-
SRN 2006: 100% úspěšnost
V roce 2006 obsadily první příčky prodejnosti téměř ve všech kategoriích německé vozy. V 60% případů to byly vozy značky VW. Zde je přehled jednotlivých tříd.
Bohužel sportovní vozy nejsou vyčleněny zvlášť a, tak jak je zvykem v celé Evropě, SUV a MPV jsou naopak v jedné skupině bez ohledu na velikost.
A – SUPERMINI
Tady zvítězil VW Fox, tedy v případě že budeme počítat kolínská trojčata zvlášť. Dohromady se jich totiž prodalo o pět tisíc víc než Foxů. Všechny modely s výjimkou některých výběhových (Agila/Wagon R, Ka, Seichento, Smart, Daihatsu Cuore a Twingo) zaznamenaly nárůst.Model ks podíl rozdíl proti 2005 VW Fox 35 657 23,1% + 39,3% Toyota Aygo 17 120 11,1% + 245,2% FIAT Panda 16 168 10,5% + 18,6% Smart ForTwo 13 923 9,0% – 20,5% Peugeot 107 12 179 7,9% + 315,2% Citroen C1 11 069 7,2% + 416,0% celkem ve třídě 154 191 + 15,3%
B – MALÉ VOZY
V Německu druhý nejsilnější segment nepřinesl žádná překvapení. První čtyři místa obsadily vozy, které se vyrábí v Německu nebo k němu mají nějaký vztah. Další tři v pořadí potom také nejsou nijak nečekané. Relativně nízký výsledek Grande Punta lze vysvětlit silnou konkurencí a také nedůvěrou německých zákazníků. Navíc třeba takový Peugeot 207 dosáhl jen těsně pod dvacet tisíc. Nevětšího přírůstku dosáhly Suzuki Swift (101%) a Fiat Grande Punto (96%).Model ks podíl rozdíl proti 2005 VW Polo 85 676 14,0% + 20,6% Opel Corsa 60 696 10,0% + 15,4% Ford Fiesta 58 388 9,6% + 1,4% Škoda Fabia 54 672 9,0% + 16,4% Renault Clio 38 237 6,3% + 53,4% Toyota Yaris 31 893 5,2% + 36,5% Fiat Grande Punto 30 249 5,0% + 96,3% celkem ve třídě 610 839 + 9,6%
C – NIŽŠÍ STŘEDNÍ
Zde se opakuje situace z předchozího segmentu – na prvních dvou místech VW a Opel. Výrazněji se ale prosazují i prémiové produkty. Celkově zde můžeme zaznamenat menší pokles, který mají na svědomí především méně prodávané vozy jako Lacetti, Stilo, Cerato, 307 nebo Megane, ale také některé vozy z předních příček. Skokanem roku je Dacia Logan s + 208,2% 🙂Model ks podíl rozdíl proti 2005 VW Golf/Jetta 236 968 27,4% – 0,4% Opel Astra 101 275 11,7% – 15,9% AUDI A3/S3 77 044 8,9% + 15,4% Ford Focus 72 072 8,3% – 8,7% Mercedes-Benz A 71 294 8,2% – 16,8% Škoda Octavia 56 744 6,6% + 11,2% BMW 1er 56 293 6,5% + 1,2% Toyota Corolla 43 465 5,0% – 3,7% celkem ve třídě 864 440 – 3,8%
D – STŘEDNÍ
I ve střední třídě VW drží první místo, ale zdaleka ne tak přesvědčivě. Prémiové vozy válcují zbytek světa. První příčka zůstává v rukou mainstreamu, ale to mohou novinky od Mercedesu a Audi brzy pomoci změnit. „Vlajkové lodě“ běžných značek jako Mondeo, Vectra, Mazda6, Superb nebo Avensis zůstávají pod úrovní zástupců svých značek v segmentu B i C. Legacy je naopak deklasováno Foresterem. Největší skok zaznamenala Alfa 159, která si oproti loňskému roku polepšila o 1079%! Další zajímavostí je, že úzkoprofilový vůz Alpina D3 je v prodejích jen kousek za Cadillacem BLS.Model ks podíl rozdíl proti 2005 VW Passat 124 611 21,6% + 27,0% BMW 3er 109 998 19,1% + 23,0% AUDI A4/S4 88 511 15,4% – 7,6% Mercedes-Benz C 62 380 10,8% – 19,9% Ford Mondeo 28 108 4,9% – 14,7% Opel Vectra 25 337 4,4% – 19,1% Mazda6 21 921 3,8% + 16,9% celkem ve třídě 576 520 + 1,5%
E – VYŠŠÍ STŘEDNÍ
Svatá trojice drtí zbytek světa – AUDI, BMW a Mercedes dohromady drží 85%, nikde jinde nevládne tak pevnou rukou. Nemůžu si odpustit šťouchnutí na adresu fantastického Lexusu GS a povím vám smutnou pravdu. Hrdinně bojuje v pásmu 900-1000 kusů s Peugeotem 607, Citroenem C6 a Saabem 9-5. A to měla 607 špatný rok – propad o 40%.Model ks podíl rozdíl proti 2005 AUDI A6/S6 64 643 32,2% + 1,6% Mercedes-Benz E 56 801 28,3% – 8,5% BMW 5er 50 828 25,3% – 14,8% Volvo V70 10 254 5,1% – 1,7% Mercedes-Benz CLK* 5 314 2,6% – 20,4% Chrysler 300C 3 105 1,5% + 176,5% Volvo S80 1 660 0,8% + 26,3% Jaguar S-Type 1 341 0,7% – 8,8% celkem ve třídě 200 956 – 5,7% * verze cabrio dalších 4596, celkem tedy 9910 kusů
F – OBERKLASSE
Tady už pro přehlednost oddělím sporotvní vozy od limuzín, protože jejich pořadí se prolíná. 7er, A8 a CLS bojují doslova o každého zákazníka. Mercedes ukazuje, kdo vyrábí „nejlepší“ auta. A Lancia (71) se předhání s Cadillacem (38 + 40) a Lexusem (105), kdo prodá méně aut. Třeba je jednou předběhne Maybach (32). Cadillacu to u obou modelů akutně hrozí.Model ks podíl rozdíl proti 2005 Mercedes-Benz S 10 985 26,3% + 63,5% BMW 7er 5 837 14,0% – 4,7% Mercedes-Benz CLS 5 712 13,7% – 27,5% AUDI A8/S8 5 558 13,3% + 5,7% VW Phaeton 2 371 5,7% – 26,2% Jaguar XJ 765 1,8% + 38,3% Maserati Quattroporte 226 0,5% – 27,3% celkem ve třídě
(i se sportovními vozy)41 838 + 10,6%
G – SUV, OFF-ROAD, TERÉNNÍ A CROSSOVER
Nejrozmanitější třída, a taky nevíce rostoucí. Osobně bych se přimlouval za rozdělení na tři kategorie – menší SUV, větší SUV a off-roady. Bohužel zatím tomu tak není. Proto pokud nechci všechno přepočítávat a škatulkovat, musím použít data tak, jak jsou.Model ks podíl rozdíl proti 2005 BMW X3 23 256 10,3% + 5,6% Toyota RAV 4 20 429 9,1% + 16,9% Mercedes-Benz ML 19 664 8,7% + 45,6% VW Touareg 14 008 6,2% – 21,5% Hyundai Tucson 13 645 6,1% + 66,4% AUDI Q7 11 593 5,2% + 3041,7% BMW X5 10 676 4,7% – 21,8% Kia Sorento 8 954 4,0% – 9,3% celkem ve třídě 225 096 + 16,5%
H – CABRIOLET A ROADSTER
Jestli u předchozích dvou tříd mohly být zmatky, tady je nepořádek. Opakují se tady modelové řady z předchozích tříd – A4, 911, XK, CLK ale i off-roady jako G-Klasse nebo Suzuki Jimny.Model ks podíl rozdíl proti 2005 Mercedes-Benz SLK 13 321 9,2% – 23,7% Peugeot 206 CC 12 475 8,7% – 33,2% VW Eos 11 275 7,8% Opel Tigra 8 203 7,5% – 38,2% AUDI A4/S4 Cabrio 7 899 5,5% – 54,5% Mini Cabrio 7 859 5,5% – 9,5% Renault Megane CC 7 237 5,0% – 19,9% celkem ve třídě 144 151 – 2,1%
I – MPV A VELKOPROSTOROVÉ
Předposlední třída jsou dnes oblíbené velkoprostorové vozy, opět všechny velikosti pohromadě v jedné skupině. Pokud sečteme modelové řady jednoho výrobce, jasně zde vede Opel se 105 tisíci Merivami a Zafirami.Model ks podíl rozdíl proti 2005 VW Touran 83 461 17,7% – 9,2% Mercedes-Benz B 63 348 13,5% + 102,8% Opel Meriva 55 201 11,7% – 1,2% Opel Zafira 49 758 10,6% + 10,7% SEAT Altea/Toledo/Leon 31 198 6,6% + 4,4% Ford Focus C-MAX 27 597 5,9% + 11,0% Renault Scenic 27 139 5,8% – 10,9% celkem ve třídě 470 854 + 10,3%
J – UŽITKOVÉ, NÁKLADNÍ A VAN
Na závěr pro ty, co se těší na to, co bude dál… ještě třída, kde VW má 50%. Nejprodávanější stěhováci v Německu aneb s čím jezdí Němci do OBI.Model ks podíl rozdíl proti 2005 VW Transporter/Caravelle 43 957 29,7% + 14,1% VW Caddy 28 238 19,1% + 22,7% Mercedes-Benz Vito/Viano 13 908 9,4% + 19,1% Citroen Berlingo 12 525 8,5% – 2,6% Renault Kangoo 10 805 7,3% – 1,7% Opel Combo 7 328 5,0% + 26,5% celkem ve třídě 147 920 + 8,3% TĚŠÍTE SE NA KONEC? TADY JE – BONUS PRO TY, CO VYDRŽELI
Výčet vybraných sportovních a supersportovních vozů napříč třídami:
model ks model ks Porsche 911 8 393 Ford Mustang 369 BMW Z4 6 270 Maserati Coupe/Spyder 222 Mazda MX-5 5 768 Lexus SC 116 Porsche Boxster 2 841 Ferrari 612 Scaglietti 85 BMW 6er 2 358 Ferrari 599 GTB 84 Mercedes-Benz SL 2 338 Mercedes-Benz SLR 68 Porsche Cayman 2 079 Dodge Viper 61 Nissan 350Z 1 068 Cadillac XLR 44 Jaguar XK 874 Ferrari 550/575M 44 Mercedes-Benz CL 840 Porsche Carrera GT 43 GM Corvette 548 Ferrari Enzo 5 Ferrari F430 467 Maserati MC12 4 Bohužel „koncernové“ Lamborghini, Bentley a Bugatti chybí… co se dá dělat.
Zdroj: Kraftfahrt-Bundesamt Flensburg, www.kba.de
Sraz Jaguarů (improvizovaný fotoromán) Sir William Lyons
49 Responses to SRN 2006: 100% úspěšnost
[1]
11. 1. 2007 v 14:18prekladys
díky za ostatní. měl bych jen jednu připomínku a jednu poznámku:
– u takového výčtu už není od věci uvést zdroj (předpokládám KBA)
– jednotlivé třídy jsou v D děleny trošku jinak než u nás, takže se může stát, že „to své“ nenajdete prostě proto, že je v jiné třídě a „zapadlo“
[2]
11. 1. 2007 v 14:20Jozki.
za 1. :-)) Vela info a malo reci = super prehlad. 🙂
[3]
11. 1. 2007 v 14:52Alessio
já nahoře přehlédl ten ohromný nadpis že se jedná o prodeje v SRN a myslel jsem, že se jedná o evropu…no, trochu jsem se zapotil, když jsem nevěřícně kroutil hlavou :-)))
PS: jak je myšleno to, že např. legacy je na tom hůře než jiní zástupci subaru? vsadím gatě, že nejprodávanější model od Sub. v SRN bude lexacy/outback PPS: doufám, že nepudu s holou řití 🙂
[4]
11. 1. 2007 v 15:07Tomiss
Mám rád Tvé články,velká informační hodnota bez zbytečných“ peripetiček“…Tak jako v pořádném německém autě,vše je tam ,kde to má být:-)Pěkně jsi to napsal u vyšší střední“svatá trojice drtí zbytek světa“,to si musím zapamatovat!
[5]
11. 1. 2007 v 15:14Alessio
tomiss…snad jsi v německu nečekal něco jiného, že ne… V USA nebo v japonsku to asi taky bude vypadat jinak (tak to drcení bude přesně naopak)
[6]
11. 1. 2007 v 15:43Vektor
Díky za tvrdá data, která nepotřebují komentáře…Zaujal mě poměrně žalostný výsledek Corolly oproti G5. Že by Němci byli tak hloupí, že by vzdor statistikám poruch a vyšší dorovnané ceně dávali přednost horšímu autu? Jak se tady samurajští bojovníci snaží občas tvrdit…
Herzlichen Glueckwunsch taktéž Oktávce, která se dotáhla na šlechtice-juniora BMW 1.
[7]
11. 1. 2007 v 16:28Lonestarstate
Když jsem přečetl jen nadpis, nejdřív jsem myslel, že si „syn svého otce“ založil blog. 😀 😀 Jinak super přehled, já jsem s výsledkem Cadillaců spokojen a výsledkem Corvette přímo nadšen, tam jsou nárůsty oproti minulé generaci přímo fenomenální. A doslova rozdrtila Viper. Weiter machen.
[8]
11. 1. 2007 v 17:21Kubas
pěkný přehled… sice nechápu, proč na základě výsledků z jednoho (a navíc velmi specifického) trhu hned někteří vyvozují všeobecné závěry, ale nevadí… Doufám, že se tady objeví stejně hutná statistika i za celou Evropu.
[9]
11. 1. 2007 v 18:06"syn svého otce"
Tak dneska to jsou samé dobré zprávy,německé vozy z převahou drtí svou konkurenci a to je přeci skvělé…Zpráva pro Alessia:Němci vládnou nejen doma,nýbrž v celé Evropě.Sedm z deseti prodaných vozidel má německý původ a žebříčku suverénně kraluje VW Golf /Jetta.Do desítky se samozřejmě vešel i další jeho král Passat a také Polo.Co k tomu dodat,snad jen Germany forever….. 🙂
[10]
11. 1. 2007 v 18:31SARS
100% výsledek!To,že na Německém domácím trhu a na největším trhu v Evropě zvítězí domácí se dalo čekat,ale že tak drtivě?O něčem to samozřejmě vypovídá,asi o tom,že jsou německá auta dost dobré.
[11]
11. 1. 2007 v 18:33Ricardo
Prekladysi, díky za upzornění. Samozřejmě jsou ty čísla z KBA.de
[12]
11. 1. 2007 v 18:35Ricardo
Jozki, díky.
[13]
11. 1. 2007 v 18:39Ricardo
Alessio, omlouvám se. Legacy tam vniklo nedopatřením. Pokud tedy nebudu slovíčkařit, protože Justy a Imprez se dohromady prodalo víc než Legacy 🙂
Každopádně o gatě přicházíš a odcházíš s „holou řití“: Forester 4939, Legacy 2344, Justy 1700, Impreza 1692, Tribeca 291 😀
[14]
11. 1. 2007 v 18:40Ricardo
Tomissi, díky. To potěší 🙂
[15]
11. 1. 2007 v 18:43Ricardo
Alessio (podruhé), je to tak, nebo by to spíš být mělo. Vlastně jediné neutrální trhy v Evropě jsou ty, které jsou bez automobilového průmyslu a jsou relativně bohaté. Samozřejmě kromě Rakouska.
[16]
11. 1. 2007 v 18:48Ricardo
Vektore, odstup domácích produktů od zahraničních je v Německu opravdu velký. S dvěma vyjímkami – RAV4 a 206 CC. Síla japonských značek je ve vyrovnaných výkonech.
Jinak s Oktávkou jsem taky spokojen. Značku Škoda neprožívám, ale na to, že na nejnáročnějším trhu v Evropě (jak se běžně říká) se malá středoevropská značka probojuje ve dvou nejdůležitějších segmentech na přední příčky, můžeme být všichni hrdí.
[17]
11. 1. 2007 v 18:56Ricardo
Lonesi, teď nevím o kom mluvíš, ale i já jsem syn svého otce 😉
Jestli jsi s výsledkem Cadillacu spokojen, není co řešit. Sám bych čekal od BLS trochu lepší výsledek. Naopak CTS a Seville není co vytknout. Každopádně vše ukáže až tento rok, v roce 2006 byl Caddy i Hummer ještě řekněme v ochranné lhůtě. A ‚Vette, ta to zvládla na výbornou.
[18]
11. 1. 2007 v 19:12Ricardo
Kubasi, díky. „Nechápu, proč na základě výsledků z jednoho trhu hned někteří vyvozují všeobecné závěry“… protože se jim to tak hodí a líbí 🙂 Stejně hutná statistika za celou Evropu se asi neobjeví. Bohužel nevím, kde bych ji našel. Ale viděl bych ji rád.
[19]
11. 1. 2007 v 19:16Ricardo
Synu svého otce, nevím co dodat, je to tak 🙂
[20]
11. 1. 2007 v 19:19Ricardo
SARSi, nenárokuju si právo to posuzovat. Ale asi to většinou platí.
[21]
11. 1. 2007 v 20:10Alessio
Ricardo: to mi nepovídej, že v číslech pro legacy máš započten i Outback! BTW, teď jsem přišel z projíždky outbacka MY07 🙂
[22]
11. 1. 2007 v 20:18Ricardo
Alessio, protože Outback ve statistice KBA nefiguruje, určitě je připočítaný k Legacy 😉
[23]
11. 1. 2007 v 20:40Alessio
Mno tak asi jo…ale sejně, u nás to je Lesník/(legacy+outback) skoro 1:1 , proč v německu „milují“ lesníka? Asi mají víc lesů :-)))
[24]
11. 1. 2007 v 20:45Ricardo
Alessio možná… Subaru stejně jako Lexus a Alfa se v Německu nechytají. Až na toho Forestera – to je solidní výkon.
[25]
11. 1. 2007 v 20:46Ricardo
Pro Prekladyse a Alessia – text jsem už opravil.
[26]
11. 1. 2007 v 21:00Alessio
ty si peetcha :-)))
[27]
11. 1. 2007 v 21:41Ricardo
Alessio, asi ti nerozumím. Co to znamená?
[28]
11. 1. 2007 v 21:43Alessio
to je takové…mno…zeptej se svojí dívky 🙂 PS: bylo to byšleno v dobrém…o tom deklasování legacy :-). Rozumíme si?
[29]
11. 1. 2007 v 21:47Ricardo
Tak takhle… 😀
PS: Superba jsem taky deklasoval? Pláčeš na špatém hrobě, Alessio 🙂 Když koupíš v Německu tak ze dva nebo ze tři tisíce Legacy můžeš se tady příští plácat po ramenou 😉
[30]
11. 1. 2007 v 22:07Alessio
myšleno tak, že věta „Legacy je naopak deklasováno Foresterem.“ je docela rejpavá…proto ta peetcha 🙂
[31]
11. 1. 2007 v 22:15Ricardo
Frantu Váňu může zase urazit spojení „nejprodávanější stěhováci“… Lones se kvůli srovnání Caddy BLS s Alpinou D3 neurážel 🙂
[32]
11. 1. 2007 v 23:10Alessio
já se neurazil, já jsem se zasmál a bral to jako přátelské popíchnutí, tak byla taky myšlena ta „učitelka na čtyři“ :-))))
[33]
12. 1. 2007 v 7:32Ricardo
Jestli se ta učitelka jmenuje „Peetcha“ tak na čtyři určitě není 😀
[34]
12. 1. 2007 v 9:33GTI
Ricardo… BRAVO. Tohle jsou přesně ty informace, které člověk potřebuje. Výborně jsi to sestavil. Paráda. Palec nahoru.
[35]
12. 1. 2007 v 9:50Angličan
Hezký… Výsledky podle očekávání. Už proto, že „Škoda“ je dnes jednoznačně německou automobilkou… vyrábějící své vozy v zemích Koruny české… 🙁 Němci byli vždycky nacionalisti, vedli kvůli tomu minimállně tři velký války! Tak kdo se diví, že kupují téměř výhradně svoje auta? 🙂 O jejich kvalitách, těch aut, to neříká vůbec NIC. Ale ani to, že jsou špatná – prostě NIC! Správnej Němec MUSÍ mít NĚMECKÝ auto. To je celý… Takže ty čísla de facto říkají, kolik dnes v Německu žije „gastarbaitrů“… :-))
[36]
12. 1. 2007 v 12:12Lonestarstate
Já se neurazil ale myslím si svoje 🙂 A to, že Cadillac je mnohem úzkoprofilovější než Alpina. Alpinu koupí kdokoliv, kdo na ní má. Být Němec a koupit Cadillac – to je uhozené 🙂 A koupit Cadillac, když mým ideálem je malinkatý auto v turbodieselu, to je ještě uhozenější :-))) Se divím, že vůbec někdo BLS koupí.
[37]
12. 1. 2007 v 15:51Ricardo
GTI, díky. Jsi po asi dvaceti příspěvcích první spokojený 🙂
[38]
12. 1. 2007 v 15:55Ricardo
Angličane, cítím nadhled ale i trošku popichování. Na tom že domácí automobilka/y hraje na svém trhu hlavní roli není nic nenormálního. Nemyslím si že Němci by byli víc nacionalističtí než my a než Francouzi už vůbec ne – to jsou taky země s podílem domácích 50%+…. Uvidíš to dál, všude je to více méně stejně. I v Anglii. Němci akorát mají zdaleka nejvíc automobilek a další značky vlastní.
[39]
12. 1. 2007 v 16:00Ricardo
Lonesi… já jsem si vždycky myslel že BLS má být (s trochou nadsázky) ta Vectra co je aspoň tak dobrá jako Saab. Proto jsem si myslel že GM se bude snažit dostat řekněme na úroveň 50% X-Typu. Uznávám že tento rok byl pro BLS první a ještě se úplně nezabydlel, ale dlouhodobě růst v řádech destítek procent ročně je utopie. A kde jinde by se měl prodávat líp než v Německu?
[40]
12. 1. 2007 v 16:20Lonestarstate
Jasně Ricardo, jenže teď nemluvíme o tom, zda je BLS dobré nebo špatné auto. On JE to sice špičkový Saab 9-3 s krásnějším interiérem a exteriérem. Fakta neprodávají, bohužel. Prodávají pocity. A pokud jsi druh člověka, který preferuje malé auto, manuál, motor s turbem…. budeš fanda Cadillacu? Budeš vůbec o Cadillacu uvažovat? Cadillac BLS je větší nesmysl než Volkswagen Phaeton. Volkswagen Phaeton mířil tam, kde VW viděli jeho lehce nadřazeně se cítící majitelé. Ale ze skutečně majetných lidí si ho koupili jen skalní fanoušci značky. BLS je na tom ještě hůř! Ten si nekoupí ani skalní fanoušek značky, protože ten si nepřeje, aby se z Cadillacu stal výrobce malých aut. BLS nenabízí nic, co by kdokoliv ze zákazníků chtěl. Nabízí to, co chce management Cadillacu. Pokud Cadillac vydrží s dechem, je pro něj nutností vydržet v kategorii 3 generace, pak má šanci na vybudování úplně nové skupinky lidí. Zatím takoví lidé žijí jen ve snech GM.
[41]
12. 1. 2007 v 16:24Ricardo
Je jasné že první generace skončí ve ztrátě ale jestli chce Caddy dělat i další generace tak se přece tato musí uchytit. Aspoň tak aby ty příští měly vyhlídky na kladný finanční výsledek. Proto bude chyba asi v marketingu, takové auto by IMHO potřebovalo kampaň typu a rozsahu jako měla nová 3er. Když už Caddy fo tohoto segmentu vstoupil, neměl by ho opouštět. Z toho vyplývá že by měl udělat všechno možné pro dobrý výsledek.
[42]
12. 1. 2007 v 16:29GTI
Lonesi, to je dobrá úvaha (40)
[43]
12. 1. 2007 v 19:00Lonestarstate
Máš pravdu Ricardo, ač nejsem zastáncem zmenšování, ustoupit nesmí. Naopak rychle uvést BLS II na platformě Epsilon II s náhonem 4×4 a prodávat ho i v USA. A měla by to být dechberoucí bomba, jinak nemá v EU šanci.
[44]
12. 1. 2007 v 19:20Ricardo
Tak, tak. Nezbývá než v to doufat.
[45]
13. 1. 2007 v 12:00Sleeper
Sorry, ale prodeje v Německu pro mě nejsou směrodatné…. Osobně by mě zajímaly statistiky prodejů v celé Evropě, pokud jsou někde k dispozici…..
[46]
13. 1. 2007 v 19:16musta
Na žebříčku prodeje supersportů se vítězství Porsche 911 dalo čekat.
[47]
13. 1. 2007 v 23:48Ricardo
Sleepere, bohužel asi nejsou – tedy zdarma. Ve spoustě zemí se podobný přehled prodává za docela horentní sumy. ČR a SRN jsou v této oblasti světlou výjimkou.
[48]
13. 1. 2007 v 23:51Ricardo
Musto, to určitě dalo, ale další pořadí už tak očekávatelné nebylo.
[49]
21. 4. 2007 v 14:55Fish
dobry to tu mas a plosim koukni se na muj blog
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.