• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > descente.blog.auto.cz  > Nissan Primera 2.0 SLX (P10)

  • Nissan Primera 2.0 SLX (P10)

    Publikováno: 16. 12. 2006

    Chcete dynamický a spolehlivý automobil? Potřebujete jistotu a bezpečnost? Máte rádi pohodlí a důstojný vzhled? Jste šetrní a chcete za auto utratit co nejméně peněz? Tak potom lze říci, že vaše požadavky nejsou skromné. Je více moderních automobilů, o kterých se dá tvrdit, že splňují všechny tyto podmínky, ale snad žádný jiný ne­má dobré vlastnosti v tak dokonalé rovnováze, jako Nissan Primera. Je moderní, rychlý, luxusně vybavený a snadno ovladatelný. A navíc jej pořídíte za velmi výhodnou cenu. Pojďme se na něj podívat trošku po­drobněji.

    Nissan Primera je typický automobil střední třídy, která je v Evropě nejvíce rozšířena. Je to vůz velikostí i jízdní­mi výkony srovnatelný např. s Ope­lem Vectra, Peugeotem 405 či s Fia­tem Tempra. Pro své harmonické vlastnosti je typickým rodinným auto­mobilem a v Evropě i v zámoří je vel­mi oblíben. Splňuje však bez problé­mů i nároky, kladené na manažerský automobil s trochou sportovního du­cha. Nesporné kvality Primery ocenila mezinárodní porota v roce 1991 dru­hým místem v prestižní soutěži o titul „Vůz roku“.

    Primera 01

    Primera 02

    Tři karosérie, pět motorů

    Primera spatřila světlo světa poprvé v roce 1990, kdy první vyrobené exempláře začaly sjíždět z montážní linky závodu Nissan Motor Manufac­turing v britském Sunderlandu. V bo­haté nabídce firmy Nissan nahradila typ Bluebird, který se již čtyři roky vyráběl v moderní sunderlandské to­várně s velkým podílem domácí výro­by. Na našem trhu je Primera nabízená­ ve všech třech karosářských vari­antách. Jako čtyřdveřový sedan, pě­tidveřový hatchback a praktické kombi, samozřejmě pětidveřové. Mo­torů na výběr je celkem pět. Tři záže­hové šestnáctiventilové čtyřválce s objemy 1.6 litru (66 kW – 90 koní), 2.0 litru s jednobodovým vstřikováním (85 kW – 115 koní), 2.0 litru s ví­cebodovým vstřikováním (110 kW – 150 koní) a dva úsporné vznětové čtyřválce s objemy 2.0 litru (55 kW – 74 koni) a 2.0 litru s přeplňováním (67 kW – 91 koní).

    Při pohledu zvenku vůz nebudí žád­nou mimořádnou pozornost a je sebe­vědomě nenápadný. Nepotřebuje své přednosti dávat okázale najevo a to mnoho budoucích zákazníků ocení. Elegantní tříprostorová karosérie kla­sického střihu vyniká vyváženými proporcemi a měkkými liniemi. Oblá příď velmi důmyslně maskuje spor­tovní srdce japonského sedanu. Vůz je 4400 mm dlouhý, 1700 mm široký a zavazadlový prostor má objem úcty­hodných 480 dm3.

    Dvoulitrový šestnáctiventilový mo­tor Primery je snad nejlepší, který v této třídě můžete za rozumnou cenu dostat a potvrzují to i odborné testy renomovaných zahraničních časopisů. Zážehový, vodou chlazený čtyřválec, vybavený centrálním elektronickym vstřikováním paliva ECCS a čtyřmi ventily ve válci s hydraulickým vy­mezováním vůle má blok motoru i hlavu válců z hliníkové slitiny. Při 6000 ot/min. motor dává největší vý­kon 85 kW (115 koní) a točivý mo­ment dosahuje maxima 166 Nm již při 4000 ot/min. Samozřejmostí je tří­cestný katalyzátor se sondou Lambda.

    Sportovní podvozek, útulný interiér

    Podvozek nissanu nijak nezaostává za pružným a silným motorem a pro­kazuje opravdové sportovní kvality. Prostřednictvím ručně řazené pěti­stupňové převodovky poháněná před­ní náprava má modifikované licho­běžníkové zavěšení s torzním stabili­zátorem a je odpružena vinutými pru­žinami se souosými tlumiči. Zadní náprava je vedena na každé straně dvěma příčnými, jedním podélným ramenem a pružícími vzpěrami Mc­Pherson. Brzdový systém s hydraulic­kým posilovačem a čtyřmi kotoučo­vými brzdami (alternativně s ABS) plně odpovídá pohotovostní hmotnos­ti vozu – 1180 kg.

    A ted exkurze do interiéru. Po otoče­ní klíčku v zámku řidičových dveří nám sériově montované centrální za­mykání otevře přístup do pohodlného a komfortně vybaveného „cestovního apartmá“. Výbava, za kterou u jiných vozů musíte draze zaplatit na vás čeká bez příplatků v Primeře jako milé pře­kvapení. A vůbec tím není myšlen po­silovač řízení, či výškově nastavitelný volant. Poprvé si uvědomíte nadstan­dardní vybavení, když usednete do pohodlného sedadla řidiče. Nejen, že se dá nastavit podélný posuv a sklon opěradla, ale můžete si navíc seřídit výšku a sklon sedáku a tuhost opěradla v bederní části.­V nejnižší poloze sedáku je mezi ním a stropem ještě 920 mm místa, takže ani řidiči vyšších postav nemají problémy s nedostat­kem místa nad hlavou.

    Po usednutí za volant vás obklopí samé příjemnosti. Všechna čtyři okna lze ovládat elektricky z místa řidiče, navíc má pochopitelně každé okno sa­mostatné tlačítko s nočním osvětle­ním. Rovněž zpětná zrcátka jsou elek­tricky ovládaná a vyhřívaná. Další, velmi účelnou pozorností typickou pro vozy Nissan je možnost plynulé změny intervalu cyklovače stíračů.

    Pro milovníky hudby nabízí Primera v základním vybavení čtyři kvalitní zabudované reproduktory a elektricky výsuvnou anténu v pravém zadním blatníku. Pochvalu si rovněž zaslouží ovládání větrací a topné soustavy po­mocí tlačítek a servomotorků, které otvírají a zavírají vzduchové výdechy, případně uzavřou přívod vzduchu do interiéru a přepnou soustavu na režim cirkulace. Jedinými prvky výbavy na přání jsou ABS, klimatizace, posuvné a vyklopné střešní okno (elektricky ovládané), metalický lak a stereorádio s přehrávačem Blaupunkt.

    Primera 03

    Rychlé a úsporné cestování

    To, co Primera slibuje po přečtení fi­remního prospektu se na silnici potvr­dí ve dvojnásobné míře. Po nasednutí do vozu a nalezení optimální pozice za volantem zjistíte, že vás příjemně obklopuje důvěrubudící palubní deska a v ruce třímáte tříramenný volant s masívním věncem. Všechno okolo má nevtíravý sportovní nádech, na který byste při pohledu na vůz zvenku ani nepomysleli. Po spuštění motoru a přidání plynu už není pochyb, že se­díte v zakukleném „žihadle“. Zrychle­ním z 0 na 100 km/h těsne pod 10 sekund a maximální rychlosti 200 km/h hladce překonáte většinu i za­hraničních vozů jezdících po našich silnicích.

    Motor je velmi pružný a i při vyšších rychlostech nesmírně kultivovaný a ti­chý. Sametový zvuk šestnácti ventilů a mohutný záběr už od nízkých otáček vám dá na chvíli zapomenout na sta­rosti všedních dní. Navíc tímto nená­padným vozem snadno přivedete k údivu i majitele mnohem dravěji vy­padajících automobilů. / Při běhu naprázdno je motor tak tichý, že jsme museli několikrát při stání před křižovatkou pro jistotu sešlápnout pedál plynu, abychom se přesvědčili o jeho činnosti – Auto ´92 /.

    Podvozek a řízení jsou v souladu s motorem spíše tvrdší, což ovšem ne­ní v žádném případě na úkor komfortu cestováni. Jízdními vlastnostmi na su­ché i mokré vozovce patří Primera ur­čitě mezi nejlepší vozy své třídy. Neu­trální chováni auta na pneumatikách 185/65 NR 14 přechází v mezích ad­heze do lehké přetáčivosti, která je da­ná předním pohonem a snadno se kori­guje přesným řízením. Za štědře nabízenou dynamiku je třeba také platit, a to zejména ve měs­tě. Při vytáčení motoru a svižné jízdě Primera spolyká okolo 10 litrů Natu­ralu na 100 km. Pokud ovšem nebude­te závodit, lze spotřebu udržet i pod 8 litrů na 100 km, ale i při konstantní rychlosti 150 km/h po dálnici nepře­sáhne 9 1/100 km.

    Závěrečné hodnocení bude v případě Nissanu Primera 2.0 SLX stručné. Je to moderní automobil s mimořádně vyváženými vlastnostmi a bohatou standartní vybavou, ktetý těžko hledá ve své třídě a ceně konkurenta. Bohu­žel svým nenápadným zjevem zatím nepadl do oka českých zákazníků, toužících po něčem neobvyklém, tak jako v jiných zemích světa. Zřejmě není u nás při výběru vozu kvalita, spolehlivost a nenápadná elegance stále ještě tím pravým kritériem. Ale sousedé by vám jistě záviděli i Prime­ru, nemyslíte?

    (Profit 37/93)

    scan01

    Nissan Primera GT : 150 k / 6400, 181 Nm / 4800, 0-100 km/h – 8,4 s , max. 220 km /h

    gt1

    gt2

    gt3

    gt4

    gt5

    gt6

    gt7

    gt9

    gt10

4 Responses to Nissan Primera 2.0 SLX (P10)

  • [1]

    16. 12. 2006 v 20:38BaracudaJ

    Dobrý článek, jen k tomu motoru. Je to 2.0 16V a má jen 85kw při 6000min-1 a 166Nm. To je vcelku málo. Motor ve 405 byl 2.0 8V a dával 89kw při 5750min-1 a 176Nm už při 2750min-1. Ale díky převodovce poskládané na dlouho dával 100km/h až za 11s.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    18. 12. 2006 v 10:53mari

    Dobrý článek. Mám s tímto vozem osobní zkušenost a můžu potvrdit na tu dobu nadprůměrné jízdní vlastnosti. Byl to také 2.0 SLX, ovšem s automatem. Ten ho svazoval poněkud víc než by bylo zdrávo, takže dynamiku motoru nemohu objektivně posoudit. Spotřeba se v této kombinaci jevila jako nadprůměrně vysoká. Sedadla byla pohodlná, odpružení solidní, pouze rázy z příčných spár bylo dost cítit. Mezi japonci velmi dobrý průměr. Ve své době nenápadný, ale dobrý vůz.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    23. 12. 2006 v 23:09Koni

    Také se mi líbí teneto článek, takže jednoznačně pochvala za něj. Ale píši takto opožděně hlavně proto, že mě zajímá jestli je tento Nisánek pozinkovaný, je docal líbivý (tedy alespoň pro mě) ale jedna věc mi teda dost vadí a to absence dieselového motoru menšího obsahu než dva litry. Je to ale dané trochu datem výroby a tehdejšímy trendy, hlavně když bylo auto určeno většímu spektru řidičů, než jen zapřísáhlým šetřílkům.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    19. 1. 2007 v 12:12honza

    Mam taky primeru,1.6 16V.sice je to slabsi(90k)ale mohu potvrdit ze pri otackach 4000 chytne motor druhy dech a zadna 1.6 tka me jeste neposrala.krom toho ma medeny chladic tkery je nahovno protoze ho sezrala sul ze zimy…chtel bych to trochu vyladit ale tuning se primerou moc nezabyva.jinak pekny clanek cus

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Založit nový blog

descente.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Prosinec 20061 Příspěvek

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura