-
Fenomén Alero – garážový kámen v žaludku
Je vcelku úsměvné, jak z celého článku garážoví velmistři vypíchnou vždy a to zcela tendenčím způsobem jednu větu.
Alero Vám zřejmě leží v žaludku, jen se zasmát a přijít si kopnout. Poslužte si.
Bohužel váš smích svědčí o jisté míře ubohosti, malosti a hlavně neznalosti a chybějících informacích.V jejich světle se totiž váš smích přemění v křeč, trapnost a ubohost.
Alero byla pragmatická volba se špetkou nostalgie, nikoliv srdeční záležitost jak se tu někteří duševně slabší jedinci pokusili naznačovat.
Ano – Oldsmobile (Chevrolet) Alero rozhodně není žádný krasavec, žádný vyjimečný vůz, není dokonalý ani v ničem nevyniká. Dalo by se říct že je definící průměrnosti.
Až na jednu věc – to je cena, za kterou se toto vozidlo dá v současné době pořídit.
A ta okamžitě mění celou situaci a doslova vynáší Alero raketovým způsobem na pomyslný vrchol mezi plečkami.Za cenu cca 30-40 tis kč totiž nejde sehnat žádný konkurenčí vůz evropské produkce z let 99-02, který by měl 150-180 HP, dokonce i V6ku, automatickou převodovku, ABS, TCS, klimatizaci, centrální zamykání, 15″alu kola, tempomat, kontrolu tlaku v pneu, plynové vzpěry kapoty, přední a zadní mlhovky, rádio s CD,el. odskok kufru atd.
Který by měl rozvod řetězem, výměnný interval svíček 160 tis km i u R4, ještě dnes původní výfuk atd.
Soudobá (99-02) konkurence z evropy budto stojí výrazně víc, je výrazně starší nebo jde o vylítané ludry co objely dvakrát zmekouli s forklackem, slabým motorem a bez výbavy. Nákupní tašky, bez prostoru a pohodlí. Navíc tuctové plečky stojící na každém rohu.
Chtěl sem plečku na cesty kolem komína a odvoz všecho možného, Alero nabídlo nejlepší poměr cena-výkon-výbava. Řečeno jinak – za své peníze (jedna max 2 výplaty průměrného člověka – jak u koho a dle aktuální nabídky) nabízí mezi plečkami nejvíc muziky.
Bonusem jako nostalgie je to poslední model značky Oldsmobile, který sjel z výrobního pásu.Takže nejde o vychvalování do nadpozemských výšin, o výmysly – pouze o konstatování faktů, že když už plečku, tak originální, vybavenou a s motorem!
Někdo možná zvolí zachovalou Felici 1,3 v holobytu nebo vylítanou Fabii 1,4ku a bude si myslite že má proti Aleru něco lepšího, nicméně realita je jinde.
Lada Granta zná českou cenu Kdo koho zdržuje – krize nebo soumrak podvozků?
37 Responses to Fenomén Alero – garážový kámen v žaludku
[1]
1. 10. 2013 v 21:29šmoula nešika
Důvod, proč neexistuje přímo měřitelný konkurent, je prostý. Těžko se najde auto, které by splňovalo tvých 20 argumentů, z velké části tvého konkrétního kusu.
Zato velmi podobné by se najít dalo. A je evropské… http://suchen.mobile.de/auto-inserat/alfa-romeo-alfa-164-3-0-v6-leder-klimatronic-krefeld/183368716.html
[2]
1. 10. 2013 v 21:53Barrichello
Stačí automat, 150 Hp a víc, klima….rok výroby 99-02 a za 30-40 tisíc, plně funkční….můžete házet tipy
[3]
1. 10. 2013 v 22:16Ondris
[1] Jenže k ceně té Alfiny musíš připočítat minimálně dvacku za rozvody. No a potom spíš dřív než později přijde repase řízení a opravy detailů (klapky v klimě, el. sedačky, nastavování zrcátek a různá čidla).
No a jsi na 70-100 tisících jak nic…
Další problém je, že náhradní díly už nejsou – zkus třeba sehnat přední silentblok motoru (když už bude, stojí nějakých osm tisíc). Dá se samozřejmě nechat vyrobit, ale…
Jednu takovou 164 teď táta dává dohromady jako hračku na víkendové výlety – začalo to jako nenáročný projekt, nakonec v tom autě bude původní jen kastle a palubka…
Na Alero seženeš díly za pár fufníků a v USA jich je pořád dost. Sice jsem to auto neviděl, ale něco jsem si o něm zjistil když už za něj Baryk tak bojuje. 🙂
[4]
1. 10. 2013 v 23:53Miguell
Hlavně tady všichni známe ty tvé křeče, trapnosti a ubohosti…když se na hlavní objeví článek o Audi, VW, Mercedes-Benz, BMW…jsi první, kdo si kopne a následně všem vysvětlí, že to, co má dnes ve výbavě Audi A8 mělo už nějaké Alero (dosaď cokoliv Made in USA) v roce 1828… těžce si s.ereš do huby tím, co tady prezentuješ… Pořád dokola, není to nic jiného, než obhajoba vlastní garáže… A já měl za to, že lidé ,kteří jsou se svým výběrem opravdu spokojeni, nemají potřebu o tom dlouze a trapně někoho přesvědčovat…
[5]
2. 10. 2013 v 00:20Barrichello
Pod články o BMW a MB zas tak moc často nepíšu.
Co se týče toho, co měly us automobilky jako první,tak to je bohužel pravda a evropa jen doháněla a kopírovala – vylepšovala, dlouhá léta.
Pokud adoruješ pouze evropskou produkci, tak je mi líto…..
Já sem jen pánům, co do diskuze o tom kdo koho zdržuje na silnicích začlimotat Alero objasnil důvody jeho pořízení.
[6]
2. 10. 2013 v 01:39Lonestarstate
To je jeden z hlavních důvodů, proč tu na blogu už dávno nepíšu. Je mi úplně jedno, co si o mém současném autě nebo o autech, ve kterých jsem se svezl, myslí ostatní a nemám zapotřebí poslouchat pak fekální urážky alá Miguell.
[7]
2. 10. 2013 v 07:47Joab
Tak jedinej srovnatelnej vuz je samozrejme pouze Moskvic 2142, ze ktereho Alero ideologicky a technicky vychazi. Coz ty ale vis. Skoda preskoda, ze tento spolecny projekt Rusko-USA ztroskotal na malosti a zkostnatelosti zakazniku. Na tom, ze nedokazali prijmout technologie budoucnosti za cenu minulosti a misto toho si radeji nicili zada v nemecke radoby premii, ve ktere rychle vylitli z prvni zatacky. Paradoxne prave tento dvoumodel, ktery by i nyni diktoval trendy v kvalite jizdy, zpracovani, agilite, bezpecnosti, prostornosti a schopnosti prevazet az sestnact osob ve treti rade sedadel, zlomil vaz dvema legendarnim automobilkam. Prilisna vizionarita se proste nevyplaci ani v automobilismu.. Mimochodem, Alero spolecne s Moskvicem 2142 je dosud jedine auto s aktivnim potlacovanim vlivu gravitace na obezne pisty – ma potazen pistni prostor mesicnim kamenem, ktery ma, jak vime z hodin fyziky, nizsi gravitaci a dokaze proto udelit pistum v techto dvou vozech az tesne podsvetelnou (tzv. semi-warp) rychlost.
Nezbyva tedy ti opet pogratulovat a poprat mnoho stastnych milionu kilometru! Ti hlupaci v S kladach uz brzy pochopi.
[8]
2. 10. 2013 v 08:00Emel
Podívej… pořizovací cena 30.000 je víceméně symbolická, jestli je to 30 nebo 50 je ve finále jedno. Daleko důležitější u pleček jsou provozní náklady, dostupnost dílů, servisu… dokonce i to povinné ručení už tu hraje nějakou roli (u auta za 30 větší než u auta za 450). Proto někteří volí Felicii – je to jednoduché a snadno servisovatelné auto a na jízdu kolem komína jaksi… V6 nepotřebují.
Abych ti odpověděl na tvou otázku… za tvé peníze není problém koupit třeba nějaké Volvo. Tady máš třeba 2.8i 200kW Tiptronic, případně 3.0i.
http://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/s80/13931152?goFrom=list
http://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/s80/13458963?goFrom=list
Pleček je plný internet, stačí vybírat.
[9]
2. 10. 2013 v 10:41Barrichello
Joab: jak málo stačí ke stěstí, někomu přehodit písmenko a má z Alero Aleko vid :o))
Zapoměl si na pertinaxový karburátor, ten tam máme taky.
Ale nezoufej soudruhu, právě se připravuje nová generace světového vozu se žážehovo-vznětovým, řadově-vidlicovým motorem! Světový bestseller.
Jinak pro tvou informaci Aleko je vylepšená Simca 1307 s přední nápravou z Audi :o))
[10]
2. 10. 2013 v 10:50Ingister2
Kefalín a nemáte náhodu niekedy taký ľahký pocit trápnosti?
A ked sa udriete do hlavy, neduní to trochu?
[11]
2. 10. 2013 v 11:28T613
Je fajn, když si někdo vyhovuje auto, které mu vyhovuje. Ještě lepší je, když si koupí své oblíbené auto jen tak pro radost, i když ho okolí bude považovat za cvoka. Ale pochybuju, že takový člověk bude mít potřebu neustále obhajovat důvod své koupě nebo se navážet do ostatních, že neprozřeli stejně jako on. To pak není nic jiného než obhajoba vlastní volby před sama sebou. To se dá pochopit a ve slušné společnosti se taková trapná chvilka přejde, ale když se to neustále opakuje.. no každý si svou pověst dělá sám.
[12]
2. 10. 2013 v 11:28T613
.. když si někdo koupí auto, které mu vyhovuje … (to je tak, když to někdo píše přerušovaně, a pak si to po sobě nepřečte :D)
[13]
2. 10. 2013 v 11:36Ingister2
T613 asi tak… určite uznám že pomer cena/hodnota bude u Alera neprekonateľný… ale takto sa v tom krútiť….
[14]
2. 10. 2013 v 12:10michal
Ale jo, já mám taky jedno takové auto, které můžu zaparkovat ledaskde, aniž by hrozilo nebezpečí, že ho někdo ukradne, nebo mu snad vezme rádio s kazeťákem 🙂 Takže té Barrichellově volbě rozumím. A to že máme u takového stroje každý jiné preference je normální. Někdo dá přednost korábu, jiný feldě, jiný zase závoďáku. Můžeme si tu navzájem zdůvodňovat, jaká je naše plečka pašák a jak jí ostatní vlastně překáží v jízdě. Jen jestli ono to taky nebude tím, že tu svojí cestu už máme každý za ta léta tak zažitou, že jí můžeme létat poslepu. Ale nalijme si čistého vína. Kdyby nám nebylo líto peněz, tak si i na to ježdění kolem komína koupíme každý podle svého gusta něco nového. Jenže klíma víc chladit nebude, rychlejší už s tím asi o moc víc taky nebudeme a bude zřejmě dražší provoz a pojistka, A nakonec, není slastnější pocit, než s dvacetiletou károu natrhnout v zatáčkách na sněhu gatě funglovce
[15]
2. 10. 2013 v 12:44Mr.Murphy
Bariku proč nenapíšeš prostě blog o autě?
Proč je to zase celé ve znamení komplexů, toho jak ti někde někdo něco pomluvil, jak ti druzí jsou hloupí atd?
To jsi na tom fakt tak špatně že musíš blogem veřejně obhajovat fakt, že sis koupil auto za 40 tisíc?
je to moc smutné, fakt smutné….
Radím ti dobře – piš o autech a nech si stranou soudy o jiných lidech…. Protože v opačném případě z toho vždycky ve finále vyjdeš jako chuj….
[16]
2. 10. 2013 v 13:53Barrichello
Blog je reakcí na komentáře předchozího blogu :o)))
[17]
2. 10. 2013 v 15:15T613
a ty komentáře byly zase jen reakcí na tvou obhajobu tvého kupu. A tím nemyslím obhajobu tvého auta, ale obhajobu tvého kupu. Obhajoba auta vypadá naprosto jinak.
[18]
2. 10. 2013 v 21:25Barrichello
Nikoliv, předchozí článek byl o tom jak jezdí někteří jedinici po městě a po okreskách a byla položena řečnická otázka, k čemu že jim sou ty super podvozky.
Alero bylo zíměno je ve smyslu, že at plečka, je i tak rychlejší, to že z toho někdo udělal obhjobu Alera je jeho problém, neb vidí to co chce vidět, nikoliv to, o čem je téma.
Tento článek je POUZE reakcí na ty to komentáře a ANO, tento článek je zdůvodnění mého kupu. Ovšem nikoliv ten předchozí……
[19]
2. 10. 2013 v 21:27Barrichello
Proč bych psal blog o autě když tu mam na všechny auta recenze…na moje.auto.cz
[20]
2. 10. 2013 v 22:42T613
Tohle je jen pokračováním psaní člověka, který nepochopil, že aspiruje na titul Největší trapas roku blogerů auto.cz
[21]
3. 10. 2013 v 07:47marek.g
jen tak namátkou http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=238887928&asrc=st no váhat mezi Alerem a tímto tak vlastně neváhám… B-)
[22]
3. 10. 2013 v 09:12Barrichello
Jo, to by nesměla mít alfa pověst jakou má navíc jít si koupit vlajkovou lod za 25 tis smrdí těžkým průserem….
Když zůstanu u amerik – takhle svýho času pár lidí nakoupilo za 35 vlajkovou lod Chrysleru model LHS/New Yorker a taky brečeli krokodýlky, jaký že sou ty ameriky špatný.
Trošku jim unikl fakt, že ND na to nestojí 5,50 a že údaj 135 000 km na tachecu je nutno vynásobit 3kou a že posledních několik let to vidělo údržbu žádnou nebo jen nezbytně nutnou…..
Jinými slovy – pojízdnou kasičku typu 166 fakt nechci.
[23]
3. 10. 2013 v 09:27Emel
A co říkáš na to Volvo :)?
[24]
3. 10. 2013 v 09:31marek.g
no já jednu Alfu mám a no problem. Nejsrandovnější je jak tady nadáváš na podle tebe nesmyslnou špatnou pověst amerik v Evropě a Alfu šmahem zatratíš pro špatnou pověst 😀 Mám 156-tku a,když víš u koho Alfu servisovat tak tě případné ND vyjdou na pár šupů což asi o amerických kárách říct nejde…
[25]
3. 10. 2013 v 09:32marek.g
Emel Volvo není Amerika takže plečka 😀
[26]
3. 10. 2013 v 09:44marek.g
(23) mimochodem nečetl jsi jeho recenzi na Volvo S80 D5? všechno špatně… 😀
[27]
3. 10. 2013 v 09:45Barrichello
Proti Volvu nic nemam.
Tyhle starší S80ky měly i docela slušný interiéry, narozdíl od toho kvádrovýho interiéru v S80, kterou sem lě půjčenou a která díky stříbrnýmu palstu, hliníku a černý kůži působila neuvěřitelně chladně a neotesaně a všechno to zabil dehtový pětiválec….
Ano, Volvo je možná další alternativa, pokud si přihodíš pár kaček navíc.
[28]
3. 10. 2013 v 09:50Barrichello
24 marek: ND na Alero stojí cca jako na jedničkovou oktávku…
Když víš kde kupovat, nehledě k faktu že za cca 9 tis jde koupit celý funkční auto na ND…
Tak kamarád má Stilo, takže vyprávěl jak mu palubka dělá kontrolkovou diskotéku, osobně sem začil kvalitu motrů VM Motori….takže sou tu jisté indicie které mě nutí být u itlaských vozů, zvláště podezřele cenově výhodných – velice obezřetný.
Pokud je např. 166 o cca 40% levnější jak třeba dobový chrysler 300M, tak to asi bude mít nějaký důvod. A jen ten, že o ty vozy není moc zájem to rozhodně nebude…
[29]
3. 10. 2013 v 10:07Barrichello
26:
Všechno? Ne….zasadní věcí která byla špatně byl motor. D5 se zvukem Transitu, s turbodírou jak prase (po sešlápnutí plynu se cca 3s nic nic nedělo) to nemůžu označit za hvězdu.
Kvalita kožených sedaček mě nepřesvědčila že je lepší jak u amerik a se středovým panelem ve tvaru objednílku sem taky nebyl nadšený.
Podvozek celkem Ok, nemam výhrady…bzeklíčový startování a pohodlnost taky ušlo.
Ale v globálu to prostě nejde hodnotit plným počtem bodů.
[30]
3. 10. 2013 v 11:52Mr.Murphy
jasně Bariku, italové jsou levní protože je to šunt, amíci jsou levní, protože jsou to auta pro chytré lidi….
Jinak tvoje neustále hořekování nad nějakým 20 let starým motorem od VM je dokonale trapné, to je totální minulost….
Ale co už, všichni už jsme nějak pochopili že ses asi rozhodl Auto.cz kompletně vytapetovat tvýma ufňukanýma nesmyslama, takže se s tím budeme muset holt smířit….
[31]
3. 10. 2013 v 12:24Barrichello
Amíci jsou dražší jak italové v tomhle případě….není ti to divný? :o))
totální minulost, kterou si ale proklatě dobře pamatuje každej, kdo s tím přišel do styku :o))
Znáš to – blbý renomé se blbě napravuje :o)) Jako fiaták s tím máš jistě bohatý zkušenosti :o))
[32]
3. 10. 2013 v 15:47Mr.Murphy
obávám se že už to tady delší dobu není o autech ale o osobnostních problémech…. co už….
[33]
3. 10. 2013 v 20:23Emel
Pokud je např. 166 o cca 40% levnější jak třeba dobový chrysler 300M, tak to asi bude mít nějaký důvod.
Pokud Alero stojí jako Felicie, no tak pravděpodobně přináší majiteli stejnou užitnou hodnotu jako Felicie. Nebo ne?
[34]
4. 10. 2013 v 08:31Barrichello
Alero stojí tolik, co zachovalá Felda nebo nejlevnější Fabka proto, že 90% lidí netuší že nějaký Alero existuje…Navíc v současnosti sou na prodej jen dvě…
[35]
4. 10. 2013 v 10:28Emel
Ty to prostě ohýbáš jak se ti to hodí.
[36]
4. 10. 2013 v 20:37Barrichello
Jo?
Udělej si anketu, odchyt si na ulici 50 lidí a zeptej se jich, kolik z nich zná Alfu Romeo a kolik zná Alero :o)))
A pak kolik zná Felicii :o))
[37]
6. 10. 2013 v 19:31šmoula nešika
(3)
1. V SM měli jeden kus, pravda po výměně spojky a brzd, ale najeto 171 000 km, za 35 000 Kč, kde Vaculík vyměřil výměnu rozvodů na 7 tisíc i s prací. Spolu s nahlášením, novou baterkou a naasfaltováním podvozku tak nakonec vyšlo auto i s investicemi a trochou práce na nějakých padesát tisíc.
2. Mnou odkazovaný kus nemá ani stovku a vypadá, že je z celkem solidního bazaru.
3. Se specifičtějšími díly bude samozřejmě problém, ale nebýt toho, stála by tahle alfa mnohem víc. V SM ještě nefungoval displej klimatizace, klima samotná byla v poho, což bude ještě častější závada než ono ložisko řízení.
Komentáře nejsou povoleny.