-
Kvartální alternativy
Protože se mi ke GTI-ho blogu „Letopisy z garáže“ nedaří vložit komentář (čím to asi bude…?), nabízím svůj pohled na nabídku v té které kategorii jako další příspěvek do svého blogu.
Třída mini – elegance a styl jsou důležité, takže ideální bude Fiat 500, nejlépe 500C s plátěnou střechou. Pro praktiky Panda nebo Splash / Agila, pro dámy Twingo případně Lancia Ypsilon, do terénu výhradně Panda 4×4.
Malá auta – mnoho možností, snad žádná není špatná – Punto Evo, Fiesta, 207, Clio, trochu předražené Polo, Corsa a velmi důležitá nová C3. Kdo chce víc, má tu MINI, MiTo nebo pozoruhodný Citroën DS3. Pro chalupáře a/nebo spořivé Fusion.
Kompakt – klidně Golfa, pokud jsi ochoten víc zaplatit, protože minimem je motor 1.4 TSI. Kdo chce ušetřit a přitom o nic zásadního z vlastností Golfa nepřijít – Focus, 308, Mégane, Bravo (motory T-Jet, brzy i Multiair!), C4 (s benzíny od BMW)…
Pomezí tříd, pro individualisty – Lancia Delta (!) a Peugeot 3008
Střední třída – C5 pro pohodlí, Cromu pro prostor za skvělou cenu, Moneo nebo Insignii jako fajn kompromis. Sportumilovní ocení BMW 3er nebo Alfu 159. Nejdražší, ale nabízející i odpovídající protihodnotu – Mercedes C-Klasse
Vyšší střední – Mercedes E-klasse je po zásluze „standardní“ volba. VOLVO S80/V70 proč ne, ale co trochu originality s Citroënem C6, Cadillacem CTS, Chryslerem 300C nebo nejlépe s novým (snovým) Saabem 9-5? Trocha individuality v téhle kategorii nemůže škodit.
Lux – nový XJ!!! Jinak S-Klasse, pro nadšence Quattroporte…
Sport – zajímavé nové možnosti: Lotus Evora (!), Artega GT (!!). Taky je tu Brera / Spider s novým motorem 1750 TBi. Kdo potřebuje čtyři plnohodnotná sedadla a praktický kufr, stále může sáhnout po Alfě GT. Kdo chce investovat méně, ať se podívá na značku Abarth nebo Corsu OPC, kdo naopak víc, bude mít těžkou volbu mezi Mercedesem SLS, Maserati a Astonem.
MPV: Francouzi, kdo jiný. K C4 a Scénicu se přidává Peugeot s 5008. Kdo chce opravdu hodně místa, tak Galaxy popř. sportovnější S-Max.
SUV – GLK nebo XC60, jestli to opravdu musí být. Nestačil by Saab 9-3X s pohonem všech kol a vyšším podvozkem?
Terén – Inovovaný Range Rover popř. Discovery
Designová zklamání, z mého pohledu NEBRAT – Panamera, BMW 5er GT, nové Subaru Legacy.
Investigativní motoristická reportáž: testovací mula odhalena! Novinky z Wlkohradu V.
41 Responses to Kvartální alternativy
[1]
6. 10. 2009 v 14.05GTI
Tvůj komentář jsem našel až na tvé neurvalé naléhání u sebe ve spamu někde na třicátý stránce. Jsi jediný, který se tu podivuje nad tím, že se mu občas nezobrazí komentář.
Já Jaguara neuvedl, neb zatím není na prodejně.
Evora, artega… jo, jo, tomu se říká realismus na kolech v Česku… 😉
[2]
6. 10. 2009 v 14.11kuko
Hochu, je vidět, že tobě to myslí politicky (palec nahoru)
Saab 9-5 – správně, vyplatí se posečkat. Dlouhou chvíli si krátit třeba v S80/V70 🙂
A do lehkého terénu – správně 9-3X stačí, bohatě stačí
Jinak samozřejmě se Saabem nemám nic společného 🙂
[3]
6. 10. 2009 v 14.38m4lcolm
Jinými slovy, po beaumontově drzé a zákeřné intervenci se místní maskot obměkčil a vyškrtl jej ze seznamu zakázaných přispěvatelů. Jinak by se tam před druhou nemohly objevit příspěvky ze sedmé hodiny ráno…
Jinak ke článku:
mini souhlas, nezatracoval bych ale trojici z Kolína.
malá auta – FL Punta ne a ne zkousnout, volil bych Polo, ale ne s nadšením, záď hodně kazí jinak povedený design.
střední – Croma mi zrovna moc za super cenu nepřijde, každopádně FL jí pomohl. Osobně bych volil Superb Combi, pokud by to musel být sedan, tak Insignii nebo Céčko (to v obou provedeních).
vyšší střední – jednoznačně éčko
sportovní – rozhodně bych se už dnes vyhnul GT, je sice pohledná, ale zas ty roky se mi okoukala
[4]
6. 10. 2009 v 14.43kolmar
Tu vzdy plati kazdy podla svojho gusta… Stredna trieda suhlasim… len vyborny kompromis je Accord, podvozok je viac nez zaujimavy…inak este Sup!
SUV+off road moja rec 🙂 pre extremnejsich jedincov Land Cruiser V8
Inak Evora ma dostala! na obrazkoch Ok…jasne… No nazivo ma ozaj uchvatila! v black ma ozaj nieco do seba!
[5]
6. 10. 2009 v 15.04Beaumont.
Jen dodám, že u Cromy (cena), Evory i Artegy (dostupnost) pokládám za samozřejmost nákup v cizině, Německu nebo Rakousku.
[6]
6. 10. 2009 v 15.06marek.g
(4) mě se na GTI-ho blogu Země zaslíbená nezobrazily mé příspěvky.A to jsem se v nich zastával Golfa IV 😀 takže to bude spíš technický problém než cenzura 🙂
[7]
6. 10. 2009 v 15.35Emel
Beaumont: to už je lepší… i když třeba Lancia Y nebo Croma jde mimo mě a Cadillac je pro Evropu asi ukončená epizoda. Ani RR bych nekoupil.
Saab 9-3X je zástupce mé oblíbené kategorie, pokud už bych tedy nutně musel mít auto do lehkého terénu. Z vážných alternativ je tu Subaru a A4 Allroad.
Polo zase tak drahé není. Superb, zejména v kombíku, stojí za úvahu.
Jinak vcelku souhlas.
[8]
6. 10. 2009 v 15.39Beaumont.
[1] GTI: No dovol, jaké „neurvalé naléhání“? Pokládal jsem to (a rád bych i nadále pokládal) za technický problém, protože při prvním odeslání jsem nebyl přihlášený. Tak jsem to zkusil znovu.
[9]
6. 10. 2009 v 15.39GTI
[3] Příspěvky Beaumonta spadly do spamů, Spamů je tam tak 300 každý den. Jak jsem měl zjistit, že tam jsou? Až při přečtení Beaumontova blogu jsem se zarubal do těch spamů a vytáhl to na světlo. Bež se věnovat autíčkům na pískovišti a nepleť se mezi dospělé lidi, hlupáku.
Od Beaumonta mě samozřejmě podprahová narážka na to, že tu snad dokonce jeho (!) censuruji velmi mrzí.
[10]
6. 10. 2009 v 15.40Emel
GTI, Beaumont: Evora a Artega jsou zajímavé alternativy k nepříliš pohlednému Caymanu i levnějším 911… skutečné sportovní vozy, nejen kompakt se silnějším motorem. Osobně je tu moc rád vidím, pokud vím, tak se ale zatím koupit nedají. Také Toyota oznámila vývoj malého sporťáku… třikrát hurá, zase se blýská na lepší časy!
PS: Pro hardcore jezdce tu je ještě Caterham a Radical…
[11]
6. 10. 2009 v 15.42GTI
[8] Mrzí mě, že nahoře narážíš na to, že bych si dovolil tě censurovat. Pokud to tu takhle povedeme dál, uděláme tu z koho kabaret pro pitomce.
Oba tvé příspěvky jsem začal hledat až poté, co jsi mě na to upozornil (ano, neurvale) na svém blogu. našel jsem je ve spamech a samozřejmě aktivoval na diskuzi.
[12]
6. 10. 2009 v 15.47GTI
10] Emele, jasně, že Evora nebo artega jsou alternativy, zrovna jako Caterham… Ovšem jen v teoretické rovině. O ní já nepíši, já vybral auta, která bych v daném segmentu doporučil já. Myslím tím tedy jaksi realistickou nabídku. Umíš si představit, že si místo toho caymana (kde ho koupíš, jistě víš…) půjdeš zejtra koupit tu Evoru?
[13]
6. 10. 2009 v 15.56Beaumont.
[11] GTI: OK, nechme to při tom, že to byl technický problém.
[10] Emel, [12] GTI: Artega jde v Německu normálně koupit už asi rok. U nás tu značku myslím zastupuje Charouz, takže do toho Německa dokonce ani netřeba jezdit.
Evora buď už k mání je, nebo bude během několika týdnů. O zástupci Lotusu v česku nevím (což neznamená, že neexistuje, nepátral jsem po něm).
Jet si koupit auto (nové i jeté) za hranice považuji dnes za zcela běžnou věc.
[14]
6. 10. 2009 v 15.56Emel
GTI: ani Cayman se nekupuje jako houska na krámě. Lotus tu pokud vím oficiální zastoupení nemá… ale u auta tohoto typu si umím představit, že bych se trošku snažil a něco si o tom zjistil a třeba si i zajel do Německa.
Já osobně bych ovšem bral Skyline GT-R.
[15]
6. 10. 2009 v 15.59Emel
Beaumont: nojo… ale co servis? Jasně, na garančku si do Německa zajedeš… ale co když se vyskytne nějaká provozní závada nebo třeba plechy, což se u takového auta stane velmi snadno?
[16]
6. 10. 2009 v 16.09Beaumont.
[15] Emel: Samozřejmě, stát se může. Nicméně Artega má u nás zastoupení a Evora má zase motor Toyota, takže to by nemuselo být tak zlé (byť servisyToyoty v ČR tu 3,5 V6 asi taky nevidí každý den…).
Mimochodem, Caterham už u nás taky má zástupce.
[17]
6. 10. 2009 v 16.15Emel
Beaumont: u starého sporťáku to neřeším, ale koupit si nové auto a nemít servis je dost nepříjemné. Umíš si představit, že bys s Evorou přijel do Toyoty, že máš rozbité světlo, něco v tom klepe a svítí diagnostika? Co bys s tím v tu chvíli dělal?
[18]
6. 10. 2009 v 16.15GTI
[14] GT-R byl vystavený ve Zličíně v obchodním centru. Popravdě mě naživo velmi zklamal. Rozdávaj je tam naproti, nevím, jak se ten dovozce jmenuje, má tam ceduli – luxusní auta. Tisíckrát raději jednu devětsetjedenáctku 🙂
[19]
6. 10. 2009 v 16.21jurajos
Trochu sa myslim zabudlo na nove Z-tko. Zatial som v tom len sedel(rovnako ako aj v tom starom), ale slovo „sport“ vystihuje daleko lepsie ako Alfa ci VW. A je za velmi rozumne peniaze.
[20]
6. 10. 2009 v 16.28Beaumont.
[19] jurajos: O „Zetku“ vím, ale nepsal jsem o něm cíleně. Není to – ani vzdáleně – moje krevní skupina. Když už bych chtěl „macho“ zadokolku, volil bych určitě Ameriku, nejspíš Camaro nebo Mustanga.
[21]
6. 10. 2009 v 17.16Emel
GTI: to ovšem mluvíš jen o designu… popravdě se mi nový Skyline taky nějak zásadně nelíbí, měl jsem raději strohé linky předchozích generací… ale je svůj a technicky je výborný. Pro mě je to navíc legenda srovnatelná s 911.
[22]
6. 10. 2009 v 17.56GTI
[21] Jo, popisuju statickej dojem, nejel jsem ho. Dokonce se mi tak nelíbil, že jsem se do něhi v tom Zličíně ani neposadil. A to je u mně co říct 🙂 Jinak v jízdě to bude samozřejmě dělo. Několik jich po Praze jezdí.
[23]
6. 10. 2009 v 20.27Avantime
Beaumonte, s Tvým přehledem veskrze souhlasím. Akorát bych do střední třídy (jako jeden z mála) přidal Lagunu, která představuje výhodnou koupi (a to nejen po finanční stránce).
[24]
6. 10. 2009 v 21.50Emel
GTI: pro mě je GT-R něco jako Audi R8. Nemá sice klasickou krásu třeba Astonu, nepotěší elegancí a harmonií… ale je to brutální a funkční stroj, na kterém je to na první pohled vidět, na nic si nehraje a má za to můj respekt. Auto pro chlapa. Za dané peníze bezkonkurenční nabídka…
[25]
6. 10. 2009 v 22.25GTI
[24] S tím souhlasím. Pravda je, že nebude stárnout. Může to být za čas ikona.
[26]
7. 10. 2009 v 12.04Beaumont.
[23] Avantime: No proč ne, Laguna je velmi slušné auto a cenově je mimořádně výhodná. A pak je tu samozřejmě fantastické kupé… mňam!
[27]
7. 10. 2009 v 12.22Avantime
Beaumont: kupátko je lahůdka. To je opravdový supermainstream 🙂
Ale za zmínku stojí i klasika, Berline a Grandtour. Nejen tvary, cenou a prémiovou úrovní interiéru, ale i spolehlivostí, která mě zvedla ze židle. Výsledky nové Laguny ve statistikách předčí mnohá sci – fi.
[28]
7. 10. 2009 v 13.20Beaumont.
[27] Avantime: Ani to slovo nepoužívej!! 😀
[29]
7. 10. 2009 v 17.42euro89
Většinou jsem s Tebou vždycky víceméně souhlasil a i v tomhle výběru by jsme je tak z 75% shodli, ale proč ta chvála na trojcípou hvězdu??? Osobně bych si o Mercedes neopřel ani kolo, ale jinak chválim, že jsi si ve střední třídě vzpoměl na Cromu a mezi sporťáky na Evoru:-)))
[30]
7. 10. 2009 v 19.46Beaumont.
[29] euro89: V posledních asi tak šesti či osmi letech mám dojem (stále silnější), že Mercedes zase našel ztracený směr, ví kam míří a že to směřování celkem dává smysl. Vzpamatoval se design, i kvalita už by měla být zase na odpovídající úrovni. A dokonce i oblíbená metoda s naprosto holými výbavami a příplatky za cokoliv už není tak do očí bijící. Celkem vzato se mi většina současných Mercedesů líbí a považuji je za velmi dobrá auta (s výjimkami typu tříd A, B a Viano / Vito).
Mercedes tak pro mě představuje opak BMW, které jsem dřív měl mnohem raději a jehož současný vývoj sleduji s nevěřícím úžasem, vztekem a lítostí (to už bych snad raději i to Audi, které mi až na výjimky typu původního Quattra nebo první V8 nikdy nic neříkalo, spíš mě nudilo a nudí dodnes).
[31]
7. 10. 2009 v 21.03euro89
Beaumont: No vidíš, to mě zase nic Mercedes-Benz neřiká. Snad s vyjímkou modelů řady W116 a W126 se mi nikdy nelíbily a považoval jsem je vždycky za auta „pro dědky“. BMW jsem si vždy cenil pro tradici zadního náhonu a plochých šestiválců. Navíc i design mě oslovoval vždy víc… Z prémiových značek mám všeobecně rád Lancii, Alfu Romeo, Jaguar (až na to předražený Mondeo X-Type), BMW, Saab (modely Aero), Lexus (nejvíc se mi líbí 1. generace IS), Infinity (ale hlavně kvůli designu), nový „ostře řezaný“ Cadillaci a dřív i Rovery, jejichž krach (nebo bych spíš měl napsat vytunelování) jsem skoro obrečel… Naopak Mercedes-Benz, Lincoln a Volvo jsem neměl rád nikdy, vždycky mi přišli, jako auta pro usedlý a nudný lidi. Jinak jsem rád, že nejsem jediný, komu se líbí stará dobrá hranatá Audi V8:-) Mě taky většina modelů Audi nic neřiká, ale líbí se mi modely 2. generace 100, 200, V8 a první generace S8…
[32]
8. 10. 2009 v 8.39Beaumont.
[31] euro89: Jo, obě generace Audi 200 a pak V8 byla zajímavá auta. A8 byla pak technologicky mnohem dál, ale už mě tak nebrala…
Máme celkem podobný vkus, jen já vůbec nemusím Japonce a naopak proti Mercedesu, Lincolnu a Volvu nic nemám. Od Lincolnu se mi líbí hlavně velká kupé až po Mark VII., Volvo mám rád obecně a třeba takové 262C nebo 780 od Bertoneho bych si dal líbit kdykoliv. A Cadillacy mě fascinují bez ohledu na období, miluju hlavně ty hranaté generace ze 70. a 80. let
Komentáře nejsou povoleny.