-
Toyota Corolla Active Trend+ 1.6 Valvematic
Je velmi uklidňující zjistit, že na světě jsou stále klasická, poctivá auta s klasickým, poctivým motorem a celkovým pojetím, jaké představuje tří prostorový sedan. Náhle máte pocit, že je všechno v pořádku. Že všechno to šílení po výkonu, podvádění s emisemi a snižování objemů a počtu válců, byla jen další epizoda satirického seriálu The Simpsons. Protože ruku na srdce – to, co doopravdy potřebujete, je pohodlí, spolehlivost a jistota. Potřebujete mít ve svého motorového partnera důvěru.
Když jsem se svému třicetiletému synovi po telefonu zmínil, že si kupuju Corollu, začal se smát jako blázen. A pak se mě na vysvětlenou zeptal, jestli si pamatuju, co o téhle toyotě prohlásil Jeremy Clarkson. Vysvětlil jsem mu, že vtipné hlášky ze zábavného pořadu o autech nemají s reálným životem nic společného a doporučil, aby si o Corolle něco zjistil na webu. Za chvíli mi zavolal zpátky a seriózně mi pogratuloval.
Tohle nebude recenze, těch je na motoristických webech k dispozici plno. Plusy a mínusy a kdesi cosi. Tohle bude o pocitech. Patřím k lidem, kteří by byli bez volantu nešťastní. To se nedá vysvětlit. Proto o pocitech. Protože když za tím kulatým nesmyslem sedíte a hledíte přes něj k horizontu, jste zkrátka šťastní. A je lhostejné, kolik je vám let. Musíte to mít.
Toyota Corolla je poctivé lidové auto. To je důvod, proč je nejprodávanějším vozem planety. Nemá ambice šokovat okolí čímkoli a je to dobře, protože šok obvykle není příjemný zážitek. Má naopak ambice vás rozmazlovat. Vím, že tohle svedou i jiná auta, přesto mám dojem, že jednoduchost a solidnost, s jakou to ve své třídě dělá Corolla, je jaksi charismatická.
Přiznám se na rovinu, že nejsem fanouškem škodovek. Přesto jsem si zkusil v konfigurátoru Škody auto sestavit Octavii tak, aby se přibližně shodovala s výbavou mé Corolly. Na to, abych se příliš nevzdálil ceně, jsem musel zvolit základní 1.0 TSI 85 kW, i když Corolla má 97 kW. A výsledek? Sto plus tisíc korun navrch. Za tuctové auto s nevalnou pověstí. Proč nevalnou? Kolega před měsícem novou Octavii nafasoval. Už je v servisu… Za tohle mi výklopná záď nestojí. Dát zhruba pět set třicet tisíc za škodovku s tříválcem, když můžete mít za čtyři sta Corollu – jakým druhem mentální retardace bych sakra musel trpět? Víte co? Mám neodbytný dojem, že Škoda auto převzala praktiky českých mobilních operátorů; firemní klientele velkorysé slevy a privátní zákazníky „vosolit“.
Odstavec výše berte jako bonmot stárnoucího baviče v motoristickém TV pořadu. Někoho jsem zcela jistě urazil a moje konspirační teorie o cenové politice Škody auto je jen teorie. Za to první se omlouvám a to druhé je mi jedno. V mé garáži stojí nová Corolla.
Řeknete si, že ze mne mluví euforie. Možná. Ale necítím ji. Cítím klid.
P. S. Po první tisícovce ujetých kilometrů mám dva hlavní poznatky. Tím prvním je faktická spotřeba vozu rovnající se hodnotě 5,3 l na sto kilometrů. Po ujetých 374 km jsem dotankoval přesně 20 l benzínu. Přiznávám ovšem, že dálniční sto třicítkou jsem ještě nejel. No a za druhé – moje předešlé auto mělo turbobenzín 1.2 l TSI 77 kW. Tohle má atmosféru 97 kW a rozdíl v dynamice je propastný. V neprospěch Corolly. Dokud si ovšem nezvyknete. První čtyři převodové stupně jsou krátké, poslední dva dlouhé – ty využívám nejvíce, ale pokud chci dynamiku, stačí se při jízdě omezit na jedna až čtyři. To auto je velké, ale váží jen o cca 110 kg více než to bývalé se sto pěti koňmi. A má jich 132. Na sportování to není, ale jede to…!
Mimochodem, ta spotřeba mě šokovala, s turbobenzínem jsem v podobném stylu jezdil podle palubního počítače za 6,3 l. Včera jsem tankoval 32 l na ujetých 553 km. To se rovná 5,78 l na sto.
Spalovákům zmar! Tesla by mohla být nejvýznamnějším výrobcem aut na světě, tvrdí analytik
10 Responses to Toyota Corolla Active Trend+ 1.6 Valvematic
[1]
25. 7. 2017 v 21:01idam.i
Gratulujem k výberu.Zdá sa ,že tvoj text nevyvolal búrlivú debatu.No to vôbec nevadí.Ty si spokojný,máš auto ktoré dobré a asi aj dlho bude slúžiť.A to ,že v naších končinách majú ľudia iné zvyky,neznamená,že cca.700.000 ľudí ročne robia chybu.Prajem veľa spokojných kilometrov.
[2]
26. 7. 2017 v 07:20Missouri
Díky, teprve včera jsem povolil komentáře… 🙂
[3]
29. 7. 2017 v 17:12Valhalla
Mám novou Corollu 1.6 Valvematik od března a pod tenhle článek se můžu podepsat. Dost lidí moje auto okukuje, když někam přijedu, takže se asi líbí, ale stejně pak jdou a koupí Oktávku. Možná ani neví, že za Corollu v plné výbavě dají až o 200 tisíc méně než za srovnatelnou Škodu.
[4]
2. 8. 2017 v 09:49simon_sez
Fajn, kupil si si auto, ktore ti najvic vyhovovalo a si s nim spokojny;
ale to vyhranenie sa proti skode bolo uplne zbytocne.
[5]
2. 8. 2017 v 12:32Missouri
Srovnávání konkurenčních výrobků není nikdy zbytečné. Mohl jsem si jistě odpustit sarkasmus. Jenže předražený průměr si dle mého o sarkasmus koleduje. Nakonec jsem se taky omluvil. S humorem jde všechno líp, nebo se pletu?
[6]
2. 8. 2017 v 18:43idam.i
Nemyslím si,že je Octavia zlá,no nepochopím to bezbrehé vynášanie do oblakov.Tiež som riešil auto v tejto kategórii,nakoniec som nezvolil ani Octu a ani Corollu.No Corolla bola určite bližšie ku konečnej voľbe ako Octa.
[7]
2. 8. 2017 v 19:49Missouri
Ani já si nemyslím, že Octavia je špatné auto. Je to předražené auto. Kdyby Škoda zachovala status Octavie coby lidového vozu a nesnažila se z ní dělat prémiovku, udělala by líp. Octavia by se nestala synonymem pro služebák, ale synonymem dostupného auta pro obyčejné lidi. Takhle si ji obyčejní lidé mohou dovolit jedině jako ojetý služebák. Tedy myslím obyčejné Čechy jako jsem já. Jenže já o ojetinu nestojím. Octavia má v Česku punc ideálního auta pro všechny příležitosti. A v zahraničí je tím, čím měla původně být doma. Tuctovým autem pro nižší vrstvy. Nízké české mzdy nedovolí, aby se tímtéž stala i doma. A tak si u nás pořád udržuje svoji falešnou gloriolu nedostupného rodinného ideálu. Pamatuji si představení první Octavie kdysi v televizi. Mělo to být opravdové lidové auto pro masy a nějakou dobu i bylo. Design mě nenadchl, ale budiž. A jak se pomalu kultivovalo, začalo se oněm masám vzdalovat. A dnes? Za Octavii s tříválcem přes půl milionu? V MB asi zapomněli, že existuje konkurence.
[8]
2. 8. 2017 v 23:46idam.i
Máš úplnú pravdu.V konečnom dôsledku mi to vôbec nevadí.Aspoň sa dostanem k slušnému autu za rozumné peniaze.Všetci frčia po VW group a prehliadajú iné značky.Tie ,aby niečo u nás predali,robia rozumné akcie. 🙂
[9]
29. 3. 2018 v 22:32Karrull
Pod tento článek se mohu podepsat. Víte, mám rád automatické převodovky. Baví mne jezdit v klidu a na pohodu vlastně od mých osmanácti let. A měl jsem Mazdu Premacy, Nissana Almeru… a kdoví co ještě a o své automaty jsem se staral vždy poctivě. Měnil olej, filtry, naučil se správně řadit a vlastně nikdy nenarazil na auto,které by mne vypeklo. A pak přišla Octavia a Rapid se sedmistupňovou DSG převodovkou. Během prvního roku jsem pronikl do světa servisů Škoda, do světa převodovek, které trpí neuvěřitelným množstvím neduhů, zradí vás klidně po prvních sto kilometrech. A pronikl jsem i do světa servisů – těch značkových, kde nevědí, co s nimi, jak opravovat, jak správně vše nastavit. Že třeba z dvaceti prodaných DSG škodovek, se více než polovina pose… do 20 tisíc. Pochopil jsem, že Mladá Boleslav vyrábí auto, o němž ví, že není dobré a kvalitní, že na rovinu neříkají pravdu. Největším bizárem je pak ona sedmistupňová převodovka, kdy vám řeknou při koupi auta, že „výrobce uvádí olej neměnit, ale oni by tedy jako no víte pane, my to jako doporučujeme dělat… ale u nás ne, my to neumíme.“ V prvních 50 tis jsem měnil v záruce mechatroniku, pak ještě jednou mechatroniku, pak spojky…U Octavie mého táty to jsou spojky, mechatronika… autu skončila záruka a ted si ho přehazují jako brambor a nevědí, jak to celé rozpohybovat…něco je tam špatně, ale nevíme, co. No a protože firma pro kterou dělám nedává služební auta… ale půjčujeme si je… tak zkouším a zkouším. Poslední rok, co se blíží konec splátek Rapida, vyzkoušel jsem kde co… a nakonec, ano nakonec jsem zakotvil u nové faceliftové Corolly. Do DSG u Octavie bych už NIKDY NEŠEL. To auto vlastně funguje na jakémsi falešném vlastenectví, kdy vám každý vnucuje, jak je spolehlivé a v zápětí dodá, že se mu vys… převodovka v 75 tis, nebo mu odešlo čerpadlo oleje:) Mám prostor Oktávky, s parádní výbavou a t vše bratru za 450 tisíc. Mám sice 1.6 benzín, ale je to atmosféra a když se rodina dostane do krize, vím, že nebudu nucen auto za čtyři roky měnit. Ten motor vydrží. A CVT? No je to variator a také už jich bylo pár, co mají pověst nevalnou. Zjišťoval jsem ceny oprav, výměny dílů, ale také celkovou pověst a tvrdá data o Corolle a zjistil, že poruchy se vyskytují zcela výjimečně. Nebudu a ani nemohu říkat, kde a kdo… ale věřte mi, že šlápnout do hovna s DSG, není dnes nic výjimečného. Takže za mne, pocity autora absolutně chápu. U Škodovek mne vlastně spíš mrzí jejich forma komunikace, zatajování vlastností DSG a fakt, že s tím nic nedělají.
[10]
4. 5. 2018 v 15:12jabkt
Zdravím a jak rád s autorem článku souhlasím. Že v dnešní době ještě někdo ocení skutečné auto „Das Auto“ a nepodléhá stádové honbě za „vyhlášenými“ EU nesmysly a jinými „lákadly“.
Měsíc jsem se věnoval výběru nového vozu: VW Group až na Audi NE, Audi ale servis 3-4x dražší než přijatelné. Mazdy jsou láska na první pohled ale korozí nejisté, Volva dražší, tak co v tomto segmentu zbývá ? Správně Corolla, bez podvodných emisí, otravného start-stopu atd…. A po 12ti letech s Toyotou vlastně ani jiná volba pro nové auto není. Navíc za cenu, kterou jsem dříve realizoval pouze bez dph.
Nejsem tedy nestranný, ale do Toyoty se sedne jenom jednou a věříte jí trvale……
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.