• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > Řidičské postřehy  > Toyota Corolla Active Trend+ 1.6 Valvematic

  • Toyota Corolla Active Trend+ 1.6 Valvematic

    Publikováno: 23. 6. 2017

    Corolla

    Je velmi uklidňující zjistit, že na světě jsou stále klasická, poctivá auta s klasickým, poctivým motorem a celkovým pojetím, jaké představuje tří prostorový sedan. Náhle máte pocit, že je všechno v pořádku. Že všechno to šílení po výkonu, podvádění s emisemi a snižování objemů a počtu válců, byla jen další epizoda satirického seriálu The Simpsons. Protože ruku na srdce – to, co doopravdy potřebujete, je pohodlí, spolehlivost a jistota. Potřebujete mít ve svého motorového partnera důvěru.

    Když jsem se svému třicetiletému synovi po telefonu zmínil, že si kupuju Corollu, začal se smát jako blázen. A pak se mě na vysvětlenou zeptal, jestli si pamatuju, co o téhle toyotě prohlásil Jeremy Clarkson. Vysvětlil jsem mu, že vtipné hlášky ze zábavného pořadu o autech nemají s reálným životem nic společného a doporučil, aby si o Corolle něco zjistil na webu. Za chvíli mi zavolal zpátky a seriózně mi pogratuloval.

    Tohle nebude recenze, těch je na motoristických webech k dispozici plno. Plusy a mínusy a kdesi cosi. Tohle bude o pocitech. Patřím k lidem, kteří by byli bez volantu nešťastní. To se nedá vysvětlit. Proto o pocitech. Protože když za tím kulatým nesmyslem sedíte a hledíte přes něj k horizontu, jste zkrátka šťastní. A je lhostejné, kolik je vám let. Musíte to mít.

    Toyota Corolla je poctivé lidové auto. To je důvod, proč je nejprodávanějším vozem planety. Nemá ambice šokovat okolí čímkoli a je to dobře, protože šok obvykle není příjemný zážitek. Má naopak ambice vás rozmazlovat. Vím, že tohle svedou i jiná auta, přesto mám dojem, že jednoduchost a solidnost, s jakou to ve své třídě dělá Corolla, je jaksi charismatická.

    Přiznám se na rovinu, že nejsem fanouškem škodovek. Přesto jsem si zkusil v konfigurátoru Škody auto sestavit Octavii tak, aby se přibližně shodovala s výbavou mé Corolly. Na to, abych se příliš nevzdálil ceně, jsem musel zvolit základní 1.0 TSI 85 kW, i když Corolla má 97 kW. A výsledek? Sto plus tisíc korun navrch. Za tuctové auto s nevalnou pověstí. Proč nevalnou? Kolega před měsícem novou Octavii nafasoval. Už je v servisu… Za tohle mi výklopná záď nestojí. Dát zhruba pět set třicet tisíc za škodovku s tříválcem, když můžete mít za čtyři sta Corollu – jakým druhem mentální retardace bych sakra musel trpět? Víte co? Mám neodbytný dojem, že Škoda auto převzala praktiky českých mobilních operátorů; firemní klientele velkorysé slevy a privátní zákazníky „vosolit“.

    Odstavec výše berte jako bonmot stárnoucího baviče v motoristickém TV pořadu. Někoho jsem zcela jistě urazil a moje konspirační teorie o cenové politice Škody auto je jen teorie. Za to první se omlouvám a to druhé je mi jedno. V mé garáži stojí nová Corolla.

    Řeknete si, že ze mne mluví euforie. Možná. Ale necítím ji. Cítím klid.

    P. S.   Po první tisícovce ujetých kilometrů mám dva hlavní poznatky. Tím prvním je faktická spotřeba vozu rovnající se hodnotě 5,3 l na sto kilometrů. Po ujetých 374 km jsem dotankoval přesně 20 l benzínu. Přiznávám ovšem, že dálniční sto třicítkou jsem ještě nejel. No a za druhé – moje předešlé auto mělo turbobenzín 1.2 l TSI 77 kW. Tohle má atmosféru 97 kW a rozdíl v dynamice je propastný. V neprospěch Corolly. Dokud si ovšem nezvyknete. První čtyři převodové stupně jsou krátké, poslední dva dlouhé – ty využívám nejvíce, ale pokud chci dynamiku, stačí se při jízdě omezit na jedna až čtyři. To auto je velké, ale váží jen o cca 110 kg více než to bývalé se sto pěti koňmi. A má jich 132. Na sportování to není, ale jede to…!

    Mimochodem, ta spotřeba mě šokovala, s turbobenzínem jsem v podobném stylu jezdil podle palubního počítače za 6,3 l. Včera jsem tankoval 32 l na ujetých 553 km. To se rovná 5,78 l na sto.

Spalovákům zmar! Tesla by mohla být nejvýznamnějším výrobcem aut na světě, tvrdí analytik

10 Responses to Toyota Corolla Active Trend+ 1.6 Valvematic

  • [1]

    25. 7. 2017 v 21:01idam.i

    foto idam.i

    Gratulujem k výberu.Zdá sa ,že tvoj text nevyvolal búrlivú debatu.No to vôbec nevadí.Ty si spokojný,máš auto ktoré dobré a asi aj dlho bude slúžiť.A to ,že v naších končinách majú ľudia iné zvyky,neznamená,že cca.700.000 ľudí ročne robia chybu.Prajem veľa spokojných kilometrov.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    26. 7. 2017 v 07:20Missouri

    foto Missouri

    Díky, teprve včera jsem povolil komentáře… 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    29. 7. 2017 v 17:12Valhalla

    Mám novou Corollu 1.6 Valvematik od března a pod tenhle článek se můžu podepsat. Dost lidí moje auto okukuje, když někam přijedu, takže se asi líbí, ale stejně pak jdou a koupí Oktávku. Možná ani neví, že za Corollu v plné výbavě dají až o 200 tisíc méně než za srovnatelnou Škodu.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    2. 8. 2017 v 09:49simon_sez

    foto simon_sez

    Fajn, kupil si si auto, ktore ti najvic vyhovovalo a si s nim spokojny;
    ale to vyhranenie sa proti skode bolo uplne zbytocne.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    2. 8. 2017 v 12:32Missouri

    foto Missouri

    Srovnávání konkurenčních výrobků není nikdy zbytečné. Mohl jsem si jistě odpustit sarkasmus. Jenže předražený průměr si dle mého o sarkasmus koleduje. Nakonec jsem se taky omluvil. S humorem jde všechno líp, nebo se pletu?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    2. 8. 2017 v 18:43idam.i

    foto idam.i

    Nemyslím si,že je Octavia zlá,no nepochopím to bezbrehé vynášanie do oblakov.Tiež som riešil auto v tejto kategórii,nakoniec som nezvolil ani Octu a ani Corollu.No Corolla bola určite bližšie ku konečnej voľbe ako Octa.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    2. 8. 2017 v 19:49Missouri

    foto Missouri

    Ani já si nemyslím, že Octavia je špatné auto. Je to předražené auto. Kdyby Škoda zachovala status Octavie coby lidového vozu a nesnažila se z ní dělat prémiovku, udělala by líp. Octavia by se nestala synonymem pro služebák, ale synonymem dostupného auta pro obyčejné lidi. Takhle si ji obyčejní lidé mohou dovolit jedině jako ojetý služebák. Tedy myslím obyčejné Čechy jako jsem já. Jenže já o ojetinu nestojím. Octavia má v Česku punc ideálního auta pro všechny příležitosti. A v zahraničí je tím, čím měla původně být doma. Tuctovým autem pro nižší vrstvy. Nízké české mzdy nedovolí, aby se tímtéž stala i doma. A tak si u nás pořád udržuje svoji falešnou gloriolu nedostupného rodinného ideálu. Pamatuji si představení první Octavie kdysi v televizi. Mělo to být opravdové lidové auto pro masy a nějakou dobu i bylo. Design mě nenadchl, ale budiž. A jak se pomalu kultivovalo, začalo se oněm masám vzdalovat. A dnes? Za Octavii s tříválcem přes půl milionu? V MB asi zapomněli, že existuje konkurence.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    2. 8. 2017 v 23:46idam.i

    foto idam.i

    Máš úplnú pravdu.V konečnom dôsledku mi to vôbec nevadí.Aspoň sa dostanem k slušnému autu za rozumné peniaze.Všetci frčia po VW group a prehliadajú iné značky.Tie ,aby niečo u nás predali,robia rozumné akcie. 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [9]

    29. 3. 2018 v 22:32Karrull

    Pod tento článek se mohu podepsat. Víte, mám rád automatické převodovky. Baví mne jezdit v klidu a na pohodu vlastně od mých osmanácti let. A měl jsem Mazdu Premacy, Nissana Almeru… a kdoví co ještě a o své automaty jsem se staral vždy poctivě. Měnil olej, filtry, naučil se správně řadit a vlastně nikdy nenarazil na auto,které by mne vypeklo. A pak přišla Octavia a Rapid se sedmistupňovou DSG převodovkou. Během prvního roku jsem pronikl do světa servisů Škoda, do světa převodovek, které trpí neuvěřitelným množstvím neduhů, zradí vás klidně po prvních sto kilometrech. A pronikl jsem i do světa servisů – těch značkových, kde nevědí, co s nimi, jak opravovat, jak správně vše nastavit. Že třeba z dvaceti prodaných DSG škodovek, se více než polovina pose… do 20 tisíc. Pochopil jsem, že Mladá Boleslav vyrábí auto, o němž ví, že není dobré a kvalitní, že na rovinu neříkají pravdu. Největším bizárem je pak ona sedmistupňová převodovka, kdy vám řeknou při koupi auta, že „výrobce uvádí olej neměnit, ale oni by tedy jako no víte pane, my to jako doporučujeme dělat… ale u nás ne, my to neumíme.“ V prvních 50 tis jsem měnil v záruce mechatroniku, pak ještě jednou mechatroniku, pak spojky…U Octavie mého táty to jsou spojky, mechatronika… autu skončila záruka a ted si ho přehazují jako brambor a nevědí, jak to celé rozpohybovat…něco je tam špatně, ale nevíme, co. No a protože firma pro kterou dělám nedává služební auta… ale půjčujeme si je… tak zkouším a zkouším. Poslední rok, co se blíží konec splátek Rapida, vyzkoušel jsem kde co… a nakonec, ano nakonec jsem zakotvil u nové faceliftové Corolly. Do DSG u Octavie bych už NIKDY NEŠEL. To auto vlastně funguje na jakémsi falešném vlastenectví, kdy vám každý vnucuje, jak je spolehlivé a v zápětí dodá, že se mu vys… převodovka v 75 tis, nebo mu odešlo čerpadlo oleje:) Mám prostor Oktávky, s parádní výbavou a t vše bratru za 450 tisíc. Mám sice 1.6 benzín, ale je to atmosféra a když se rodina dostane do krize, vím, že nebudu nucen auto za čtyři roky měnit. Ten motor vydrží. A CVT? No je to variator a také už jich bylo pár, co mají pověst nevalnou. Zjišťoval jsem ceny oprav, výměny dílů, ale také celkovou pověst a tvrdá data o Corolle a zjistil, že poruchy se vyskytují zcela výjimečně. Nebudu a ani nemohu říkat, kde a kdo… ale věřte mi, že šlápnout do hovna s DSG, není dnes nic výjimečného. Takže za mne, pocity autora absolutně chápu. U Škodovek mne vlastně spíš mrzí jejich forma komunikace, zatajování vlastností DSG a fakt, že s tím nic nedělají.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [10]

    4. 5. 2018 v 15:12jabkt

    Zdravím a jak rád s autorem článku souhlasím. Že v dnešní době ještě někdo ocení skutečné auto „Das Auto“ a nepodléhá stádové honbě za „vyhlášenými“ EU nesmysly a jinými „lákadly“.
    Měsíc jsem se věnoval výběru nového vozu: VW Group až na Audi NE, Audi ale servis 3-4x dražší než přijatelné. Mazdy jsou láska na první pohled ale korozí nejisté, Volva dražší, tak co v tomto segmentu zbývá ? Správně Corolla, bez podvodných emisí, otravného start-stopu atd…. A po 12ti letech s Toyotou vlastně ani jiná volba pro nové auto není. Navíc za cenu, kterou jsem dříve realizoval pouze bez dph.
    Nejsem tedy nestranný, ale do Toyoty se sedne jenom jednou a věříte jí trvale……

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Založit nový blog

Řidičské postřehy

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Únor 20181 Příspěvek
  • Leden 20181 Příspěvek
  • Listopad 20171 Příspěvek
  • Září 20171 Příspěvek
  • Srpen 20173 Posts
  • Červen 20171 Příspěvek
  • Červenec 20143 Posts
  • Červen 20141 Příspěvek

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura