-
AMO ZIL 2013 – ve jménu modernizace
Moskevský výrobce nákladních vozů AMO ZIL provedl v letošních roce tři zásadní modernizace – tím prvním je úspěšné absolvování zkoušek a typových schválení nového motoru MMZ plnícího emisní normy EURO 4 pro řadu ZIL 432940.
Vůz prošel úspěšně všechny tyto zkoušky a v měsíci květnu byly vyrobeny první nákladní vozy s tímto motorem.Druhý zásadním krokem je dokončení modernizace zařízení a výrobních prostředků pro výrobu předních náprav a třetí modernizací je modernizace rámů, komínů a svařovacích robotů pro svařování a kompletaci kabiny, podlahových částí kabiny v rámci automatického zařízení na výrobu kabin. Kabiny budou rovněž ošetřeny antokorozní ochranou od fa PPG a rozířena bude i barevná škála laků. Toto bylo dokončeno v červnu.
V rámci nové výroby plánujeme vyrobit asi 6000 ks nových a kvalitních trucků ročně. Naše firma vyrábí komponenty pro středně těžké nákladní automobily. Budeme i nadále vyrábět pod naším historickým názvem ZIL. Náš úkol – nejen zachovat výrobu, ale zahájit výrobu moderních, high-tech výrobků, které splňují mezinárodní standardy kvality. Chcete-li provést tento úkol, musíte provést hlubokou modernizaci výroby, a nyní je práce vykonávána, „- uvedl šéf prodeje a marketingu vozidel značky ZIL – Sergej Stont.
Doporučená maloobchodní cena ZIL-432940 výrobených v roce 2013 bude činit 1.211.000 rublů.
Vozy s motory EURO 3 zůstávají prozatím rovněž v nabídce.V roce 2012 ZIL prodal 1736 ks nákladních vozidel a autobusů.
Kdo koho zdržuje – krize nebo soumrak podvozků? Zlepšení kvality by FIAT :o)
10 Responses to AMO ZIL 2013 – ve jménu modernizace
[1]
23. 7. 2013 v 14:50prekladys
no, koukám, další recyklát… začalo to 1986 u steyru (u nás pár kousků poskládal v licenci LIAZ). facelift rakušáci vyvinuli už jako MAN L2000, a tenhle light truck se stal globálním produktem MANu, vyrábí/vyráběl se mj. v číně, brazílii, těžší verze s faceliftovanou budkou v indonésii… v číně se dokonce potkávají/potkávaly obě generace: novější joint venture MAN a starší asi z přímého prodeje linek s kabinou a motory steyr – firmy si nevybavím, čínské názvy jsou nezapamatovatelné.
no a tenhle tvůj zil má dokonce i čínskou masku. logo zilu je made in PRC?
motory Euro III/IV vzala manufaktura zil kde? netvrď mi, že při té roztomilé produkci se jim vyplatí vývoj vlastních… nebo nakupují stavebnice z číny?
dokážu si představit, že rám, nápravy, případně převodovka a drobnosti mohou být ruské, to ostatní bezpochyby pořídili zvenčí ze štědré putinovy dotace. když už tu děláš nepokryté PR, slušelo by se napsat, z čeho tahle stavebnice vznikla, protože starší konstrukce MAN by představovaly bezesporu největší hodnotu celého vozu!
tohle je původní steyr z roku 1986:
http://www.youtube.com/watch?v=SMSqz1CkEWk
tohle je MAN L2000 s krátkou rakouskou budkou:
http://wrkmachines.com/imgs/a/a/d/z/h/man_l_2000_10_163_1996_1_lgw.jpg
tohle je indonésie, těžké trucky pro afriku a rozvojovou asii se střední faceliftovou budkou:
http://www.youtube.com/watch?v=EY-gyyLolZ8
[2]
24. 7. 2013 v 08:56Barrichello
Začnu od konce.
Motory EURO 4 a EURO 3 jsou od MMZ, jak je v článku zmíněno.
Což je Minskyj Motory Zavod, tedy největší běloruský výrobce motorů. http://www.po-mmz.minsk.by/
http://news.belta.by/en/news/econom?id=706818
Co se týče kabiny, ano ta pochází z číny. Ovšem ZIL si je lisuje, sváčí a lakuje sám, právě na té v současné době inovované výrobní lince. A ano základem je původní budka MAN. Jestli to čínani vyrábějí na základě lince nebo jí sprostě okopčili není známo.
ZIL, který se samozřejmě snaží transformovat do moderní firmy vyrábějící nákladní vozy se chová stejně jako konkurence.
Vzpomen na naší Avii – nápravy ze španělska, motor Cummins, budka sice vlastní, ale ve spolupráci s Daewoo, převodovky Praga či ZF.
Co z toho teda bylo Avie?
A mohl bych jmenovat další výrobce.
Motory si dnes vyrábí sám opravdu málokdo, ZILu se to při produkci posledních let kolísající mezi 1-3 tis ks nemůže logicky nikdy vyplatit, proto nakupují od MMZ, stejně jako další ruští výrobci nebo od dlaších firem vyrábějícíh motor yjako je JAMz atd….
Jejich vlastní motor je akorát benzínový pro bývalé země sssr a třetího svět, ten umí tuším Euro3.
[3]
24. 7. 2013 v 09:03Barrichello
více fotek zde http://fotki.yandex.ru/users/fulio/album/123686/
[4]
24. 7. 2013 v 09:45prekladys
no a o to jde. proto jsem reagoval. píšeš, že zil je úžasný, protože to je zil… až kdš se ti v článku začnu vrtat, přidáš zajímavější detaily.
pokud bych případně kupoval takové auto, šlo by mi kromě ceny hlavně o servisní zázemí kdekoliv v dosahu působnosti firmy, aviu bych nekupoval pro aviu, ale pro cummins, zf…
takže k čemu běloruské motory? k čemu zil? v česku? v evropě? tebou uváděné počty aut dokazují, že ani v rusku se zil nedokáže strefit do požadavků trhu.
i v rusku si dnes můžu koupit základní MAN TGL s krátkou budkou a obdobnou konfigurací, je tam 70 oficiálních dealerů, 2011 7600 aut, 2012 přes 10000… dovolím si tvrdit, že to bude určitě racionálnější volba.
mimochodem, motor bude man, nápravy budou man, převodovka bude man a dokonce i budka bude man…
jako reklamu jsem to nenapsal špatně… 😉
[5]
24. 7. 2013 v 09:52Barrichello
Rozdíl bude v ceně….
Pochybuju že MAN bude stát tolik co ZIL. Musel musí najít také znovuztracené trhy v rozvojových zemí (údajně se ted ejdná s Kubou).
A samozřejmě pokud se podaří udržet rozumnou kvalitu výroby, což závisí hlavně na tom jak kvalitní komponenty dodají jiní tak svou roli hraje i patriotismus.
Proč kupovat Man, když stejný výrobek anbízí domácí zančka.
Oni nemají jen tenhle model, je tu původní Byčok, ten už se sice nevyrábí ale vyrábí se modernizovaný nástupce http://all-carz.com/data_images/zil-5301ve-4×2/zil-5301ve-4×2-03.jpg
[6]
24. 7. 2013 v 09:58Barrichello
V česku se ZIL nikdy neprodával ani jinde v evropě.
Auta se sem dostaly pouze v rámci vojenských dodávek spolu s Uraly a Krazy . My jsme tu měli vlastnní nákladáky, takže jediné co tu jezdilo v civilním sektoru byly GAZ 66 jako vrtné plošiny, sklápečky a viděl sem i plechovou skřín.
http://www.armybazar.eu/data/inzeraty/1281640274gaz66.jpg
[7]
24. 7. 2013 v 12:47prekladys
promiň, to je na hlavu postavené, patriotismus a kuba! co zmůže prťavá polostátní akciovka proti globalizaci? jasně, nejen man bude dražší, ale každý etablovaný globální koncern ti nabídne značnou přidanou hodnotu (vlastní financování nejrůznějších forem, servisní síť nonstop, zpětný odkup a následný obchod s ojetinami se zárukou…), o které můžou tito mikrovýrobci jen snít. volvo, mercedes, man/scania, ti všichni jsou v rusku a vyrábějí po celém světě. je to jen otázka času, zil, gaz nebo avia… (co liaz, ross…?)
mimochodem, kdo kooperuje s tatrou? daf, kterému také ujíždí vlak… tatra je okrajový produkt, ke kterému jsou malí vždy odsouzeni, pokud chtějí přežít. mít něco, co velcí doposud opomíjejí. co má zil tak exkluzivního? avia skončila v indii, kde skončí zil?
[8]
24. 7. 2013 v 15:15Barrichello
ZIL má exkluzivní pozemky v centru města :o)
A docela slušnou část zisku tvoří pronájem, nebo ZIL k výrobě a to vč. výroby limuzín a kabrioletů a renovace těch vyrobených používá sotva třetinu areálu.
Za dob SSSR byla součástí areálu např. školka, nákupní centrum, kulturní palác, dvě jídelny atd. Pracovalo tam totiž 90 000 lidí.
Ne nadarmo se tomu komplexu říká město ve městě.
A co má z hlediska výroby nákladních i reprezentativních vozů?
1) historii, je to nejstarší automobilka v sssr a nejstarší dosud fungující v celkové historii ruska
2) levnou pracovní sílu
3) obrovský komplex
4) zkušenosti a odborníky kteří tam přožili celý život a chtějí továrnu opět pozvednout
5) po letech schopné vedení co nekrade
6) po letech vládní peníze na obnovu a modernizaci
Pokud by stát chtě ZIL potopit, mohl to už udělat dávno veškeré akcie drží moskevská radnice.
Jenže od roku 1992 se tam nalilo už tolik peněz (bohužel část z nich rozkradlo předchozí vedení), že ukončit výrobu je nesmysl, zejména po modernizaci která sice přišla pozdě, ale konečně.
navíc ve vzduchu visí poetnicionální vládní zakázka na limuzíny které by šly prodávat i do dalších zemí vč. bohatým podnikatelům.
Co se týče nákladáků, ony si své zakázaníky v rusku a v dalších zemích najdou.
Na servisní síti určitě taky zapracují.
Spětný odkup vozů?
Otázka je zda je u ZILu co odkupovat(v inzercích na nákladní auta v rusku prakticky mimo model Byčok není ZIly mladší roku 98 vidět) a zpětný odkup vozů jiných značek než je ta jejich asi každý zrovna neprovádí….
V neposlední řadě to že majitelem je město má výhody v přidělování zakázek na komunální techniku…..kropičky, čistící a zametací vozy, odtahovky, popelářská auta, hasičí atd….
A tady je přesně potenciál ZILu – kamiony a těžké vozy na dálkovou přepravu ovládá Kamaz.
Ale u lehkých vozů má jedinou domácí konkurenci Gaz.
Západní vozy sou o moho dražší a asijské nekvalitní…
Jenže Gazelle a Valdaj sou v podstatě dodávky, zatímco tohle ej lehký nákladák.
Jde na něj dát stovky nástaveb, vlaník, skápeč, odtahovka, kropička, cisterna, pekař, chladírenská bedna, pojízdná dílna, jeřáb, pološiny, valník s plachtou, valník s rukou, zametací, čistící a kropicí vozy atd. atd.
navíc je i ve verzi 4×4, a ve fázi vývoje je údajně verze s dvojitou akbinou – hasiči, opravy trolejí, údržbářské čety atd.
uvidíme co bude dál, ale když už ZIL přžil odbodbí 99-2010 což bylo pakticky nejkrizovější období s 20 let starým výrobním programem, tak už by měl přežít vše s novými vozy, modernizací, restrukturalizací.
Zacharov který tomu šéfuje byl předtím u Iž a tam dokázal přivést zahrniční investice, zvýšit výrobu, využít areál a vyrábět.
[9]
24. 7. 2013 v 17:10prekladys
jak to popisuješ, klasický bezedný státní/obecní podnik… případné povídačky o levné pracovní síle či potřebě zachovat zaměstnanost jsou komické, zvlášť živí-li firma nevýdělený magistrát… spíš se náklady na pracovní sílu podílejí na celkových výrobních nákladech jen nepatrným procentem. dovolím si tvrdit, že pokud by zil udělal totéž co gaz, generoval by areál zisk. teď o tom pochybuji.
řešení, které zvolil gaz, je dle mého racionálnější. pronajal část vyklizeného areálu včetně pracovní síly jako montovnu GM a nepoměrně větší část VW. automobilky si tam instalovaly své výrobní zařízení a postupně přecházejí z kompletace z beden na plynulou výrobu. čísla komentovat nechci, protože jsou to vždy optimistické PR, ale gm mluví o 30t. aveo a vw o 100-110t. skoda yeti aj. ročně. vzpomeň si na neslavné ruské pokusy s přeznačkovanými chryslery…
snahy zachovat původní ruskou výrobu či provozovat ji ve vlastní ruské režii dopadly po konci sssr vždycky špatně. elementární komeční knowhow se tam nyní prostě musí dovézt. chybí kontinuita (centrálně řízenou poloválečnou ekonomiku drželo dříve zbrojení)
[10]
25. 7. 2013 v 09:00Barrichello
GAZ je obří konglomerát miliardáře Děripasky, kdy GAZ Group zahrnuje krom GAZ který už des produkuje jen dodávky zastarlé busy a malé nákladáky ještě výrobce nákladáků Ural, výrobce autobusů a další podniky…..
U ZILu byl tunel hlavně v 90.letech za starosty Lužkova. To tam zmizelo peněz……
Já právě ocenuju snahy zachovat vlastní výrobu, to že v rámci areálu vyrábí cizí firmy mě nezajímá, mě zajímá co se vyrobí pod vlastní značkou.
Komentáře nejsou povoleny.