-
Zelený anděl aneb praštím s Tebou z dálnice…..
Asi není nikoho, kdo se zajímá, byť jen trochu, o auta a dění kolem nich, kdo by neslyšel či neviděl tu prasárnu na D1.
Auto s dvěma osobami bylo vytlačeno Superbem z dálnice. Otřesné záběry, ukazující letící Mazdu vstříc stromům asi nenechaly a nenechávají nikoho normálně uvažujícího chladným. Obrovské štěstí a skoro zázrak bylo, že se posádce Mazdy nic závažného nestalo. Nechci vůbec domýšlet situaci, kdyby na zadních sedadlech byly malé děti…. Zkrátka štěstí měl i ten řidič Superbu, že není několikanásobný vrah….
Hned se vyrojila prohlášení dopravních expertů a policistů o hrůznosti tohoto činu a jeho ojedinělosti v podobě brutality nájezdu. Polemizovat s tím nechci a nebudu. Proto tento blog nepíšu. Jen chci expertům a policistům vzkázat, že to zase tak ojedinělé není a počet „horkých hlav“ na našich silnicích rok od roku roste. Tady bylo „štěstí“, že byly nablízku kamery a můžeme to vidět… To, co se děje bez účasti kamer a nás osobně se to nedotýká – jakoby možná ani neexistovalo.
Proč tedy tento Blog? – Objevila se zpráva, že dotyčný řidič Superbu, jinak úspěšný manažer jistého nejmenovaného celosvětově známého pivovaru, který ho, zcela správně, postavil hned mimo pracovní proces, byl tzv. „Zeleným andělem“. A to dokonce úspěšným Zeleným andělem, který byl za svoje počínání odměněn jakýmsi CD Božského Káji.
Co tedy vedlo člověka, který takto pomáha druhým na silnicích, k takovému činu? Nejprve můžete namítnout, že volat na dopravní linky není žádná pomoc. Stačí jenom zvednout telefon a něco tam vyblekotat. Jistě. Ale kolik z Vás tedy takovou „maličkost“ pro druhé udělalo? Napadlo Vás to vůbec někdy? Představte si, že pro někoho, kdo denně stráví za volantem několik hodin, jsou takové informace docela cenné. Každý nemá v autě CBíčko, aby poslouchal kamioňáky a měl tak informační „náskok“.
Aby nedošlo k omylu – nechci obhajovat toho řidiče a už vůbec ne jeho čin. Nelíbí se mi ale paušalizace a rychlé soudy. Reakce typu – No jo řidič Superbu – to jsou všichni prasata. Nějaký pospíchající manažer, co se chová jako hovado. Zastřelit ho. Zavřít ho až zčerná. – Jasně – všechno to jsou prvotní reakce na drastický čin, který, což opakuji, jen díky souhře náhod a velkému štěstí, dopadl, jak dopadl.
Denně se ale pohybuji po našich silnicích. Nenajezdím toho tolik, co ostatní, ale nějakých7000 km měsíčně ano. Dnes a denně vidím na silnicích to, co tak přivádí k úžasu dopravní policisty a experty – chování některých, které si koleduje minimálně o baseballovou pálku přistávající na jejich čelním skle. Předjíždění bez blinkrů na poslední chvíli. Najíždění na kufr – snad ve snaze zkontrolovat ve 150km/h jeho obsah, přibržďování těch, kteří „brzdili“ provoz. Neumožňování předjetí – ať již tím, že Vám „lezou“ doprostřed silnice, či zrychlují, když zjistí, že jste vedle nich a přitom jejich auto nemá výkon, jako to Vaše a jen nepřenesou přes srdce, že by je měl někdo předjet, nebo Vám zkrátka „sjedou“ mezeru, do které jste se chtěli zařadit a mají děsnou srandu, když musíte na brzdy a úplně v jejich zpětném zrcátku čtete ten výraz „dobře Ti tak“… Tohle a spousty dalšího, z čehož ještě snad vypíchnu snahu některých zabít sám sebe, ale zpravidla ty druhé – předjíždění v místech „kam není vidět“ – tzn. do zatáčky či přes horizont…. Zkrátka děje se toho dost a stále.
Opravdu ve Vás nikdy nevypěnila krev, když po „x“ hodinách za volantem potkáte něco podobného? Nikdy jste něměli sebemenší chuť někomu ukázat „Kalouska“ nebo vlítnout na něj za nějakou „vylomeninu“. Já se přiznám, že už mnohokrát. Ano – nejsem typem stoického řidiče. Když jedu sám, někdy nadávám tak, že by se červenala i velmi zkušená zapisovatelka, ale vždycky se mi podařilo udržet emoce na uzdě. Jednou mi tedy musela dost razantně pomáhat manželka, která mne na světlech držela v autě tím, že na mně doslova a do písmene visela. To bylo tehdy, když mi dva němečtí výrostci sjeli jen tak z plezíru mezeru, do které jsem se zařazoval a já, zanechávajíce čtyři gumové stopy v asfaltu, hypnotizoval protijedoucí kamion, abych to stihl. Stihl – a v okamžiku, kdy jsem kontroloval pohledem vyděšené děti vzadu, zahlédl jsem ze staženého okénka, právě „pana Kalouska“… Nutno podotknout, že hoši jeli, tedy až do chvíle, než jsem je začal předjíždět, na okresce nějakých 70km/h a vyloženě čekali na příležitost.No nezabil by člověk v takové chvíli?
Tak tedy, než odsoudíme člověka v návalu prvotního lynče, přemýšlejme trochu, co mohlo být tím spouštěčem. Či, co se mohlo všechno stát, že to vyústilo v jeden okamžik, kdy mohly na dálnici vyhasnout dva životy. Jaká cestička osudu vedla člověka, který je označován za pohodového a klidného, k okamžiku, kdy ve zlomku vteřiny, jeho mozek vydá povel trhnout volantem prudce doprava a skoro zabít dva lidi…..
Neznám toho člověka a ani neobhajuji to, co udělal. Jen bych chtěl, aby ti, kteří sedají za volant, přemýšleli o možných následcích svých činů, ale i o možných příčinách.
Je zkrátka lepší si v autě nahlas a naplno zařvat, než jednou trhnout volantem či sešlápnout brzdový pedál naschvál….
Šťastnou a pokud možno klidnou cestu a bezpečný návrat(ten především)…………….
Parkujeme jako Debil aneb ti Invalidé jsou naši…
53 Responses to Zelený anděl aneb praštím s Tebou z dálnice…..
[1]
12/04/2010 v 11:31 amT613
Souhlas ..
a tohle asi většina zná http://www.youtube.com/watch?v=yPJdS6nZtjk
[2]
12/04/2010 v 11:32 amwebpaja
Zvednutí palce a ironický úsměv je snad někde jinde než pokus o fyzickou likvidaci. Tady se není o čem bavit. Člověk neovládající své emoce nesmí vlastnit zbraň typu automobilu, ani jinou samozřejmě. Obhajoba jakéhokoliv podobného skutku musí vždy z lidského hlediska vynít naprázdno.
[3]
12/04/2010 v 11:37 amwebpaja
…ještě jeden drobný dodatek, spíše než snaha vžít se do situace afektovaného blba, by bylo lepší poznat pohled oběti dopravní nehody a jejích blízkých.
[4]
12/04/2010 v 1:40 pmkuko
Ok, já sice služebně jezdím minimum, takže většinu delších cest absolvuji bez časové tísně, ale přesto je tohle chování absolutně neomluvitelné.
Taky se mi stalo, že se někdo předemnou loudal, zrychloval až když jsem ho začal předjíždět, lepil se na kufr a pod. Nemá cenu se pokoušet podobné dementy jakkoliv vychovávat. Maximálně si poklepu na čelo, nebo si řeknu že je to idiot a jedu dál. Když je ochoten v těchto rychlostech riskovat, ok, ale já mu nebudu dávat zbytečnou šanci aby krom sebe ublížil i mně.
No hlavně že máme armádu městké policie která do 5min. odtáhne každé nesprávně zaparkované auto. Hned se cítím bezpečněji 🙂
[5]
12/04/2010 v 2:44 pmozawasan
pro webpaju: možná jsem to, byť několikrát opakovaně, nenapsal dost jasně – nezastávám se ho. Byl bych jen rád, aby lidé nesoudili bez přemýšlení a bez zamyšlení se, nad tím, jak tenká může být hranice mezi „každodenností“ a průšvihem končícím v horším případě zmařenými životy…
[6]
12/04/2010 v 3:07 pmwebpaja
(5) Nebral jsem to tak, jen posuzuji konkrétní případ. To, že když mi na pár metrech vlítne kamion bez blinkru do cesty vidím jinak, než když se přede mnou snaží tříválec nabrat ztracenou rychlost díky předjíždějícím se kamionům.
[7]
12/04/2010 v 3:21 pm_Teddy_
[5]: vies, zrovna v tomto pripade nevidim dovod na dake dlhe premyslanie. Odsudit, a basta. A dozivotny zakaz soferovania. To co spravil sa neda ospravedlnit nicim, a rozhodne to nie je (aspon dufam) „kazdodennost“. V tomto pripade som naozaj za exemplarne potrestanie. Nie som pravnik, ale ja v tom vidim pokus o vrazdu, a to spachany so zbranou (ktorou bol v tomto pripade automobil), co by som bral este ako pritazujucu okolnost. Posadka tej mazdy prezila len vdaka neuveritelnej nahode…
Samozrejme ako varovanie tvoj clanok beriem. Aj ja sa obcas v aute napalim a zanadavam si, ale tym to konci. Nikdy neprechadzam k dakym „odvetnym cinom“, a nikdy by som neurobil nieco take jak ten pako v superbe. Urcite elementarne sebaovladanie clovek musi mat, aj v situacii ked je nahnevany. Inak by sme sa tu zachvilu vsetci pozabijali navzajom…
[8]
12/04/2010 v 3:24 pmjurajos
Nejdem sa vyjadrovať k blogu, trochu mi to pripomína „kolaře“ a blog nižšie, ale kto krucinál sú Ty ostatný čo najazdia viac ako Ty, keď dávaš cca. 85 000 km ročne? 😀
[9]
12/04/2010 v 3:50 pmGTI
Článek kvalitně napsaný, předmětný případ nehodnotím, neboť mimo videa nemám jiné informace.
Obecně k morálce na silnicích to vidím takto – kousat si za volantem nervozitou nehty od levý nohy je cesta jen do pekel, chce to jezdit jako pohodář. Předvídat, myslet za ty kolem, být soustředěný a hlavně, hlavně si nehrát na Loeba. Neb Loeb je asi tak tisíckrát lepší šofér než jsi ty. Kapiš?
[10]
12/04/2010 v 4:01 pmozawasan
to jurajos – to by jsi se divil – spousty lidí v podstatě v autech „žije“…
[11]
12/04/2010 v 4:03 pmozawasan
Teddy – já jsem také pro přísný trest. Obávám se ale, že konkrétně v tomto případě to tak exemplární nebude. Někdy je k vzteku, že dobrý právník je „nad zákon“….
Jinak k tomu sebeovládání – vždycky si vzpomenu na Falling down s Douglasem v hlavní roli….
[12]
12/04/2010 v 4:08 pmozawasan
Sí!
a díky….
[13]
12/04/2010 v 4:11 pmwebpaja
(8) S Ozawasanovým nájezdem už je vlastně sám sobě exemplárním příkladem 🙂
[14]
12/04/2010 v 4:30 pmEmel
Teddy: jestli se to děje každý den nebo ne závisí na jedné věci, kterou jsem spolehlivě nezjistil… jestli se ta auta srazila nebo ne, respektive zda Superb najel do Mazdy nebo před Mazdu. Z toho videa to úplně jasně vidět není… byť to na první pohled vypadá tak, že Superb tu Mazdu přímo vystrčil, v komentářích se píše něco o myšce a o tom, že se žena v Mazdě lekla a strhla volant. No a myšek už jsem na silnicích viděl dost, byť obvykle ne takhle na tělo.
[15]
12/04/2010 v 4:33 pmEmel
kukino: pokud jedu sám a ne s rodinou, tak si tu „výchovu“ většinou neodpustím. Smysl to sice asi nemá, ale zkrátka to nějak odpovídá mému smyslu pro spravedlnost :-).
[16]
12/04/2010 v 4:41 pmNavtech
Prostě trest smrti a hotovo… Tak to napsala média, tak se k tomu vyjádřili dopravní experti a basta. Kdyby se náhodou zjistilo, že třeba praskla superbu guma, na to už se historie ptát nebude.
[17]
12/04/2010 v 5:44 pmemylak
Ozawasane díky, že jsi to takto sepsal. Sám jsem měl myšlenky podobného typu – co se muselo stát, než k této situaci došlo. Možná se předtím stalo něco v tom smyslu, že superb byl třeba ohrožen najetím do pruhu, kdy sám musel řešit situaci, která mohla skončit nehodou. On to třeba po technické stránce řízení ustál, ale neustála to jeho psychika a udělal něco skutečně hrozného (nijak ho neobajuji).
Proč v médiích není výpověd obětí, které by řekli co tomu předcházelo?
Nějak pochybuji o tom, že někdo vystrčí jiné auto z dálnice jen tak z legrace…
[18]
12/04/2010 v 6:40 pmozawasan
(13) webpaja – pak jsem exemplární příklad, že ani vysoký nájezd není zárukou bohorovnosti…..:-)
[19]
12/04/2010 v 11:23 pmPerun
Každý má k tomu co dělá nějaký důvod a příčinu.. nic na světě se prostě neděje tak nějak „samo od sebe“.. Takže i vrazi mají ten svůj důvod k tomu, že někoho zbaví života, stejně jako zloději a podvodníci mají svůj „dobrý“ dovůd k tomu, co dělají..
V Čapkových povídkách je jedna o Posledním soudu.. vrah tam stojí před nebeským soudem a svědkem je mu, překvapivě, Bůh.. ten soudcům vypráví všechno ze života obžalovaného… všechno. Ví o každé drobnosti, o každé pohnutce, o každém pohybu očí..
Nakonec přijde rozsudek a když odsouzený odchází, ptá se Boha, proč nebyl soudcem on, vždyť ví úplně všechno a sám nejlépe zná každý detail… A Bůh mu odpoví „No právě proto“.
Motivace toho „magora“ je mi ale úplně ukradená, nejsem totiž Bůh… možná měl smolnej den, možná… na konci ale čekala zubatá na dva nevinný lidi a jen těsně minula.. potkat strom na cestě z dálnice do příkopu, to je na jistotu.. nežijeme v prvobytně pospolné společnosti a ušli jsme setsakra velký kus cesty, tak se podle toho chovejme.
Totiž i nad těmi, co vyrostli až do nebe nakonec roste tráva, je dobré ohlédnout občas za sebe, někdy tam smrtka stává..
[20]
13/04/2010 v 9:24 amprekladys
ach jo, jak málo si vidíme jen na špičky vlastních bot… to, čeho se všem takovým narcisům nedostalo, byla výchova k odpovědnosti. všichni – doslova na obo stranách silniční barikády – dobře víme, že tohle je jen vrcholek ledovce. i kdyby měl ten manažer kupu důvodů pro své chování, i kdyby snad existovala celá řada objektivních příčin, zkrátka a dobře nezatáhl včas za pomyslnou brzdu a neřekl si, zpomal, uvolni se, nejsi tu sám…
proto nemohu souhlasit s názorem navtecha a opatrným alibismem GTI.
minulý týden jsem stál na křižovatce ve směru tramvajových kolejí. v příčném směru jako obvykle ucpaná křižovatka, červená nečervená, předpisy nepředpisy. když tu se v mém směru přiřítí tramvaj, najede až do křižovatky mezi pomalu se posunující kolonu, spustí pantograf, vyběhne z ní řidič a začne jako smyslů zbavený pobíhat mezi auty a vyhrožovat jim pěstmi. po chvíli se vrací, usedá zpět do tramvaje a sleduje jak pěkně zablokoval kolonu a téměř dokonale křižovatku. co kdyby se jeho přetlak a emoce obrátily proti cestujícím, co kdyby se přes ucpanou křižovatku potřebovala dostat sanitka…?
jak to dopadlo nevím, protože jsem přes tramvaj nemohl odbočit, pokračoval jsem přímo a odbočil vedlejší ulicí.
[21]
13/04/2010 v 9:30 amozawasan
(19) Perune – Duhová kulička je taky má oblíbená – a „Bože(hrál ho Smolík) ty mne nebudeš soudit? Ne, já jsem tady jako svědek, protože já vím, proč jsi to udělal….“ je část, nad kterou by se člověk měl vždycky pozastavit. Nejde o motivaci „magora“, ale o vzít si z toho něco pro sebe – přemýšlet – abychom jednou nedopadli nebo nebyli ve stejné situaci jako právě ten „magor“…..
a k Tvé poslední větě o trávě – zkrátka – super……
[22]
13/04/2010 v 10:12 amprekladys
[15] Emel
emele, ale vždyť ten manažer a jemu podobní taky „jen vychovávají“. domysli si, jak by se příběh odehrával, kdyby v mazdě neseděla řidička, ale obdobně „napnutej týpek“…
[23]
13/04/2010 v 2:38 pmFRPE
Po přečtení tvého blogu mohu říct jediné : máš pravdu a hezky, citlivě napsáno.
[24]
13/04/2010 v 2:40 pmDinar
ozawasan: řekl bych, že ti rozumím, zamyslet se nad tím, jak tenká je hranice dělící jednání člověka na to rozumné, sociální od toho animálního, resp. je-li snadné je tuto hranici překročit, určitě stojí za to. Každý ať si sám sáhne do svědomí a mluvíme-li o pohybování se v současném provozu, pak tím tuplem. Celá tajenka ovšem vězí v jednoduchém faktu, a to, že drtivá většina z nás onu hranici nikdy nepřekročí. Spekulovat, proč se to stalo dotyčnému, je-li větším dobytkem než ostatní, nebo to byl čistý jednorázový osobnostní zkrat, nemá smysl, podstatné je, že se stal a ten člověk za něj musí nést zodopovědnost. Jediným pro mě akceptovatelným přístupem z jeho strany jsou omluvy a omluvy, děkování bohu za to, že nedošlo k vážným zraněním, a ze strany společnosti adekvátní trest, ten člověk už nikdy nesmí za volant. Obecně jako největší problém dneška vidím neschopnost nést za své jednání odpovědnost, to říkám, aniž bych chtěl jakkoliv předjímat chování a další postup dodyčného řidiče.
[25]
13/04/2010 v 8:55 pmEmel
prekladys: ano, to je pro mě základní námět k zamyšlení… aby nějaká má „výchovná lekce“ neskončila špatně. Aby náhodou po tom tramvajovém pásu nepředjížděla kolonu třeba nějaká mamina pospíchající s dítětem do nemocnice.
Kdyby v Mazdě seděl napnutej týpek, asi by to paradoxně dopadlo lépe… nejlepší reakcí na vytlačování ze silnice je sice cuknout volantem, ale na druhou stranu než paní v Mazdě, pokud už to nejde ubrzdit. Silniční střelci obvykle takové situace zvládají.
[26]
14/04/2010 v 10:16 amprekladys
[25] Emel
koukni na 24, dinar to napsal, myslím, ještě přesněji než já…
[27]
14/04/2010 v 10:22 amprekladys
[25] Emel
promiň, ale ještě k tvému druhému odstavci. tvoje „nejlepší reakce“ by snad byla možná na uzavřeném okruhu, ale ne na veřejné komunikaci plné dalších účastníků. nejsi přece osobní psycholog toho druhého, nevíš, jak na tvoji agresivní odpověď zareaguje. a co pak? budete si hrát na kočku a myš a ohrožovat svým hazardem ostatní?
[28]
14/04/2010 v 11:08 amEmel
prekladys: pokud mluvím o nejlepší reakci na to, když do tebe někdo najede, tak nepředpokládám, že to bude schválně a že se to snad zvrtne v nějaký silniční souboj. Nevím jak to bylo v tomto případě, ale myslím, že chlapík chtěl hodit myšku a přehnal to, vůbec nepředpokládám že by chtěl do Mazdy nabourat.
Mám tedy na mysli spíš situace, kdy si tě třeba někdo nevšimne při předjíždění a najíždí do tebe. V takovou chvíli je podle mě potřeba se vnitřně smířit s poškozením plechového miláčka a snažit se zůstat na silnici, neuhýbat, ale naopak tomu jít naproti – samozřejmě pokud to nemůžeš třeba ubrzdit. Sám jsem se do takové situace zatím nedostal a nemůžu říct jak bych se zachoval, rozhodují přece jen reflexy ve zlomcích vteřiny… ale mám známého, který takhle skončil při předjíždění kolony s autem v poli a ten mi kladl na srdce „hlavně neuhýbej“ :-).
[29]
14/04/2010 v 12:22 pmEmel
prekladys: ale to jsme odbočili od mé úvahy k nějaké divočině. O čem přemýšlím je spíš tohle: popojíždíš v koloně a necháváš si pár metrů místa, když v tom ve zpětném zrcátku registruješ velké SUV jedoucí po tramvajových kolejích, které se zřejmě chystá zařadit před tebe. Šlapeš na plyn a nekompromisně mezeru zavíráš. Nezkušený řidič SUV si tvého manévru všimne na poslední chvíli a strhává volant, přímo pod protijedoucí tramvaj….
[30]
14/04/2010 v 12:44 pmmozgog
od rychlého odsouzení mě dělí dvě věci – že mazdu řídila žena (dotkl se vůbec superb mazdy ?) a že jsem dřív pravidelně jezdil na jednání z Prahy do Brna, člověk měl den rozplánovaný a skluz doháněl právě cestou, a tak mám osobní zkušenost s idioty, kteří vás úmyslně zbrzdí, při rozdílu rychlosti okolo 80 km/hod vám jen tak vjedou do levého pruhu atd… atd… Za moje případné nedodržování předpisů nesu odpovědnost já a nemůže mě „trestat“ dement, který má nějaké učitýlskovsky zhrzené pocity, ale pouze policie.
Ale nesnáším agresivní nebezpečnou jízdu, nejezdím tak, a toho řidiče superba nijak neobhajuji, jestli opravdu naboural do mazdy a vystrčil ji z dálnice, doufám, že půjde do vězení.
[31]
14/04/2010 v 8:39 pmNavtech
Velké SUV a malý Emélek zkušeně uzavře díru v koloně, protože kdyby ho někdo předjel, tak by ho ranila mrtvice.
[32]
14/04/2010 v 10:30 pmmurcix
Ked som to cital normalne mi tuhla krv v zilach:D Neznasam takych kktov…. Nastastie som zatial pouzil len trubu a prostrednik… Aj ked uz v celkom hojnom pocte
[33]
15/04/2010 v 11:01 amEmel
Navtech: je vcelku jedno jestli je to SUV nebo něco jiného, v 99% to jsou arogantní blbci, kteří si myslí, že mají díky své jedinečnosti právo projet křižovatkou dřív než ostatní, kteří v té koloně čekají. Na tenhle přístup jsem alergický. Otázka je to zbývající procento.
[34]
15/04/2010 v 12:51 pmhetzer
aniz bych chtel hajit toho Zelenovlnare, jehoz cin hranici s pokusem o vrazdu, je uvedena udalost prikladem toho jak se nevyplati provokovat ostatni. muze stacit jedinne sproste gesto spolujezdce poskozene, aby kdokoli kdo jako d-fens stoji krucek pred silenstvim udelal necekanou vec.
[35]
15/04/2010 v 1:43 pmT613
hetzer: než žít s touto filosofií je asi lepší spáchat sebevraždu rovnou.
Emel: nevím proč, ale mám z tebe rozporuplný pocit. Na jednu stranu nám dokazuješ jak jsi morálně na výši nad „piráty“ a druhým dechem dodáš, že sám „školíš“.
[36]
15/04/2010 v 3:51 pmEmel
T613: nevím jak jsem nebo nejsem morálně na výši, každopádně zkouším být hodně tolerantní k běžným řidičům a školit jen ty piráty v situacích, kdy provádí něco ošklivého. Jak už se tu myslím probíralo… vadí mi, když někdo něco dělá schválně na úkor ostatních.
[37]
16/04/2010 v 12:25 pmhetzer
T613: to jsem nepochopil:)
Emel: takze ty jsi ten soudce lync, ktery rozhoduje kdo je pirat a kdo ne, a koho potrestas? pirat je prosta kazdy kdo jede rychleji nez ty, ze?:D
[38]
16/04/2010 v 1:07 pmEmel
hetzer: pirát je primárně ten, kdo se pokouší objet kolonu aut čekajících na křižovatce a pak se zařadit někam dopředu. Typická ukázka byla třeba na Letné… ve směru do centra stojí fronta, většina lidí chce jet rovně, ale někteří to vezmou po kolejích a pak se někam dopředu nacpou. Tohle mě štve a snažím se tomu bránit… většinou neúspěšně, maník se holt zařadí o dvě auta jinam. Ale myslím si, že společnost by neměla některé věci tolerovat.
Na dálnici žádné problémy neřeším, pokud se náklaďáky předjíždějí víc než 10km tak mě to trošku znervózní, ale holt si počkám až to nějak dopadne. Když jede někdo rychleji a já se mám kam zařadit tak ho samozřejmě pustím… maximálně může dojít k nějakému nedorozumění ohledně toho, jak funguje zip.
[39]
16/04/2010 v 1:40 pmT613
hetzer: neprovokovat není cesta. Tedy je, ale leda do pekel. Co když dotyčného bude provokovat třeba tvá bílá košile? 😉 Pokud se dotyčný nechá něčím vyprovokovat nemá na silnici co dělat. Je otázkou proč musí profi řidiči dělat co 5let psychotesty a proč normální řidiči ne. Těch magorů by pak na cestách ubylo.
Emel: školitel je stejný magor jako školený a nemá na silnici co dělat. Je to jen další poddruh onoho „piráta“. Ten týpek v Superbu taky jenom „školil“.
Můj otec byl také „vyškolen“ před pár dny takovým týpkem v obstarožním Audi. A to jen za to, že se mu ve špičce a zácpě se svým autobusem vjel do cesty. Na volném úseku ho pak předjel, hodil myšku a dupnul na brzdy. Nu 12tun nezabrzdíš na místě, a tak měl školitel zničený zadek a měl kliku, že se nikomu nic nestalo.
[40]
16/04/2010 v 2:04 pmEmel
T613: psychotesty nic neřeší, nemám pochyb o tom, že dotyčný řidič Supebu by testem bez problémů prošel. Prohlášení, že někdo nemá na silnici co dělat, vypadá sice hezky… jenže do praxe ho můžeš uvést přinejlepším ve chvíli, kdy onen dotyčný něco provede.
Pokud bych hledal analogii, pak se tedy zkus zamyslet nad situací, kdy vidíš jak mladík mlátí na ulici malého kluka. Když mu vlepíš facku, jsi stejný magor jako on?
Vjel do cesty = nedal přednost? No, pak by zasloužili oba…
[41]
16/04/2010 v 5:51 pmT613
Emele otec vyjel ze zastávky! To jsem tam zapomněl uvést!
Ano, psychotesty nic neřeší u zkratu, ale řeší takové věci u lidí, kteří tyto věci dělají schválně. Na zbraň děláš taky psychotesty ..
A ta tvá analogie neplatí .. když dáš před držku onomu mladíkovi tak k újmě přijdeš maximálně ty nebo on. Na cestě to může odnést úplně někdo jiný.
Pokud chceš školit tak se přidej k PČR, jinak vrať řidičák.
[42]
16/04/2010 v 6:34 pmozawasan
T613 – a jak to dopadlo? Jak to pořešila policie? Jako nedodržení bezpečné vzdálenosti nebo setla toho blba v audině? Táta měl snad svědky ne?
[43]
16/04/2010 v 7:03 pmT613
Tatík měl svědky, takže byl v pohodě. Naštěstí byl autobus poloprázdný takže nikdo nestál. Jinak by to nebyly jen pomačkané plechy.
Tady tohle se mu stává dnes a denně (ale bez nehod). Silnice ho živila celý život, ale co by šoféra osobáku. A než nastoupil k dopravnímu měl už nějaký ten miliónek na kontě, byl flegmatický vyrovnaný řidič. Od té doby co je autobusák se z něj stal cholerický věčně nadávající řidič nesnášející cyklisty, řidičky a kšiltovkáře.
[44]
16/04/2010 v 7:34 pmozawasan
no tak to je dobře, že měl svědky. To mi pověz, kterej hňup v sobě nemá tolik slušnosti, že nepustí autobus ze zastávky a ještě mu pak na to hupsne… bejt tam mamina s kočárkem….. já bych nemohl dělat busáka – bych vzal montpáku a šel bych mu přerovnat asi ještě předek… Jednou jsem stál v tramvaji, držel jsem se vzadu u okna v prvním voze té šprušle, když nám do cesty vjela vojenská 815 na školní jízdě. Mohli jsme jet tak dvackou. Ten střet hmoty se nezdá – ale udělá dost… Dodneska si pamatuju jak se na tramvajáka sypalo to sklo. Chvilka ticha a pak začala ječet nějaká hysterka – ještě, že jí nějakej praktik rychle „uklidnil“ vypleskávanou….
[45]
16/04/2010 v 7:44 pmT613
Ať to trochu odlehčíme, a když si nakousl ty tramvajáky …
Tohle otec donesl z bezpečnostního školení řidičů – záznam o dopravní nehodě mezi tramvají a osobním vozem „řidič tramvaje i přes intezivní zvonění nedokázal srážce zabránit“ 😀
[46]
16/04/2010 v 7:50 pmozawasan
jo – úplně to vidím, jak zvojí jako blázen:-)
teď dávali ve zprávách repliku první bleriota u nás – náádhera
[47]
16/04/2010 v 8:17 pmEmel
T613: Globálně jsi schopen dělat maximálně namátkové testy na pár (desítek) minut, které nadprůměrně inteligentní člověk IMO bez problému prokoukne. A to ani nemluvím o tom, jak u nás fungují testy a STK obecně.
K PČR se mi moc nechce, sice to má své výhody… ale blbci na teplých místečkách jsou u Policie podle všeho dost častý jev. Co se vracení řidičáku týče, mám zatím jen jeden vroubek za rychlost… a přinejhorším si zajedu do Sosnové na školu smyku :-D.
[48]
16/04/2010 v 8:44 pmT613
ozawasan: byla to nádhera, ale já bych do toho nevlezl .-)
Emel: kolik nadprůměrně inteligentních lidí chodí po světě?
[49]
16/04/2010 v 9:27 pmEmel
T613: striktně vzato asi tak polovina, pokud vezmeš přesný vážený průměr.. to by bylo nějakých 3,4mld. Dá se očekávat normální rozdělení, kdy většina se bude pohybovat kolem toho průměru… předpokládám, že výrazně nadprůměrných bude něco přes 10%, tedy 700.000.000.
Na druhou stranu, řidiči motorových vozidel jsou už jako skupina zřejmě v průměru nadprůměrní… 😀
[50]
16/04/2010 v 10:44 pmNavtech
Emel je takovej ten šoférek, co rád tráví svůj čas poctivě v kolonách… kouká se zásadně rovně, ale oční bulvy má vykloubené směrem doleva, aby náhodou nepřehlídnul někoho, kdo by ho chtěl předjet, nebo mu to tam „fouknout“. Každý SUV má v merku a dělá si poznámky do notýsku propisovačkou zasunutou v jeho nádražácké čepičce s kšiltíčkem.
[51]
17/04/2010 v 9:40 pmhetzer
T613: podle me delat sprosta gesta na nekoho kdo na me blika normalni neni a provokace neni to jak vypadam, ale jak komunikuji s ostatnimi. slusnost, tolerance a ohleduplnost je to co chybi na silnicich nejvic.
Emel: ty zrejme jezdis jen tam kde to dobre znas a vsechny zuzene pruhy znas zpameti, preju ti aby az se omylem octnes ve spatnem pruhu te tam nekdo „nezavrel“. a doufam ze te na silnici nepotkam
[52]
17/04/2010 v 9:43 pmhetzer
a pro vsechny priznivce kamer na silnicich: muj osobni tip je ze ten Zelenovlnar o ridicak neprijde, skonci to tak ze dostane pokutu, strhnou mu tri body a bude vesele jezdit dal.
[53]
18/04/2010 v 12:05 pmEmel
hetzer: když jedu někde kde to neznám, pak dávám pozor na značky a rozhodně nejezdím po kolejích. Pokud vidím, že někde stojí nějaká kolona, pak mi zákon schválnosti napovídá, že se mě bude nejspíš týkat taky. Netvrď mi, že někdo předjede kolonu po tramvajovém pásu z neznalosti a celou dobu u toho přemýšlí, proč ti blbci čekají v koloně.
Klidně se vsadím, že zelenovlnař o řidičák přijde. Otázka je, jestli půjde sedět.