• Blesk.cz
  • AutoRevue.cz
  • Živě.cz
  • MobilMania.cz
  • AVmania.cz
  • DIGIarena.cz
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Reflex.cz
  • Doupě.cz
  • Info.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AHA!
    • Blesk pro ženy
    • Dáma.cz
    • FinExpert.cz
    • FITweb.cz
    • Horoskopy
    • Maminka.cz
    • Mojezdravi.cz
    • Orgion.cz
    • SportRevue.cz
    • Recepty.cz
    • Ženy.cz
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Diskusní fórum
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Profi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2021
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • Formule 1
  • Motorky
  • Elektro
  • Autofun
    • Autofun archiv
  • Veterán
    • Veterán archív

Blog.auto.cz  > American blog  > Pláč a smutek nad páčkou

  • Pláč a smutek nad páčkou

    Publikováno: 6. 5. 2013

    aneb když se brečí na špatném místě. Tolik název a podtitulek dnešního blogu.

    Občas si pročítám z nudy nebo jen tak ze zájmu recenze na MACZ. Ale podobné nářky lze spatřit  i jinde  – na různých diskuzních forech. A tomu chci věnovat dnešní blog.

    Jedná s o fenomén el. ruční brzda.

    Předmět bychom měli, následuje vždy stejný scénář: pláč nad tím jak kdyby tam byla klasická ruční brzda, jak by šlo občas někde vzít zatáčku smykem a hlavně zablnout na parkovišti když nasněží.
    Společným jmenovatelem těcho nářků bývá to, že když si pozorně přečtete recenzi, zjistíte že takto brečí pouze majitelé FWD a AWD.

    Jenže jak praví klasik – břečí sice krásně, bohužel na špatném místě – v prní řadě musí břečet nad výběrem vozu.
    Ono driftovat s předním náhonem je stejně trapné, jako 120ti kilový chlap v růžovém Mini. V obojí budete vypadat jako s prominutím pitomec.

    A kdo si kupuje AWD coby permanentní 4kolku tak by si měl ujasnit priority. Na zábavu tenhle typ vozu totiž rozhodně není.

    Řešení je si pořídit na zábavu druhý vůz – samozřejmě s náhonem na zadní, tedy RWD.
    Pokud bude mít takový vůz dostatečný výkon, nějaká el. ruční brzda vás nemusí vůbec vzrušovat, na zasněžém plácku ten drift, smyky i točení se s vozem kolem dokola zvládnete aniž byste na tlačítko brzdy šáhli.
    Stačí pouze vypnout ESP.

    Takže kdo si chce zablnout, at si koupí budto starou zadokolku bez el. pomocníků za pár peněz anebo pokud trvá na modernějším voze, tak jakoukoliv zadokolku co má alespon 200 HP a kde jede vypnout ESP či obdobný systém skrývající se pod jinou zkratkou.
    O zábavu bude mít dokonale postaráno a na nějakou ruční brzdu si ani nevzpomene!

Poslední stanice Brusel Zisky automobilek na vyrobeném voze za rok 2012

15 reakcí na Pláč a smutek nad páčkou

  • [1]

    6. 5. 2013 v 09:48_Teddy_

    Myslim ze so „stvorkolkou“ sa da uzit zabavy az-az! A netreba k tomu ani rucnu brzdu. Samozrejme, treba to vediet…

    Pravda je taka, ze zatial co vacsina „klobukarov“ pozera koncom roka na cestu s obavami, majitelia stvorkoliek sa nevedia dockat prveho snehu, a lahucke smykanie im prinasa na tvare usmevy od ucha k uchu…

  • [2]

    6. 5. 2013 v 09:52Barrichello

    S RWD i FWD jde v zimě taky jezdit….

    AWD je fajn, akorát točit se s ním kolem dokola se jaksi moc nedá, zejména když u některých vozů už to ESP ani pomalu nejde vypnout :o)

  • [3]

    6. 5. 2013 v 11:52Emel

    foto Emel

    Na špatném hrobě brečíš ty… na elektronickou ručku v diskusi o 911 jsem si stěžoval já a to momentálně jezdím svým šestým RWD s „dostatečným“ výkonem (byť zdaleka ne ve sféře 911). Zadokolka ve smyslu sportovní auto nemusí být jen o nějakém zasněženém plácku, tam nakonec ani ten výkon nepotřebuješ. Ale na asfaltu už mě ta ručka trápit může i u zadokolky, zejména u auta, která má těch tvých 200 koní, pokud se chci náhodou svézt dveřma napřed.

  • [4]

    6. 5. 2013 v 14:10Barrichello

    Těch stěžovatelů bylo výrazně víc….většina právě břečela že to nemůže občas protáhnout na tom zasněženým plácku.

    Na suchým asfaltu už totiž tohle dělá málokdo, ono přeci jen gumy popř. náhradní sady s ojetejma nejsou zadarmo že, kdo má HDM automat tak to vcelku spolehlivě ničí almaru atd. A 911 z těch co to psali máš možná akorát tak ty.

    Takže většina provozuje pouze ty piruety, smyky a drifty na sněhu. A pokud někdo neumí poslat na sněhu RWD bokem, tak……to snad ani nebudu komentovat.

  • [5]

    6. 5. 2013 v 14:49Emel

    foto Emel

    Na zasněženým plácku to může trápit třeba majitele Clia RS apod, proč ne. 911 je trošku jiný level, samozřejmě spousta z nich jsou pouze dálniční přibližovadla apod., ale spousta z nich se čas od času na ten okruh podívá a tam pak záleží na preferencích majitele, jestli bude raději pilovat čistou stopu, nebo divočit dveřma napřed. Ano, gumy něco stojí… nu, každá sranda něco stojí.

    Měničový automat není typický setup pro driftovací mašinu ;-) .

    911 nemám :-(

  • [6]

    6. 5. 2013 v 14:50Emel

    foto Emel

    Pointa je… proč by v autě jako je 911 nemohla být normální ruční brzda? Vadila někomu?

  • [7]

    6. 5. 2013 v 20:06Barrichello

    Představ si že měničový automat + V8 zadokolka je ideální nástroj k driftování, pokud má 200 Hp a neváží zrovna 3 tuny.
    Navíc tuto kombinacinajdeš v 80% zadokolek – s manuálem už se toho moc nedělá v kategorii vyšší střední a luxusní třída několik let a dvojspojky se zrovna do týhle aktegorie aut taky moc nemontí.

    Pointa je v tom že když budu chtít driftit, tak nesmím břečet že s 2 litrem předohrabem s el. ručkou to nejde, ale půjdu si na to koupit starou omegu, škopek, sierru, báwo, medurák nebo nějakou ameriku za pár babek.

    A pokud chci mít jen jedno auto, koupim novou či pár let starou V6 či V8 RWD a můžu driftit i el. ručkou.
    Jaguar el. ručku má, ani sem na ní nehmátl a točil sem se naproto ukázkově a drifty sem vyráběl taky.
    Stačí vypnout DSC a vše ovládat plynem, brzdou a volantem.
    300C měl mechanickou parkovací brzdu ale taky sem na ní ani nehamtl.

    Se 350-400 HP na zadku tuhle věcičku vůbec nepotřebuješ, zejména na sněhu rozhodně ne.
    A v tom je ta pointa.

  • [8]

    6. 5. 2013 v 20:42Emel

    Já si nic představovat nepotřebuju, já evropskou i japonskou drifterskou scénu znám a s automatem nejezdí prakticky nikdo, a to ani na amatérské úrovni. Nevím proč sem taháš vyšší střední nebo luxusní třídu, to nejsou auta na okruh ale na dálnice. Že se točíš na tom svém zasněženém plácku s Jaguarem, to nejsou ukázkové drifty, sorry.

  • [9]

    6. 5. 2013 v 20:49Barrichello

    Jee a já tu asi řeším auta na okruh. Si mě nějak nepochopil – tady nikdo auta na okruh neřeší. Tady řeším auta na běžné ježdění s kterejma když si chceš občas zablnout, tak hoši v diskuzích brečí že jim to nejde.

    Takže tu řeším že místo pláče si maj na tyhle účely, a to zcela amatérské blnutí někde na volném palce – koupit vhodné auto.

    Profesionální drifty, jízdy na okruhu apod. věci tu vůbec neřeším a ani nechci řešit.

  • [10]

    6. 5. 2013 v 21:06Emel

    No já se vyjadřuju k diskusi o 911.

    Pokud se chceš vyblbnout řekněme s ostrým Leonem nebo Cliem, tak rada „kup si ještě jedno auto“ taky příliš smyslu nedává.

  • [11]

    7. 5. 2013 v 09:39Barrichello

    ale s dikuzí o 911 si začal ty, já tu o ní nenapsal slovo. Psal sem co sem posbíral čtením recenzí na MACZ a na dalších diskuzních forech.
    Tam 911ku moc lidí nemá….

  • [12]

    7. 5. 2013 v 10:00webpaja

    Jako občasnej uživatel předokolky říkám zcela jasně, že je fajn si někdy do utažený zatáčky při okamžitý ztrátě přilnavosti předku a nedotáčivým hrnutí se ven pomoc ručkou. Co na tom je doprčic špatnýho???
    Takže chápu…u A4 B8 mě právě tahle věc občas dost vadila.

  • [13]

    7. 5. 2013 v 12:13XTad

    http://www.youtube.com/watch?v=wfUPQZ1za2c ani to RWD neni nutnost. A vsadim se, ze na rucku ani nesah.

  • [14]

    10. 5. 2013 v 09:20Emel

    foto Emel

    XTad: no na tohle to nutnost není :-) , v principu bys mohl jezdit bokem i s nákupním vozíkem z Tesca :-D

  • [15]

    11. 5. 2013 v 10:40šmoula nešika

    foto šmoula nešika

    U zadokolek beru klasickou ručku jako nutnost. Prostě to k tomu patří, nic víc, nic míň. U předokolek už si tak jistý nejsem – třeba takový golf se hodně krade a elektronika by tomu měla častečně zabraňovat. Navíc toto auto si kupují převážně lidé, kteří prostě nejezdí v zimě žádné závody do vrchu a kompatibilnější asistent pro rozjezd do kopce je potěší. Neoplakával jsem ručku ani u GTI, jehož zlaté hot-hatchové časy jsou pryč. Od toho má Volkswagen erko s náhonem na všechna, u něhož se snad ještě něco zvrátí, aby o páku nepřišlo. Ono tlačítko je totiž těžší, dražší a panují obavy o jeho životnost, naproti tomu u jiných čtyřkolek – přesněji SUV se tomu opět nebráním. A pak tu máme s tímle pohonem supersporty, pro něž ode mě platí to samé, co pro zadokolky.

    Nezáleží tedy především na druhu pohonu, nýbrž na účelu použití auta. A to bychom měli mít napaměti.

Komentáře nejsou povoleny.

Založit nový blog

American blog

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Leden 20211 Post
  • Prosinec 20201 Post
  • Únor 20202 Posts
  • Říjen 20191 Post
  • Září 20192 Posts
  • Leden 20192 Posts
  • Září 20181 Post
  • Duben 20181 Post
  • Březen 20181 Post
  • Leden 20183 Posts
  • Září 20172 Posts
  • Červen 20172 Posts
  • Duben 20173 Posts
  • Leden 20172 Posts
  • Srpen 20161 Post
  • Červen 20162 Posts
  • Duben 20161 Post
  • Březen 20161 Post
  • Únor 20162 Posts
  • Leden 20165 Posts
  • Říjen 20153 Posts
  • Červenec 20151 Post
  • Červen 20152 Posts
  • Květen 20151 Post
  • Březen 20151 Post
  • Únor 20152 Posts
  • Leden 20156 Posts
  • Listopad 20143 Posts
  • Září 20143 Posts
  • Srpen 20142 Posts
  • Červenec 20142 Posts
  • Červen 20142 Posts
  • Květen 20142 Posts
  • Duben 20143 Posts
  • Leden 20145 Posts
  • Listopad 20131 Post
  • Říjen 20134 Posts
  • Září 20131 Post
  • Červenec 20131 Post
  • Červen 20131 Post
  • Květen 20133 Posts
  • Duben 20131 Post
  • Únor 20132 Posts
  • Leden 20134 Posts
  • Listopad 20124 Posts
  • Říjen 20123 Posts
  • Září 20123 Posts
  • Červen 20121 Post
  • Květen 20123 Posts

Výběr

Zprávy

Koronavirus
Důchody v ČR
Koronavirus - ekonomika
Rakev a svíčky pro Blatného: U ministrova domu demonstrovaly desítky l... "Černý baron" Božetěch Kostelka: Komunisté ho nezlomili, slaví 90 let Babiš viní z problémů s registrací na očkování nemocnice. Pro Dzurillu...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
SESTŘIH: Opava - Zlín 0:0. Slezané zůstávají poslední, nastoupilo šest... SESTŘIHY: Jablonec rozdrtil Teplice 5:0, Boleslav remizovala s Brnem NHL ONLINE: Boston hraje s New Jersey, Hertl jde do akce večer
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2019
Grilování
Volby USA 2020
Takhle hasiči vystříhali na D1 řidiče z auta! Zezadu narazil do kamion... Další smutek v rodině Hryce bojujícího s leukemií: Zvláštní vzpomínka ... Neštěstí programátora, který si kdysi vydělal 7 tisíc bitcoinů: Ztrati...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Trendy: Novoroční rady pro krásnou pleť... Pohodlné oblečení pro domácí lenošení... Pořád se rvou jako koně. Už si se syny nevíme rady, svěřila se zoufalá...
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Dakar 2021
Rallye Dakar 2021: Podmol a Enge, zkušení borci a stejně nováčci Rozhovor s Janem Kopeckým: Co bude teď? Láká ho i Dakar Verstappen nemá obavy z nákazy koronavirem
Věda a technika

Katalog mobilů
Klimatizace do bytu
Počítačová poradna
Google dokončil akvizici Fitbitu. Co bude dál? Bitcoin vyroste na pětinásobek, akcie Tesly na trojnásobek, tvrdí amer... Xiaomi má nejlevnější GPS hodinky. Neuvěříte, co všechno umí [TEST]
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Naočkováno proti koronaviru je zatím přes 105 tisíc lidí, prohlásil pr... Vladan Gallistl: Zkapalněný plyn poráží dokonce i bitcoin Polští Slezané bojují za uznání vlastního jazyka
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Sekane znojemske biftecky Kuřecí prsa plněná bylinkovým sýrem Kuřecí špízy
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Polenská synagoga: V historickém objektu ze 17. století dnes najdeme R... Tip na výlet: Zimní krása vodopádů v krkonošském údolí Bílého Labe Rarita v centru Brna: Místo steaků teď nabízí restaurace bruslení! Hod...
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
DAMS spol. s r.o. - 48173746 Na Česko udeří mráz, teploty spadnou k -18 °C. A přijde i sněžení, sle... Podcast: Máme chladnější počasí díky utlumené letecké dopravě? Odhalil...
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Fit mozek v každém věku: Co pro to můžete udělat? Odteď budete ovesné vločky jíst! Tahle fakta vás přesvědčí Předsevzetí, která mají smysl. Využijte kouzlo mindfulness
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Jak udělat hru 4: Bez makra to nejde Hráči fotí zážitky z Anglie: AC Valhalla je opět grafickým skvostem Virtuální výlet do vědeckých a technických muzeí světa
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
Slovácko - Karviná: Papadopulos při penaltě selhal! Slovácko - Karviná: Po ruce Havlíka penalta pro hosty Liberec - Bohemians: Pulkrab dorazil Puškáčovu ránu do sítě, 1:1!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti Dětské autosedačky
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky Apple iPhone 11 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky České podcasty Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí