-
Jak jsem navštívil Autosalon Brno
V dnešním blogu se vrátím k nedávnému AUTOSALONu Brno. Nějaký čas jsem žádnou takovou větší akci nenavštívil, loni jsem byl pouze na výstavě Rychlá kola v Lysé nad Labem. Tudíž jsem si řekl, že pokud chci vidět průřez automobilovým trhem pěkně pohromadě, nemohu brněnský autosalon vynechat. Když jsem následně sledoval zprávy k autosalonu, začalo mi být jasné, že to nebude s účastí jednotlivých automobilek nijak slavné. O spoustě značek nějak nebyla vůbec řeč, nicméně avizované zkušební jízdy a vystavená závodní vozidla zase byly plusem. Na výstaviště jsem dorazil hned s otevřením, abych měl dost času všechna vozidla prozkoumat. A musím říct, že jsem opravdu na výstavišti vydržel až téměř do konce, nicméně jenom proto, že jsem si dal pořádnou pauzu na oběd, využil možnosti zkušební jízdy, konkrétně s Chevroletem Malibu a projel se jako závodník rallye a okruhový závodník na simulátorech. Výstavní účast byla jinak prachbídná. Zajímavé je, že i automobilky, které zde nevystavovaly, tak tu měly dealery s vozidly pro zkušební jízdy.
Nevím, co vedlo BVV ke změně termínu autosalonu či zda by červnový termín byl lepší, bylo však vidět, že v automobilové branži se šetří. Pokud si dobře pamatuji, v médiích se objevilo vyjádření, že dubnový termín má přilákat automobilky k větší účasti, protože bude před hlavní prodejní sezónou. To se tedy vůbec nepotvrdilo. A bídnou účast ještě podpořilo bídné značení v areálu. Jedinou orientací bylo jít s davem, protože cedule žádné a hlasatel vás vítá, jak je rád, že jste přišli, ale kam máte jít, to neřekne… No udělejme si sumář, kdo všechno se vlastně zúčastnil a nezúčastnil. Takže plusy – docela obsáhlé expozice značek Škoda, Hyundai, Ford či Mini, dále Suzuki, Volvo, Mitsubishi, Mazda a ve druhé hale se závoďáky bylo BMW. Ještě se dalo pokochat vozidly Jaguar, Land Rover, KTM, Kaipan, Radical, Aixam či Porsche (průřez historií typu 911), ale do těch jste si mimo „baby“ auta Aixamu sednout nemohli. A kdože nám zde chyběl? Audi, Seat, Volkswagen, Mercedes, Opel, Renault, Peugeot, Citroen, Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Kia, Chevrolet, Jeep, Toyota, Honda, Nissan, Subaru, Lexus, Infiniti, Dacia, Lada… to je tedy opravdu trochu delší seznam. V podstatě mám takový dojem, že na 10x menším výstavišti v Lysé nad Labem jsem toho viděl stejně jako nyní v Brně. Každopádně účasti nelituji, alespoň jsem měl dost času shlédnout i část se závodními auty a důkladně prozkoumat všechny produkční modely. Dojmy z prohlídky expozic velkých automobilek si nechám na další článek, takže na závěr jenom pár fotografií z expozic Porsche, Kaipanu, Radicalu, vystavených závodních automobilů, mototříkolky či záběru ze simulátoru.
2 Responses to Jak jsem navštívil Autosalon Brno
[1]
30. 4. 2013 v 18:26RADEK1
No ja v Brne nebyl,protože mě odradíly komentáře k této výstavě a také zkušenost s předchozím ročníkem . Ovšem v pátek jsem navštívil AS v Bratislavě a musím jen chválit. Spousta značek (všechny obvyklé ) +výstava exkluzívních vozů . Příjemní prodejci i velmi hezké slečny . Opravdu mužů jen chválit a Brno může závidět .Je smutné vidět jak dopadl kdysi věhlasný autosalon.
[2]
2. 5. 2013 v 23:09petan
Já jsem přímo z Brna, bydlím tady už dlouho (od narození) a stále jen koukám jak Autosalon v Brně jde od desíti k pěti, čím dál horší. Paradoxem je , že mám výstavní prostory kousek od domova a když chci vidět nová auta na celé ploše tak abych vyrazil do Ženevy na autosalon. Hold nemám možnost ovlivnit nějak kvalitu výstavy na Autosalóně, nevlastním ani akcie BVV
Komentáře nejsou povoleny.