-
WTCC – Portugalsko – Estoril(12.-13.7.2008)aneb +70Kg
Po několika sezónách kdy,stále ještě mladé,mistrovství světa cestovních vozů svoji návštěvu Portugalska trávilo na okruhu v Portu,tu je změna.Porto tentokrát takříkajíc,,utře“a přednost dostává-nevím jestli větší nebo modernější,ale v každém případě pravděpodobně známější okruh Estoril!
Spekulace,kdy mnozí tvrdili,že okruh je jako stvořený pro dieselové Seaty tak trochu-více vyvrátil svým prvním místem v kvalifikaci Ital Larini s Chevroletem a potvrdil druhým místem Rydell se-Seatem.Dalšími na startu byli např:3.Gene(Seat),4.Huff(Chevrolet),5.Priaulx(BMW),6.Farfus(BMW),7.Tarquini(Seat),8.Y.Muller(Seat),9.Monteiro(Seat),nebo 12.J.Muller(BMW),14.Zanardi(BMW)či po penalizaci,způsobené prázdným hasícím přístrojem,až 25.,nebo-li poslední Menu(Chevrolet).Pokud stále hledáte Thompsona s Hondou,tak-bohužel-ani jeden ze,snad tří motorů v jeho voze zkoušených nebylo schopno Hondu rozpohybovat na tak dlouho,na kolik by bylo nutno při případném závodě…
START!!!
Rydell naplno využívá kroutícího momentu vznětového agregátu a ujímá se vedení!,Huff jakoby se nemohl víc dívat na propad kolegy Lariniho a v první zatáčce se stylem kamikaze pokouší prodrat dopředu(odstrčen Genem)….,“výletníci“(oba průjezd kačírkem)Farfus a J.Muller přepouští pozici Tarquinimu,který opodál v kontaktu s dalšími jezdci!(propad),Farfus také pokouší kouzlo“kontaktismu“,ovšem-vymyká se mu to z ruky a jeho poškozený vůz dál odmítá naplno spolupracovat(out)….Larini je třetí(druhý Y.Muller),Gene 4. a Priaulx drží startovní příčku(5.).Larini oplácí Y.Mullerovi-úspěšně-2.!Jeden z nezávislých jezdců hoří….respektive jeho BMW…
Zanardi postupuje na 9,Priaulx těsně za Genem a začíná dotírat,Huff na 6 toho využívá a přibližuje se…Priaulx se snaží velice,Larini tolik ne ale-také by před Seat chtěl……
Průběžné pořadí po 6.kole:1.Rydell,2.Larini,3.Y.Muller,4.Gene,5.Priaulx,6.Huff,7.Monteiro,8.Porteiro
Závod je klidný,Seaty na výjezdech ze zátáček ostaním ujíždí a ostatní-především Priaulx díky tomu zuří…..Trojnásobný mistr světa zkouší vše-volí jinou stopu,snaží se na výjezdu za Genem udržet a využít jeho větrný pytel,jezdí nečistou stopou….Gene však drží.10.J.Muller svádí souboj s Coronelem(Seat),pár výstupů nezávislých jezdců s BMW(v obou případech hodiny),Priaulx je vedle Geneho!-ale na vnější straně zatáčky-neúspěch….Šestý Huff využívá lehkého rozhození před ním jedoucího krajana a předjíždího!-5.!Larini se smiřuje s druhým místem,Menu po jistě krásné jízdě-z pětadvacítky je to již jedenáctka a Huff před Genem !!Pak že to nejde..-4!!Priaulx chce napodobit ale nestíhá…..CÍL!!
Výsledky:1.Rydell(Seat),2.Larini(Chevrolet),3.Y.Muller(Seat),4.Huff(Chevrolet),5.Gene(Seat),6.Priaulx(BMW),7.Monteiro(Seat),8.Porteiro(BMW),9.J.Muller(BMW),10.Coronel(Seat),11.Menu(Chevrolet),..13.Tarquini(Seat),….16.van Lagen(Lada),….20.Zanardi(BMW)
Hodnocení:Závod to byl ve svém jádru zajímavý-sledovat marnou snahu Priaulxe jak nemůže na Geneho najít recept byla zábava i drama v jednom,přesto se nemohu ubránit dojmu-co asi na to takový neutrální divák přítomný přímo na místě.??.Ten asi neměl možnost sledovat dění přímo z kamer umístěných na vozidlech,z nichž právě ta největší akce vycházela……
+70Kg
Stručně,jasně,výstižně.Na diskusní příspěvky reportáže z Brna na serveru Autofun zapomeňte.Oficiální“kilogramová“tabulka objevující se na televizních obrazovkách mluví stejně jako já a i komentátoři na televizních kanálech se se mnou shodují – prostě 60Kg už není v módě,Tarquini tam má kilogramů-slovy:Sedmdesát !!!
2.závod
Startovní rošt:1.Porteiro(BMW),2.Monteiro(Seat),3.Priaulx(BMW),4.Gene(Seat),5.Huff(Chevrolet),6.Y.Muller(Seat),7.Larini(Chevrolet),8.Rydell(Seat),9.J.Muller(BMW),…11.Menu/Chevrolet),…13.Tarquini(Seat),…15.van Lagen(Lada),….20.Farfus(BMW),….21.Zanardi(BMW)
START!!!
Vozy BMW se očekávaně ze startovních míst katapultují rychleji než-li ostaní,Priaulx na nic nečeká a chce zmíněné výhody využít pro postup před Monteira-který je proti-Priaulx odražen!,Monteiro se pouští do Porteira-souboj“kolo na kolo“-Porteiro zatím odolává!Huff na chvíli okupuje 4.příčku-,Monteiro znovu útočí,drží se na vnějšku zatáčky,nyní na vnitřku a-je tam-1.!….Y.Muller před 4.Geneho a těsně za Priaulxem!Odjeto další kolo a Priaulx již musí volit defenzivní stopu(Y.Muller útočí)!,chvíli propadnuvší Huff(6.)před Geneho!a kolega Larini by chtěl také…..Priaulx podléhá Y.Mullerovi!-4….
Průběžné pořadí po 6.kole:1.Monteiro,2.Porteiro,3.Y.Muller,4.Priaulx,5.Huff,6.Gene,7.Larini,8.J.Muller,9.Rydell,10.Tarquini,11.Zanardi
Gene ztrácí tempo-jde přes něho Larini i J.Muller.Závod na první pohled v klidu-Priaulx očividně ne…,chce přes Y.Mullera(podobně jako v prvním závodě před Geneho)-Y.Muller příčku drží!11.Farfus vedle Tarquiniho-kontakt,Tarquini pozici drží,Gene se dál propadá(9.),Rydell 8…..,Farfus před Tarquinim!-10!,Y.Muller s Priaulxem za Porteirem!Y.Muller úspěšně útočí,proto Porteiro Priaulxe pouští….Ten se snaží…ale – CÍL!!!
Výsledky:1.Monteiro(Seat),2.Y.Muller(Seat),3.Priaulx(BMW),4.Porteiro(BMW),5.Huff(Chevrolet),6.Larini(Chevrolet),7.J.Mulller(BMW),8.Rydell(Seat),9.Gene(Seat),10.Farfus(BMW),11.Tarquini(Seat),….13.Zanardi(BMW),….14.Menu(Chevrolet),……21.van Lagen(Lada)
Hodnocení:Závod dramatičtější než předchozí,Seat v úvodu článku zmíněnou spekulaci potvrdil,Monteiro před domácím publikem dokázal,že umí,Priaulx dokázal,že Seat předjet nejspíš neumí….Snad si to nebude vynahrazovat v běžném provozu…..
SuperBike-Česká republika-Brno(19.-20.7.2008) IRC-Rusko(11.-12.7.2008)
7 Responses to WTCC – Portugalsko – Estoril(12.-13.7.2008)aneb +70Kg
[1]
14. 7. 2008 v 10:45Radek
No když povolili turbo v naftových motorech,tak by to měli povolit i v benzinových-koncepčně je BMW díky vyváženosti a zadnímu náhonu rychlejší,ale turbo v Seatech ve výjezdu v rychlých pasážích deklasovaly veškerou snahu jezdcu BMW-připadá mi to nefér.
[2]
14. 7. 2008 v 10:57jurajos
…moc to nesledujem a tak ma zaujima nejake vysvetlenie k tym 70kg.
[3]
14. 7. 2008 v 15:55tudydudy
no-jurajos-kdyz te to moc nezajima tak na 70kg zapomen a cti:V podstate je to jednoduche,cim lepsi vysledky zavodnik zajizdi-tim vic kg zavazi mu na miste spolujezdce pribyva-1.místo – +20kg,2.místo – +15kg,3.-5.místo – +10kg,6.-8.místo. – +5kg,9.místo – +0kg,od 10.místa – -10kg….jo a abych nezapomnel-za kazdych 10 ukoristenych bodu +5kg……
[4]
14. 7. 2008 v 16:17jurajos
Nikde som nenapisal ze ma to nezaujima…len ze to nesledujem, pretoze nemam kde. Takze do prveho zavodu nastupujes so zatazou podla tvojich doterajsich bodov + v druhom podla vysledkov prvej jazdy? Aky to ma vyznam okrem toho aby sa na spici striedalo co mozno najviac jazdcov?
[5]
14. 7. 2008 v 16:51Ricardo
Tudydudy: a jaký to má proboha účel?
[6]
14. 7. 2008 v 17:18tudydudy
jurajos-tak nejdriv omluva za mensi nedorozumeni-trochu jsem si slovo,,nesledujem“upravil na nezajima…no………….Ale jinak:ten tvuj priklad prikladu je v podstate spravny-jen ted nevim jestli se zavazim zabyvaji i mezi prvnim a druhym zavodem-nebo to vyresi az po celem vikendu……asi ta druha moznost!A k cemu je to dobre…..no..tot otazka.Dnes v dobe Seat(,,drtice ostatnich“)dieselu,ale drive v dobe benzinu….no-kazdopadne 3nasobny mistr sveta Priaulx-to taky neco napovida.
[7]
14. 7. 2008 v 17:34jurajos
(6)Aha…diky. A nic sa nestalo. Pamatam sa na nejaku cisto Britsku verziu takychto zavodov(Laguna, 850, Vauxhall, BMW….), ale odkedy nemam eurosport tak si musim vystacit s motorkami. 8-(
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.