• Blesk.cz
  • AutoRevue.cz
  • Živě.cz
  • MobilMania.cz
  • AVmania.cz
  • DIGIarena.cz
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Reflex.cz
  • Doupě.cz
  • Info.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AHA!
    • Blesk pro ženy
    • Dáma.cz
    • FinExpert.cz
    • FITweb.cz
    • Horoskopy
    • Maminka.cz
    • Mojezdravi.cz
    • Orgion.cz
    • SportRevue.cz
    • Recepty.cz
    • Ženy.cz
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Diskusní fórum
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Profi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2021
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • Formule 1
  • Motorky
  • Elektro
  • Autofun
    • Autofun archiv
  • Veterán
    • Veterán archív

Blog.auto.cz  > American blog  > Užrané 3válce jsou úsporné jen na papíru

  • Užrané 3válce jsou úsporné jen na papíru

    Publikováno: 21. 4. 2017

    Německý Autobild zkoumal spotřeby aut podle nových metodik a provnával s papírovými údaji uváděnými výrobcci. V plné nahotě se tak ukázala nesmyslnost downsizingu, kdy testované vozy vykazují až o 1,5 litru větší spotřebu než udává papír.

    Přikládám tabulku, celý článek lez najít na blokovaném konkurenčním Autoforu.ABspotrmal_tab_800_600

Český trh 2017 – skokan roku Chevrolet GM v Evropě nekončí – Cadillac a Chevy budou expandovat

12 reakcí na Užrané 3válce jsou úsporné jen na papíru

  • [1]

    24. 4. 2017 v 11:37_Teddy_

    Downsizing ma zmysel len koli normovanej spotrebe, kde sa pri velkej snahe „da“ dosiahnut mensie cislo (podobne ako u emisii). Realita je samozrejme inde. Daka vyrazna uspora tam nie je. Ak pojdem napriklad s 1.4tsi rovnako dynamicky, dosiahnem zhruba rovnaku spotrebu, ako s tym litrovym trojvalcom…

  • [2]

    24. 4. 2017 v 12:49iudex

    Zase niekto objavil Ameriku. ;-)
    Inak pri bližšom preštudovaní tej tabuľky sa dajú zistiť niektoré zaujímavé poznatky:
    - najúspornejší motor, resp. motor s najmenším rozdielom medzi papierovou a reálnou spotrebou je čuduj sa svete – typický downsizovaný motor, priamovstrekový turbobenzín 1,2TSI (a od toho zlého škaredého Volkswagenu),
    - najďalej od papiera sú dízle,
    - druhý najhorší je hybrid (hybridná Toyota, modla všetkých ekológov),
    - reálne turbobenzíny nie sú na tom o nič horšie ako „staré poctivé atmosféry“, viď „užraný trojvalec“ Ecoboost s 25,6% rozdielom oproti atmo Peugeotu s 32,6%,
    - ani iný prístup Mazdy vec nerieši, viď dvojka s 22,2% nadspotrebou.
    Takže týmto si nedokázal zhola nič nové, len starý známy fakt, že dosiahnuť papierovú spotrebu sa nedá a v reále jazdíš vždy za viac, či už máš R3, R4, atmo či turbo.

  • [3]

    24. 4. 2017 v 16:19Bertold

    foto Bertold

    Spritmonitor.de
    kritériá- od roku 2014 nájazd od 3000km

    Auto počet priem.spotr.(l/100km)
    —————————————————
    Seat Leon 1,0 TSI 85 kw 2 5,88
    Seat Leon 1,2 TSI 81 kw 15 6,08

    VW Golf 1,0 TSI 85 kw 9 5,81
    VW Golf 1,2 TSI 81 kw 91 6,36

    Š. Octavia 1,0 TSI 85 kw 5 6,07
    Š. Octavia 1,2 TSI 81 kw 24 6,22

  • [4]

    25. 4. 2017 v 08:23webpaja

    (2) Klasický plácnutí do vody, aniž by si autor alespoň prostudoval data, která sem s bulvárním titulkem prskne. ;-)

  • [5]

    25. 4. 2017 v 19:57twistedTSD

    foto twistedTSD

    [1] Jenže i 1.4 TSI je downsizingový motor.

  • [6]

    25. 4. 2017 v 20:27_Teddy_

    [4] 1.4TSI je normalny malo-objemovy motor, ktory vznikol davno predtym, nez zacalo toto downsizingove sialenstvo. V porovnani s 1.0TSI ma o 40% vacsi objem a o 25% viac valcov! :-)

    Za typicke downsizingove motory povazujem v nizsej strednej triede litrove 3-valce. Pre vznik tych motorov niet ziadne logicke opodstatnenie, akurat snaha o co najnizsiu papierovu spotrebu v normovanom cykle.

  • [7]

    25. 4. 2017 v 22:35twistedTSD

    foto twistedTSD

    [5] Naopak bych řekl, že 1.4 TSI byla jedna z prvních vlaštovek downsizingu, a poprask později způsobila už 1.2 TSI (hovořilo se i o nasazení do Passatu). Ale jinak ti rozumím, 1.0 R3 mi v kompaktu přijde přes čáru a přínos proti posledním odpovídajícím R4 turbo či atmo je velmi diskutabilní.

  • [8]

    26. 4. 2017 v 08:15Bertold-SK

    Spritmonitor.de

    kritériá-od roku 2014 nájazd od 3000km

    priem.spotr. (poč. áut)

    Seat Leon 1,0 TSI 85 kw – 5,88 l/100km (2)
    Seat Leon 1,2 TSI 81 kw – 6,08 l/100km (15)

    VW Golf 1,0 TSI 85 kw – 5,81 l/100km (9)
    VW Golf 1,2 TSI 81 kw – 6,36 l/100km (91)

    Škoda Octavia 1,0 TSI 85 kw – 6,07 l/100km (5)
    Škoda Octavia 1,2 TSI 81 kw – 6,22 l/100km (24)

  • [9]

    26. 4. 2017 v 08:40MariAchi

    Jak uz jsem psal mockrat, k vyrobe trivalcu, pripadne dvouvalcu, nevede vyrobce ani tak spotreba (ta se da normovane fejkovat i se ctyrhrnkem), ci ekonormy, ale snaha usetrit material na vyrobu. Staci si najit hmotnost motoru treba 1.2 trivalec vs 1.2 ctyralec, uvedomit si, ze hlavni rozdil ve prospech trihrnku dela hlinik, a pak ten rozdil hmotnosti vynasobit poctem vyrobenych kusu a cenou hliniku, aby bylo jasno, kolik vyrobce usetri na nakupu materialu a jeho zpracovani. Vyrobce je navic nucen splnovat i jine ekonormy – treba kolik spotrebovava materialu, kolik surovin odkud a jak prepravuje, kolik jeho tovarna spotrebuje energie atd… Jinymi slovy i v kategorii nad 1.2 litru objemu se bude objevovat stale vice trivalcovych motoru.

    A mam jeste hint: Pokud si troufate, tak navrhnete motor, ktery bude podle vas dost dobry a zkuste ho velkym hracum prodat. Motory jsou posledni vyspou vyrobcu aut, kde realizuji velkou pridanou hodnotu a neni daleko doba, kdy se i tyto produkty zacnou outsourcovat.

  • [10]

    26. 4. 2017 v 14:36_Teddy_

    [8]: Usetris sice material na bloku, ale musis pridat lepsie vyvazovanie a vacsi zotrvacnik, pevnejsiu klukovku/piesty/ojnice, atd. Takze hmotnostne si na tom +/- rovnako. Navyse musis lepsie riesit chladenie (u 3-valca rovnakeho objemu je mensia prestupna plocha pre teplo, ako u 4-valca).

    A k tomu tvojmu hintu: outsourcovanie vyvoja motorov sa samozrejme deje uz teraz, a uplne bezne (aj ked nie u vsetkych vyrobcov). A najvacsia firma ktora sa venuje vyvoju motorov pre zakaznikov je „za rohom“…

  • [11]

    26. 4. 2017 v 20:01MariAchi

    [9]

    Jak myslis. Obvykly rozdil v hmotnosti mezi ctyrvalcem a stejne objemnym trivalcem je 13-15kg. A opakuju, ze to je rozdil v tech nejkvalitnejsich a tudiz nejdrazsich materialech, ze kterych se delaji blok, hlava, klikovka, vackove hridele, ojnice a pisty.

    Vim, ze nekteri vyrobci si kupuji nektere motory jinde, treba Mercedes od Dacie :-D ale nevim o vyrobci, ktery by kupoval vsechny motorizace a to od nezavisleho vyrobce motoru – v tom spocival ten hint :-)

  • [12]

    27. 4. 2017 v 10:12_Teddy_

    Mozno to s tou hmotnostou tak niekedy je, ale napriklad u testu octavie s 1.0TSI bolo v tabulke 1225kg pre 1.0TSI a 1230kg pre 1.2TSI. Takze 5kg rozdiel, a to je este aj rozdiel v objeme motora:
    http://www.auto.cz/test-skoda-octavia-1-0-tsi-85-kw-staci-litr-96143
    A koli spomenutemu vyssiemu namahaniu sa prave u malych 3-valcov musi pouzivat este kvalitnejsi (a teda drahsi) material napriklad na tesnenia, piesty, loziska, atd.

    A s tymi motormi som mal na mysli vyvoj, nie dodavky hotovych motorov. Nemozem tu teraz pisat konkretne veci, ale skratka cosi take, ze automobilka „A“ si da na zakazku vyvinut motor vo firme „B“. Firma „B“ potom motor vyvinie, vyrobi prototyp, predvedie, a odovzda komplet firme „A“, ktora si to potom vyraba ako „svoj“ motor…

Komentáře nejsou povoleny.

Založit nový blog

American blog

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Leden 20211 Post
  • Prosinec 20201 Post
  • Únor 20202 Posts
  • Říjen 20191 Post
  • Září 20192 Posts
  • Leden 20192 Posts
  • Září 20181 Post
  • Duben 20181 Post
  • Březen 20181 Post
  • Leden 20183 Posts
  • Září 20172 Posts
  • Červen 20172 Posts
  • Duben 20173 Posts
  • Leden 20172 Posts
  • Srpen 20161 Post
  • Červen 20162 Posts
  • Duben 20161 Post
  • Březen 20161 Post
  • Únor 20162 Posts
  • Leden 20165 Posts
  • Říjen 20153 Posts
  • Červenec 20151 Post
  • Červen 20152 Posts
  • Květen 20151 Post
  • Březen 20151 Post
  • Únor 20152 Posts
  • Leden 20156 Posts
  • Listopad 20143 Posts
  • Září 20143 Posts
  • Srpen 20142 Posts
  • Červenec 20142 Posts
  • Červen 20142 Posts
  • Květen 20142 Posts
  • Duben 20143 Posts
  • Leden 20145 Posts
  • Listopad 20131 Post
  • Říjen 20134 Posts
  • Září 20131 Post
  • Červenec 20131 Post
  • Červen 20131 Post
  • Květen 20133 Posts
  • Duben 20131 Post
  • Únor 20132 Posts
  • Leden 20134 Posts
  • Listopad 20124 Posts
  • Říjen 20123 Posts
  • Září 20123 Posts
  • Červen 20121 Post
  • Květen 20123 Posts

Výběr

Zprávy

Koronavirus
Důchody v ČR
Koronavirus - ekonomika
Rakev a svíčky pro Blatného: U ministrova domu demonstrovaly desítky l... "Černý baron" Božetěch Kostelka: Komunisté ho nezlomili, slaví 90 let Babiš viní z problémů s registrací na očkování nemocnice. Pro Dzurillu...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
SESTŘIH: Opava - Zlín 0:0. Slezané zůstávají poslední, nastoupilo šest... SESTŘIHY: Jablonec rozdrtil Teplice 5:0, Boleslav remizovala s Brnem NHL ONLINE: Boston hraje s New Jersey, Hertl jde do akce večer
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2019
Grilování
Volby USA 2020
Takhle hasiči vystříhali na D1 řidiče z auta! Zezadu narazil do kamion... Další smutek v rodině Hryce bojujícího s leukemií: Zvláštní vzpomínka ... Neštěstí programátora, který si kdysi vydělal 7 tisíc bitcoinů: Ztrati...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Trendy: Novoroční rady pro krásnou pleť... Pohodlné oblečení pro domácí lenošení... Pořád se rvou jako koně. Už si se syny nevíme rady, svěřila se zoufalá...
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Dakar 2021
Rallye Dakar 2021: Podmol a Enge, zkušení borci a stejně nováčci Rozhovor s Janem Kopeckým: Co bude teď? Láká ho i Dakar Verstappen nemá obavy z nákazy koronavirem
Věda a technika

Katalog mobilů
Klimatizace do bytu
Počítačová poradna
Google dokončil akvizici Fitbitu. Co bude dál? Bitcoin vyroste na pětinásobek, akcie Tesly na trojnásobek, tvrdí amer... Xiaomi má nejlevnější GPS hodinky. Neuvěříte, co všechno umí [TEST]
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Naočkováno proti koronaviru je zatím přes 105 tisíc lidí, prohlásil pr... Vladan Gallistl: Zkapalněný plyn poráží dokonce i bitcoin Polští Slezané bojují za uznání vlastního jazyka
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Sekane znojemske biftecky Kuřecí prsa plněná bylinkovým sýrem Kuřecí špízy
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Polenská synagoga: V historickém objektu ze 17. století dnes najdeme R... Tip na výlet: Zimní krása vodopádů v krkonošském údolí Bílého Labe Rarita v centru Brna: Místo steaků teď nabízí restaurace bruslení! Hod...
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
DAMS spol. s r.o. - 48173746 Na Česko udeří mráz, teploty spadnou k -18 °C. A přijde i sněžení, sle... Podcast: Máme chladnější počasí díky utlumené letecké dopravě? Odhalil...
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Fit mozek v každém věku: Co pro to můžete udělat? Odteď budete ovesné vločky jíst! Tahle fakta vás přesvědčí Předsevzetí, která mají smysl. Využijte kouzlo mindfulness
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Jak udělat hru 4: Bez makra to nejde Hráči fotí zážitky z Anglie: AC Valhalla je opět grafickým skvostem Virtuální výlet do vědeckých a technických muzeí světa
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
Slovácko - Karviná: Papadopulos při penaltě selhal! Slovácko - Karviná: Po ruce Havlíka penalta pro hosty Liberec - Bohemians: Pulkrab dorazil Puškáčovu ránu do sítě, 1:1!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti Dětské autosedačky
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky Apple iPhone 11 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky České podcasty Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí