• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > American blog  > AMO ZIL 2013 – ve jménu modernizace

  • AMO ZIL 2013 – ve jménu modernizace

    Publikováno: 23. 7. 2013

    Moskevský výrobce nákladních vozů AMO ZIL provedl v letošních roce tři zásadní modernizace – tím prvním je úspěšné absolvování zkoušek a typových schválení nového motoru MMZ plnícího emisní normy EURO 4 pro řadu ZIL 432940.
    Vůz prošel úspěšně všechny tyto zkoušky a v měsíci květnu byly vyrobeny první nákladní vozy s tímto motorem.

    Druhý zásadním krokem je dokončení modernizace zařízení a výrobních prostředků pro výrobu předních náprav a třetí modernizací je modernizace rámů, komínů a svařovacích robotů pro svařování a kompletaci kabiny, podlahových částí kabiny v rámci automatického zařízení na výrobu kabin.  Kabiny budou rovněž ošetřeny antokorozní ochranou od fa PPG a rozířena bude i barevná škála laků.   Toto bylo dokončeno v červnu.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    V rámci nové výroby plánujeme vyrobit asi 6000 ks nových a kvalitních trucků ročně. Naše firma vyrábí komponenty pro středně těžké nákladní automobily. Budeme i nadále vyrábět pod naším historickým názvem  ZIL. Náš úkol – nejen zachovat výrobu, ale zahájit výrobu moderních, high-tech výrobků, které splňují mezinárodní standardy kvality. Chcete-li provést tento úkol, musíte provést  hlubokou modernizaci výroby, a nyní je práce vykonávána, „- uvedl šéf prodeje a marketingu vozidel značky ZIL – Sergej Stont.

    Doporučená maloobchodní cena ZIL-432940 výrobených v roce 2013 bude činit 1.211.000 rublů.
    Vozy s motory EURO 3 zůstávají prozatím rovněž v nabídce.

    V roce 2012 ZIL prodal 1736 ks nákladních vozidel a autobusů.

Kdo koho zdržuje – krize nebo soumrak podvozků? Zlepšení kvality by FIAT :o)

10 Responses to AMO ZIL 2013 – ve jménu modernizace

  • [1]

    23. 7. 2013 v 14:50prekladys

    no, koukám, další recyklát… začalo to 1986 u steyru (u nás pár kousků poskládal v licenci LIAZ). facelift rakušáci vyvinuli už jako MAN L2000, a tenhle light truck se stal globálním produktem MANu, vyrábí/vyráběl se mj. v číně, brazílii, těžší verze s faceliftovanou budkou v indonésii… v číně se dokonce potkávají/potkávaly obě generace: novější joint venture MAN a starší asi z přímého prodeje linek s kabinou a motory steyr – firmy si nevybavím, čínské názvy jsou nezapamatovatelné.

    no a tenhle tvůj zil má dokonce i čínskou masku. logo zilu je made in PRC?

    motory Euro III/IV vzala manufaktura zil kde? netvrď mi, že při té roztomilé produkci se jim vyplatí vývoj vlastních… nebo nakupují stavebnice z číny?

    dokážu si představit, že rám, nápravy, případně převodovka a drobnosti mohou být ruské, to ostatní bezpochyby pořídili zvenčí ze štědré putinovy dotace. když už tu děláš nepokryté PR, slušelo by se napsat, z čeho tahle stavebnice vznikla, protože starší konstrukce MAN by představovaly bezesporu největší hodnotu celého vozu!

    tohle je původní steyr z roku 1986:
    http://www.youtube.com/watch?v=SMSqz1CkEWk

    tohle je MAN L2000 s krátkou rakouskou budkou:
    http://wrkmachines.com/imgs/a/a/d/z/h/man_l_2000_10_163_1996_1_lgw.jpg

    tohle je indonésie, těžké trucky pro afriku a rozvojovou asii se střední faceliftovou budkou:
    http://www.youtube.com/watch?v=EY-gyyLolZ8

  • [2]

    24. 7. 2013 v 08:56Barrichello

    Začnu od konce.

    Motory EURO 4 a EURO 3 jsou od MMZ, jak je v článku zmíněno.
    Což je Minskyj Motory Zavod, tedy největší běloruský výrobce motorů. http://www.po-mmz.minsk.by/

    http://news.belta.by/en/news/econom?id=706818

    Co se týče kabiny, ano ta pochází z číny. Ovšem ZIL si je lisuje, sváčí a lakuje sám, právě na té v současné době inovované výrobní lince. A ano základem je původní budka MAN. Jestli to čínani vyrábějí na základě lince nebo jí sprostě okopčili není známo.

    ZIL, který se samozřejmě snaží transformovat do moderní firmy vyrábějící nákladní vozy se chová stejně jako konkurence.
    Vzpomen na naší Avii – nápravy ze španělska, motor Cummins, budka sice vlastní, ale ve spolupráci s Daewoo, převodovky Praga či ZF.

    Co z toho teda bylo Avie?

    A mohl bych jmenovat další výrobce.
    Motory si dnes vyrábí sám opravdu málokdo, ZILu se to při produkci posledních let kolísající mezi 1-3 tis ks nemůže logicky nikdy vyplatit, proto nakupují od MMZ, stejně jako další ruští výrobci nebo od dlaších firem vyrábějícíh motor yjako je JAMz atd….

    Jejich vlastní motor je akorát benzínový pro bývalé země sssr a třetího svět, ten umí tuším Euro3.

  • [3]

    24. 7. 2013 v 09:03Barrichello

    více fotek zde http://fotki.yandex.ru/users/fulio/album/123686/

  • [4]

    24. 7. 2013 v 09:45prekladys

    no a o to jde. proto jsem reagoval. píšeš, že zil je úžasný, protože to je zil… až kdš se ti v článku začnu vrtat, přidáš zajímavější detaily.

    pokud bych případně kupoval takové auto, šlo by mi kromě ceny hlavně o servisní zázemí kdekoliv v dosahu působnosti firmy, aviu bych nekupoval pro aviu, ale pro cummins, zf…

    takže k čemu běloruské motory? k čemu zil? v česku? v evropě? tebou uváděné počty aut dokazují, že ani v rusku se zil nedokáže strefit do požadavků trhu.

    i v rusku si dnes můžu koupit základní MAN TGL s krátkou budkou a obdobnou konfigurací, je tam 70 oficiálních dealerů, 2011 7600 aut, 2012 přes 10000… dovolím si tvrdit, že to bude určitě racionálnější volba.

    mimochodem, motor bude man, nápravy budou man, převodovka bude man a dokonce i budka bude man…

    jako reklamu jsem to nenapsal špatně… 😉

  • [5]

    24. 7. 2013 v 09:52Barrichello

    Rozdíl bude v ceně….
    Pochybuju že MAN bude stát tolik co ZIL. Musel musí najít také znovuztracené trhy v rozvojových zemí (údajně se ted ejdná s Kubou).

    A samozřejmě pokud se podaří udržet rozumnou kvalitu výroby, což závisí hlavně na tom jak kvalitní komponenty dodají jiní tak svou roli hraje i patriotismus.
    Proč kupovat Man, když stejný výrobek anbízí domácí zančka.

    Oni nemají jen tenhle model, je tu původní Byčok, ten už se sice nevyrábí ale vyrábí se modernizovaný nástupce http://all-carz.com/data_images/zil-5301ve-4×2/zil-5301ve-4×2-03.jpg

  • [6]

    24. 7. 2013 v 09:58Barrichello

    V česku se ZIL nikdy neprodával ani jinde v evropě.
    Auta se sem dostaly pouze v rámci vojenských dodávek spolu s Uraly a Krazy . My jsme tu měli vlastnní nákladáky, takže jediné co tu jezdilo v civilním sektoru byly GAZ 66 jako vrtné plošiny, sklápečky a viděl sem i plechovou skřín.
    http://www.armybazar.eu/data/inzeraty/1281640274gaz66.jpg

  • [7]

    24. 7. 2013 v 12:47prekladys

    promiň, to je na hlavu postavené, patriotismus a kuba! co zmůže prťavá polostátní akciovka proti globalizaci? jasně, nejen man bude dražší, ale každý etablovaný globální koncern ti nabídne značnou přidanou hodnotu (vlastní financování nejrůznějších forem, servisní síť nonstop, zpětný odkup a následný obchod s ojetinami se zárukou…), o které můžou tito mikrovýrobci jen snít. volvo, mercedes, man/scania, ti všichni jsou v rusku a vyrábějí po celém světě. je to jen otázka času, zil, gaz nebo avia… (co liaz, ross…?)

    mimochodem, kdo kooperuje s tatrou? daf, kterému také ujíždí vlak… tatra je okrajový produkt, ke kterému jsou malí vždy odsouzeni, pokud chtějí přežít. mít něco, co velcí doposud opomíjejí. co má zil tak exkluzivního? avia skončila v indii, kde skončí zil?

  • [8]

    24. 7. 2013 v 15:15Barrichello

    ZIL má exkluzivní pozemky v centru města :o)
    A docela slušnou část zisku tvoří pronájem, nebo ZIL k výrobě a to vč. výroby limuzín a kabrioletů a renovace těch vyrobených používá sotva třetinu areálu.

    Za dob SSSR byla součástí areálu např. školka, nákupní centrum, kulturní palác, dvě jídelny atd. Pracovalo tam totiž 90 000 lidí.
    Ne nadarmo se tomu komplexu říká město ve městě.

    A co má z hlediska výroby nákladních i reprezentativních vozů?

    1) historii, je to nejstarší automobilka v sssr a nejstarší dosud fungující v celkové historii ruska
    2) levnou pracovní sílu
    3) obrovský komplex
    4) zkušenosti a odborníky kteří tam přožili celý život a chtějí továrnu opět pozvednout
    5) po letech schopné vedení co nekrade
    6) po letech vládní peníze na obnovu a modernizaci

    Pokud by stát chtě ZIL potopit, mohl to už udělat dávno veškeré akcie drží moskevská radnice.
    Jenže od roku 1992 se tam nalilo už tolik peněz (bohužel část z nich rozkradlo předchozí vedení), že ukončit výrobu je nesmysl, zejména po modernizaci která sice přišla pozdě, ale konečně.

    navíc ve vzduchu visí poetnicionální vládní zakázka na limuzíny které by šly prodávat i do dalších zemí vč. bohatým podnikatelům.

    Co se týče nákladáků, ony si své zakázaníky v rusku a v dalších zemích najdou.
    Na servisní síti určitě taky zapracují.
    Spětný odkup vozů?

    Otázka je zda je u ZILu co odkupovat(v inzercích na nákladní auta v rusku prakticky mimo model Byčok není ZIly mladší roku 98 vidět) a zpětný odkup vozů jiných značek než je ta jejich asi každý zrovna neprovádí….

    V neposlední řadě to že majitelem je město má výhody v přidělování zakázek na komunální techniku…..kropičky, čistící a zametací vozy, odtahovky, popelářská auta, hasičí atd….

    A tady je přesně potenciál ZILu – kamiony a těžké vozy na dálkovou přepravu ovládá Kamaz.
    Ale u lehkých vozů má jedinou domácí konkurenci Gaz.

    Západní vozy sou o moho dražší a asijské nekvalitní…

    Jenže Gazelle a Valdaj sou v podstatě dodávky, zatímco tohle ej lehký nákladák.
    Jde na něj dát stovky nástaveb, vlaník, skápeč, odtahovka, kropička, cisterna, pekař, chladírenská bedna, pojízdná dílna, jeřáb, pološiny, valník s plachtou, valník s rukou, zametací, čistící a kropicí vozy atd. atd.
    navíc je i ve verzi 4×4, a ve fázi vývoje je údajně verze s dvojitou akbinou – hasiči, opravy trolejí, údržbářské čety atd.

    uvidíme co bude dál, ale když už ZIL přžil odbodbí 99-2010 což bylo pakticky nejkrizovější období s 20 let starým výrobním programem, tak už by měl přežít vše s novými vozy, modernizací, restrukturalizací.
    Zacharov který tomu šéfuje byl předtím u Iž a tam dokázal přivést zahrniční investice, zvýšit výrobu, využít areál a vyrábět.

  • [9]

    24. 7. 2013 v 17:10prekladys

    jak to popisuješ, klasický bezedný státní/obecní podnik… případné povídačky o levné pracovní síle či potřebě zachovat zaměstnanost jsou komické, zvlášť živí-li firma nevýdělený magistrát… spíš se náklady na pracovní sílu podílejí na celkových výrobních nákladech jen nepatrným procentem. dovolím si tvrdit, že pokud by zil udělal totéž co gaz, generoval by areál zisk. teď o tom pochybuji.

    řešení, které zvolil gaz, je dle mého racionálnější. pronajal část vyklizeného areálu včetně pracovní síly jako montovnu GM a nepoměrně větší část VW. automobilky si tam instalovaly své výrobní zařízení a postupně přecházejí z kompletace z beden na plynulou výrobu. čísla komentovat nechci, protože jsou to vždy optimistické PR, ale gm mluví o 30t. aveo a vw o 100-110t. skoda yeti aj. ročně. vzpomeň si na neslavné ruské pokusy s přeznačkovanými chryslery…

    snahy zachovat původní ruskou výrobu či provozovat ji ve vlastní ruské režii dopadly po konci sssr vždycky špatně. elementární komeční knowhow se tam nyní prostě musí dovézt. chybí kontinuita (centrálně řízenou poloválečnou ekonomiku drželo dříve zbrojení)

  • [10]

    25. 7. 2013 v 09:00Barrichello

    GAZ je obří konglomerát miliardáře Děripasky, kdy GAZ Group zahrnuje krom GAZ který už des produkuje jen dodávky zastarlé busy a malé nákladáky ještě výrobce nákladáků Ural, výrobce autobusů a další podniky…..

    U ZILu byl tunel hlavně v 90.letech za starosty Lužkova. To tam zmizelo peněz……

    Já právě ocenuju snahy zachovat vlastní výrobu, to že v rámci areálu vyrábí cizí firmy mě nezajímá, mě zajímá co se vyrobí pod vlastní značkou.

Komentáře nejsou povoleny.

Založit nový blog

American blog

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Únor 20221 Příspěvek
  • Leden 20221 Příspěvek
  • Březen 20212 Posts
  • Leden 20211 Příspěvek
  • Prosinec 20201 Příspěvek
  • Únor 20202 Posts
  • Říjen 20191 Příspěvek
  • Září 20192 Posts
  • Leden 20192 Posts
  • Září 20181 Příspěvek
  • Duben 20181 Příspěvek
  • Březen 20181 Příspěvek
  • Leden 20183 Posts
  • Září 20172 Posts
  • Červen 20172 Posts
  • Duben 20173 Posts
  • Leden 20172 Posts
  • Srpen 20161 Příspěvek
  • Červen 20162 Posts
  • Duben 20161 Příspěvek
  • Březen 20161 Příspěvek
  • Únor 20162 Posts
  • Leden 20165 Posts
  • Říjen 20153 Posts
  • Červenec 20151 Příspěvek
  • Červen 20152 Posts
  • Květen 20151 Příspěvek
  • Březen 20151 Příspěvek
  • Únor 20152 Posts
  • Leden 20156 Posts
  • Listopad 20143 Posts
  • Září 20143 Posts
  • Srpen 20142 Posts
  • Červenec 20142 Posts
  • Červen 20142 Posts
  • Květen 20142 Posts
  • Duben 20143 Posts
  • Leden 20145 Posts
  • Listopad 20131 Příspěvek
  • Říjen 20134 Posts
  • Září 20131 Příspěvek
  • Červenec 20131 Příspěvek
  • Červen 20131 Příspěvek
  • Květen 20133 Posts
  • Duben 20131 Příspěvek
  • Únor 20132 Posts
  • Leden 20134 Posts
  • Listopad 20124 Posts
  • Říjen 20123 Posts
  • Září 20123 Posts
  • Červen 20121 Příspěvek
  • Květen 20123 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura