• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > dinar.blog.auto.cz  > Bavorský dýchánek (M3 GTS)

  • Bavorský dýchánek (M3 GTS)

    Publikováno: 28. 7. 2010

    Vlna kritiky se snáší v posledních letech na mnichovskou automobilku z řad „skalních“, „mladých a neklidných“ nebo naopak „pamětníků těch pravých BMW“. Jistě, BMW už nedělá svá auta stejně jako před dvaceti lety, jenže všechny ty řeči o ztrátě kurzu BMW, o zkonzumnění jejich aut, jdou zhusta na vrub přehnaných očekávání, chybějcích zkušeností s nedostatky předchozích generací a tudíž jejich přehnanou glorifikací, a to v kombinaci s nechápáním směřování automobilového průmyslu obecně, tady mám na mysli zejména brekot nad vyšší váhou aut, a na druhé straně sáhodlouhé diskusní rozbory hvězdiček NCAP, nebo otázku vývoje motorů, ano BMW bude mít tříválce s turbem, ale zlobit pro to bychom se měli na úplně jiné lidi než na bavorské inženýry, na ty se případně zlobme až ty tříválce nebudou nejlepšími motorizacemi mezi svou konkurencí.  

    Sám se nepovažuju za nějakého extra znalce starých pravých BMW, ale vzhledem k tomu, že jsem začínal na E30 v dobách, kdy byla aktuálním modelem, a má další auta byla až na výjimky právě BMW jsem snad schopen posoudit vývoj posledních dvaceti let, navíc zhruba deset let mám možnost projet si veškerou bavorskou produkci přicházející na trh a porovnat ji s konkurencí. Přesto, a možná právě proto, vím, že zásadním, co se událo za oněch posledních dvacet let není to, že by BMW rezignovalo na své firemní atributy dle hesla „Freude am Fahren“, ale že se jednak změnili ostatní, kteří se v tomto smyslu velmi zlepšili, a jednak, že v podmínkách diktovaných více a více všesvazující legislativou ani není možné, aby se auta špičkových výrobců svými kvalitami, schopnostmi, ale také charakterem stále více nepodobala. Je třeba tento trend chápat, stejně jako způsoby, kterými dnes mohou ti špičkoví svou špičkovost projevit, například extra edicemi sportovně zaměřených modelů.

    BMW M3 GTS

    Už když člověk tohle auto vidí stát vedle „obyčejné“ emtrojky, dojde mu, že to není jen poladěná emtrojka, to auto už svým postojem a dodatečnými prvky zbroje, říká, já jsem závoďák. Být tohle auto dílem tunera, řeknu njn., ale rozšířit rozchod a dát dozadu křídlo umí každý, jenže chyba lávky, změn je více, a na těch podstatných místech; brzdy, přepracovaná převodovka s jinými spojkami, stavitelný podvozek a zejména „poladěný“ motor, poladěný tak, že je to vlastně motor úplně jiný. A potom to zásadní pro sportovní auta – váha, váha která je pod patnáctisty kily, což je sice pořád o víc než sto kilo přes váhu slavné CSL, na druhou stranu tu máme o sto koní více.

    Takže jak je to, tuníme, klameme tělem, nebo je tohle auto i schopné? Uvnitř skořepiny, polorám, hasičák, jo, dobrý, ale to je pořád v mantinelech netovárního tuningu. Jenže stačí nastartovat a prohrábnout plyn. Hm, to už začíná být zajímavé, totiž tam, kde se při prohrábnutí plynu u emtrojky ozve jemně barytonový zvuk véosmičky, GTSka zazní mnohem hlubšími tóny, ale s větší naléhavostí a následným zaprskáním při usazování se na volnoběh. No, tak se projedem.

    Bohužel, celé mé projetí se omezuje pouze na okruh, snad mi těch patnáct kol dá alespoň pár odpovědí. Takže brnku o pádlo a jedem. Rychlost, jsem rychlost 🙂  ne, není to Blesk McQueen, ale ten zátah je famózní, od volnoběhu motor táhne, s prominutím, jako postřelená svině a rychlost s jakou se dostane ručička otáčkoměru k osmičce je fascinující, šup další kvalt a znova, vrůůůůméééén, zvuk se mění a já se držím volantu, ne, tohle není sportovní varianta silničního auta, tohle je polozávodní auto, prsk, prsk, dva kvalty dolů brzdy a zatáčka. Posadím se do pravé, ne moc zeširoka ať mám místo, a pak zatlačím, čekám totiž, že při té rychlosti a výkonu mi ustřelí zadek, a tak mrknu, co na to stabilizace v M módu… jenže nic, GTSko se jen zapřelo zadními koly a vystřelilo ze zatáčky, hmm, to auto bude mít limit možná o kus dál, než kam je schopna zajít moje kuráž.

    A taky jo, kombinace širšího rozchodu se skvělými corsami dává takový grip, že dostat tohle auto do náznaku driftu mi trvalo pět kol, než jsem si troufnul zašlápnout to v zatáčce natolik, že jsem se dočkal mírné korekce elektronického dozoru. A vůbec tu nejde o nějakou záludnost, to auto je prostě tak úžasně stabilní a efektivní v držení čisté stopy, že rychlost k utrhnutí za plného tempa je už otázkou dostatku morálních sil, a také zkušeností, pokud si člověk dovolí vypnout stabilizaci. Ovšem, k driftování na parkovišti bude právě stačit jen vypnout stabilizaci a šlapat a točit, jenže k tomuhle účelu to auto stavěno není.

    GTSko, stejně jako mně, mnohem více uspokojuje čistá stopa, efektivita, to je jeho rajon, tady exceluje, všechno pro takovou jízdu potřebné u něj funguje o kus lépe než u standardní emtrojky. Hlavní pochvala a fanfáry míří k řízení, naprosto dokonale vyvážené, citlivé, byť s minimální zpětnou vazbou (tu ale nemá žádné auto s motorem vpředu vyrobené v posledních deseti letech), stručně řečeno to nejlepší, jaké BMW za posledních několik let pustilo do světa, fantastické brzdy, skvěle dávkovatelné a i po patnácti kolech bez slábnutí fungující. Tohle vše pod taktovkou perfektně sladěného páru motor/převodovka.

    Ano, ti dva si skvěle rozumí,  M3 GTS je jedno z aut, které, atakujíc výkony (ve smyslu podání) supersportů mi celkem jednoznačně předvedlo, že manuál je už pasé, já vím, zábava, vtažení do děje, jenže ať se na mě kdo chce jak chce zlobí, výkony GTSka už jsou za limitem smysluplného použití manuálu, tohle auto není na okresky, na to má příliš brutální výkon i nastavení, přestože bude i tam dle mého schopné, jeho domovem je okruh, a tam svým syrovým a přitom chirurgickým projevem dokáže řidiče vtáhnout do děje i za pádla, alespoň u mě se mu to povedlo. Divize M předvedla, že stále umí. 😉

Kdo se bojí… GeTerosexuál na pátou

13 Responses to Bavorský dýchánek (M3 GTS)

  • [1]

    28. 7. 2010 v 13:09iudex

    Tak toto som čítal so zatajeným dychom… Rovnako, ako Teba vtiahla do deja GTS, mna chytil Tvoj popis.
    Ja som síce mal možnosť si „zařádit“ na uzavretom letisku s trojkou, ale bohužiaľ len celkom obyčajnou, civilnou, no i to bol pre mňa zážitok. Preto si zvezenie s GTS dokážem predstaviť len náznakovo, každopádne vďaka Tvojmu textu o čosi lepšie. Takže tentokrát bez akýchkoľvek výhrad a komentárov palec hore.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    28. 7. 2010 v 13:21da_b0mb

    foto da_b0mb

    Hohooo
    Tak s prvními dvěma odstavci nelze než souhlasit
    No a ten zbytek? Měl jsem z toho skoro husí kůži…

    …snad jen škoda, že nejsou fotky 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    28. 7. 2010 v 14:06Navtech

    Brawurní blog! Přesně si vystihnul, proč už BMW tolik „nevyčnívá“ nad konkurencí (jak pro koho). Vždyť už i ten fiat má nejlepší dvojspojku na světě, že?!

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    28. 7. 2010 v 20:44GTI

    V informační záplavě blogů, článků či diskuzních semenárních ejakulátů by se při letmém pohledu mohlo leckomu zazdát, že je tu jen zase jeden článek o jednom autě. O jednom autě z tisíců. Cee´d, sportáž, GTS, všechno jedno, padni komu padni, všichni jsme si u pumpy rovni. Jenomže tak to samozřejmě (naštěstí) není. Jen to vědět… A ten kdo nejen ví, ten, kdo zároveň i umí, může potom napsat blog, který se čte jako čítanka. A tohle prostě Dinar zvlád´ fakt na jedničku.

    Ano, skutečně je to tak, že BMW je stále jedním z mála tahounů světového motorismu, je to (stále) ten, který byť svazován realitou dní, míří stále dál. A tu cestu klestí pro nás, tedy… pro některé z nás. Vlastně pro všechny, neb, že je v každé automobilce každý nový model BMW do šroubku rozebrán, na to můžeme vzíti jed.

    Dinar nás vtáhl rovnou do kabiny geteeska. Výjimečná možnost. Možná právě tohle by tu leckomu mohlo votevřít vobě voči. Neb nevědět je snad ještě horší zločin, než… nemít.

    BRAVO DINAR.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    29. 7. 2010 v 15:50kolmar

    foto kolmar

    Zdravim Mr. BMW 🙂 paradni text, paradne auto a urcite aj paradny zazitok. Co ja by dal za 15 kol…hoci len s masovou M3…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    30. 7. 2010 v 9:04Dinar

    Pánové, díky za pochvalu, dostat se ke GTS zatím považuju za největší úspěch v rámci toho do čeho jsem mohl zatím strčit svou zadnici. Ještě se hraje o „emjedničku“, první hotová (ne prototypy) předseriová auta už jezdí, tak uvidíme, každopádně příští týden bude nová srovnávačka vyšší střední, kvůli M37 a v srpnu možná přijde i kouzelník a postaví konečně emtrojku proti RS5. 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    30. 7. 2010 v 9:11Dinar

    A ještě ke GTSku, jsem si jist, že až se tím povozí širší novinářská obec, bude se nejvíc pokřiku týkat faktu, že jich bude vyrobeno tak málo. Důvodem je motor, přestože si za GTS nechá BMW dostatečně zaplatit, použití prakticky závodního motoru omezuje možnosti seriové výroby. Tolik fakta, na druhou stranu, dát do GTS standardní motor z emtrojky nepřišlo by to auto o přitažlivost a zcela jistě by se ho pár tisíc kusů prodalo. K tomu můžu říct jen to, vězte, že ne vždy automobilka dělá to, co radí její marketing, za sebe v tomto případě nemůžu než kroutit hlavou.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    30. 7. 2010 v 9:31Perun

    foto Perun

    Dinar: řadím se do fronty gratulantů a také loudilů o nějakou fotografii.. Vždyť už se ani ten mobil dnes bez foťáku nedá koupit… 😎

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [9]

    30. 7. 2010 v 9:41Dinar

    Perun: díky. Fotky z těchto srovnávaček nebyly a nebudou, už jsem tu párkrát psal, jak a díky komu se tam občas můžu dostat, jsou to interní akce marketingu BMW a já jsem rád, že se můžu svézt, fotit tam nesmí ani zaměstnanci. Horší je, že můj „kontakt“ jde koncem roku do důchodu a já budu nahranej, odkázán na novináře, vlastní zkušenost pak max. z akcí autosalonů v ČR.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [10]

    30. 7. 2010 v 9:46Perun

    foto Perun

    [9] Dinar: Nó…. Tak vítej mezi většinu 😉 Nezbývá než nahodit udičku někam dál..

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [11]

    30. 7. 2010 v 10:08Dinar

    Perun: myslíš něco na způsob…“Váš otec, který zemřel v Argentině, Vám zanechal akcie firmy Porsche v celkové výši…“ 🙂 Tak fajn, hned mi hoši připravte jednu GT2 a jednu GT3 na Hockenheim, přiletím zítra kolem třetí. 😉 Ale vidím to spíš na předplatné AMT, život je krutý. 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [12]

    30. 7. 2010 v 10:13webpaja

    To je počteníčko…jako vždy od někoho, kdo jezdí…jezdí rád, dobře a se skvělými auty! 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [13]

    30. 7. 2010 v 10:51Perun

    foto Perun

    [11] Dinar: Není vysokých cílů! 😀

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Založit nový blog

dinar.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Září 20201 Příspěvek
  • Červen 20201 Příspěvek
  • Říjen 20191 Příspěvek
  • Duben 20191 Příspěvek
  • Září 20181 Příspěvek
  • Červen 20181 Příspěvek
  • Květen 20181 Příspěvek
  • Duben 20181 Příspěvek
  • Březen 20171 Příspěvek
  • Leden 20171 Příspěvek
  • Říjen 20161 Příspěvek
  • Duben 20151 Příspěvek
  • Únor 20151 Příspěvek
  • Únor 20141 Příspěvek
  • Listopad 20132 Posts
  • Srpen 20131 Příspěvek
  • Únor 20131 Příspěvek
  • Únor 20123 Posts
  • Prosinec 20101 Příspěvek
  • Listopad 20102 Posts
  • Říjen 20101 Příspěvek
  • Červenec 20101 Příspěvek
  • Březen 20101 Příspěvek
  • Únor 20101 Příspěvek
  • Červen 20091 Příspěvek
  • Květen 20092 Posts
  • Duben 20091 Příspěvek
  • Únor 20092 Posts
  • Leden 20092 Posts
  • Prosinec 20082 Posts
  • Listopad 20081 Příspěvek
  • Září 20081 Příspěvek
  • Červenec 20082 Posts
  • Červen 20081 Příspěvek

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura