-
Poslední pětice
Na trhu v USA už zbývá poslední pětice sedanů už pouze dvou amerických výrobců – GM a Chrysler Group.
GM má na trhu 3 kousky –
Cadillac CT4
Cadillac CT5
Chevrolet Malibua Chrysler Group 2 kousky -
Chrysler 300
Dodge ChargerU všech ostatních značek už byla výroba sedanů ukončena nebo probíhá pouze doprodej skladových zásob 2020 a starších modelů.
Pojdme si tyto sedany představit
Cadillac CT4 je nový model, který přišel na trhy v roce 2019, náhradou za model ATS, je dostupný se třemi motory – 2,0 TT R4 (237 HP) 2,7 R4 (325 HP) a vrcholný CT4-V Blackwing s 3,6 V6 TT (472 HP). Převodovky 8 a 10 stupnové automaty GM a 6stupnový manuál Tremec (Blackwing).
Cadillac CT5 přišel na trhy rovněž v roce 2019, je to větší bratříček CT4 a náhrada za CTS, taktéž dostupný s třemi motry – základ opět 2,0 TT (237 HP), druhým v nabíce už je však třilitrový V6 twinturbo s 335 HP a vrcholem je V8 Blackwing 6,2 L o výkon 668 HP. Převodovky 10 st. automat Hydramatic a 6stupnový manuál Tremec (Blackwing).
Chevrolet Malibu 9 generace přišel na trhy v roce 2015, v nabídce pro USA má dva motory, oba oturbené R4 – o objemu 1,5 (163 HP) nebo větší 2,0 (225 HP). převodovka 9 st. automat GM.
Na závěr zbývá duo legendárních sedanů od Chrysler Group :
Chrysler 300 přišel ve druhé generaci na trh v roce 2011 s velkým faceliftem 2015 a několika menšími později
Na výběr je 3,6 V6 Pentastar (296 resp 304 HP) a 5,7 V8 HEMI (368 HP), převodvky 8 st. ZF
Sesterký Dodge Charger přišel na trh rovněž v roce 2011, s velkým faceliftem 2015, motory 3,6, 5,7 (370 HP) jako u 300 ale navíc i velmi výkonné osmiválce 6,4 (470 resp. 485 HP) a 6,2 Hellcat (707 HP) s kompresorem. Postupem času přibývalo nespočetně verzí, výbav a modifikací. Převodovky 8st. ZF
Nejlevnější ze všech sedanů je logicky Malibu, nejdražší naopak Charger Hellcat a CT5-V Blackwing.
Stejné je to i s výkony, kde nejmenší výkon má R4 1,5 v Malibu a největší 6,2 V8 v Chargeru Hellcat.S osmiválcem koupíte jen CT5-V Blackwing, 300C a Charger.
Zatím si je tedy ještě z čeho vybrat, ale sedany se stávají velmi ohroženým druhem.
Doufejmě že alespon u Dodge a Cadillacu přežijí i do budoucna.
American blog
- Březen 20212 Posts
- Leden 20211 Post
- Prosinec 20201 Post
- Únor 20202 Posts
- Říjen 20191 Post
- Září 20192 Posts
- Leden 20192 Posts
- Září 20181 Post
- Duben 20181 Post
- Březen 20181 Post
- Leden 20183 Posts
- Září 20172 Posts
- Červen 20172 Posts
- Duben 20173 Posts
- Leden 20172 Posts
- Srpen 20161 Post
- Červen 20162 Posts
- Duben 20161 Post
- Březen 20161 Post
- Únor 20162 Posts
- Leden 20165 Posts
- Říjen 20153 Posts
- Červenec 20151 Post
- Červen 20152 Posts
- Květen 20151 Post
- Březen 20151 Post
- Únor 20152 Posts
- Leden 20156 Posts
- Listopad 20143 Posts
- Září 20143 Posts
- Srpen 20142 Posts
- Červenec 20142 Posts
- Červen 20142 Posts
- Květen 20142 Posts
- Duben 20143 Posts
- Leden 20145 Posts
- Listopad 20131 Post
- Říjen 20134 Posts
- Září 20131 Post
- Červenec 20131 Post
- Červen 20131 Post
- Květen 20133 Posts
- Duben 20131 Post
- Únor 20132 Posts
- Leden 20134 Posts
- Listopad 20124 Posts
- Říjen 20123 Posts
- Září 20123 Posts
- Červen 20121 Post
- Květen 20123 Posts
2 reakce na Poslední pětice
[1]
31. 3. 2021 v 16:17Mr. Murphy
…. inu, svět se mění…. SUV se zdají neporazitelná
[2]
7. 4. 2021 v 16:18Barrichello
A jak si pětice vedla za 1 Q. 2021?
Malibu- 26 987 ks (- 23,5%)
Charger – 19740 ks (+6%)
300C – 5394 ks (-4%)
CT5 – 4374 ks (+45,8%)
CT4 – 2627 ks (+ neurčeno protože loni jen 41 ks za 1Q)
Takže bodovaly Charger, CT5 a CT4, naopak nedaří se Malibu a 300C. Vcelku logické díky zastaralosti obou modelů a chudé nabídce verzí