-
Škoda mini + VW Lupo/UP!
Byly zacyhceny první špionážní snímky nových malých aut koncernu VW, které se bodou nabízet pod značkami VW a Škoda(později možná Seat). Snímky přinesl Britský Autoexpress.
Základní info:
- Délka: 3,45 m
- Šířka: 1,63 m
- Výška: 1,5 m
- Zahájení výroby: konec 2011, začátek 2012
- premier v Ženevě 2011
- v roce 2013 plně elektrická verze
- základní tříválcový motor s objemem 1.0 a výkonem 65k
- v nabídce i motor 1.2 o výkonu 75k
- a také turbomotor o objemu 1,0 litru a výkonem cca 85 k
- speciálně pro UP! rodinku se vyvíjí motor 0.8 TSI
- cena v Anglii cca 8 500 liber
- cena v Čr při kurzu 30 KČ za libru je asi 255 000 czk
Další foto : http://www.autoexpress.co.uk/news/autoexpressnews/256366/vw_up_and_skoda_mini_first_pictures.html
Chtěl bych doplnit, že údaje jsou pouze spekulativní, tj. nikdo z automobilek je nepotvrdil. Jsou to pouze poznatky převzaté z autoexpressu.
Nejlepší hot-hatche část druhá- vaše hlasy Paříž 2010 – aktualizováno!
39 Responses to Škoda mini + VW Lupo/UP!
[1]
27 srpna, 2010 v 5:30 pmEmel
Ten přepočet vychází tragicky… ale zatím není potřeba se znepokojovat.
[2]
27 srpna, 2010 v 7:09 pmAmerika
V porovnání s Kolíňany je to tragické. Když si ale uvědomíš, že mnohem méně kvalitní Spark se dá pořídut za stejné peníze… Tak to zas tak hrozné není… I když… 😮
[3]
27 srpna, 2010 v 10:23 pmEmel
Úhelným kamenem musí být Fabia… pokud nové mini nemá skončit jako stylovka, pak musí být alespoň v základu levnější.
[4]
27 srpna, 2010 v 10:35 pmwolff
ták..
Těžko soudit…, nicméně údaje a zejména fotky napoví.
Proporce jsou jasné.
Závěr?
VW malá auta neumí (a u toho zůstane), původní koncept byl o něčem jiném, tady se dá říct „odborníky“ předpovídaná revoluce se nekoná. Panda, Ypsilon a F500(+ další) mohou klidně spát (nová generace Pandy a Topolina bude teprve jiná liga). Tohle je na úrovni Lupa, jehož stín to nepřekročí (záměrně sem vynechal lišku, ať nejsem příliš jizlivý).
P.S. Můj komentář není k ceně, na její stanovení je ještě daleko..
[5]
28 srpna, 2010 v 4:41 pmtwistedTSD
myslím, že design rozhodně žádný šok nebude, prostě mini od VW…ale jsem docela zvědav, jak to poŠkodí :-)…doufám, že s tou cenou se někdo netrefil, a o hodně…PS: škodu tipuju vlevo
[6]
28 srpna, 2010 v 5:41 pmAmerika
Cena byla odhadnuta z toho co uvádí Autoexpress. Každopádně je to docela pálka. Daražší než Fabia. A co se týká designu, Škodu už více zprasit nejde než tak jak je teď… 😀
[7]
28 srpna, 2010 v 6:44 pmEmel
wolff1: Ypsilon může opravdu klidně spát… to je tak to jediné co může ;-).
Jinak si z fotek netroufám cokoliv odhadovat, základní tvary odpovídají funkčnímu pojetí mini, důležité detaily jsou pod kamufláží.
[8]
28 srpna, 2010 v 7:28 pmDinar
[4] wolff: TÁK… si dobře ta auta prohlédni, páč tihle černí mravenci v hadrách nesou smrt, jsou předzvěstí počátku konce Fiatu v jeho prakticky jediném úspěšném segmentu. VW se rozhodl seriozně promluvit do třídy minivozů, a všichni kolem víme, co to znamená, když se VW rozhodne. Můžeš tu klidně ještě nějakou dobu „pštrosovat“ (tj. vrtět holým zadkem vystrčeným k nebi a hlavou v písku) ale UPu neujedeš… ani v třídním supersportu fijatpětikilojednaštyry. 🙂 😉
[9]
28 srpna, 2010 v 7:59 pmEmel
Dinar: přeháníš… VW zřejmě nebude schopen nabídnout Up za cenu, která by Fiatu dělala těžkou hlavu. A cena je v tomhle segmentu klíčová, stačí se podívat, kolik se prodá Pand v základu… ono to totiž na městské autíčko úplně stačí, turbomotory se sekvenční převodovkou ve čtyřkolce tu nikoho moc nezajímají.
Pokud by měla platit cena výše uvedená, pak bude dopad na trh asi stejný, jako u Toyoty IQ… masovky se v téhle třídě dělají jinak a myslím, že VW na tom nic nezmění.
[10]
28 srpna, 2010 v 8:25 pmT613
No Fiat Panda ve Velké Británii začíná na 7665 librách, F500 na 10 865, Twingo 8695.- a 107 za 7445 (3dv), respektive 9345 librách (5dv). A cena Škody bude určitě nižší než VW. Vidím to na vyrovnaný boj, takže mravenci sice Fiat nezabijí, ale mohou ho velmi, ale velmi potrápit.
[11]
28 srpna, 2010 v 8:41 pmEmel
T613: zajímavé srovnání, takováhle relace by byla fajn :-). Mimochodem, příplatek za 5 dveří u 107 je fakt 2000Ł?
[12]
28 srpna, 2010 v 8:46 pmT613
sorry, moje chyba.. nějaká akce pošubaná 🙂
3dv stojí jako Urban Lite 8495
[13]
28 srpna, 2010 v 8:51 pmT613
Mno a jinak Foxíček tam přijde na 6945 s 1.2, respektive 7880 s 1.4, respektive ve verzi Urban je za 7665 (1.2) a 8600 (1.4).
[14]
28 srpna, 2010 v 8:57 pmAmerika
T613: Jen bych doplnil pro zajímavost a navázal na tebe, že nová Fabia stojí v eng 9 330 liber, Fox jen 6 945 liber, Polo 9 790 liber, i10 7 725 liber! což je více než za Foxe!!!, Picanto 6 495 liber, C1 5dv 8 845 liber, Aygo 8 220 liber, IQ 9 995 liber a Ford Ka 7 995 liber. Z tohoto srovnání mi vychází Škoda mini jakš takš příznivě. Je ovšem zajímavé, že Fox u nás patří k nejdražším a v Anglii je z těch lacinějších… Jsem zvědav jak to dopadne. Jinak T613: dobrý nápad dát jako příklad ceny v librách… 😉
[15]
28 srpna, 2010 v 10:58 pmKlaudius
A sakra, oni nábeh výroby ešte o rok posunuli…
Čo sa ešte nedozviem…
[16]
28 srpna, 2010 v 11:00 pmAmerika
😀
[17]
29 srpna, 2010 v 11:14 amEmel
Co se Foxe týče… taková cena mu najednou dává smysl, prostě jednoduché auto bez nějakých technických nebo designových vychytávek… proč ne, takové Sandero by VW.
[18]
29 srpna, 2010 v 12:00 pmT613
Amerika: tak ono nejde provádět „výkřiky“, že je to strašně drahé, když si to neporovnám s tamnější konkurencí. Ano, na naše poměry je to hodně drahé. Na jejich poměry je to cenový průměr.
Emel: Ano, s touto cenou byla torpédována snaha jednoho jedince udělat z Foxe něco víc, než je. 😉
Takž řekl bych, že pokud se povede design, cenotvorba a technika, tak tihle mravenci opravdu ponesou smrt a budou tvrdě útočit na konkurenci. Ostatně to by už svého času dokázala i druhá generace Lupa a Arosy 😉
[19]
29 srpna, 2010 v 12:24 pmEmel
T613: Lupo nebylo špatné autíčko, díru do světa ale neudělalo… proč myslíš, že by na tom druhá generace byla lépe?
[20]
29 srpna, 2010 v 12:35 pmwolff
[8] Tak na takhle blbě napsanou provokaci ti fakt neskočím… 🙂 Chtělo to naspat trochu více inteligentně. Tohle bylo jak od Jossalita či WL (máš na víc).
P.S. Útočníků a nájezdníků už tady bylo… (a od větších odborníků na malá auta než je koncern)… a skutek utek (naposledy IQ, které válcuje F 500 na plné čáře a to snad i an domácí japonské půdě)…
Koncern bude chtít zvýšit aspoň částečně svůj podíl ve třídě, proto tyhle auta (a jsitě bude hlásat úspěchy, protože od nuly se stoupá dobře). Ale s naprosto konvenční konstrukcí nemají šanci. V této třídě, jde o techniku, využití prostoru, hravost a eleganci.. a ani jedno se jaksi koncernu nedostává (viz např. Fiat multiair 0,9…, 5* bezpečnost u F 500, kterou má koncern problém získat u aut mini, kdy Fabia to měla s odřenýma chlupama a snad navíckrát – nebo roomster či co).
P.S. 2 S tím neustálým odkládáním termínu to vypadá, že by tyhle auta mohla podědit vnitřek ze Splasha či nové generace Alta. Tedy napíšu to znovu. Tohle auto nebude nejspíš nic jiného než konzervativní Alto s nějakými prvky VW. Plus 30 000 Kč (v příápadě VW na ceně, v případě škodovky 10 000). Výbava stejná. F500 i Panda už jsou dnes v podastatě dál. Novou Pandu a Ypsilon, či Topolino nevýjimaje. :-))
[21]
29 srpna, 2010 v 12:51 pmT613
Emel: Protože Lupo bylo a je pohledné, bylo malé, svižné a hravé. Zkrátka vše co má mít správné „mini“. To samé Arosa. Kdyby v tomto konceptu dále pokračovali a nenarvali tady v rámci úspor velký malý vůz Fox, tak je zde dobrý „lifestylový“ vůz druhé generace. Jen by museli udělat ještě druhý model proti Pandě. 😉
Foxe zde měli dovážet v celé modelové nabídce (3dv., 5dv., kombi a „SUV“) pod značkou Seat a Škoda. A klidně mohli kvůli tomu resuscitovat značku Trabant nebo Wartburg, kterou myslím koncern vlastní.
[22]
29 srpna, 2010 v 12:54 pmT613
Ostatně nový Trabant a Warťas by mohli krom Foxe prodávat i jejich Parati. případně i Gol a Voyage 🙂
[23]
29 srpna, 2010 v 1:13 pmwolff
bože
[24]
29 srpna, 2010 v 4:39 pmT613
začínáš se modlit nějak brzo 😀
[25]
29 srpna, 2010 v 6:43 pmwolff
to bylo za tebe…;-)
[26]
29 srpna, 2010 v 9:09 pmT613
No joo, já vím, že jen Fiat sem může tahat jihoamerické plečky 🙂
[27]
30 srpna, 2010 v 7:16 amDinar
[9] Emel: já ti nevím, člověče, ale pokud se podívám na prodeje v B,C,D segmentu, řekl bych, že VW docela dobře ví, jak se dělají masovky. Každá třída chce svoje, jistě, a na UPu a jeho derivátech je to dobře vidět. Nejde už o způsob „zdrcneme passata a máme tu lupo, foxe“, tohle je od konceptu do konce projekt minivozu pro příští dekádu, modulární konstrukce umožňující několik růz. variant pohonů na jednom podvozku, kastle domyšlená z hlediska prostornosti, jinými slovy, jsem si celkem jist, že vw tohle auto myslí jako novodobého brouka. Na „automat“ bych si vsadil, tady naopak nevidím pro městské skokany do budoucna jinou cestu, být to na mě, dokonce bych dal nějakou verzi dsg jako jedinou možnost. K těm novým minimotorům ideál, upravovat nějaký manuál není důvod. Navíc, spalovací motor bude u těchto aut hrát podstatnou roli tak pět let, resp. do deseti let, při souč. tempu vývoje akumulátorů, bude v Evropě prodáváno tak 80% skokanů typu UPu s čistě el. pohonem.
A obecně, pokud se na to podívám z pohledu, „jaká auta budou na trhu v této třídě během pěti let“, tak jsem zatím nečetl, že by nějaká relevantní konkurence, evropský mainstream, měl auto do tohoto segmentu v podobném stadiu příprav. Jinými slovy, aby to nedopadlo jako s benz. motory a automaty, zatímco se na internetu rozumbradové ušklíbali nad tím, jak vw zaspal v benzinových motorech, on se během několika málo let stal bsolutním lídrem v motorizacích konfekčních aut ve zmíněných nejprodávanějších třídách s nabídkou automatu, jehož nápodobu většina výrobců nebyla schopna dostat na trh dřív než za dalších pět let. 😉
[28]
30 srpna, 2010 v 9:17 amwolff
Jiní už takovéto auto dělají od roku 2004 (napovím ti – Panda).
Jinak dobrý pokus.., ale říkám, máš na víc.
P.S. Z původní koncepce UP! nezbylo nic… (to jen kdyby si nevěděl), takže tady ten tebou očekáváný zázrak
[29]
30 srpna, 2010 v 10:54 amEmel
Dinar: co myslíš tím „novodobý Brouk“? Čím byl Brouk tak speciální? Měl zajímavý design a byl levný (když odhlédneme od vládní podpory jeho prodeje v začátcích). Já pochybuju, že je VW schopen v současné době v Evropě vyrobit levné auto, nehledě na to, že doba je někde jinde… tuhle roli tu hraje Dacia a jí podobní.
S automaty máš asi pravdu, pokud by se podařilo nabídnout automat bez zásadního dopadu na cenu, bylo by asi rozhodnuto… byť na poskakování po městě by byl asi lepší klasický automat než DSG.
Třeba Renault má koncept elektromobilů v minimálně stejném stádiu.
[30]
30 srpna, 2010 v 12:29 pmDinar
Emel: novodobý brouk musí splňovat přesně to, cos sám naznačil, tzn. zajímavý design a jednoduchost vrámci věty, že „doba je někde jinde“, tedy auto dnes nemůže být jednoduché ve smyslu konstrukčním, nýbrž výrobním a jednoduché z hlediska svého provozování, tj. min. náročnost na obsluhu, na prostor, na servis. Cenu musí zaručit dostatečná masovost (zde podpořeno koncernovými deriváty) kombinovaná s univerzálností konstrukce pro zástavby růz. pohonů. Z toho, co jsem schopen vyčíst z informací o upu na netu, se mi zdá, že to jde přesně touto cestou, pokud by VW stavěl dalšího smarta, byl by absolutně mimo, ale já myslím, že vw umí odhadnout docela přesně potřeby každého segmentu, alespoň jeho prodeje to dokazují. Co se automatu týká, pokud bude, pak určitě ne klasické hdm, výrobně dražší a mající větší vliv na spotřebu, do této třídy, k těm motůrkům, pásne suché dsg úplně dokonale. O elektromobilech Renaultu se nepřu, zatím jsem ale nenarazil na informaci o testování prototypů „twinga“ konstruovaného jako jedno auto s možností el. i spalovacího motoru (jestli se tak děje, budu rád za odkaz). Pokud se podíváš na obrázky UPu z Death Valley všimni si, že jedno z těch aut má spalovací motor a druhé je elektromobil.
[31]
30 srpna, 2010 v 4:13 pmEmel
Dnešní doba je jinde i z pohledu toho, jak je trh nasycený.. minimální náročnost na obsluhu, prostor a servis jsou podle mě prázdná slova, v těchto ohledech už žádná revoluce není možná (jen tak mimochodem, narazil jsem na zajímavé číslo – servis a prodej náhradních dílů tvoří přes 60% příjmů automobilek). A ještě k té ceně… referenci určuje třeba ta Panda… a já dost pochybuju, že VW nabídne auto za srovnatelné peníze, spíše se pokusí udržet si vyšší status za vyšší cenu.
VW umí odhadnout potřeby svých segmentů, tedy C a druhotně B a D (a opřít se v nich o tradici a opakované nákupy). Výlety do lux segmentu, minivozů nebo MPV se zatím s velkým úspěchem nesetkaly, lux SUV je ok hlavně díky koncernové spolupráci. Ale v mini segmentu není kde brát (no dobře, Suzuki… ale to přišlo pozdě).
Renault plánuje spustit v roce 2011 prodej tří plně elektrických vozů v Dánsku (Fluence, nějaká dodávka na bázi Kangoo a dosud nepředstavené mini – existuje koncept Twizy, ten je ale dost… koncepční). Pokud si chceš něco najít, zkus heslo Renault ZE… Co je podle mě důležitější je Renaultí přesah do podpory budování infrastruktury pro elektromobily, viz třeba projekt v Izraeli, koncept dobíjecích stanic s možností výměny baterie za plně nabitou…
[32]
30 srpna, 2010 v 10:11 pmmircoola
Zdravim vospolok. Spocital som to: 65% informacii autoexpressu je spravnych, zvysok uz menej. Priame porovnanie jazdnych vlastnosti s konkurenciou: aj v najjednoduchsich vybavach bez elektronickych pomocnikov to chodi ako motokara. Sen tinedzerskych tunerov prichadza 🙂
PS: Vsetky znacky pouzivaju rovnaky koncept maskovania, preto su navonok nerozlisitelne
[33]
30 srpna, 2010 v 10:16 pmAmerika
[32] mircoola
Taky zdravím. Jak jsi to zjistil? 🙂 Velmi mě zajímají další informace. Jsem na to auto docela natěšený. Už se těším na Ženevu…
[34]
30 srpna, 2010 v 10:20 pmAmerika
[31] Emel
S elektrickými Renaulty bych tě doplnil. Model Fluence Z.E. bude mít premieru už teď v Paříži. Sice je to pouze předprodukční model, ale budou se měnit jen detaily. Stejně tak Kangoo už je v předprodukční verzi. Ale v Paříži ještě nebude. Twizzy bude mít premieru až v roce 2012. Asi čekají na Paříž…
S mini od Suzuki bych se nedivil, kdyby příští Alto nebylo přeznačkovaný UP!
[35]
30 srpna, 2010 v 11:50 pmzlysoused
Bude to pecka, jediný zádrhel může spočívat v ceně a poslat tohle autíčko prodejně někam k ideově blízké Toyotě IQ. VW si ovšem, předpokládám, pude počínat zkušeněji a tak se má Fiat na co těšit.
[36]
31 srpna, 2010 v 1:46 pmwolff
Jasně už se třepou strachy..
Tohle bdue pecka, jako byl New beatle, jako byl Fox a i jako bylo Lupo… Ani po jednom dnes pes neštěkne. VW umí Golf, tím to končí. :-))
[37]
31 srpna, 2010 v 9:36 pmkyklop
[36]
Ci to bude, alebo nebude „pecka“ ukaze az cas. Vo velkej miere bude uspech (predajnost) zavisiet od ceny. Toto budeme vediet az o niekolko rokov.
[38]
1 září, 2010 v 4:05 pmKlaudius
Up! alias New Small Family môže byť prvým úspechom značky v tejto triede. Bude mať to, čo sa dnes predáva – klasickú konštrukciu, neutrálne tvary, ktoré neurazia, precízne vyhotovenie. Ak tieto hodnoty doplní prijateľná cena, ťažko možno myslieť na neúspech.
Marketingovo je to rozbehnuté dobre…už od doby predstavenia prvého prototypu sa čas od času v médiách objavujú správy o tomto medli, prpadne jeho derivátoch, príprava výroby v BA je tiež pomerne sledovaná. Čiže verejnosť vie, čo sa chystá a mnohí netrpezlivo čakajú na slávnostný výkop, lebo to najdôležitejšie – reálne auto, ktoré bude schádzať z liniek a núkať sa v showroomoch, je stále utajené.
Fiat by mal pridať na otáčkach – Panda môže byť v ohrození. O vozíkoch ako Spark, i10 alebo Picanto ani nehovoriac.
Faktom je, že v triede malých áut Volkswagen zatiaľ veľa vody nenamútil. Ale čo nie je, môže byť. Nie je sám, čo sa púšťa do viac-menej neznámych vôd. – ako príklad sa núka hoci Citroen s radom luxusných áut DS.
Up! s motorm vzadu najprv spustil vlnu nadšenia, ktorá trochu opadla po správe, že séria vsadí na starú známu klasiku, a motor vzadu nebude. Vzápätí oživila záujem elektrická verzia, a tak to ide stále – a pôjde až do premiéry. Všetci o ňom budú vedieť, a zároveň bude každý zvedavý. Čo viac môže VW pre nový model chcieť?
(36)wolff – spomínané autá nechybili, chybili stratégovia. Lebo aj najlepší sa učia najmä na vlastných chybách.
Volkswagen vie toho viac, vidieť iba Golfa, to vyzerá na hodne závažné postihnutie zraku, prípadne iného dôležitého zmyslu. Okrem Golfa vidím ešte docela úspešné Polo, obľúbený Passat dokonca vo dvoch derivátoch, užitkáče VW sú na cestách tiež docela častým zjavom. Spýtajme sa radšej opačne – v čom sa tvoj srdcový Fiat vyrovná Volkswagenu, prípadne, v čom ho predčí?
(35)Súhlas, cena porieši mnohé, či už v pozitívnm alebo negatívom zmysle. Osobne si myslím, že prípadný úspech naštartuje aj ďalšiu konkurenciu, aby sa pohla správnym smerom a Fiat to bude mať sakra ťažké, hoci zrovna čo sa týka malých áut, jeho schopnostiam verím.
[39]
1 září, 2010 v 11:54 pmPekelná Micinka
Teda vypadá to tak trochu jako zamaskovaný Twingo první generace se světly ve sloupcích.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.