-
FCA před krachem
Všichni se mi smáli a už je to tady. Zase sem měl pravdu, stačilo si počkat.
Horšící se kondice koncernu Fiat Chrysler Automobiles není žádným tajemstvím, po smrti Sergia Marchionneho firma jako by nevěděla kudy kam.
Prodeje značky Fiat v USA jsou naprosto směšné, skladové zásoby jsou snad největší ze všech značek, logickým vústněním je ukončení výroby modelu 500 v Toluce. Ke smůle Fiatu obrovsky narůstají i skladové zásoby Jeepu a Chrysleru Pacifica.
Velmi tristní je situace Alfy a Maserati, které už jsou na pokraji bankrotu.FCA tak podle zákulisních informací bude muset přejít k prodeji akcií svých značek, jednat se má o značky Iveco, Jeep a RAM. V každé této značce bude muset FCA odprodat podíl ve výši 10-25% a pokud budou prodeje dál klesat, hrozí že některou ze značek bude muse prodat jako celek.
A smlouva o dodávce motorů Ferrari pro Maserati končí v roce 2021 a nemá být obnovena, to znamená že s ním FCA po roce 2021 nepočítá a prodá ho anebo že bude muset použít jiné koncernové motory, otázka je jaké, když jediné V8 krom Ferrari jsou motory HEMI 5,7 a 6,4 a 6,2 kompresor Hellcat. Každopádně pro Maserati obrovská degradace at bude používat obyčejnou techniku nebo se prodá čínanům.
Takže situace v FCA je naprosto perfektní, že Wolffíku a Murphy a FCA šlape úplně skvěle. Ono je to vidět na té široké modelové paletě zejména značek Chrysler, Alfa Romeo, Fiat a Maserati a na jeho staří (to platí i pro Dodge).
Další možná záchrana je pouze fůze s Renault-Nissan, ale z té se zdá nic nebude.
JAWA 1000 a 1200 – litr bude! Prodeje amerik v ČR 2018
10 Responses to FCA před krachem
[1]
5. 9. 2019 v 09:22Mr.Murphy
…. jo, po deseti letech co tady na auto.cz na téma FCA bullshituješ se stalo to že aktuálně se FCA nedaří…. ale furt jsou v černých číslech….. takže uvidíme….. ty zákulisní informace máš odkud, chodíš na pivo s Mikem Manleym?
Je ale pravda, že po smrti Marchionneho je ta firma v dost velkém bezvládí….. přijde mi že nic nedělají a jen přežívají bez nějaké další vize….
[2]
5. 9. 2019 v 14:14RS
Takže si nám tu akorát přepsal článek od Prokopce z Autofora, jen v senzačnější formě ala Blesk. Ok.
[3]
13. 9. 2019 v 16:40speedfred
Teba evidentne teší keď má FCA problémy a najradšej by si bol ich hrobárom.
[4]
13. 9. 2019 v 16:52Ozzman
Jistě, že ho to těší, jako ho těší každý neúspěch evropských automobilek, hlavně těch německých…
[5]
16. 9. 2019 v 12:02Barrichello
Mě těší, jak se nedaří plán někoho udělat si Chrysler Group dojnou krávu a investovat tam minimum a ždímat zisky. Že je to dlouhodobě neoduržitelná strategie mi bylo jasné hned, Vám zaslepencům stačily účetní uzávěrky ze ziskem. Zejména při kondici evropských značek Alfa a Maserati.
Nu a tady to máte.
Jediné dva sedany co v USA mají – Charger a 300 jsou dílo DaimlerChrysler vč motorů, jediný co udělali že předělali HEMI na 6,2 kompresor a udělali facelift. Nic nového sami nejsou schopni postavit a když jo, je to fiasko jako Dart a 200.
Prostě jediný kdo umí v USA dělat sedany je GM z domácích koncernů.
[6]
16. 9. 2019 v 18:01kliiiidek
Nedávno byla v Miláně konference dealerů FCA bez mobilů a foťáků, a mohu všechny uklidnit, bylo se na co koukat, i zásuvkové jezdící modely…..
[7]
17. 9. 2019 v 18:27speedfred
Asi im to stačí iba v USA pretož tu sa moc nepredávajú, kdežto EU sedany v USA frčia aspoň troška.
[8]
18. 9. 2019 v 01:11Barrichello
Abys měl radost, dneska sem jezdil autem od FCA, teda v papírech má ještě Chrysler Group LLC, ale vyrobeno už je za vlády Fiatu. Charger RT Max…
[9]
19. 9. 2019 v 15:09speedfred
(8) mne to je jedno na čom jazdíš (hlavne nech to slúži) , vadí mi ale hejtovanie iných áut ako od GM. Aj keď som kúpil auto od FCA tak nie som nejaký ich fans, išlo mi hlavne o konkrétne auto.Keby ho vyrobilo GM tak kúpim u nich, aj keď tá ich servisná sieť v ČR….
[10]
19. 9. 2019 v 15:22Barrichello
Na ty prodeje ta servisní sít 2 dealerů stačí. Navíc dneska už není povinnost jezdit na prohlídky do ofiko servisu, můžeš na servis klidně k Impextě, Denkeru, Auto Outlet a řadě dalších, dohromady s těmi neofiko más asi 20 servisů po celé čr. Garážníky nepočítám.
Až FCA vyrobí sama nějaké zajímavé auto, tak je budu plácat po zádech. Vytvoření Hellcatu je na plácání trošku málo a Charger a 300 jsou auta co si klidně koupím i když je vyrobil FCA, problém je, že to dílo někoho jiného. Resp. spíš možná štěstí, že je to dílo někoho jiného.
Komentáře nejsou povoleny.