• Blesk.cz
  • AutoRevue.cz
  • Živě.cz
  • MobilMania.cz
  • AVmania.cz
  • DIGIarena.cz
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Reflex.cz
  • Doupě.cz
  • Info.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AHA!
    • Blesk pro ženy
    • Dáma.cz
    • FinExpert.cz
    • FITweb.cz
    • Horoskopy
    • Maminka.cz
    • Mojezdravi.cz
    • Orgion.cz
    • SportRevue.cz
    • Recepty.cz
    • Ženy.cz
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Diskusní fórum
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Profi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2021
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • Formule 1
  • Motorky
  • Elektro
  • Autofun
    • Autofun archiv
  • Veterán
    • Veterán archív

Blog.auto.cz  > dinar.blog.auto.cz  > Topgearovský den …část druhá

  • Topgearovský den …část druhá

    Publikováno: 15. 8. 2013

    Jsa vyzván, tedy píšu své dojmy, každopádně webpajovi patří můj dík za perfektně strávený den… topgearovský. ;-)

    Hezký název, ano, na jeden z posledních dílů Top Gearu jsme vzpoměli v rámci projížďky f-typem mnohokrát, právě proto, že Jeremy  v něm prohání tohoto Jaga s hubou od ucha
    k uchu někde po Walesu. A to, že se radostně kření,  má na svědomí hlavně úžasně hlučný sound, který z laufů f-typu leze. A je to skutečné zvukové porno, až se nechce
    věřit, že ekologické ucho bruselského úředníka dalo něčemu takovému homologační
    štempl. Ale díky za to, protože po zmáčknutí tlačítka s obrázkem výfuku se
    dějí věci, polechtání plynu dá příslib zabubláním, pedál v koberečku pak probudí
    draka v jeskyni, který se rozeřve všemi čtyřmi hlavami…  takže za dva vrůůůráá, tři vrůůůáááá, čtyři a znova, bác pět, dvěstědvacet, ve vlasech bouře a v uších úžasný ryk laufů
    kompresorové véosmičky. A my ryčíme nadšením, tohle auto je v roce 2013 prostě
    jako zjevení. Jel jsem kdysi mustangem se zakázkovým výfukem, který předváděl
    podobné zvukové inferno, ale i se soundem vytočené V12 aventadoru otisknutém v paměti
    říkám, že neznám v současnosti žádné seriové auto, které umí takové zvukové divadlo jako f-type V8. :-)

    A dobré na tom je, že f-type neomezuje své schopnosti jen na zvuk.  Z informací a fotek jsem v diskusích zastával názor, že Jag tohle auto postavil jako soupeře boxstera, po projížďce musím souhlasit s tím, že do testů je mu častěji jako soupeř vybírána carrera. F-type totiž nepůsobí zdaleka tak žiletkovitě a přesně jako boxster, je to mnohem více gétéčko, jakkoliv velmi schopné. Nebyla bohužel moc příležitost auto někde potrápit a šlápnout mu trochu na ucho, ale  to,  co f-type naznačoval, je pro mě naprosto uspokojivé. Pevná karoserie bez náznaku krutu, vynikající komfort ve vztahu k tuhému naladění podvozku i zmíněné tuhosti karoserie samotné, perfektní grip, ovladatelnost srovnatelná s carrerou. Skvělé. Jedinou menší výhradu jsem měl k brzdám, přece jen mi na auto dané
    kategorie přišly zbytečně ostré v prvním centimetru chodu pedálu, aniž by pak brzdný účinek stoupal adekvátně dalšímu tlaku na pedál. Uvnitř dost prostoru i pro přerostlé typy, posaz a sedačky bez připomínek, ovládání bez nástrah, provedení premiové. Jako celek to auto funguje skvěle, se zataženou střechou naprosto pohodový daily driver se schopnostmi špičkového GT, při sundané střeše a výfuku v „theatre“ modu pak dokonalý šoukchár a prznič okresek.

     

    Range Rover Sport, projížďka měla potvrdit dojem velmi žádoucího auta, který na mně Sport udělal při svém představení, a to se také povedlo. Je to pohodlný kočár, ideálně splňující roli velkého stylového SUV. Celkovým jízdním projevem mi nejvíce připomíná současného touarega, na silnici to z hlediska agility a ovladatelnosti ani v této generaci není úplně srovnatelné s X5 nebo cayenne, ale například odhlučněním jak motoru tak
    aerodynamického hluku hraje Sport svou vlastní ligu. Jeho síla je ve sladění, při jízdě všechno působí naprosto přesvědčivě, patřičně, sladěně. Nikde žádný osten, o který by se spokojenost mohla píchnout. A to říkám i přes své výhrady k ovládání range/jaguar infotainmentu, věřím, že moje mírná nechuť k touch displejům je spíše otázkou ne/zvyku. Vnitřní prostor na úrovni konkurence, všude čistý design a jemná kůže, kufr tak akorát, k tomu ideální V6 dýzl a zvenku spousta hranatého stylu. U mě dobrý, pokud se nestane něco zásadního, např. BMW nepředvede X6ku, která mě posadí na zadek, pak po X5 dostane šanci Sport, Range Rover Sport. ;-)

Oprávněné ambice? Čtyřkruhová vrtule

15 reakcí na Topgearovský den …část druhá

  • [1]

    15. 8. 2013 v 13:36webpaja

    Přiznám se, že se do teď tlemím z toho, jak jsme se báječně bavili při jízdě :D

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    15. 8. 2013 v 14:13Tomik_1

    Tomu říkám fajnový počteníčko chlapi! Nedá se než pokývat hlavou a říct, že je vidět, že jste si to užili jak by to málokdo uměl ;-) Děkuji i tobě Dinare!

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    15. 8. 2013 v 15:40GTI

    Diskusní den… část třetí: BRAVO ;-)

    Přesně jak to má být, drahé auto, drahé zážitky. Ano, ta sladěnost dělá z auta přesně to, proč je řazené mezi špičku. U toho Sportu holt teď jde o to, zda bude stejně spolehlivé jako německá konkurence. A ta konkurence Boxster x Carrera, no je to složité, karosářsky to jde směrem k Boxsterovi, výkonově ke carreře. Viděl bych to jako takový „mezistupeň.“ A pak… Carrera je jenom jedna…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    15. 8. 2013 v 18:38Ja Prvni 123

    jo – fakt dobrý.
    Až trochu závidím…
    ale v dobrým.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    15. 8. 2013 v 18:39Ja Prvni 123

    [3]

    ???
    To teda doufám, že bude mít podstatně vyšší spolehlivost!
    A nemám důvod tomu neveřit.
    :-P

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    15. 8. 2013 v 18:49Ja Prvni 123

    a to jste s tím RR nesjeli ze silnice… a tím vám zůstala utajena jeho hlavní výhoda.
    Ano, na silnici je víceméně srovnatelnej s německou konkurencí. Ten rozdíl nastane mimo ni.
    Hodnota tohodle auta je v té dvojsečnosti.
    Pochopitelně – „full size“ RR je na tom ještě o něco lépe – ale drtivá většina lidi už tento náskok nevyužije.
    Pokud ano, nekoupí si RR, ale Discoveru!

    Ale pořád platí – hezké čtení – mám bujnou fantazii = úplně to vidím a slyším.
    A tiše závidím.
    ;-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    16. 8. 2013 v 4:01webpaja

    (7) Na jízdu s RRS byl poměrně našvihanej pořadník, takže co se dalo, to jsme zvládli ;-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    16. 8. 2013 v 6:54Dinar

    [1] Jo, jo, podobný zážitky se uloží v paměti, jako takovej vohřejváček na zimu… ;-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [9]

    16. 8. 2013 v 6:57Dinar

    [2] Díky, Tomiku, užít jsme si to užili, to auto je prostě bavič. ;-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [10]

    16. 8. 2013 v 7:15Dinar

    [3] Ten Sport je opravdu dobrý, jo, otázka spolehlivosti je na místě, stačí pohovořit s majiteli předchozích generací Rangeů, ale zdá se, že se dost změnilo jak u Range tak v ČR hlavně z hlediska servisu, jeho organizace a přístupu, alespoň z toho, co slyším, je to v rámci premiovek aktuálně spíše to lepší, oni se logicky musejí více snažit. Každopádně tohle nepovažuju za příliš velké riziko, nepříliš zábavných historek z bmw servisu za poslední roky můžu dát do placu x.

    Co se carrery týká, neboj, ta je jen jedna, vím a ctím, pro mně to nebude nikdy jinak. F-type je z jiného těsta, jeho fun factor je jinde, každopádně krasavec a povedené auto. ;-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [11]

    16. 8. 2013 v 7:21Dinar

    [6] Jak píše webpaja, nebyl čas, ale popravdě, terénní vlastnosti, myslím jejich prověřování, není to, co by třeba mně, a myslím, že drtivou většinu uživatelů velkých SUV, nějak zajímalo. Jel jsem v dané třídě všechno, a rozdíly ve schopnostech off road (mimo vyschlá řečiště s metrovými balvany, oblíbené to místo marketingových oddělení) jsou velmi malé, největším limitem jsou silniční gumy a ochota majitele ničit si auto. Podstatné pro SUV je, že při sjetí na polňačku nemusíš jet dvacítkou a zkoumat každý výmol jako s osobákem, to, že při cestě na hory máš awd, a že tvé děti cestují metr nad zemí v dvouapůltunovém autě, protože hmota matters, jak víme. ;-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [12]

    16. 8. 2013 v 10:54šmoula nešika

    foto šmoula nešika

    Super. Co se týče konkurence s Porsche, asi bych řekl, že základní šestiválec bude soupeřem Boxteru a že eska se zase postaví carreře.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [13]

    18. 8. 2013 v 8:30woody-alien

    foto woody-alien

    Dinar: Jj, vyschlá řečiště :D
    Zrovna tu mám před sebou jednu takovou fotku Patriota. Soudím, že ho tam dotáhli vrtulníkem. Tedy myslím Jeep, UAZ by to možná dal.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [14]

    19. 8. 2013 v 17:26Emel

    foto Emel

    Hezké čtení, díky oběma. Zvuk dělá hodně, člověk pak musí předjíždět už jen proto, aby ho slyšel :-) . Mám v paměti jak jsem na Českomoravské koukal na Barichella s F1 a právě zvuk tam byl nejsilnější dojem…

    Opravdu je Boxster taková „žiletka“? Já se dostal jen hodně krátce k jednomu staršímu kousku s PDK a neměl jsem z toho pocit nějak zvlášť ostrého auta. Slyšel jsem, že nový Boxster je o kousek dál, ale zatím jsem neměl tu čest…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [15]

    24. 8. 2013 v 22:02Navtech

    Dospíváte, hoši…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.

Založit nový blog

dinar.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Září 20201 Post
  • Červen 20201 Post
  • Říjen 20191 Post
  • Duben 20191 Post
  • Září 20181 Post
  • Červen 20181 Post
  • Květen 20181 Post
  • Duben 20181 Post
  • Březen 20171 Post
  • Leden 20171 Post
  • Říjen 20161 Post
  • Duben 20151 Post
  • Únor 20151 Post
  • Únor 20141 Post
  • Listopad 20132 Posts
  • Srpen 20131 Post
  • Únor 20131 Post
  • Únor 20123 Posts
  • Prosinec 20101 Post
  • Listopad 20102 Posts
  • Říjen 20101 Post
  • Červenec 20101 Post
  • Březen 20101 Post
  • Únor 20101 Post
  • Červen 20091 Post
  • Květen 20092 Posts
  • Duben 20091 Post
  • Únor 20092 Posts
  • Leden 20092 Posts
  • Prosinec 20082 Posts
  • Listopad 20081 Post
  • Září 20081 Post
  • Červenec 20082 Posts
  • Červen 20081 Post

Výběr

Zprávy

Koronavirus
Důchody v ČR
Koronavirus - ekonomika
Rakev a svíčky pro Blatného: U ministrova domu demonstrovaly desítky l... "Černý baron" Božetěch Kostelka: Komunisté ho nezlomili, slaví 90 let Babiš viní z problémů s registrací na očkování nemocnice. Pro Dzurillu...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
SESTŘIH: Opava - Zlín 0:0. Slezané zůstávají poslední, nastoupilo šest... SESTŘIHY: Jablonec rozdrtil Teplice 5:0, Boleslav remizovala s Brnem NHL ONLINE: Boston hraje s New Jersey, Hertl jde do akce večer
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2019
Grilování
Volby USA 2020
Takhle hasiči vystříhali na D1 řidiče z auta! Zezadu narazil do kamion... Další smutek v rodině Hryce bojujícího s leukemií: Zvláštní vzpomínka ... Neštěstí programátora, který si kdysi vydělal 7 tisíc bitcoinů: Ztrati...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Trendy: Novoroční rady pro krásnou pleť... Pohodlné oblečení pro domácí lenošení... Pořád se rvou jako koně. Už si se syny nevíme rady, svěřila se zoufalá...
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Dakar 2021
Rallye Dakar 2021: Podmol a Enge, zkušení borci a stejně nováčci Rozhovor s Janem Kopeckým: Co bude teď? Láká ho i Dakar Verstappen nemá obavy z nákazy koronavirem
Věda a technika

Katalog mobilů
Klimatizace do bytu
Počítačová poradna
Google dokončil akvizici Fitbitu. Co bude dál? Bitcoin vyroste na pětinásobek, akcie Tesly na trojnásobek, tvrdí amer... Xiaomi má nejlevnější GPS hodinky. Neuvěříte, co všechno umí [TEST]
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Naočkováno proti koronaviru je zatím přes 105 tisíc lidí, prohlásil pr... Vladan Gallistl: Zkapalněný plyn poráží dokonce i bitcoin Polští Slezané bojují za uznání vlastního jazyka
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Sekane znojemske biftecky Kuřecí prsa plněná bylinkovým sýrem Kuřecí špízy
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Polenská synagoga: V historickém objektu ze 17. století dnes najdeme R... Tip na výlet: Zimní krása vodopádů v krkonošském údolí Bílého Labe Rarita v centru Brna: Místo steaků teď nabízí restaurace bruslení! Hod...
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
DAMS spol. s r.o. - 48173746 Na Česko udeří mráz, teploty spadnou k -18 °C. A přijde i sněžení, sle... Podcast: Máme chladnější počasí díky utlumené letecké dopravě? Odhalil...
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Fit mozek v každém věku: Co pro to můžete udělat? Odteď budete ovesné vločky jíst! Tahle fakta vás přesvědčí Předsevzetí, která mají smysl. Využijte kouzlo mindfulness
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Jak udělat hru 4: Bez makra to nejde Hráči fotí zážitky z Anglie: AC Valhalla je opět grafickým skvostem Virtuální výlet do vědeckých a technických muzeí světa
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
Slovácko - Karviná: Papadopulos při penaltě selhal! Slovácko - Karviná: Po ruce Havlíka penalta pro hosty Liberec - Bohemians: Pulkrab dorazil Puškáčovu ránu do sítě, 1:1!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti Dětské autosedačky
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky Apple iPhone 11 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky České podcasty Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí