Pred týždňom som Vás oboznámil s múzeom automobilov poblíž zámku Valencay, pričom som sa zameral hlavne na produkciu pred rokom 1945. Dnes doplním kúsky po 2. svetovej vojne s ktorých niektoré sú naozaj unikátne. (ak Vám unikla prvá časť tak pozrite sem)
Alpine A110 (asi už netreba veľa dodávať)
Citroen M35 prototyp (n 396) - wankelov motor o objeme 497,5 cm3 s výkonom 49 koní
Ford Comete (alias Ford Vendôme - motor Mistral V8 o objeme 3923cc o výkone 105 koní a okolo 250 Nm)
Panhard Dyna X (motor boxer dvojvalec o objeme 610 cc a výkone 24 koní)
Panhard Dyna Z (dvojvalcový boxer o objeme 851 cc a 50 koňoch pri 5000 otáčkach)
Panhard 24 coupe (Vďaka nízkej váhe 800 kg a aerodynamickému tvaru dokázalo toto auto vyvinúť maximálnu rýchlosť 155 Km/h napriek tomu že ho poháňal slabučký dvojvalcový boxer o objeme 848 cc a výkone 50 koní)
Renault Caravelle (motor o objem 956 cm³ a výkone 42 koní / max. rýchlosť 135 km/h)
Renault Caravelle Cabriolet (motor o objem 1108 cm³ a výkone 52 koní / max. rýchlosť 145 km/h)
Renault Ondine (luxusnejšia verzia Renault Dauphine z roku 1961 - motor o objeme 845 cc a výkone 27 koní)
Renult 4cv (z roku 1954 / motor o objeme 747 cm a výkone 17 koní a max. rýchlosti 103 km/h)
Salmson 2300S (Jedno z najkrajších aút z 50-tych rokov (1953) poháňal 4-valcový motor o objeme 2300 cm a výkone 110 koní. Automobilu udeloval v danej dobe výborné rýchlostné parametre max. rýchlosť 170 km/h)
Simca Vedette (Ide o rebrand Ford Vedette po prebratí francúzskeho Fordu Simcou. Auto poháňal motor Aquillon V8 o objeme 2.4 L o výkone 80 koní.)
Okrem automobilov múzeu nájdete aj nejakú staršiu hasičskú techniku.
A ešte menšiu zbierku leteckých motorov firmy Salmson.
4 Responses to MUSEE DE L’AUTOMOBILE DE VALENÇAY – 2 .časť
[1]
23 března, 2010 v 9:01 amvrkuboy
Ahoj díky za krásné snímky. Jako fanouška Renaultu a téměř všeho francouzské si mě potěšil. Jen mám mení dotaz k Panhardu Dyna Z: Nemá základ v R4CV? Protže je velmi podobný Renaultu 4CV cabrio Duriez. Jinak pro mě je nejhezčí želvička R4CV protože je sbírám 🙂 viz: http://renault-modely.webnode.cz/modely/renault-4-cv/
Jen tak dál 😉
[2]
23 března, 2010 v 10:53 amprekladys
prima snímky.
kdo dnes ví, že comete má pod kabátem od facelu lehce upravený fordův flathead V8 z roku 32.
že dófinka byla kopytem pro embéčko se obecně ví, ovšem že caravelle konečně vyřešila designové tápání při řešení přídě a zádě se ví už méně …
[3]
23 března, 2010 v 8:48 pmstevosk
to prekladys: Ked som uvidel caravelle prvý krát, tak som si hneď povedal, ej veru tu sa boli chlapci škodovkárski inšpirovať. V múzeu naživo však pôsobí caravelle živšie a mladistvejšie ako naša embéčka.
[4]
23 března, 2010 v 8:54 pmstevosk
to vrkuboy: Panhard Dyna Z bol vlastná konštrukcia a nevychádzal z Renaulta, nehovoriac o tom že v tom čase (1954) 25 percent Panhardu vlastnil Citroen.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.