• Blesk.cz
  • AutoRevue.cz
  • Živě.cz
  • MobilMania.cz
  • AVmania.cz
  • DIGIarena.cz
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Reflex.cz
  • Doupě.cz
  • Info.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AHA!
    • Blesk pro ženy
    • Dáma.cz
    • FinExpert.cz
    • FITweb.cz
    • Horoskopy
    • Maminka.cz
    • Mojezdravi.cz
    • Orgion.cz
    • SportRevue.cz
    • Recepty.cz
    • Ženy.cz
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Diskusní fórum
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Profi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2021
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • Formule 1
  • Motorky
  • Elektro
  • Autofun
    • Autofun archiv
  • Veterán
    • Veterán archív

Blog.auto.cz  > dinar.blog.auto.cz  > Sport Utility Vehicle a Crossover

  • Sport Utility Vehicle a Crossover

    Publikováno: 5. 5. 2009

     

    K napsání této úvahy mě vedl test X6ky na Auto.cz, ve kterém jsou pokládány obvyklé otázky po smyslu SUV resp. crossoverů podobného typu. Mimochodem testy M. Fokta se čtou jedna radost, v jeho postřezích je cítit vyježděnost a zdravý přístup k věci.

     

     

    Prodejní úspěch X6ky je hezkou odpovědí na všemožná tvrzení, zejména ta často omílaná o tom, že doba SUV resp. zvýšených variant končí, že doba si žádá jiné, zákazníci se od těchto aut odvracejí a podobné zaručeně platné informace, které nejsou ale nic než jen přáním, jež bývá otcem myšlenky. Realita je zcela jiná, trh tato auta žádá a žádat bude. A tahounem je právě segment luxusních SUV resp. crossoverů, který pak svou existencí dává život podobným autům v nižších třídách, vždyť touha jezdit v něčem podobném tomu, v čem jezdí pracháči, je věčná. A proč ti bohatší tato auta chtějí, proč není za podobné peníze v lux segmentu sedan jasnou volbou? Protože tito lidé se také mění, stejně jako celá společnost, a ono slovo Sport v názvu SUV je nutno chápat mnohem více ve vztahu ke sportu, k jehož provozování vás auto doveze s dostatečnou porcí Utility, než ve vztahu ke sportovnímu charakteru jeho jízdních vlastností. Většina bohatých lidí žije aktivním životem a auto už pro ně není jen prostředkem dopravy na parkoviště golfového klubu, chtějí po něm více. A tady lux sedany nemají šanci, tedy pokud někdy někdo viděl sedmičku či esklasse řítit se prachem polní cesty nebo se kolem něj mihla se střešním nosičem plným horských kol, ať mi pošle fotku, rád přiložím do kategorie kuriozit.

     

     

    Proto SUV, nastoupila a urvala si místo, které jen tak nepustí, ta všemožná SUV a crossovery, při jejichž hodnocení se často používá slovo kompromis. Ale je to opravdu ten správný výraz? Opravdu takto řešená auta znamenají slevování z požadavků promítnuté do jakési formy kompromisu? Pokud má někdo pochybnosti o jízdních kvalitách např. oné X6, doporučuju svezení. Testy se vždy hemží větami, „výborné jízdní vlastnosti na třídu SUV, ale kombík střední resp. vyšší střední je lepší a dává větší smysl… atd., atp.“ Sám střídám pravidelně velké SUV se sedanem vyšší střední, jež je v této třídě etalonem jízdních vlastností, a mohu zodpovědně prohlásit, že hlavní rozdíl není ani tak v účinnosti těchto aut na silnici jako ve faktoru zábavnosti. Ano, nižší auto je čitelnější a snáze se při jeho řízení dají navodit pocity sportovního svezení, ale špičková SUV nezaostávají ve své performance zdaleka tolik, jak se tvrdí v testech. Jen se u toho člověk míň baví, ale faktem zůstává, že taková X6 z hlediska schopností svého podvozku zpráská 90% toho, co na silnici může potkat. A „vo tom to je“, prostě tu prakticky žádný kompromis není, je tu spíš bonus možnosti přelítnout z asfaltu na polňačku, strčit do kufru psa nebo kola. Pětka v kombíku zvládne ta kola, ale polňačku už ne, sedmička navíc vyžaduje psa, který není klaustrofobik. Sport Utility, mají to v názvu, a je to přesně to, co je na autech tohoto typu lákavé, X6kou se dá vzhledem k reprezentativnosti jejího designu používajícímu „rychlé“ tvary bez uzardění přijet na obchodní jednání, jehož ostatní účastníci parkují venku esklasse, ale opět bez uzardění se dají na něj v pátek naložit ta horská kola a vyrazit lesní cestou do nejbližších kopců. Opravdu tato kategorie někomu připadá nesmyslná? Tedy, ptám se těch jejichž myšlení nebloudí v kruhu hlášek o malých penisech a blondýnách za volanty podobných vozů. Dle mého je X6 trefou do černého, trefou do tepu doby.

Blues Blues info GTI po šesté

1 600 reakcí na Sport Utility Vehicle a Crossover

  • [1]

    5. 5. 2009 v 10:39mno...

    Ak je X6 „trefou do tepu doby“ tak potom nerozumiem, prečo VW v Bratislave, kde sa robia Touragy, Q7 a Cayenne v máji už po tretí raz tohto roku odstaví výrobu…
    To že Ty na tom aute jazdíš do terénu, resp, za športom je fajn.
    Ale stavím sa s Tebou o fľašu pekného vína (mám doma Tramín červený od Mrvu, ročník 97… mňam), že 90% týchto úaut asfaltovú cestu nikdy neopustilo a trúfam si tvrdiť, že cca 30 % týchto aút neopustilo ani mesto…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    5. 5. 2009 v 11:03Kuko

    Se vším víceméně souhlasím, ale přesto se mi ta X6 prostě nelíbí….

    Nemá žádný význam špiritizovat, z jakého důvodu si „pracháči“ X6-ky kupujou (možná jsou čekačky na Cayenna moc dlouhé :) ). Prodávají se jak teplé housky jak přišli na trh, a nevypadá to, že by se to mělo v nejbližší době. Pro mně je to nepochopitelné čistě z vizuálního hlediska, vedle X5 mi to příjde takový kočkopes, ale proti chuti ….

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    5. 5. 2009 v 11:11Dinar

    [1] Čemu nerozumíš? Že momentálně je krize a neprodávají se auta? Podívej se na poměry v trendech prodejů lux sedanů vs. SUV a pak mi řekni, že se pletu.
    Ta sázka je hezká, jsi schopen dát nějaká relevantní data k podpoře svého tvrzení, že 90% těch aut nikdy neopustí asfalt? Raději mi pošli nějakou tu fotku esklasse s koly na střeše. ;-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    5. 5. 2009 v 11:12Dinar

    [2] Ale jo, prostě se ti nelíbí, a koupil by sis raději třeba RR Sport, mě šlo spíš o to, v čem je smysl podobných aut.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    5. 5. 2009 v 11:46Beaumont.

    To snad nemyslíš vážně, že bys strkal psa do kufru sedanu !?! A ukaž mi psa, který se v 7er nevejde pohodlně na zadní sedadla :-)

    Nemám nic proti tomu, když si někdo pořídí X6, ale opravdu tomu nerozumím. X5 (nebo ML, Cayenne…) ještě dejme tomu, to je alespoň relativně prostorné, praktické a na té polní cestě nebo v horách o něco lepší než (řekněme) 5er kombi s xDrivem. X6 nicméně postrádá i tu prostornost a praktičnost.
    A když už někdo má na auto kategorie X5 / X6, připadá mi logičtější koupit si za ty peníze DVÉ auta – jedno na „běžné ježdění“ (třeba to 530xd Touring) a k tomu zábavné auto, podle chuti buď terénní (třeba hard core typu Wrangler, pro méně extrémní potřebu typu polní cesty + hory třeba Grand Vitara) nebo sportovní (třeba 130i, abychom zůstali u BMW)…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    5. 5. 2009 v 11:49T613

    foto T613

    Hledat smysl u aut je vcelku nesmyslné obecně. Kdyby se v nich hledal smysl tak máme unifikované krabice.
    SUV mají „smysl“ v tom, že kombinuje dobré užitné vlastnosti s výhodami terénních vozů. tedy pocit bezpečí s dobrým výhledem. Navíc člověk nemusí mít strach, že urazí část nárazníku o patník :-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    5. 5. 2009 v 11:52Emel

    foto Emel

    S běžnou polní cestou si taková 5 kombi poradí taky… a vnitřním prostorem X6 trumfne. Problém je možná v tom, že je 5 touring za hodně podobné peníze a X6 je přece jen trošku větší kus auta, navíc 4×4 se u 5 dá koupit jen k některým motorizacím (k 5.0 ne) a hodně lidí má z pohonu zadku u tak silného auta trošku obavy. Pokud se bavíme o 5.0, je X6 naladěná o 30kW silněji, to také není k zahození.

    V tomto ohledu se mi nejvíc líbil minulý Allroad, to byl ideální kompromis pro převážně silniční provoz s nějakou tou polní cestou… bohužel nová verze už nevypadá zdaleka tak dobře.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    5. 5. 2009 v 11:57webpaja

    Souhlas az na X6 na parkovisti pri obchodnim jednani… Dokazu si predstavit prijet v X5, „sestka“ se mi moc libi, ale minimalne u nas pusobi dosti kolotocarsky. A nahrazeni limuziny vyssi stredni crossoverem je zda byt stale prirozenejsi… At se to nekomu libi, nebo ne.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [9]

    5. 5. 2009 v 12:11Kuko

    [4]

    Dinar – jasně, já souhlasím s tvým výkladem smyslu X6.

    Pro mně X5 vypadá jako lépe využitelná, ale to je čistě subjektivní pocit. V X5/X6 jsem snad nikdy nepotkal jet 4 člennou rodinu, takže místo vzadu asi nebude rozhodující při koupi takového vozítka, že :)

    Ranger Rover se mi líbí, to si trefil.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [10]

    5. 5. 2009 v 12:18Dinar

    [5] Jasně, běžně psy vídám na zadních sedačkách sedmiček. :-) Ale vážně, to co řešíme je rodinné využití, praktičnost, tj. vzadu sedí děti a pes musí do dvojky, a pak styl, tj. auto nevypadá blbě na obchodním jednání ani s koly na střeše. Jinak s praktičností X6 to není žádné drama, do většiny aut se pět lidí vejde taky jen teoreticky a pokud už člověk nemá dospělé děti (ty s ním pak stejně nejezdí), je prostor vzadu naprosto o.k. a kufr je větší než třeba v Cayenne.

    A pokud jde o ježdění s pětkou po polňačkách, tak na to rovnou zapomeň, tady jde o světlou výšku, xdrive nic neřeší, problém je v tom, že nějakou lepší polňačku zvládne i většina běžných kompaktů, ale z vyšší střední prakticky nic, ono se stačí podívat na rozdíl světlé výšky mezi třeba oktávkou a pětkou.

    A ano, dvě auta jsou řešení, ale ne každý chce dvě auta, nemluvě o tom, že i onen zmiňovaný argument (tato auta jezdí jen ve městech) je lichý, většina SUV s motorem podél má skvělý rejd a vysoký posaz znamená i výborný přehled např. na parkovištích, prostě s těmi auty se dobře manévruje i v městských podmínkách.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [11]

    5. 5. 2009 v 12:23Emel

    foto Emel

    [10] Dinar: výborný přehled na parkovištích u X6 jsem právě nezaznamenal, parkování pozadu mezi auta je docela tragédie… ještě že parkovací senzory jsou snad v základu, výhled dozadu dává vzpomenout na Lamborghini Countach ;-).

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [12]

    5. 5. 2009 v 12:23Dinar

    [7] Asi bychom se dostali k tomu, co je běžná polní cesta, ale já jsem nikdy neměl odvahu vzít pětku mimo cestu, tam opravdu stačí málo. Než jsme koupili SUV, brával jsem si pro tyto příležitosti firemní oktávku.

    Jo, allroad je taky dobré řešení, ono je to v podstatě dobrání se k tomu samému jinou cestou, jedna snižuje a zjemňuje „teréňák“, z toho je pak X6, druhá zvyšuje a obrňuje kombík a dostanem se k allroadu.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [13]

    5. 5. 2009 v 12:28Dinar

    [11] Např. chceš vyjet z řady aut a sedíš nad nimi, vidíš přes ně, jestli je volno a můžeš vyjet. V tom je ten přehled. V X6 jsou senzory standardem a kamera je v podstatě samozřejmostí z příplatků, ale i tak, na ta obrovská zrcátka odcouváš cokoliv. Pokud jsi měl problém v X6, pak si tě neumím představit couvat v novém megane coupe. ;-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [14]

    5. 5. 2009 v 12:30Beaumont.

    [10] Dinar: Tak pokud chceš vozit čtyři lidi a psa, tak je jakýkoliv sedan dost nesmysl, to chce jasně kombi nebo SUV.

    Parkovat s X5 / X6 ve městě bych opravdu nechtěl, ať s jakýmkoliv vybavením (senzory…) a výhledem. Ono i s takovým Peugeotem 406 Break to není žádná legrace a spoustu kratších parkovacích míst prostě musíš oželet a jet dál… Do města to chce něco mini, například MINI :-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [15]

    5. 5. 2009 v 12:37Dinar

    [14] No, a to kombi pořád tak trochu připomíná užitkáč, navíc, v lux segmentu se nedělají, tady ta X6ka nebo Range sport dávají perfektní smysl, je to auto odpovídajícího postavení a navíc se spoustou výhod z hlediska jiného než business využití. O tom celou dobu píšu. A ten nejvíc omílaný argument ztráty mrštnosti apod. resp. vysmívání se sportu v názvu SUV, je jednak mimo, protože ti nejlepší jako je X6 zvládnou na silnici většinu běžných aut a pak sport v názvu je třeba brát tak jak jsem nahoře napsal, je to odvoz ke sportu, názvem SportUV není myšleno, že je v tom zakleto auto na okruh.

    S tím parkováním to říkáš přesně, buď skokana do města nebo auto, ale pak argumentace, že SUV jsou na prd kvůli své velikosti neplatí, dneska je delší kdejaké mondeo než většina SUV.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [16]

    5. 5. 2009 v 13:29GTI

    Prémiová kára, prémiovej článek. Jistě. V životě je vždy výhodnější moci řešit to, proč si koupit jednu ixšestku, než to, proč si nekoupit žádnou. Svět aut není o malých penisech či o blondýnkách, svět aut je o… autech. O autech malých, velkých, vysokých. Čas od času se něco nepovede (Vel Satis apod) ovšem většinou se to povede. Je to proto, že tvůrci aut jsou také lidé a tudíž poměrně věrohodně odtušují, co by asi tak člověk mohl chtít. Fantastické je to, že ti tvůrci nejen vyhovují našim představám, ale že ty naše představy i posouvají dále.

    Aktuálně zažíváme třeba právě segment aut dokonale definovaný bavorskou ixšestkou. Velmi s Dinarem souhlasím, ano, ta ixšestka přece fantasticky doplňuje život těm lidem, kteří na ni mají. Vždyť Dinarův obraz – S-klasse se zahrádkou… :-D to je všeobjímají odpověď všem škarohlídům. Není vůbec důležité, kestli by si ji autor blogu, ty či já koupil. Každý jsme jiný a každý hledáme u svého auta něco (trochu) jiného. Ovšem jen hlupák může automobilové segmenty členit podle blondýnek či penisů. To je právě než odraz myšlení duševního švorcáka. Jak ten příznačný logan tak rolls mají svou automobilovou logiku.

    Představuj si to tak, že pro řadu lidí je koupě třeba toho bavoráka finančně tak stresující, jako pro tebe jedno číslo Autotipu… No, a tihle lidé kupují to nejlepší z nabídky. Argument, že si mohou koupit třeba Logana v kombíku nasvědčuje jenom tomu, že ani o životě, ani o lidech, ale ani o sobě nevíš vůbec nic. Neboť, kdyby ses nedej bože dostal do postavení toho platinového kovboje, nechal by sis udělat na té bavorské ixšestce křídlo ještě větší, než máš dneska na civicovi z roku… devadesát dva…

    Tedy ceňme vkus platinových kovbojů. Mají to o poznání těžší, než ty. Tobě nezbývá, než vybírat auto v akci, platinový kovboj musí řešit dilema zda G, GL, Range, Q7, X5, X6… nebo snad něco ze zámoří? Ano, je to těžké vybrat si a vůběc… umět si vybrat. Koupit si to nejlevnější na trhu umí každej ňouma, pořídit si bílé BMW X6 je výsadou silných.

    Jednotlivé segmenty jak svým, zaměřením, tak svým kvalitativním a tedy i cenovým rozpětím pokrývají naše potřeby i zájmy. A než o to jde. Švorcák za záclonou si holt ovšem musí při pozorování té blondýny vystačit s pravačkou a svým… penisem.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [17]

    5. 5. 2009 v 13:36Navtech

    Skvělý pohled Dinare, i když pro spoustu maloměšťáků asi bez účinku. Je to stále o hledání důvodů, proč je ta „kia“ nejlepší volba. Parkování, terén, malý ptáci, blondýnky… Pořád stejný přiblblý argumenty. Nevim, co bych měl na parkování říkat já a ani moje manželka nemá s velikostí (auta)žádný problémy. Někdy je to sice složitější, ale i tak už z principu nikdy neparkuju do nějaký mezery, protože jsou všude mindráci, co si rádi „kopnou“ do většího, když je nikdo nevidí. Parkovací senzory, kamery a další, pro někoho zbytečný věci, k podobným autům patří a je to jedna z prvořadých věcí u tipování výbavy. Prostor a užitnou hodnotu podobných aut většinou žádnej kombík nenahradí a z hlediska komfortu už vůbec ne. Přesto chápu, že pohled na X6 třeba z nějaký hondičky nasere.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [18]

    5. 5. 2009 v 13:36Emel

    Dinar: problém s couváním jsem měl, prostě hrana kufru je tak vysoko nad zemí, že přes ní nevidíš přímo za auto a ten mrtvý prostor je dost velký. Kamera nebyla.

    Špatný výhled dozadu je třeba i v mé oblíbené 407 SW, byl v Octavii I a asi bude i v Meganu Coupe, o couvání s přívěsem ani nemluvě… jasně, zvládne se to, ale nic příjemného to není.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [19]

    5. 5. 2009 v 13:56Dinar

    GTI, Navtech: díky za podporu, už jsem myslel, že budu muset přiznat manželku blondýnu i malý penis. :-) ;-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [20]

    5. 5. 2009 v 13:57Emel

    Navtech: pokud stojí diskuse 5 Touring vs. X6, tak to zřejmě nebude o maloměšťáctví… spíš o prioritách a o (skutečném, nebo idealizovaném) přístupu k životu.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [21]

    5. 5. 2009 v 13:59Dinar

    Emel: neber to osobně, diskutujem. ;-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [22]

    5. 5. 2009 v 16:03Navtech

    [20] Emel… To je snad jasná věc, snad se tě něco nedotklo! :) Problém je v tom, že si někdo myslí, že máš malý péro, když chceš X6, přitom u 7er za „skoro“ stejný peníze ho to téměř nenapadne. Dinar to tady vypsal naprosto dokonale. K čemu je mě S-class, když tam nedám kočárek, kolo, lyže a další krámy. Ze zkušenosti to nedám ani do E-clas, nebo 5tour, nebo už musim přinejmenšim zvažovat, co jo a co ne. Druhá věc je samozřejmě na co auto používáš, nebo kolik jezdíš a kupovat si velkou bednu pro jednu dovolenou v jugo za rok je pro někoho zbytečný. Mě třeba vožení plechů navíc nevadí, ale už jen z hlediska vyššího posezu a pohodlnosti nastupování je pro mě limusína hodně vzdálená.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [23]

    5. 5. 2009 v 16:08kuko

    mně by spíš zajímalo, že když vlastníci malých přirození jezdí X6 a pod., čím jezdí vlastnící pořádné výbavičky :)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [24]

    5. 5. 2009 v 16:19Navtech

    Lagunou za čtyřistapade.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [25]

    5. 5. 2009 v 17:12GeekStar

    Skvělá úvaha, musím říct, že jsi mi tuhle záležitost trochu „odkryl“, takhle jsem se na to nekoukal. Sice jsem na tom asi stejně jako Kuko pokud jde o ten Range Rover :-) , ale musím říct, že na tom, co píšeš, prostě něco je.

    P.s.: A 100% souhlas s názorem na pana Fokta.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [26]

    5. 5. 2009 v 17:23507--

    Já mám na SUV dva pohľady. Páčia sa mi, ale zároveň si dávam otázku: Načo niesť viac hmotnosti, mať horšiu aerodynamiku a vyššiu spotrebu, horšiu brdzdnú dráhu a menej zábavy(hoci aj o 90%)? Je mi jasné, že každý deň určite nejazdím rallye, ale nie je to proste zbytočné, mať tieto nevýhody, len preto, aby som s autom prešiel trikrát cez poľnú cestu? X6 je fakt nádherné auto, dnes okolo mňa preletelo jedno osemvalcové, ale myslím, že je proste lepšie mať limuzínu alebo proste bežné auto. Viem pochopiť SUV u ľudí, ktorý povedzme radi chodia do prírody, tak sa im hodí a v podstate aj pre tých, čo ho majú ako štýlovosť. Ale nie je lepšie jazdiť predsa len v tom sedane?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [27]

    5. 5. 2009 v 17:36Navtech

    507….. Možná by bylo fajn, kdyby sis přečetl ten Dinárův text, možná i ve vší skromnosti můj názor. A podle mě ta „radost z jízdy“ neni u pětky a X6 rozhodně 90% rozdílu. Taky jsem přesvědčen, že většina majitelů podobných SUV se rekrutovala právě z těch limusín ve stejný třídě.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [28]

    5. 5. 2009 v 18:31Navtech

    Ještě bych jen dodal k Michalu Foktovi, že to je přesně test na úrovni, jakej bych očekával a to nejen z pohledu, že X6 je moje „choutka“. Žádný opičárny, věcný hodnocení pocitů, kladů a záporů. Však to auto po technický stránce nemá nedostatků, než z hlediska fyziky, nebo právě těch spekulací o smysluplnosti, kterejma se ale potentní kupec příliš netrápí.

    Pro mne má tohle auto jedinou „vadu“ a to je spotřeba, protože nějaký nalhávání-si, že budu jezdit střídmě je holej nesmysl. Není metru na silnici, kdy člověk neodolá tu krávu podráždit. Pro takový snílky je tu naštěstí chrochtl.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [29]

    5. 5. 2009 v 19:32Dinar

    Hovor si čo chceš…
    uznám že X6 nie je zlé auto, ale som si istý, že veľa ľudí si X6 nekúpi kvôli jeho vlastnostiam, ale kvôli tomu ako vyzerá…
    A pre mňa je to stelesnenie jednej pesničky „Já na to mám…“ :-)

    A máš recht, S-class s bikom na streche som ešte nevidel… ale ani X6

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [30]

    5. 5. 2009 v 19:43Navtech

    HA! …HA!

    Dinar s Ficom po tahu! :) :)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [31]

    5. 5. 2009 v 19:51GTI

    [29] Uzmout si nick autora blogu… to se jen tak nevidí…

    Jinak jsi uhodil hřebíček na (pokřivenou) hlavičku, a jen bych tě doplnil – ten v tom Sanderu taky ukazuje světu „Já na to mám“. Mezi těmi dvěmi je ovšem jeden podstatnej rozdíl – tomu v tom BMW to nevadí… :-D

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [32]

    5. 5. 2009 v 19:56Navtech

    Já sa vyznám v tlačenici, snad mi všichni rozumí
    mám nadusanou prkenici a to každej neumí
    jsem velkej frajer na vysoký noze, celej svět hned oslním
    velkej frajer jak se sluší, tuzexovej od hlavy až k patě

    Já na to mám – to si vyskočím, to si poskočím
    Já na to mám – jsem valnej kluk ale mám vše známí
    Já na to mám, všechno utratím, všechno zaplatím
    Já na to mám, předemnou hned každej hačačá

    Předemnou se holky kroutěj, vždyť jim všechno zaplatím
    jenom vyjdu na ulici, odhánět se nestačím
    a když někdy prachy dojdou, tak to ještě nehoří
    zastavím se za maminkou, ta mě ráda podpoří

    Já na to mám – to si vyskočím, to si poskočím
    Já na to mám – jsem valnej kluk ale mám vše známí
    Já na to mám, všechno utratím, všechno zaplatím
    Já na to mám, předemnou hned každej hačačá

    Předemnou se holky kroutěj, vždyť jim všechno zaplatím
    jenom vyjdu na ulici, odhánět se nestačím
    a když někdy prachy dojdou, tak to ještě nehoří
    zastavím se za maminkou, ta mě ráda podpoří

    Já na to mám – to si vyskočím, to si poskočím
    Já na to mám – jsem valnej kluk ale mám vše známí
    Já na to mám, všechno utratím, všechno zaplatím
    Já na to mám, předemnou hned každej hačačá

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [33]

    5. 5. 2009 v 19:58Navtech

    [31] GTI… To bych ospravedlnil spíš neznalostí přispívání… Ale „hačačá“ je pecka, ne? :) Hned se mi to vybavilo.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [34]

    5. 5. 2009 v 20:04Navtech

    http://www.youtube.com/watch?v=w2oSSenNcVY

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [35]

    5. 5. 2009 v 20:09Navtech

    Nojo, ´85 rok a lidi to maj v hlavě pořád.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [36]

    5. 5. 2009 v 20:16švihák lázeňský

    Tleskám několika zastáncům SUV, některé výroky jsou hodně trefné…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [37]

    5. 5. 2009 v 20:21Beaumont.

    [34] Navtech: :-D

    Jen je mi záhadou, kde v té době sehnali tu krásnou Pagodu…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [38]

    5. 5. 2009 v 20:25507--

    27: Veď som si prečítal ako teba tak aj Dinara. Buď som to zle napísal alebo ty pochopil. Myslel som, že SUV má 90% z limuzíny.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [39]

    5. 5. 2009 v 20:29Navtech

    Tu Pagodu tu snad měl Cvrček, nebo jak se jmenoval „ten“ od Gotta a spol…

    Šviháku, ty moc netleskej a pořádně tomu kájovi nalož! :)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [40]

    5. 5. 2009 v 20:43GTI

    [33] :-D Znám, znám :-D

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [41]

    5. 5. 2009 v 21:03507--

    29: Pripomína mi to Klaudiusa alebo Plautusa. Ale nehovorím, že sú to oni.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [42]

    5. 5. 2009 v 21:37Článek

    Jak pěkně napsanej fejeton! Docela s tebou souhlasim. Luxustní SUV je střízlivou volbou pro bohatý lidi. Kombinaci reprezantace / jízdních vlastností / luxusu / použitelnosti jsi vystihnul výborně. Ale ti opravdu bohatí lidé si koupí aut víc. A to kupříkladu Porsche, malý BMW 1 na nákupy pro manželku, Audi A8 na kšefty a navrch třeba Mercedesa GL… Tak bych to viděl.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [43]

    6. 5. 2009 v 8:51Ingister

    Ospravedlňujem sa zneužitie nicku, naozaj to bolo mojou nevedomosťou…
    JA nezatracujem SUV. Kúpili sme pozemok, síce v meste, ale je to riadbne do kopca, cesta tam bude postavená až niekedy o rok, barák bude stáť už na jeseň…
    A tiež uvažujem čo a ako v zime, tiež sa mi javí ako SUV riešenie, aj s ohľadom na tie biky a hokejovú výstroj pre decká…
    Ja len jednoducho nerozumiem X6…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [44]

    6. 5. 2009 v 9:31Dinar

    [43] Jsi v pozici, myslím pracovní, kdy se očekává, že na jednání přijedeš min. vyšší střední nebo lux. sedanem? Pokud ne, pak tvou situaci vyřeší bez problémů i Kia Sorento, pro ty od kterých se očekává min. éčko nebo pětka je X6 řešením bez ztráty kytičky na obou stranách.

    Nevím pokolikáté to už píšu, celkem mě překvapuje, jak je to pro některé nepochopitelné.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [45]

    6. 5. 2009 v 11:39Luďa

    Já si myslim, že to neni tak složitý. Každej si koupí to co se mu líbí, co potřebuje a hlavně to, na co má. A když se někomu líbí X6 a nebo má jen na KIU Picanto tak v tom nevidim žádnej problém.
    A vysvětlí mi někdy ty penisy a blondýnky?? :)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [46]

    6. 5. 2009 v 12:24Donovan

    [31] GTI: Ale tak zas proč hned vytahovat Sandero. Dichotomie X6 – Sandero je účelově podsouvaná těm, kterým se X6 nelíbí, s realitou nemá společného zhola nic. Je to spíš o dvojici X6 vs. 5 (A6, E,…), nebo X6 vs X5 (Range Rover, MB GL). Ta X6 prostě říká nejen „já na to mám“ (což ovšem s klidným sebevědomým úsměvem říká i ten 5er nebo Range Rover), ale spíš poskakuje, tajtrlíkuje a křičí „já na to mám, a strašně mi záleží na tom, aby to bylo vidět“, čímž se dostává po bok Cadillacu Esclade a Hummeru na chromovaných 22″.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [47]

    6. 5. 2009 v 14:36palmexman

    když se SUV často proháníte po polních cestách, jak rychle odchází podvozek? přece to nejsou žádné off-roady…
    po zkušenostech s kombíkem jsem rozhodlý pokud pro sedan nebo kupé. je zajímavé jak velká je obliba využívání auta pro užitkové účely. samozřejmě, že interiér dostává docela zabrat. jasně, budu si muset koupit nosič na kola a rakev na lyže a na převážení všemožného bordelu si raději budu půjčovat vozík přívěsný vozík. navíc když je odpočet dph na všechna auta…
    reprezentativnost? stačí si přečíst názory zde. polovině se to líbí polovině ne. sedmička nebo pětka by chutnala všem. ať je to jak chce, tak reprezentativnost X6 bude vždycky nižší než 7-er. reprezentativní věci jsou totiž povětšinou nepraktické…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [48]

    6. 5. 2009 v 18:30švihák lázeňský

    Můžu vám říct, že dnes jsem se cestou nasmál. Prostě některé výroky GTIho jsou mimořádné. Já teď všude vydím kovboje, puky na tangách, a v neposlední řadě švorcáky za záclonama! :-)

    Jenom bych poprosil pana inšpektóra, co umí tak dobře ty procenta, aby mi vypočítal, kolik sportovních aut se už projelo po závodním okruhu, když už nás SUVéčkáře furt někdo honí do terénu…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [49]

    6. 5. 2009 v 19:29Beaumont

    Když už se auto tváří jako terénní, mělo by se alespoň párkrát do roka projet tak, aby bylo bláto nebo sníh až na střeše.

    A sporťák by si ten okruh taky zasloužil – moje Alfa si ho minimálně jednou, raději dvakrát či třikrát do roka vyzkouší. Naposledy jsem pak musel ještě pomalu objíždět parkoviště, jak šel od přehřátých brzd hustý bílý kouř :-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [50]

    6. 5. 2009 v 20:54GTI

    [48] :-D ;-) Díky Šviháku.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [51]

    7. 5. 2009 v 8:10Emel

    foto Emel

    Jen poznámka pro ty, co článek nečetli: redaktor se ani v nejmenším netají tím, že se mu X6 nelíbí a za dané peníze by pořídil něco jiného. Je to ovšem profesionál, takže je schopen se přes osobní názor přenést a objektivně zhodnotit v rámci dané kategorie. Připojuji se tedy k jeho názoru: nelíbí, nekoupil bych, ale špatné auto to není a pro jistou skupinu lidí to může být zajímavá volba.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [52]

    7. 5. 2009 v 8:34Ingister2

    Pre Šviháka…

    ten ingister, nepochádza od slova Inšpektór…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [53]

    7. 5. 2009 v 8:54Ingister2

    To Dinar.

    mám postavenie ku ktorému prislúcha niečo ako 5-er, alebo E-class, a cecnatá blondína k tomu…napriek tomu jazdím na Mondeu…
    Jednoducho na niektorých zákazníkov to nerobí dobrý dojem…
    Rovnako asi vieš že SUV je medzi manažérmi (nie medzi podnikateľmi,myslím manažérov ako zamestnancov) pomerne zriedkavý jav, vo väčšine firiem sú priamo zakázané…
    Nikdy som nehodnotil ľudí podľa toho na akom aute prišli, ale ak prídem ku klientovi, ktorý má trvale problémy s platením a na dvore mu stojí nová X6 (X5, Q7, E-class), tak si pomyslím svoje…

    Ako som povedal, SUV majú svoj význam, aj svoju klientelu…
    Ale X6… mne sa jednoducho nepáči… je to taký divný bastard,

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [54]

    7. 5. 2009 v 22:54švihák lázeňský

    Kluci, svému synkovi (3,5 měsíce) jsem koupil dupačky od Porsche design. Nevíte jak na něj budou koukat ostatní miminka? :-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [55]

    7. 5. 2009 v 22:56švihák lázeňský

    Ingister2, to inšpektór bylo za ty vědomosti, fakt dobrý! :-)
    Mě procenta nikdy nešly…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [56]

    9. 5. 2009 v 20:58element5

    Dinare, s článkem víceméně souhlasím, diskuzi jsem nečetl a foto pro tebe nemám, ale minulý víkend jsem v Sušici viděl nové eSko se zahrádkou a kajakem na střeše. Opravdu. ;-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [57]

    11. 5. 2009 v 8:24Ingister2

    to šviháku…

    A nemáš jedno do čoho sa nakoniec pokadí??? :-))

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [58]

    13. 5. 2009 v 8:22

    Ahojte, tak na tému BMW X6.

    Pracujem v Nemecku, toto auto som videl medzi prvými, a auto sa mi zapáčilo na prvý pohľad. Má niečo, čím sa odlišuje od ostatných áut na trhu. Má svoju špecifickú charizmu.
    Tak asi aj preto oslovuje veľké množstvo ľudí, ktorí si ho potom kupujú.
    Trochu je to aj na škodu, lebo po čase bude „okukané“.

    Ešte ke tej zábavnej časti.
    Tak ja som mal možnosť vidieť tu v okolí Mníchova vidieť Audi A8 s prívesným vozíkom,
    BMW 3 kabriolet naložený doskami, nespočetné množstvo SUV-čiek plne naložených a ešte ťahajúcich prívesné vozíky.
    Takže mi to tak pripadá, že keď Nemci – fajnšmekri na automobily, dokážu niečo takéto, tak potom na čo sa my u nás na Slovensku alebo v Čechách hráme.
    Však autá sú len spotrebný materiál.

    Pravda je, že Ferrari alebo Lamborghini som tak ešte nevidel …

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [59]

    18. 5. 2009 v 10:37

    Myslím že SUV je kompromis. Protože Dodávka mi dá více místa, sportovní auto zase lepší vlastnosti. X6 bych do toho nepletl, ta je na špici, a navíc tam sportu muselo ustoupit „utility“. Vždyť je jen čtyřmístná a kurf není (proti jiným SUV) taky žádný zázrak. Takže zas kompromis.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.

Založit nový blog

dinar.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Září 20201 Post
  • Červen 20201 Post
  • Říjen 20191 Post
  • Duben 20191 Post
  • Září 20181 Post
  • Červen 20181 Post
  • Květen 20181 Post
  • Duben 20181 Post
  • Březen 20171 Post
  • Leden 20171 Post
  • Říjen 20161 Post
  • Duben 20151 Post
  • Únor 20151 Post
  • Únor 20141 Post
  • Listopad 20132 Posts
  • Srpen 20131 Post
  • Únor 20131 Post
  • Únor 20123 Posts
  • Prosinec 20101 Post
  • Listopad 20102 Posts
  • Říjen 20101 Post
  • Červenec 20101 Post
  • Březen 20101 Post
  • Únor 20101 Post
  • Červen 20091 Post
  • Květen 20092 Posts
  • Duben 20091 Post
  • Únor 20092 Posts
  • Leden 20092 Posts
  • Prosinec 20082 Posts
  • Listopad 20081 Post
  • Září 20081 Post
  • Červenec 20082 Posts
  • Červen 20081 Post

Výběr

Zprávy

Koronavirus
Důchody v ČR
Koronavirus - ekonomika
Rakev a svíčky pro Blatného: U ministrova domu demonstrovaly desítky l... "Černý baron" Božetěch Kostelka: Komunisté ho nezlomili, slaví 90 let Babiš viní z problémů s registrací na očkování nemocnice. Pro Dzurillu...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
SESTŘIH: Opava - Zlín 0:0. Slezané zůstávají poslední, nastoupilo šest... SESTŘIHY: Jablonec rozdrtil Teplice 5:0, Boleslav remizovala s Brnem NHL ONLINE: Boston hraje s New Jersey, Hertl jde do akce večer
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2019
Grilování
Volby USA 2020
Takhle hasiči vystříhali na D1 řidiče z auta! Zezadu narazil do kamion... Další smutek v rodině Hryce bojujícího s leukemií: Zvláštní vzpomínka ... Neštěstí programátora, který si kdysi vydělal 7 tisíc bitcoinů: Ztrati...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Trendy: Novoroční rady pro krásnou pleť... Pohodlné oblečení pro domácí lenošení... Pořád se rvou jako koně. Už si se syny nevíme rady, svěřila se zoufalá...
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Dakar 2021
Rallye Dakar 2021: Podmol a Enge, zkušení borci a stejně nováčci Rozhovor s Janem Kopeckým: Co bude teď? Láká ho i Dakar Verstappen nemá obavy z nákazy koronavirem
Věda a technika

Katalog mobilů
Klimatizace do bytu
Počítačová poradna
Google dokončil akvizici Fitbitu. Co bude dál? Bitcoin vyroste na pětinásobek, akcie Tesly na trojnásobek, tvrdí amer... Xiaomi má nejlevnější GPS hodinky. Neuvěříte, co všechno umí [TEST]
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Naočkováno proti koronaviru je zatím přes 105 tisíc lidí, prohlásil pr... Vladan Gallistl: Zkapalněný plyn poráží dokonce i bitcoin Polští Slezané bojují za uznání vlastního jazyka
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Sekane znojemske biftecky Kuřecí prsa plněná bylinkovým sýrem Kuřecí špízy
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Polenská synagoga: V historickém objektu ze 17. století dnes najdeme R... Tip na výlet: Zimní krása vodopádů v krkonošském údolí Bílého Labe Rarita v centru Brna: Místo steaků teď nabízí restaurace bruslení! Hod...
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
DAMS spol. s r.o. - 48173746 Na Česko udeří mráz, teploty spadnou k -18 °C. A přijde i sněžení, sle... Podcast: Máme chladnější počasí díky utlumené letecké dopravě? Odhalil...
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Fit mozek v každém věku: Co pro to můžete udělat? Odteď budete ovesné vločky jíst! Tahle fakta vás přesvědčí Předsevzetí, která mají smysl. Využijte kouzlo mindfulness
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Jak udělat hru 4: Bez makra to nejde Hráči fotí zážitky z Anglie: AC Valhalla je opět grafickým skvostem Virtuální výlet do vědeckých a technických muzeí světa
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
Slovácko - Karviná: Papadopulos při penaltě selhal! Slovácko - Karviná: Po ruce Havlíka penalta pro hosty Liberec - Bohemians: Pulkrab dorazil Puškáčovu ránu do sítě, 1:1!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti Dětské autosedačky
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky Apple iPhone 11 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky České podcasty Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí