• Blesk.cz
  • AutoRevue.cz
  • Živě.cz
  • MobilMania.cz
  • AVmania.cz
  • DIGIarena.cz
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Reflex.cz
  • Doupě.cz
  • Info.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AHA!
    • Blesk pro ženy
    • Dáma.cz
    • FinExpert.cz
    • FITweb.cz
    • Horoskopy
    • Maminka.cz
    • Mojezdravi.cz
    • Orgion.cz
    • SportRevue.cz
    • Recepty.cz
    • Ženy.cz
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Diskusní fórum
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Profi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2021
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • Formule 1
  • Motorky
  • Elektro
  • Autofun
    • Autofun archiv
  • Veterán
    • Veterán archív

Blog.auto.cz  > baracudaj.blog.auto.cz  > PEUGEOT 405 T16 – s příchutí Dakaru

  • PEUGEOT 405 T16 – s příchutí Dakaru

    Publikováno: 15. 12. 2006

                                                 

    9



    PEUGEOT 405 T16 (1993-95) – s příchutí Dakaru

    Mám rád auta z přelomu 80. a 90. let. Nesou v sobě odkaz na legendární vozy skupiny B. Byly to jedny z nejvýkonnějších vozů, které kdy okusily šotolinu. Jejich technická řešení zastínila i tehdejší monoposty F1. Skupina sice existovala jen pár let, než byla po tragických nehodách zakázána, ale ovlivnila mnoho sériových vozů.


    Takovou automobilkou byl Peugeot. V roce 1984 vstoupil do skupiny B s vozem 205 T16 ( 450koní /910kg ).205 T16 Evo1

    205 T16-serie

    Tehdy se zúčastnil jen pěti rallye, z toho tři dokázal vyhrát. V období 1985-86 se stal dvakrát šampiónem. V poslední sezoně do skupiny vlétla i obávaná Lancia Delta S4, která 205 T16 okamžitě odsunula na druhé místo při rallye Monte Carlo.

    Lancia S4-2

    Lancia S4-1

    Po několika tragických úmrtí (posádka vozu Lancia) byla zrušena jak plánovaná skupina S, tak i skupina B. A tak Peugeot Sport, tehdy pod vedení Jeana Todta (dnešní šéf Scuderie Ferrari),
    přeorientoval svůj program na dálkové závody jako byly rallye Faraónů nebo Paříž-Dakar. V roce 1987 byl představen zcela nový speciál s plastovou karoserií 405 T16 (600koní/880kg).

    405 T16-1

    V následující sezoně už pokračoval s oběma vozy. V té se naposledy blýskla 205 T16, kterou dovedl k vítěznému konci Kankkunen / Piironen. Skvělý Ari Vatanen ovládl tentokrát už s 405 T16 svahy Coloradských hor, při slavném závodě na vrchol hory Pikes Peak (viz přiložené video). Tehdy vylepšil již tak skvěly čas Waltera Rohrla s Audi Quattro S1 Evolution z předchozího klání. Peugeot pokračoval v úspěšném tažení a v roce 1989 obsadily jeho vozy první dvě místa na Dakaru, při rallye Faraónů už jim patřila celá „bedna“. Třetí místo vybojovala Mich

PEUGEOT 607 Pescarolo – Elegantních 400 koní Francouzská šelma (+ 2 videa )

73 reakcí na PEUGEOT 405 T16 – s příchutí Dakaru

  • [1]

    15. 12. 2006 v 8:20element5

    Moc hezké. 405 sice nikdy mezi má oblíbená auta nepatřila, ale 205 je něco jiného. Silniční verze T16 bylo dlouho auto mých snů a i teď, ve slabších chvilkách, střádám plány o jejím pořízení…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    15. 12. 2006 v 10:51BaracudaJ

    element5: Myslíš silniční verzi 205 T16? Těch se moc nevyrobylo, typuju tak okolo tisíce. Nedávno jsem, vlastně to bude rok, viděl inzerát. Nabízel ji za 30 tis dolarů.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    15. 12. 2006 v 11:19element5

    Vyrobeno bylo pouze 200 kusů, tak aby se vyhovělo homologačním požadavkům FIA – část závodní speciály, část silniční verze – přesný poměr z hlavy neznám a od toho se také odvíjí jejich dnešní ceny. Těch USD 30K je podezřele málo, předpokládám, že daný kousek nebyl v nejlepším stavu.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    15. 12. 2006 v 12:50BaracudaJ

    Mě se zdá cena přiměřená. Třeba Renault 5 Turbo, taky s motorem vzadu, se dá sehnat v dobrém stavu okolo 20 tis Euro.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    15. 12. 2006 v 14:51venturi

    Super. Konečně jsem chytřejší. Jen tak dál.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    15. 12. 2006 v 15:19BaracudaJ

    venturi: Díky, budu se snažit.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    15. 12. 2006 v 16:25element5

    BaracudaJ: Nemůžeš srovnávat 205 T16 a R5 Turbo, ta auta jsou technicky každé úplně jinde. Pro zajímavost přidávám link na v současné době probíhající prodej T16 – požadovaná cena EUR 52K http://www.classiccarsforsale.co.uk/classic-car-page.php/carno/10663

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    15. 12. 2006 v 16:31element5

    A ještě jeden link, tři 205 T16 v rozmezí EUR 45K – 75K. http://www.carclassic.com/marque.asp?Marque=Peugeot

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [9]

    15. 12. 2006 v 16:57BaracudaJ

    element5: Myslel jsem cenu sériového modelu s 200 k. Třeba ten žlutý v barvách Talbot s 340 k, mimochodem je fakt krásnej, je vlastně rally speciál. Proto se cenovce 75 tis Euro nedivým. Vždyť se podívej kolik má najeto, jen 650 km. R5 Turbo byl taky ze skupiny B, jen neměl pohon 4×4.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [10]

    15. 12. 2006 v 17:54Alessio

    Moc pěkný článeček! Jen bych trošinku opravil cenu Legacy 3.0 Spec.B ; kterážto je nějakých 1 220 000

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [11]

    15. 12. 2006 v 18:01element5

    BaracudaJ: Asi máš pravdu, ale i tak si myslím, že těch USD 30K je málo. Když si navíc představím, co by s ním asi provedli maníci v místním dealerství Peugeotu docházím k závěru, že když už, tak už – tedy pouze kousek v perfektním stavu :-).

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [12]

    15. 12. 2006 v 18:35BaracudaJ

    Alessio: Díky. Cenu jsem si vyhledal v testu na auto.cz „Subaru Legacy 3.0 spec. B – Brutus“ a to je článek z roku 2004. Dnes se může cena pohybovat o něco níž.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [13]

    16. 12. 2006 v 22:10BaracudaJ

    element5: Teď jsem našel na jednom webu info o 205T16. V roce 1984 se prodávala za 300 000 franků. Jen pro srovnání Audi Quattro stálo 257 300 franků a lahůdkou bylo Ferrari 288GTO za 930 000 franků.
    http://405t16.free.fr/205t16p.htm

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [14]

    17. 12. 2006 v 12:54element5

    BaracudaJ: Zajímavé stránky, bohužel moje středoškolská francouzština na ně ani zdaleka nestačí. Mám někde doma schované výstřižky ze Světa motorů a z Automobilu a pokud budeš mít zájem, můžu je naskenovat a hodit na blog.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [15]

    17. 12. 2006 v 14:21BaracudaJ

    element5: 205T16 je jedno z aut, které by si zasloužilo pár řádků na blogu. Takže uvidím, možná to dám dohromady.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [16]

    17. 12. 2006 v 20:49Ricardo

    Super článek, super auto. Vidím, že tady Marimu roste mimořádně silná konkurence ;-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [17]

    17. 12. 2006 v 21:28BaracudaJ

    Ricardo: Díky. 405-ka byla pro Peugeot velice úspěšný model, který se prodával prakticky po celém světě. Verze T16 je jeden z nejlepších a dodnes nejvýkonějších sériových peugeotů vůbec. Vyrobylo se jich jen několi stovek kusů, ale koupil si ho jenom opravdový fanda. Stála skoro 2,5krát více než nejlevnější typ. Jo Mariho články jsou moc povedený.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [18]

    18. 12. 2006 v 13:41okristan

    kdysi dávno, nás s kamarádem na semaforu řádně vystrašilo nepochopitelný zrychlení čtyřista pětky. Pak nám ve FederalCars řekli, že to byla právě té šestnáctka. Klobouk dolu. To auto se nerozjelo, ale odstartovalo. Famózní představení. Jinak článek je super!

    A ad video: podle mě jeden z nejlepších dokumentů na téma motorsportu, kterej byl kdy natočenej.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [19]

    18. 12. 2006 v 16:16BaracudaJ

    okristan: Relativně nízká hmotnost a foukaný dvoulitr v kombinaci s 4×4 je opravdu silná zbraň nejen na ostrý starty. Díky za pochvalu.
    Video s Ari Vatanenem už jsem viděl několikrát, ale vždycky mě dostane. Ta rychlost (v některých místech až 200km/h), to prostředí. Závod je znám také pod názvem „Cesta do oblak“ a jezdí se už od roku 1916. Je dlouhý skoro 20 km a má 156 zatáček. Cíl je ve výšce téměř 3 kilometry, což způsobuje vlivem řidšího vzduchu pokles výkonu motoru. Prostě závod do vrchu se vším všudy.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [20]

    19. 12. 2006 v 11:55okristan

    Jojo, mám ho na počítači v plný kvalitě. Ta hudba, ten střih, je to nádhera. A hlavně ten detail, kdy si Vatanen ležérně zakrývá oči jednou rukou před sluncem, to je až neuvěřitelný… Nemýlím se, že Pikes Peak vyhrál s Cosworthem i Charouz?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [21]

    19. 12. 2006 v 14:57BaracudaJ

    okristan:Ari to je pan řidič. Příští rok pojede Dakar v Touaregu. S tím Charouzem si nejsem vůbec jistý, možná že se ho v nějaké třídě zůčastnil.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [22]

    19. 12. 2006 v 15:42okristan

    tak jsem se na to díval a opravdu v roce 1994 vyhrál, ale v kategorii Pikes Peak Open. viz http://www.bensrallypage.com/results_95/pikepeak_results.html

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [23]

    19. 12. 2006 v 20:17BaracudaJ

    okristan: Super. Díky za dobrej odkaz, jsem zase o něco chytřejší. Ta skupina UNLIMITED a jejich časi pod 8 minut. Kolik mají asi koní. Že by tisic :-).

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [24]

    19. 12. 2006 v 21:13okristan

    jasně, některý maj i přes tisíc. Můžeš se na ně kouknout tady: http://www.artemisimages.com/gallery.aspx?photomode=5&keywords=pikes%20peak%20international%20hill%20climb

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [25]

    19. 12. 2006 v 21:48BaracudaJ

    A sakra, ta tisíci koňová Suzuki. Tak to je brutál. Z fotek je vidět, že začínaji na safaltu a pak vlítnou na šotolinu. Nevim co tam dělaj ty Open Wheel car, jen se zadním pohonem. Vždyť je to jak formule s hrubým vzorkem na gumách. Na takový trati bez čtyřkolky ani ránu. Stejně jsou to blázni :-). Nemáš odkaz třeba i na nějaký videa? Díky

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [26]

    19. 12. 2006 v 22:12okristan

    videa nemám, ale našel jsem tohle nádherný quattro http://www.rsportscars.com/eng/articles/quattro_25years.asp

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [27]

    19. 12. 2006 v 22:16okristan

    tak nakonec na googlu toho je hodně. Třeba ten Walter Rohrl je hodně dobrej co?
    http://video.google.com/videosearch?client=safari&rls=en&q=pikes%20peak%20hill%20climb%20videos&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sa=N&tab=wv

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [28]

    19. 12. 2006 v 23:19BaracudaJ

    Super! Je tam toho mraky. Jo Rohrla má rád, dneska je testovací jezdec Porsche, který odladil třeba skvělou Carreru GT.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [29]

    19. 12. 2006 v 23:37BaracudaJ

    okristan: Přidal jsem zajímavý video z testování závodního speciálu 405 T16. Dal jsem to do článku „Francouzská šelma“.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [30]

    19. 12. 2006 v 23:47okristan

    Paráda! Až mi z těch dopadů na zadní kola běhal mráz po zádech…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [31]

    20. 12. 2006 v 12:34BaracudaJ

    Vůbec se s tím ten Ari nemazlí :)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [32]

    21. 12. 2006 v 16:44Martin

    405 t16 je to nejlepší dělo ve kterým sem kdy seděl. jeden maník z Prostějova má 2 kousky a s jedním i závodí. viděl jsem ho na ecce homo a taky na ruzných tuningovích spryntech kde si pohráva s Ferrari F430 a jenom se směje. V Přerově měl proti sobe 4 Imprezy STI , M3 E46 a dokonce s přehledem mizel i EVU 8 na sprint na 1000m. všechny vybušil,vzal pohár a jel domů. Ten jekot motoru,supění a odfuky turba to byla extáze. je to neskutečny dělo. kontakt na t16 – 608765980

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [33]

    31. 12. 2006 v 10:46BaracudaJ

    Martin: T16 jsem ještě nikdy nejel-škoda, v Čechách je to docela vzácnost. Vyrobilo se jich okolo 1600 kusů. Mít dva kousky je docela rozumný, protože je škoda tohle auto nějak upravovat. Vždyť nejlepší je originál. Takže předpokládám, že jednu má pěkně vyvoněnou a druhou zase pěkně upravenou. K tomu, aby na sprintech uspěl musí mít tak 250-300 koní, což by u tohoto motoru neměl být problém. Ale turbo má nejspíš jiné. Něco už jsem o něm slyšel. Nemáš nějaký foto tý jeho střely, nebo odkaz na stránky. Díky

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [34]

    4. 1. 2007 v 6:03Fred

    Jo 205 T16 to bylo moje auto snu jako zacinajiciho pubertaka a stale jeste je. I moje druhe auto bylo 205, sice diesel, :-( ale zato jezdil za 4.5l, coz byl pro mne hlavni duvot nekoupit 205GTI kterou bych jako student asi tezce zivil…… Super auticko, sice v ztackach naklon jako blazen, ale sedelo a jelo jako po kolejich. A 405 se mi libila tez, ale je asi az moc velka, i kdyz jako T16…… sem s ni…:-)
    Doted kdyz nejkou MI16 vidim tak se ohlednu, jezdi jich tu na opecnem konci sveta pomerne dost, na tu T16 se zamerim.
    Ted jsem se dival na prodej jsou hned 4 MI16….
    Dodnes hrozne rad na svou 205 vzpominam, bylo to nejlepsi auto, najel jsem na nem hodne pres 100tkm, pak ho bratr vzal pres strechu, dale nevymenil rozvodak, takze z puvodniho toho moc nezbylo ale po pomoci bratrance tohle neznicitelne auticko dodnes spolehlive jezdi…….

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [35]

    4. 1. 2007 v 21:42BaracudaJ

    Fred: Ta 205-ka to byla 1.8D? Na 205T16 si připrav pěknej balík-zachovalá, některé mají najeto ani ne 1000 km, stojí okolo 60tis Euro. Pokud máš zájem o 405 T16, tak ve Francii je jich k prodeji mraky. Ale stále si drží cenu-prostě vzácnej kousek. Stojí i okolo 10tis Euro. Tady je odkaz http://www.webmycar.com/zonecar/webacar.nsf/annonces-auto?openform&start=16&count=15&cat=VENTE%20VEHICULE%24PEUGEOT%24405%20T16

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [36]

    7. 1. 2007 v 3:43fred

    Ne 1.9 (coz mne stvalo kvuli pojisteni :-( ) ale jinak naprosto super, jak to pisi. Plaval, houpal, ale drzel, Najel jsem na nem hoden pres 100tkm, menil jen olej, rozvodak – 2x, takze 140tkm, desticky…. tot vse. Malem mi ho ukradli, s laskou vzpominam jak jsem jel s jednou slecnou v zime do hor, cesta zasnezena, zamrzla, slecne mne „obtezovala“ mno mnel jsem toho plne ruce, auto litalo po cele ceste, ale dobre jsem dojeli………………………. :-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [37]

    7. 1. 2007 v 11:39BaracudaJ

    Fred:To víš, starý nafty se už moc nevyplatí. V tomhle mají v Německu výhodu. Tam se platí za výkon, ne za objem. Obecně jsou peugeoty s pětkou na konci brány za mechanicky spolehlivé.
    Jo kombinace sněhu a slečny na sedadle spolujezdce je zákeřná :-).

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [38]

    8. 1. 2007 v 5:13fred

    Veeeelmi zakerna:-) :-) :-) :-)
    ale vzpominam na to velmi rad………
    a tou petkou na konci mas asi pravdu – s novyma nemam zkusenosti, jedina „zavada“ co men potkala byla chcipla baterka….. jinak jen normalni udrzba, desticky, olej atd….

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [39]

    8. 1. 2007 v 12:36mr.peugeot

    BaracudaJ: Až teď jsem se podíval na net a vidím, že někdo píše o Peugeotech! A zrovna o modelu, o kterém se poměrně obtížně shání informace. Článek je to fakt zajímavý, zajímalo by mě, jestli napíšeš i něco dalšího o Peugeotech.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [40]

    8. 1. 2007 v 15:04BaracudaJ

    mr.peugeot: Určitě, v plánu toho mám docela dost. Spíš jde o to jak budu mít čas. Ale určitě psát nepřestanu. Zrovna mám rozepsaný článek, o nástupci modelu, který bude za chvíli končit. A ohlédnu se i do minulosti.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [41]

    13. 1. 2007 v 11:13vladi

    Veľmi dobrý článok. Mám to video s Pikes Peak-je to niečo neskutočné. 80. roky znamenali vznik vynikajúcich relly áut s výkonmi a jazdnými vlastnosťami, aké dnes už vďaka obmedzeniam FIA nie je možné dosiahnuť:( Tak aspoň že si môžme pospomínať na legendy automobilového priemyslu vďaka ľuďom, ktorý majú snahu niečo o tom povedať ostatným.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [42]

    13. 1. 2007 v 11:45BaracudaJ

    vladi: Díky. 80.léta byla érou turbomotorů, jak v rallye tak i v F1. Díky povinným homologacím se různá technická řešení objevila i v sérii. Někdy to byly i kompletní vozy jako 205T16, 037, S4, Quattro či 959. Skupina B mě dodnes fascinuje a jsem rád, když je můj článek přínosem. Na takové vozy se nezapomíná ;-).

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [43]

    13. 1. 2007 v 11:47BaracudaJ

    vladi: Mám ještě jedno video, je z testů 405T16 GR. Je hned v mém prvním článku „Francouzská šelma“.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [44]

    13. 1. 2007 v 12:13Sleeper

    30 tisíc dolarů za silniční verzi 205 T16 je málo….. viděl jsem před časem někde na netu jednoho prodávat za 50 tisíc. Měl jsem taky tu čest vidět tohle auto naživo… Jdu po městě a dunění bylo slyšet už z dálky…. Tipoval jsem to na „Mexičana“ s vozem sovětské výroby, vytuněným upadlým výfukem….:o) A přihasili si to Frantíci ve 205…. Jeli relativně pomalu, takže jsem si auto prohlédl pořádně a bylo mi jasné, že tohle není bodykitované GTI, ale originál Turbo 16…. Slintám ještě teď a to už je to asi 12, 13 let :o)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [45]

    13. 1. 2007 v 12:24vladi

    BaracudaJ: Hej, tiež pekné video. Skupina B, tak to je téma na nekonečné rozhovory… mám doma pár záznamov z vtedajších relly-tie autá doslova lietali.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [46]

    13. 1. 2007 v 12:28BaracudaJ

    Sleeper: Už jsem to psal, ale rád zopakuji. Na netu jsem viděl inzerát, kdy 205 T16 prodávali právě za 30tis. dolarů. Ale element5 nahoře, mi poslal dobrý linky, kde jí prodávají i za 70tis. euro-ale to už vůbec nejsou jetý, nebo mají sotva tisíc km.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [47]

    20. 1. 2007 v 18:00vladi

    Chlapi, našiel som pár dobrých videí: http://www.need4speed.ws/videos6.html

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [48]

    20. 1. 2007 v 19:50BaracudaJ

    vladi: Fakt super odkaz. Díky. Jsou tam i videa z mých oblíbených pořadů Fifth gear, Top gear.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [49]

    21. 1. 2007 v 8:03vladi

    BaracudaJ: Hej je to dobrá stránka, som ju objavil len nedávno. Výborné je to prvé video-sú tam autentické zábery z relly sk.B 84-86. Vidno všetky autá,dokonca aj nissany, porsche, renaulty, ba aj Citroen BX 4 TC, o ktorom píšem na blogu a zúčastnil sa len 3 pretekov. Najlepšie je, že k tomu nie sú zbytočné komentáre ani hudba.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [50]

    15. 2. 2007 v 21:58Vžclav

    Renault 5 Turbo maxi 4×4 jezdec Jean Ragnoti:)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [51]

    14. 3. 2007 v 23:31tomas

    Som rád, že sa niekto venuje autu akým je 405 -ka. Naprosto úžasný blog!!!
    Je to úžasné auto a najmä ta T16- ka.! Rozmýšlal som nad kúpou, ale je to celkom pekná investícia, takže na to asi zabudnem:(
    Ja vlastným tiež Peugeotku 405 GRX turbo (1798 ccm). Je to nafťák, ale nedám na neho dopustiť. Mám na ňom najazdených niečo vyše 680000 km, ale ešte vždy to dáva tých 190km/h., ale žere 10 l oleja na 10000km :)))čo už.
    BaracudaJ: nevieš mi náhodou zistiť niečo o tomto motore, lebo som hľadal , ale žiadne info som nikde nenašiel.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [52]

    19. 3. 2007 v 14:11Martin

    Zjistil jsem něco o Prostějovké T16. je to v podstatě seriovka se zvedlím tlakem turba na 2bar – to v pohodě zvládá seriové turbo VAT25,turbu nestojí v cestě žádný fitr ani jiná brzda, výfuk neucpává kat , nejdůležitější je dostat tam co nejvíc studeného vzduchu. Zase jsem to viděl jet na vlastní oči a je to masakr!! WRC na Barumce je proti tomu udušenej tichej slaboch. bude prý k vidění v dubnu na sprintech na tuningu v Kopřivnici a pak v Přerově,Vyškově a Prostějově a na různých závodech do vrchu. musí to být zajímavej řidič když s tim peugeotkem na nomálních gumách drtí na závodech ty jejich 300koňové speciály na slikách asi je to magor ale je to podívaná ! vřele doporučuji. Martin

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [53]

    21. 3. 2007 v 21:38David Ingr

    ……jen krátce….velice povedené….T.16 krása!

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [54]

    22. 3. 2007 v 18:51BaracudaJ

    tomas: Díky za pochvalu. Se 405-kou mám dobré zkušenosti- benzin 2.0 Sri z roku 94. Má v celku slušnou výbavu kůže, klima, vyhřívání sedaček… Motor slušný držák. Měl jsem možnost s ní jet 1100km na jeden zátah (do Chorvatska). Pochválit musím hlavně komfort, slušná hladina hluku, pohodlná sedadla s dobrým bočním vedením-jen opěradlo by mohlo být o něco delší. Osvědčila se i klima. Spotřeba se ustálila okolo 8 litrů.
    Ale ta tvoje nafta-680k km, to už je hodně slušný! Za chvíli pojedeš tacho od nuly :-).
    405 T16, taky bych se s ní chtěl někdy svést. Už 405 s atmosférickou 2.0 je dostatečně hbytá. Ale tohle-1340kg a 220koní. To musí být nádhera. Prostě žádná elektronika, jen vcelku jednoduchá konstrukce a foukaný dvoulitr. Navíc tenhle má mít lineární zátah bez výrazného turboefektu-právě díky turbodmychadlu s proměnou geometrií. K tomu pohon 4×4. Na netu je docela dost inzerátů. Dobrý kousky s pár kilometrama stojí i okolo 10tis Euro. Navíc bude dost drahá na údržbu. Oficiálně se u nás neprodávala. Třeba výměna turba bude určitě pár desítek tisíc. Čili vzácný auto, ale jen pro fanouška s tučným kontem.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [55]

    22. 3. 2007 v 18:57BaracudaJ

    Martin: Zvýšení tlaku na 2 bary. To už se mi zdá docela dost. Běžná verze má 1.1, při overboostu pak 1.3 . U pár úprav jsem četl i 1.6. Ale třeba mu to běhá dobře. Zvuk jsem slyšel jen na videu:-(, ale byl překvapivě ostrý. Prostě pořádný starý dobrý turbomotor s kořeny sk.B. Určitě bych ho moc rád viděl. Díky za info.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [56]

    22. 3. 2007 v 18:58BaracudaJ

    David Ingr: Díky za pochvalu. T16 je opravdu nádhera i po letech. Moc rád bych jí někdy viděl v celé kráse.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [57]

    25. 3. 2007 v 19:06LIBOR

    Baracuda : Opravdu to dokáže natlačit 2 bary , občas jsem tam viděl i víc ele nevím jak moc se dá věřit tomu tuningovému zářivě modře podsvícenému boostmetru. Nějaké ty úpravičky tam mám, rozdíl do seriovky je hodně cítit ,i když i ta -seriovka- jede na 400m stejně jako impreza či EVO. Je to váhou a tím že se tento motor nesnáží tak zuřivě plnit emisní limity. Jinak zdravím Martina i když ho neznám a musím Vás pochválit za tyto blogy – jsou nejlepší jaké jsem kdy viděl , spousta témat , videí a komentářů od lidí co ví o čem mluví – ne tede všichni ale to vaše zdravé jádro určitě. hned si kvůli Vám pořídím internet abych se jestli teda můžu mohl zapojit do vašich debat.Kde na videu jsi slyšel zvuk? byl od mého auta nebo od jiného ? Libor

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [58]

    28. 3. 2007 v 20:28BaracudaJ

    LIBOR: Ty jsi majitel té Prostějovské T16-ky? Na netu se o ní docela píše. Asi největší debata byla, když se T16 postavila proti Ferrari 360 Modena a několik metrů měla navrh (není to z mojí hlavy, ale psalo se to na netu). A co spojka a převodovka, jak snášejí ten výkon? A brzdy jsou původní, nebo jsi dal větší kotouče. Prý u nich zlobí elektronika, jelikož nepoužívají ABS od Bosch, ale od Bendix. A co ta zadní náprava s hydraulikou. Zvuk jsem viděl na jednom videu, bylo to tuším na maďarských stránkách (tam je docela silný fan klub 405 T16). Jezdili tam s ní ve sněhu, a ten výfuk byl docela ostrý. Jestli máš nějaký videa nebo foto. Moc rád bych se na ní podíval. A ještě jedna otázečka-objevíš se s ní v nejbližší době na nějakých závodech?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [59]

    7. 4. 2007 v 18:40Libor

    No to jsem já. Nebyla to 360 ale F430. Dneska jsem se vrátil z Brna z RENOCAR Tuningu a tam jsem jel na 400m proti Ferrari 550 Maranelo a té jsem ujel bez problému od začátku do konce. Mám to ale nějaky nedoladěny a jede mi to o sekundu na 400m pomaleji než minulý rok tak jsem skončil až na třetím místě. Spojka nic moc , převodovka se mi už jedna rozskočila a mezinápravový dif taky. Téď je to už dobry a drží to. Orginální brzdy nestojí za nic , nezabrzdí to pořádně ani třikrát za sebou. Mám tam brzdy ze 406 jsou lepší a s destičkama GALFER to nehoří a funguje. ABS letělo do kovošrotu. Zadní náprava je super ,drží výšku jakou chci, funguje bezproblémově. To auto funguje super až na brzdy a převodovku-to jsou slabiny. motor je nesmrtelný a pokud mu neubude voda tak s ním není problém. snese navýšení plnícího tlaku na 2 bary a vůbec to nepocituje.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [60]

    9. 4. 2007 v 13:44voštík

    Hezky zpracovaný! Tleskám, ale víš co by mě zajímalo? Ten otačkoměr je nějakej divnej, max ot. motoru na 7.000 a přitom červený pole začíná na tom stejným? To je otačkoměr z Míčka, podle mě.
    Jinak je to červeny Téčko, který jsi použil jako model je tady z Česka? Vypadá jako by právě vyjelo z fabriky :-) někdy bych ho chtěla taky takhle vymazlit ;)

    A, tak ne, je to francouz…..

    2Libor: to video jsem viděl, mrkal jsem na drát jak šišatej… Jaký na tom máš úpravy, že to takhle frčí? Teda ono to frčí i bez úprav, ale proti F430 asi ne tak markantně

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [61]

    9. 4. 2007 v 21:59mi16

    TO Voštik: Ta cervena T16 neje z Ciech ale z francuzska. Tie fotky mam aj ja v compe. A inak daco sa na peugeot-clube jeden cas sepkalo ze predavas svoje T-cko. Je to este aktualne? Ci si to zavrhol?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [62]

    10. 4. 2007 v 15:45BaracudaJ

    voštík: Maximální otáčky motoru jsem vyčetl z oficiálních materiálů pro T16. Zobrazený panel je opravdu z T16. Fotky té červené T16 jsou asi z Francie. Nevím jak se to majiteli povedlo, ale buď s ním opravdu nejezdil a jedná se o netknutý kousek, nebo je kompletně zrenovovaný. Ale takhle čistý motor a podvozek, žádný olej nic. Sám jsem koukal jako péro.
    http://405t16.free.fr/images/laurent25/IMAG0004.JPG
    http://405t16.free.fr/images/laurent25/IMAG0003.JPG

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [63]

    15. 4. 2007 v 11:48voštík

    Ze je to francouz jsem si vsiml hned jak jsem napsal odkud ze to je… Ale nechtel se mi masckat ten backspace :-)

    mi16: je to tak napul, chci a nechci… kdyz nekdo prijde, ze by to chtel a nabidne rozumnou cenu, tak holt pujde. Ale nemusi jit za kazdou cenu….

    Barracuda: nj, ja uz tu svou palubku nevidel asi pul roku, takze si to presne nepamatuju, nicmene mam dojem, ze cerveny zacina na 6.500.

    Pan majitel francouze zcela jiste renovoval, bo ta cervena barva neni original – je to spis takovy do oranzova….Takze celolak

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [64]

    1. 1. 2008 v 21:18ja viem kto

    405 T16, 405 Mi 16 x4 a 205 T16 podľa mňa jalepšie autá aké kedy Peugeot vyrobil od tej doby nič lepšie nebolo, pre tieto autá Peugeot milujem. (Mal som 405 sedana 1,6 – nadám dopustiť)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [65]

    29. 4. 2008 v 18:17Slavo

    počuvajte. Neviete nahodou kde by som mohol tu t16 viddieť na živo. Alebo aspoň kedy sa konaju tie tuningove zrazy a kde. Z tolkého počúvania mi to jednoducho nedá. Budem vam vďačný ak mi o tom dáte nejaké správy .

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [66]

    30. 4. 2008 v 20:40Baracudaj

    Slavo: Jedna celkem pravidelně závodí, je z Prostějova, majitel je Libor, který o svém voze psal pár příspěvků o pár řádků výše v diskuzi. Zanechal i email, tak mu zkus napsat libor.nec@seznam.cz.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [67]

    30. 4. 2008 v 20:41Baracudaj

    Slavo: Když budeš mít štěstí, pak třeba na Mimoňských válkách některou potkáš. T víš, udělalo se jich cca 1600 kusů. Ale je to raketa.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [68]

    5. 6. 2008 v 12:29hedvin

    nedá se to sehnat nekde v zahraníčí za slušný prachy?V německu byla jedna na prodej ale byla za 7000 euro

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [69]

    2. 7. 2008 v 22:06marty321

    jestli máte rádi auta, tak to určitě musíte kliknout na web

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [70]

    8. 7. 2008 v 23:50cengáč

    dá sa takyto stroj aj vobec zohnat ???

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [71]

    10. 7. 2008 v 15:05tomáš

    ahoj jen pro upřesnění Vectra turbo měla hmotnost 1365kg a max rychlost 240km/h nemyslím to špatně…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [72]

    13. 7. 2008 v 18:30Baracudaj

    Cengáč: Jasně, i když se jich vyrobilo jen okolo 1600 kusů, stále se dají sehna i třeba jen se 100tis km, ceny se dnes pohybují okolo 7-8tis euro.
    http://www.webmycar.com/zonecar/webacar.nsf/annonces-auto?openform&cat=VENTE%20VEHICULE%24PEUGEOT%24405%20T16

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [73]

    13. 7. 2008 v 18:31Baracudaj

    [71] tomáš: Ono dohledat hmotnosti není vůbec snadné, bral jsem podklady z dobových testů francouzských či anglických časopisů a i u nich se hodnoty lišili.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.

Založit nový blog

baracudaj.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Srpen 20091 Post
  • Duben 20091 Post
  • Srpen 20084 Posts
  • Duben 20081 Post
  • Květen 20072 Posts
  • Duben 20071 Post
  • Únor 20072 Posts
  • Leden 20072 Posts
  • Prosinec 20062 Posts

Výběr

Zprávy

Koronavirus
Důchody v ČR
Koronavirus - ekonomika
Rakev a svíčky pro Blatného: U ministrova domu demonstrovaly desítky l... "Černý baron" Božetěch Kostelka: Komunisté ho nezlomili, slaví 90 let Babiš viní z problémů s registrací na očkování nemocnice. Pro Dzurillu...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
SESTŘIH: Opava - Zlín 0:0. Slezané zůstávají poslední, nastoupilo šest... SESTŘIHY: Jablonec rozdrtil Teplice 5:0, Boleslav remizovala s Brnem NHL ONLINE: Boston hraje s New Jersey, Hertl jde do akce večer
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2019
Grilování
Volby USA 2020
Takhle hasiči vystříhali na D1 řidiče z auta! Zezadu narazil do kamion... Další smutek v rodině Hryce bojujícího s leukemií: Zvláštní vzpomínka ... Neštěstí programátora, který si kdysi vydělal 7 tisíc bitcoinů: Ztrati...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Trendy: Novoroční rady pro krásnou pleť... Pohodlné oblečení pro domácí lenošení... Pořád se rvou jako koně. Už si se syny nevíme rady, svěřila se zoufalá...
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Dakar 2021
Rallye Dakar 2021: Podmol a Enge, zkušení borci a stejně nováčci Rozhovor s Janem Kopeckým: Co bude teď? Láká ho i Dakar Verstappen nemá obavy z nákazy koronavirem
Věda a technika

Katalog mobilů
Klimatizace do bytu
Počítačová poradna
Google dokončil akvizici Fitbitu. Co bude dál? Bitcoin vyroste na pětinásobek, akcie Tesly na trojnásobek, tvrdí amer... Xiaomi má nejlevnější GPS hodinky. Neuvěříte, co všechno umí [TEST]
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Naočkováno proti koronaviru je zatím přes 105 tisíc lidí, prohlásil pr... Vladan Gallistl: Zkapalněný plyn poráží dokonce i bitcoin Polští Slezané bojují za uznání vlastního jazyka
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Sekane znojemske biftecky Kuřecí prsa plněná bylinkovým sýrem Kuřecí špízy
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Polenská synagoga: V historickém objektu ze 17. století dnes najdeme R... Tip na výlet: Zimní krása vodopádů v krkonošském údolí Bílého Labe Rarita v centru Brna: Místo steaků teď nabízí restaurace bruslení! Hod...
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
DAMS spol. s r.o. - 48173746 Na Česko udeří mráz, teploty spadnou k -18 °C. A přijde i sněžení, sle... Podcast: Máme chladnější počasí díky utlumené letecké dopravě? Odhalil...
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Fit mozek v každém věku: Co pro to můžete udělat? Odteď budete ovesné vločky jíst! Tahle fakta vás přesvědčí Předsevzetí, která mají smysl. Využijte kouzlo mindfulness
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Jak udělat hru 4: Bez makra to nejde Hráči fotí zážitky z Anglie: AC Valhalla je opět grafickým skvostem Virtuální výlet do vědeckých a technických muzeí světa
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
Slovácko - Karviná: Papadopulos při penaltě selhal! Slovácko - Karviná: Po ruce Havlíka penalta pro hosty Liberec - Bohemians: Pulkrab dorazil Puškáčovu ránu do sítě, 1:1!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti Dětské autosedačky
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky Apple iPhone 11 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky České podcasty Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí