v 12:45Perun
[3] Amerika: Dík za připomínku, ale já to už zmínil v textu – nebylo v mé moci ovlivnit výběr motorizací a výbav, takže je to trochu o hruškách a… borůvkách.
[9]
19. 2. 2010 v 12:46Perun
[5] Kubas: Na Punto jsem se také ptal.. Import Fiata sliboval, ale nakonec dělal Zagorku a úplně se na to vykašlal.. Možná dobře vědí proč 😎
[10]
19. 2. 2010 v 12:53kuko
Těším se a už předem chválím (tvůj blog je sázka na jistotu). Sice tahle kategorie není můj šálek kávy – i když občas ještě poslední zbytky racionality ve mně problesknou, že přesně tohle bych potřeboval na to dojíždění do práce… ale když já tak rád ty velká auta 🙂 – ale určitě to bude zajímavé počteníčko. Docela zvědavej jsem na Opla – jak funguje spojení relativně malého motoru s automatickou převodovkou.
[11]
19. 2. 2010 v 12:55Amerika
Ještě bych tam dal Kiu Rio a Chevy Aveo.
[12]
19. 2. 2010 v 12:56Perun
[10] kukino: Díky 😉
P.S. Funguje docela dobře.
[13]
19. 2. 2010 v 12:58Perun
[11] Amerika: Já taky, ale jezdil jsem, fotil a psal několik hodin… zkrátka měl jsem toho ke konci „plný brejle“ a byl jsem rád aspoň za těch devět aut.. vlastně deset, ale k tomu se ještě dostanu.
[14]
19. 2. 2010 v 13:01Mr.Murphy_
[9] tahle třída aut mě defacto nezajímá (doufám že jezdit v tom nikdy muset nebudu), ale Punto Evo jsem si projel a je to opravdu velice dobré autíčko. Konkurence se český dovozce bát nemusí…. Spíš se jedná o klasický případ totální neschopnosti a ignorance, kterou český dovozce předvádí poměrně často, no….
[15]
19. 2. 2010 v 13:24webpaja
(10) Souhlas s první větou! Taky jsem zvědav 😉 Už třeba kvůli nedávnému kopání do Corsy, kterou beru jako velmi povedené supermini…
[16]
19. 2. 2010 v 13:48Emel
Jsem zvědavý.. jak je mým zvykem, tipnu si výsledky:
1) Citroen C3: podle všeho výborně udělané auto – hezké až roztomilé, zvenku i zevnitř. K tomu ideální motorizace… co víc si přát? Těším se na osobní setkání. PS: až na ty ceny…
2) VW Polo: s 1.2TSI by to byl adept na zlatou (i když pro městský vůz je to diskutabilní), HTP je ale handycap.
3) Hyundai i20: počítám, že tady se asi neshodneme, ale mě se to auto líbí zvenku i zevnitř a i na základní 1.2 mám dobré vzpomínky
4) Renault Clio: po faceliftu vypadá zvláštně, ale komplexně je to dobré auto s dobrým motorem
5) Peugeot 207: THP musí být masakr, 207 jako takovou ale moc nemusím a vlastně ani neznám
6) Seat Ibiza: až do představení kombíku šel nějak mimo mě… budu někdy muset vyzkoušet, s technikou z Pola to nemůže být špatné auto
7) Ford Fiesta: se slabým motorem asi nebude příliš působivý, i přes ódy na podvozek… no, možná u tebe dopadne lépe. Mnohem víc se mi líbí Mazda 2…
8) Škoda Fabia: Polo i Ibiza nabízejí za srovnatelné ceny lepší techniku
9) Opel Corsa: ne že by to bylo špatné auto, ale už má něco za sebou.
[17]
19. 2. 2010 v 13:58Perun
[14] Kubas: Rozumím a v podstatě souhlasím.
[18]
19. 2. 2010 v 13:59Perun
[15] webpaja: Děkuju 😉 Měl bys tu Corsu vyzkoušet… ale vlastně co, počkej si 😀
[19]
19. 2. 2010 v 14:01Perun
[16] Emel: Cha chá 😉
Pořadí máme jinak.. ale můžeme to pak diskuzně rozebrat do šroubku. Po technické stránce souhlas, jen to silnější HTP v Polu není vůbec tak špatné..
[20]
19. 2. 2010 v 14:12webpaja
(16) To je hozená rukavice 🙂
C3, do města patří hravé auto a to už napohled, to vše C3 splňuje, jsem zvědav na jízdní dojmy
VW Polo, je to dopsělé malé auto, tedy tak dospělé, že odhodilo triko a vzalo si košili a místo sepraných módních džínsů navléklo bavlněné kalhoty. Ne každý se chce však tvářit stále seriózně
Hyundai i20, poplatné době vzniku, taková příjemná alternativa Corsy, ale z Koreje
Renault Clio, takový pohodový rošťák, kterému někdo k narozeninám nasadil náhubek, aby právě rošťákem nebyl, prosil se však o to někdo?
Peugeot 207, nesluší mu tlama ze všech pežotů nejvíc? Pro mě přímý konkurent Clia a povedenější
Seat Ibiza, jakkoliv byla studie Boccanegra poutavá, tak je běžná verze nehezká. Snaha o odlišení se od koncernových sourozenců vyšla tak nějak nejhůř. A naučí už někdo dělat Seat útulné interiéry?
Ford Fiesta, pravý opak Pola. Jakoby ani nepatřili do stejné třídy a jak může Polo vyvolávat negativní reakce kvůli serióznosti, tak Fiesta může působit naopak expresivně. Mě se líbí.
Škoda Fabia, těžko soudit domácího matadora. Od začátku stavěná tak, aby vyhověla specifikům českého trhu, tedy jediného vozu v rodině. Až tak, že je při všech kavlitách disproporční a přesto stále dobrá
Opel Corsa, mix tehdejšího stylu značky a přitom akcent na důstojnost. Interiér sice nudný, ale příjemný a i v nižších verzích nepůsobí levně. Spolu s Polem sázka na tvarovou jistotu bez extravagancí
[21]
19. 2. 2010 v 14:12Emel
Perun: subkompakty nejsou můj šálek kávy, to přiznávám a na rozbory se těším.
Je mi jasné, že pro Polo bude HTP vyhovující motorizace… ostatně, vzpomínám si na Uno 1.5 55kW, které jsem ve své době považoval za sportovní náčiní :-). Ovšem C3 vnímám jako auto podobných kvalit a VTi by mělo stačit na to, aby se jazýček vah přiklonil k Citroenu.
Předpokládám, že budeš více nadšený z Peugeotu a Fordu, možná i Opelu… méně z Hyundai… no, nebudu předbíhat.
[22]
19. 2. 2010 v 14:13webpaja
(18) Corsu znám a málem mi skončila doma, nebýt neodolatelné nabídky španělů. Celkově z mého pohledu lepší než Ibiza.
[23]
19. 2. 2010 v 14:17Emel
webpaja: jestli Fabia byla stavěna pro specifika českého trhu tak fakt nevím… podle mě naopak Škodovka striktně zařízla rodinnou Fabii ve prospěch krátkého a úzkého městského vozítka, ke kterému se pak dolepil kombík – jediný nepodařený kombík v celé historii automobilky.
Ta i20 není zase tak stará… oproti Corse na mě působí vzdušnějším dojmem.
[24]
19. 2. 2010 v 14:18Perun
[20] webpaja: Kdo zná, ten zná 😉 Rychle, stručně a kvalitně, skoro ve všem souhlasím. No vždyť to říkám, u těch textů se budu báječně bavit 😀
[25]
19. 2. 2010 v 14:20Perun
[21] Emel: Nech se překvapit, já samotný byl překvapený taky.. leckerým zdejším diamantovým jezdcům by takový den se subkompakty otevřel oči 😎
[26]
19. 2. 2010 v 14:22Perun
[23] Emel: I20 je uvnitř někde v půlce devadesátých let…. sedmnáctého století.
[27]
19. 2. 2010 v 14:29Iudex
(16) (19):
Ja skúsim svoj odhad poradia:
1. Polo – komplexné, dospelé malé auto, ako uz u VW obvykle vyvázené, síce v nicom asi výrazne nedominuje, ale vo vsetkom minimálne slusné. Preto bude bodovat vyrovnane a v celkovom súcte asi najviac. A ten handicap HTP taký horúci nebude, jednak to Perun moc nezohladní a jednak pri relatívne lahkom Pole aj tých 51 kW na mestské jazdenie stací.
2. Citroen C3 – absolútna novinka, dizajnovo velmi vydarená, so spickovým motorom od BMW, pri Perunovej slabosti na Citroeny 🙂 zrejme bude bodovat. I ked Klaudius bol relatívne sklamaný jazdou.
3. Ibiza – technika a podvozok Pola, o nieco tvrdsie, menej vydarený interiér ako Polo, zato lepsí motor
4. Fiesta – vydarené malé auto s úplne opacnou filozofiou ako konzervatívne a triezve Polo, Fordovsky vydarený podvozok vhodne kombinujúci sportovú istotu a komfort, ktorého potenciál ale Perun pri 44 kW asi úplne neodhalí
5. 207 – pácivé tvary, slusný interiér a vseprebíjajúci motor; celkove mna osobne ale velmi sklamal (jazdné vlastnosti, priestor a jeho vyuzitie)
6. i20 – nenápadné, ale vyvázené auto, so základnou 1,2 prekvapuje, neviem, ako s dízlom. Slusný priestor, vyvázené jazdné vlastnosti a hlavne value for money
7. Clio – vobec nepoznám, ale teoreticky komfortný commuter do mesta so slusným motorom
8. Fabia – priestranná, slusne jazdiaca a vypracovaná, ale uz technicky zaostávajúca, s kontroverzným lookom a zúfalým motorom
9. Corsa – opomínaná, mozno vsak právom, uz technicky tiez starsia, ale slusne priestranná, vyvázený podvozok, vyssia hmotnost a tým poznacená dynamika, celkovo v nicom neexceluje.
[28]
19. 2. 2010 v 14:30Emel
[26] Perun: jasně, to jsem přesně čekal… já nevím, mě se ta i20 z nějakého důvodu líbila.
[29]
19. 2. 2010 v 15:26kolmar
Nazdar Perun, tak super…mame sa zase na co tesit… novy serial od teba – aspon nuda nebude! Hoci ma trosku zaskocila kategoria ale nevadi…casto sedim za volantom B-cku len ak tak pozeram vela z tychto co si napisal som nesiel, sedel napr. v tom co tu nemas 🙁 … alebo siel starsie generacie… tak musim sem-tam nieco prehnat aby bolo o com diskutovat 🙂 Co bude ako prve? Ibiza dufam nie… tu ma sused, ale na Supe mu (ako inak) praskla hlava tak je chuderka spanielka teraz vytazena nonstop…
(3) PS: Amerika, ak chces vediet o co tu ide prelistuj si stare blogy peruna – porovnaval nizsiu strednu… fakt paradne texty!
[30]
19. 2. 2010 v 15:55Perun
[29] kolmar: Ahoj kolmare 😉
Jako první přijde… Ibiza 😀 Budu se řídit pořadím, jak jsem je projel…
Soused se přestěhoval z haly do spižírny? 😉 Ona nikomu ta exkurze do nižších tříd neublíží, spíš naopak..
A dík 😉
[31]
19. 2. 2010 v 16:40kolmar
Nie… maju doma 2 auta… po tom co dcera mu zosrotovala Golfa 3 tak jeho miesto nahradila Ibiza. No kedze je Sup v „nemocnici“ (sam sa cudujem, ze nepredal a kupil daco nove, kedze auto je pol roka po zaruke a vyhrazal sa…) a teraz vyuziva to jedine co mu na dvore ostalo…spanielku 🙂
[32]
20. 2. 2010 v 1:31janseb
[4], [7] Asi jste si nepřečetli jednotky za výkonem – těch 60 nejsou kW ale koně (44 kW=60 koní).
[33]
22. 2. 2010 v 5:06webpaja
(32) Asi jsi si nepřečetl co píší 🙂
[34]
22. 2. 2010 v 22:50element5
Pane Bože…, Perune sorry, že ti do toho takhle vpadám, ale musím se některých přispěvatelů zeptat, zda jim opravu porozumění psanému slovu mimo heslovitých zkratek dělá takové problémy nebo zda mají potíže se zrakem a fonty menší než 12 bodů prostě nerozluští :-O
PS: Na hlavní chod se opravdu těším.
[35]
23. 2. 2010 v 8:42Perun
webpaja + element5: K některým textům je třeba nejen očí 🙂
Ď
Komentáře nejsou povoleny.