-
New kid on the block (VW Scirocco 2,0 TSI DSG)
Takže jsem nakonec dal na rady zdejších zkušených blogerů a založil svůj vlastní. Jeho náplní by měly být mé postřehy a dojmy z automobilových novinek, které se mi podaří osedlat.
Dnes tedy díl první: Volkswagen Scirocco 2,0 TSI DSG
Stojí, tedy spíš se rozvaluje na parkovišti, bílý, mírně podmračený a naširokých osmnáctkách. Je trochu jiný než ostatní, ani zcela klasické kupátko ani hatchback. Ale o nalezení odpovědi na otázku, jestli je tím nebo oním, mi při setkání s novým sciroccem nešlo, hlavní bylo zjistit, jak jezdí. Přesto, Scirocco zaparkované vedle aktuálního CTR, (u B&B vždy jedno referenční mají) vypadá jako široká placka supersportu vedle nějaké městské boubelky. Samozřejmě nadsázka, chci tím ale říct, že šířka, nízká stavba a rozkročenost Scirocca vás rozhodně nenechají na pochybách v tom, jestli se náhodou nedíváte jen na nějaký poupravený golf. Tohle auto prostě jako sporťák vypadá.
K dispozici byla verze 2,0 TSI DSG, což trochu zjednodušuje hodnocení, protože s touto kombinací mám v různých výkonových variantách, právě z produkce ladičů B&B, odjeto dost jak v golfech tak átrojkách.
Po zapadnutí do sedaček přichází dinarovské pomlasknutí, ano, pozice za volantem je bezchybná. Tak nízko a na dlouhé nohy/krátké ruce se nedá sedět v ničem z relevantní konkurence, rychlé přesednutí do CTR dojem potvrzuje, příplatkové sedačky civicu jsou skvělé, jenže řidič i v nejnižší poloze sedí spíše na autě než v něm, tedy ve srovnání se sciroccem. Takže, posaz jednoznačně za jedna, popisovat kabinu a její ergonomii je, z pochopitelných důvodů, zbytečné, vnitřek jako celek na mě působil velmi dobře vč. volantu z GTI, je útulný a kvalitní.
Jízda. Pro popis motoru a převodovky si stačí přečíst nějaký test golfu GTI, je to to samé, vytočený má pěkný mechanický zvuk prostý jakékoliv utrápené naléhavosti, v Sciroccu si možná mohl Volkswagen dovolit hrubší naladění výfuku, nějakou tu klapku do tlumiče produkující od určitých otáček sportovnější sound. Ale jinak motoru a převodovce není co vytknout, a stále platí, že obojí je to nejlepší, co lze, jako kombinaci, v dané třídě (za konkurenci beru HH) pořídit, přestože VW své 2,0 TSI i DSG nabízí už nějaký ten pátek.
Takže teď to nejdůležitější – podvozek a jízdní vlastnosti. Bude Scirocco dost dobré na to, aby bylo schopné udržet krok třeba s Astrou OPC nebo R26? No, pánové, co pro VW nemáte než slova pohrdlivá, tady to budete mít těžké. Totiž, kouzlo se jmenuje Adaptive Chassis Control. Jako bych viděl reakce, zas nějaká elektronika, kdyby to mělo o tři sta kilo míň nic takového to nebude potřebovat, moje stará xy to nemá a jak zatáčí atd. atp., určitě se něco takového dočtu. Jenže, chyba lávky, jednak je Scirocco lehčí než GTI, a pak jeho „elektronický“ podvozek skutečně funguje, ve sportovním módu se nenaklání vůbec, ztěžkne i řízení a auto se chová jako motokára. Mně ale více zaujalo nastavení normal resp. komfort, totiž nižší těžiště a široký rozchod sami o sobě znamenají minimalizaci nedotáčivosti, a když se ta nakonec dostaví, dá se auto velmi efektivně řídit plynem, přestože jsou zadní kola prakticky v rozích, a při vší té ovladatelnosti zůstává Scíro pořád komfortní, prostě tyhle dva módy jsou např. pro české okresky mnohem vhodnější. Na předokolku má Scirocco pod plynem i bez samosvoru obrovskou míru gripu, řízení je čisté a přesné a ještě lépe vyvážené než u GTI. A ty brzdy, to snad ani není Volkswagen, progresivní a dávkovatelné. Ovladatelnost je tedy ve své třídě špičková, takže znovu upozorňuju na největší trumf scirocca, totiž, že to vše je v kombinaci s jízdním komfortem!!! Opravdu, kvalita jízdy např. CTR (hondaři prominou, ale jiný HH tam ke srovnání nebyl) je proti sciroccu jako jízda na trakaři, samé drncání. V tomto je naladění podvozku scirocca v komfortním nebo normal módu docela podobné cliu RS, ale ještě navíc bez těch náklonů. Sportovní mód je použitelný max. na okruhu nebo jako standardní nastavení pro masochisty.
Tedy závěrem, přestože je mi jasné, že asi nezbude, než přiznat, že jsem prodejcem VW a jeho tajným agentem na zdejším fóru, říkám, že tohle je nejlepší podvozek mezi čímkoliv co se v nižší střední pohybuje a celkově, že nové Scirocco v kombinaci s DSG a některým ze čtyřválcových TSI bude tou generací, o níž si na autowebech za dvacet let přečtem, jo VW dneska, to jsou auta bez duše, ale takové Scirocco z dvatisíceosmýho, to byla kára pro řidiče, a za pár šupů.
dinar.blog.auto.cz
- Září 20201 Příspěvek
- Červen 20201 Příspěvek
- Říjen 20191 Příspěvek
- Duben 20191 Příspěvek
- Září 20181 Příspěvek
- Červen 20181 Příspěvek
- Květen 20181 Příspěvek
- Duben 20181 Příspěvek
- Březen 20171 Příspěvek
- Leden 20171 Příspěvek
- Říjen 20161 Příspěvek
- Duben 20151 Příspěvek
- Únor 20151 Příspěvek
- Únor 20141 Příspěvek
- Listopad 20132 Posts
- Srpen 20131 Příspěvek
- Únor 20131 Příspěvek
- Únor 20123 Posts
- Prosinec 20101 Příspěvek
- Listopad 20102 Posts
- Říjen 20101 Příspěvek
- Červenec 20101 Příspěvek
- Březen 20101 Příspěvek
- Únor 20101 Příspěvek
- Červen 20091 Příspěvek
- Květen 20092 Posts
- Duben 20091 Příspěvek
- Únor 20092 Posts
- Leden 20092 Posts
- Prosinec 20082 Posts
- Listopad 20081 Příspěvek
- Září 20081 Příspěvek
- Červenec 20082 Posts
- Červen 20081 Příspěvek
2 030 Responses to New kid on the block (VW Scirocco 2,0 TSI DSG)
[1]
26. 6. 2008 v 12:36Perun
Moc pěkné! Že by VW s uzarděním vytvořil auto s duší? Tak přece farář nekecal, zázraky se dějí.. a já trouba mu nevěřil 🙂
P.S. Až na ten poslední dovětek (no, ehmm) plec vzhůru! Doufám, že nezůstane jen u prvotiny a že se tu a tam objeví i něco mimo rámec fauvé.
[2]
26. 6. 2008 v 12:40Pierro
Pěkná práce Dinare, po tvém článku o BMW X6 jsem i tenhle tůj příspěvek o Šíru přečetl jedním dechem. Zdá se že jde o auto, které bude rozhodně stát za pozornost a jízdními vlastnostmi možná o nejlepší VW vůbec. Jakpak by asi dopadlo srovnání s kupř. Focusem ST anebo Méganem Sport??
[3]
26. 6. 2008 v 12:55T613
Super Dinare. Konečně někdo, kdo se připojí k Perunovi a bude zde psát o nových autech 😉
Navíc tvé články se čtou náramně. Jak řekl Pierro – jedním dechem
[4]
26. 6. 2008 v 13:07Navtech
Skvělý! Pěkně napsaný, dokonce mám pocit, že až pojedu kolem VW, tak přibrzdim z 200 na 180 a vzpomenu si na tebe! Teda ten článek!:)))) VW mě jako takový nikdy za duši nevzalo, nikdy jsem ho neměl a ani nechci, ale tobě to prostě věřim. Něco na tom autě bude.
No a teď sem frkni tu X6, ať tady máme pořádný auto! Tomu už to věřim.
[5]
26. 6. 2008 v 13:12jurajos
…zeby prve VW ktoreho by sa bali korunky na ucte? Podla tvojho testu to tak zatial vypada. Za prispevok vrela vdaka. Verim ze po X6 pride vela dalsich nasledovnikov!
[6]
26. 6. 2008 v 13:16Emel
Na Scirocco jsem opravdu zvědavý. Přijatelný design a dobrá technika slibují zamíchat karty Hot Hatch kategorie. HotHatch to sice úplně není, relevantní konkurence se ale hledá těžko a ideální soupeř asi přijde až s novou Calibrou. Jestli to předznamená návrat i dalších předokolkových kupé od Hondy, Mazdy, Fordu… uvidíme.
Co se recenze týče, rád jsem si ji přečetl, mám z ní ale trošku pocit nekritického uctívání typického pro některé příspěvky v diskusích. Člověk se ptá, jestli cílem bylo objektivně zhodnotit nové auto, nebo jen odborně a fundovaně pochválit. Ale možná Scirocco opravdu žádnou pihu na kráse nemá ;-).
[7]
26. 6. 2008 v 13:43da_b0mb
Vitej na blogu Dinare. Snad se tvoje zdejsi tvorba bude rychle rozrustat. Ackoli VW nemusim, tak Scirocco se jim vazne povedlo. A snad Ti i uverim co se jizdnich vlastnosti tyce…
[8]
27. 6. 2008 v 8:35Dinar
Díky za pochvalu, pánové, snad mohu říct, že s v budoucnu budu důvěru ve mně vloženou snažit nezklamat. :-))
Perun: s tím rámcem (VW) je to těžké, mám dvě možnosti, kde se můžu dostat k projetí novinky, jedna je v rámci testů marketingového odd. jedné automobilky (není to VW), testují veškerou konkurenci, a druhá, jako v případě scirocca, je u tunera B&B, kteří ale ladí jen koncern, takže jsem jel např. čtyři verze nastavení haldexu v S3, ale dodnes jsem se nedostal třeba za volant R26, není kde. Ale u B&B mají, jak jsem psal, vždy jako referenční alespoň to CTR, nebo když ladili ten haldex tak STI, takže nějaké srovnání je.
Pierro: je obratnější a stabilnější než ST, Megane Sport je jen Megane, kterému vyměnili tlumiče za násady od košťat, hraje jinou ligu. Pozor nezaměňovat s R26.
Navtech: nadšeného řidiče, obecně, VW moc vzrušovat nemůže, to je jasné, ale u mě to není z nějakých důvodů obyčejnosti VW nebo, že bych zvracel z jeho designu, mě vadí věci jako přeposilované brzdy, lehké řízení nebo, pro meziplyny, nevhodně rozložené pedály. Ale občas se jim podaří auto, které tyhle neduhy nemá, GTI nebo Scíro, a pak je z toho špičkový vozík své kategorie.
jurajos: sám vyzkoušej a uvidíš, co sedí mě, nemusí sedět jiným. 😉
Emel: míchat karty bude určitě, to si dovolím odhadnout. Cali je o číslo větší, ta bude tahat šetřílky od 3-er coupe nebo A5.
A pokud jde o cíl recenze, je a bude jediný, popsat své dojmy, jinou ambici nemám, nejsem motoristický novinář, abych musel být zuby nehty objektivní, buď mě prostě auto zaujme nebo ne.
K „uctívání“, já to vidím jinak, totiž, problémem zdejších diskusí je, že se k pihám na kráse v rámci debat o koncernových autech dostat ani nedá, protože se většinou reaguje na nesmyslné výkřiky o jejich zaostalosti apod., což se nese pochopitelně v opačném tónu a na nějaké detailnější hodnocení, skutečné plusy a mínusy se vůbec nedostane.
da_b0mb: o lenivosti jsme si psali, sice mě v příštích týdnech čeká pár zajímavých aut, ale zas je léto, spousta jiné zábavy, takže radši nic slibovat nechci. Ale vynasnažím se. 🙂
[9]
27. 6. 2008 v 9:51da_b0mb
Jaky kousky konkretne? 🙂
[10]
27. 6. 2008 v 10:07Dinar
(9) 135i a konečně i pořádně M3,
pak cenové soupeře pro 320d a 320i, to by mohlo být zajímavé
a mám slíbenou i 997 po faceliftu. 🙂
[11]
27. 6. 2008 v 10:33Pierro
Dinare, kdy se chystá ta 911??
[12]
27. 6. 2008 v 10:51Dinar
(11) asi poslední týden v červenci, ale s něčím mi to koliduje, tak jen doufám, že to vyjde.
[13]
27. 6. 2008 v 17:23GTI
Hezké, hezké, hezké… bravo blog (konečně…), bravo scirocco a bravo DINAR (palce).
Nikdo jiný neumí fakt za pár šupů udělat auto s „obsahem“… Přitom je to tak jednoduché – být největším výrobce aut v Evropě, na představenstvu definovat zadání v podobě levného sportovního auta, které bude radost řídit jak v koloně po městské dlažbě tak na vlásenkách za městem, auto, které bude mít čtyři místa a parádní kukuč. No jo, ale dokáže to jenom ten Volkswagen. Možná je to proto, že VW umí opravdu vyhmátnout touhy.
[14]
27. 6. 2008 v 20:06Emel
Nejvíc záleží na ceně… viděl už někdo oficiální ceník? Pokud to bude Golf +10-15% za design, bude to super :-).
Dinar: ohledně objektivity… Perun tu nastavil velmi vysokou laťku, přesně tak to podle mě má vypadat. Žádné vyznávání jednoho boha, jsou v tom osobní preference, ale přiznané a pod kontrolou. Tohle je na pomezí recenze a fascinace – oba typy článků jsou fajn, jen je potřeba vědět, co člověk čte.
GTI: když to VW tak dobře umí, tak by mě zajímalo, proč to dělá jednou za 30 let ;-). Ale tobě je snadné se zavděčit – když je Touareg drahý tak je to dobře (supermainstream), když je Scirocco levné, je to taky dobře.
Aby to ale nevypadalo jako kritika, Scirocco se mi líbí, snad splní velká očekávání.
[15]
27. 6. 2008 v 21:15Aleš Jungmann
Předběhl jsi dokonce i redakci, na „šíro“ se chystám do lisabonu až příští týden…no…ale nemáš fotky :-D. Jinak, pěkné postřehy, docela se na něj už těším.
[16]
27. 6. 2008 v 21:36Navtech
Doufám, že se na fotkách objeví lisabonská scenérie a most Vasco de Gama v pozadí!:)))
[17]
27. 6. 2008 v 21:44Aleš Jungmann
Nemohu slíbit, udělám co bude možné abych uspokojil i náročnější čtenáře 🙂
[18]
27. 6. 2008 v 22:04Emel
Mimochodem, tak jsem tak přemýšlel o tom, kam vlastně to Scirocco zařadit. Takže… zaprvé, kupé s pohonem na předek. Dost široká kategorie, u mě ne moc oblíbená. Mazda MX-3 a MX-6, Nissan 100NX, Ford Probe a Puma, Hyundai Coupé a další podobné stroje mě nechávají víceméně chladným. Snad jediné, co mě chytilo za srdce, byla ostrá Integra Type R (jako jedna z mála Hond), s výhradami možná ještě Fiat Coupe. VW Samozřejmě také neměl přestávku na celých 30 let, po Sciroccu I přišlo vydařené Corrado s technicky zajímavou verzí G60.
K čemu má Scirocco nejblíže? Asi ta MX-3, založená na Mazdě 3, s vylepšeným podvozkem a zajímavými motory V6. Díky postavení VW se dá čekat daleko větší rozšíření, Scirocco bude ideální volbou pro mladé, kteří podvědomě ctí tradiční hodnoty VW, nepotřebují ještě rodinné auto a troufnou si na malou vzpouru proti GTImu principu evoluce (děda Golf – táta Golf – syn Golf).
[19]
27. 6. 2008 v 22:17Navtech
Emele, „šíro“ je na vožení fanynek skupiny Tokio hotel, to nevíš? Vytahuje se jim v tom akné.
Ovšem majitel je rodičema zajištěný německý fracek někde kolem dvaceti let.
Nic evropskýho mě k tomu nenapadá.
[20]
28. 6. 2008 v 12:40Emel
Navtech: jako nadsázka dobrý :-)).
V Evropě mě napadla jako první Calibra, jak ale správně upozornil Dinar, ta je postavená o třídu výš. A Puma je zase níž, zejména technologicky. Pokud ale pomineme marketingové řeči o kupé, pak můžeme s klidným srdcem vyjmenovat početnou kategorii HotHatch v nižší střední… Focus, Megane, Astra a další.
[21]
28. 6. 2008 v 21:41GTI
Pro koho Scirocco? Pro každého, kdo touží po sportovním autě za malé peníze a s velkou dávkou kvality. Je to dokonale vyblancovaný mix. To je vše. V mainstremu nemáš dnes jinou nabídku, jen Scirocco. 200 koní na DSG a inteligentním podvozku s klasickými VW vlastnostmi… to je přece dokonalá nabídka? Nebo snad toužíš po fiatu linea?
[22]
29. 6. 2008 v 8:48Emel
GTI: To je otázka přístupu. Já bych chtěl zadokolku, třeba Mazdu MX-5. Jenže ta je zase nepoužitelná na cokoliv jiného. Scirocco je víceméně klasický HotHatch… a tam je hodně z čeho vybírat. Scirocco bude jednou z nejlepších voleb pro toho, kdo chce univerzální auto se sportovním duchem, ale také na každodenní ježdění.
[23]
2. 7. 2008 v 16:27marty321
určitě klikejte na web pokud máte rádi auta…
[24]
8. 10. 2008 v 16:02King
Dinare, neboj, Honďáci ti nic za zlé mít nebudou. Přestože je CTR jedno z nejnižších kompaktních aut, stále je poměrně vysoké a vedle auta, co bylo navržené jako čistě sportovní asi bude vypadat vyšší. Stejně tak je všeobecně známo že posaz v CTR by měl být nižší. Sice to není tak zlé jako třeba u Focusu ST a Astry OPC, ale kdovíjak úchvatné taky ne. A konečně: že je podvozek CTR trakař nebude taky nikdo zpochybňovat. Sice si myslím, že rázy bere poměrně slušně, ale tvrdý je i na můj vkus – a to jsem trochu magor. 😉
Ale je škoda, že tu máme povrchní srovnání Široka s CTR a chybí to podstatné – rozdíly na silnici. Docela nedávno jsem měl možnost porovnat CTR s GTI, tak by mě zajímal tvůj pohled na Široko vs. CTR.
Mimochodem – sedadla v CTR jsou jen jedna, žádná příplatková. 🙂
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.