-
Oprávněné ambice?
Na trhu velkých prémiových SUV jsou karty rozdány nějaký ten pátek víceméně stejně, postavení jednotlivých modelů se s novými generacemi většinou nemění. Přesto, ne každá generace je stejně vydařená jako předchozí, nebo naopak se nový model vydaří natolik, že dokáže situací zamíchat a rozdat karty pro zcela novou partii.
V mých očích je stálicí na špici v této třídě BMW X5, jehož druhá generace své postavení jen upevnila. Je to auto, které nemá v souhrnu svých vlastností slabinu, a které právě ve druhé generaci rozvinulo svůj jízdní talent natolik, že každý z konkurentů, porovnává
svůj projev právě s ním. Velká SUV, to je obecně vzato zapeklitá kategorie, některými chápána jako cestovní luxus vyšší střední na chůdách, pro jiné naopak terénní auto s přídavkem luxusu a nějaké schopnosti cestovat. Otázka pohledu, jistě, ale pro první z variant hovoří způsob, jakým tato auta zákazníci skutečně používají. Tedy akcent X5ky na jízdní vlastnosti na silnici a maximální přiblížení se projevem k sedanu či kombi vyšší střední třídy je logický. V kombinaci s nadprůměrným vnitřním prostorem a praktičností je tohle auto skutečným třídním etalonem.Samozřejmě, konkurence nespí, a pohledy do tabulek prodejů, kde na většině relevantních trhů kralují v této třídě dvojčata X5/X6, jsou jistě silnou motivací, takže snaha výrobců v této třídě je enormní. Jedním z těch, kteří se o přerozdělení karet snaží, je také Range Rover se svou novou generací jak „plnotučného“ Range Roveru, tak Range Roveru Sport, který je pro hřiště kolíkované ikspětkami a kvésedmičkami přirozenějším soupeřem než
opulentní klasický Range. Tedy, nový Range Rover Sport, jaký je, jak si povede ve srovnání s X5kou? K jakým závěrům jsme na základě improvizovaného testu s kolegou Webpajou došli, si můžete přečíst v tomto neméně improvizovaném textu, který je jakousi kombinací mých suchých poznatků a Webpajova šťavnatého popisu. 😉A ještě noticka. Z pohledu BMW by jistě bylo fér, srovnávat RRS se zbrusu novou generací X5, ale jednak se mi ji nepodařilo k testu zajistit, jednak by mohl RRS v rodinné garáži nahradit právě druhou generaci X5, takže i odpověď na otázku, zda si v případě volby RRS pořídíme lepší auto, než je to stávající, by mohla být, snad nejen pro mě, docela
zajímavá. 😉Design
Dinar: na tom, že nový RRS je krasavec se shodnou lidé různého pohlaví, věku i vyznání, osobně jsem nezaznamenal jiný než pochvalný názor, prostě elegantně střižená krabice boduje. Uvnitř je to podobné, nekomplikované čisté linky pokryté kůží či hliníkem dokáží udělat dojem, zpracování odpovídá třídě a ceně. X5 v tomto tahá za kratší konec, omluvou může být modelové stáří a okoukanost, ale objektivně nedokáže jeho karoserie vyvolat takový dojem jako karoserie Sporta. Uvnitř jsou navíc cítit dozvuky designového tápání
interiérů bavoráků „éčkových“ serií, které ale nutno dodat nová generace radikálně řeší a být ve srovnání ona, měl by to Sport uvnitř velmi těžké. Takto je v kategorii designu RRS vítězem nezpochybnitelným.Webpaja: vyčítat RRS jeho vizáž, která je evolucí původního RR ze 70-tých let je jako dělat to samý u „devětsetjedenáctky“. Nejsem zrovna příznivcem retra, ale pravidelná modernizace tvarů je u SUV bezesporu stejně jako u sporťáků jednodušší než u běžný konfekce a dá se i líp navazovat na dnes už prastarý generace, pokud jsou stejně jako u RR ikonický. Měl jsem to štěstí už BMW X5 nový generace vidět jak v provozu, tak staticky. Nová X5 působí o něco mohutnějším dojmem než odcházející model a v zásadě tak dorovnává optickou rozměrovou dominanci RRS (na některých snímcích by to mělo být patrný). Každopádně obě auta potřebují velká kola a nový X5 bohužel už nesluší světlý barvy tak jako předchozí generaci nebo RRS.
Do srovnání vnitřního prostoru z hlediska designu se pouštět nebudu, na to si chce novou X5 řádně osahat a stará gen je samozřejmě už přežitá. Roky jsou jednoduše cítit. V RRS se bude většina lidí cítit podle mě o něco líp než u RR, oproti kterýmu má klasickej volič převodovky (z F-Typeu…inspirovanej právě od BMW…co lepšího se dá vymyslet?), víc skloněnou středovou konzoli a menší volant. Sedačky sice nemají různý prodlužovací prvky jako u BMW, přesto jsou komfortní, podrží tělo a dovolí za volantem fyzickej relax (napadá mě jedinej příměr, vypadají luxusněji než u Volva, ale poskytnou stejný pohodlí a lepší vedení). X5 má výborně tvarovanej volant a jeho příplatkový „sitzny“ neztratily vůbec nic z původního kouzla, jak hýčkat tělesný schránky cestujících vepředu. Vzadu je tvarování u RRS výraznější, zdají se mi pohodlnější sedačky, ale chce to 500km v kuse, aby
se dalo něco soudit.Ergonomie
Dinar: v kabině nového Sporta nelze přehlédnout prvky inspirované právě současnými bavoráky, ať je to posaz za volantem, ovládání sedaček nebo joystickový volič převodovky. Volant se správnou velikostí, na něm ideálně rozložená a velká tlačítka, přehledný přístrojový štít (celý tvořený TFT displejem dle poslední módy), tohle vše je o.k. a bez komplikací. X5 je na tom podobně, ergonomie BMW je dopilována k dokonalosti, a jakkoliv se Range v této kategorii velmi zlepšil, stále zbývá jedna, a to velmi podstatná záležitost, infotainment. Zkoušená X5 je z roku 2010, nemá tedy poslední verzi i-drive
s ještě vypiplanějším ovládáním a touch padem umožňujícím psát písmena prstem, přesto způsobem ovládání, logikou pohybu v menu, rychlostí odezvy a prakticky vším, v čem lze ovládání infotainmentu hodnotit, naprosto deklasuje dotykový displej Range. Ten sám o sobě není špatný, ale ve srovnání s i-drive prostě neobstojí. Jakákoliv změna vyžaduje několik dotyků, promačkání se dovnitř menu chvíli trvá, logika je v různých podmenu
odlišná, rozhodně ne intuitivní, odezva displeje průměrná a samotné umístění
displeje vyžaduje nepohodlné natahování kupředu. Osobně infotainment považuju
za největší slabinu tohoto auta.Webpaja: k sedačkám a volantu jsem se vyjádřil už v předchozí kapitole a tak se budu věnovat v zásadě jen infotainmentu a ovládacím prvkům. Nebudu dělat že je neznám, to co je v RRS mám v ruce každej den, právě proto umím identifikovat jasně klady a zápory.
Páčky pod volantem jsou koncernový a bezproblémový. Volant, krásný a dobře umístěný pádla za ním…to všechno je super. Ovládání na volantu je trochu jiný než znám, ale nečiní mi potíže. Dokonalý jsou ovladače klimatizace, troufám si říct, že ve stejným regálu skladu se scházejí montéři RRS i F-Type. Velký číslice jsou fajn, příjemně definovanej chod taky. Obrazovka místo přístrojů není úplně můj šálek kafe, ale asi nám bude dělat společnost čím dálo tím víc. Určitě by se na designu budíků dalo zapracovat, aby nebyl tolik poznat fakt, že se díváme na animovanej film. Informace mezi kružnicemi vypadají prémiově, to
se mi líbilo a je vidět každej rok vývoje. Při pohledu na středovou konzolu jsem se zaradoval. Nejen, že display oproti Jagu vyrostl, ale hlavně má klasický tlačítka rychlý volby po jeho stranách. Jezdím na kratší ruce, takže bez problému dosáhnu bez nutnosti zvedat záda z opěradla. Dál už přichází sice rychlá odezva, ale i dnes už přežitá grafika. Ne snad různých menu, ale navigace prostě vypadá jako z přelomu tisíciletí. Doufám, že její upgrade bude při přechodu na Google maps možnej zásahem v servisu. Přesně tohle
totiž mnichovskej konkurent zvládá nesrovnatelně líp. Ano na grafiku auto nejezdí, ale kdo udává směr je naprosto jasný i u již vysloužilýho modelu BMW. V bavorácích moc často nejezdím, přesto návyky, který si člověk udělal v minulosti se okamžitě vybaví. Naprosto bezproblémový ovládání všeho, byť u některých ovladačů je víc než patrnej zub času. Stále se ale bavíme o vysloužilým modelu.Motor/převodovka
Dinar: trochu problém, protože zkoušená auta byla jedno s dýzlem (RRS SDV6), druhé
s benzínem (X5 35i), na druhou stranu o to zajímavější srovnání, navíc podpořené použitím shodné převodovky ZF. Papírové hodnoty 215kW/600Nm vs. 225kW/400Nm
nejsou sto dát jasnou odpověď, takže zkouška. Ve zrychlení dálničního typu, tedy ze „zakamionových“ 90 km/h až do „cotojede“ km/h, po kickdownu X5 mírně poodjela, aby se následně rozdíl nezvětšil až do rychlostí hrubě nad 200 km/h, kdy díky vyšší vmax. nakonec benzinová X5 odjela, aby „urvala vítězství“. V reálném životě to znamená, že obě auta mají prakticky shodnou dynamiku, dýzl Sporta si za ni ovšem řekne o tři litry
na sto méně, v průměru se dá jezdit za 10 litrů. Velmi dobré, ovšem zvuk vytočeného
benzinového R6 zůstává doménou X5, volba je odvislá od preference každého soudruha, ucho nebo peněženka. V žádném případě to ale neznamená, že by snad motor Sporta vydával nějaké nekultivované zvuky, jen vytočený prostě nezní tak hezky, naopak odhlučnění motoru je na výši, úrovní aerodynamického ne/hluku Sport X5ku deklasuje,
odhlučnění je právě kategorií, ve které je druhá generace X5 velmi slabá, a kterou údajně nová generace úspěšně řeší. Uvidíme.Webpaja: je mi jasný s čím přijdou někteří z petrolheadů…nafta patří do kamen…a do SUV. Sakrafix, kromě menšího rozsahu otáček a jinýho, ale ne ošklivýho zvuku (ne, žádný kadlakadla není!) není pro 95% lidí žádnej rozdíl! Ano, většina z nás, který sem chodíme
tlachat o autech bude bavit vytáčet lahodnej řadovej šestiválec, bavit se tím, jak ho převodovka ve sportovním módu točí do omezovače a on nádherně vyje…přesto, pořád vidíte v zrcátkách naftožrouta, kterej do Alp dojede o jednu zastávku u pumpy dřív. Převodovky ZF v obou autech pracujou jako víno, hladce, přesně, rychle. Do 180-ti v RRS panuje ticho, to je chvíle, kdy už je slyšet v BMW aerodynamickej hluk poměrně zřetelně. Kolik RRS spotřebuje v jakým režimu jízdy jsem nezkoumal, Dinar to ví naprosto exaktně, tak proč se tím trápit.Mimochodem…V8 kompresor zní naprosto famózně a předvádí fantastický divadlo, dá se s ním jezdit kolem 15-ti litrů, takže volba je pořád…ne že ne.
Jízdní vlastnosti
Dinar: moje dosavadní řidičská zkušenost říká, že na silnici je dobře odladěný podvozek s klasickým odpružením pružiny/tlumiče (ideálně adaptivní) lepší než kterýkoli vzduchový podvozek. V kategorii velkých SUV není dynamická část jízdních vlastností spojená s agilitou jistě tolik důležitá jako ta, která tvoří jízdní komfort, ale podle mého právě na příkladu X5 a RRS je krásně vidět, že moje premisa platí i zde. Ještě zmíním krátce Porsche Cayenne, které je asi jediné schopno na silnici držet jízdními vlastnostmi krok
s X5, a má vzduchový podvozek, je ovšem nutno dodat, že to umí jen s podvozkem nastaveným do sport modu, ve kterém je ale zase podstatně tvrdší. Co se X5ky týká, abychom mohli mluvit o jízdních vlastnostech v superlativech, nutno dodat, že musí být vybavena adaptivním podvozkem zvaným adaptive drive. Případně ještě funkcí akt. difu s vektorováním točivého momentu na kola dle potřeby (podobnou věc lze pořídit i do RRS,
v serii to má RRS V8), ovšem X5 v testu toto nemá, má jen adaptive drive, tj. adaptivní tlumiče. A s nimi prostě funguje lépe než RRS na vzduchu. Z hlediska komfortu je
jízda velmi srovnatelná, a například na retarderu je to překvapivě X5, která se více a měkčeji zhoupne, Sport o je o něco tužší. Ale celkově, obě auta v tomto směru předvádějí to nejlepší a na komfort podvozku si nelze stěžovat ani u jednoho. Bonusem X5 je projev při dynamické jízdě, kdy tlačena na limit, chová se jako velmi slušně vychovaný sedan umně maskující hmotu, přenosy váhy nedoprovázejí prakticky žádné náklony, na hrbolaté silnici umí karoserie po bavorsku neochvějně plout v jedné rovině, zatímco pod ní
pracuje podvozek. Opravdu jízda bez kompromisu. RRS se snaží, co může, a za odvedenou práci zaslouží konstruktéři velkou pochvalu, nutno zmínit, že mezigenerační posun v jízdních vlastnostech směrem k lepšímu je u Sporta téměř galaktický. A navíc, při srovnání X5 a Sporta ve věci jízdních vlastností narážíme na základní rozdí v konstrukčním záměru obou aut. Zatímco X5 zvládne díky světlé výšce polňačku, do skutečného terénu se nehodí, RR Sport je naopak stále pravým Range Roverem a je stavěn tak, že umí v terénu kousky z ranku čistokrevných offroadů, a tak jeho silniční projev nutně musí být kompromisem. Jenže kompromisem skutečně velmi přijatelným, oproti X5 se více naklání, jsou cítit přenosy váhy jak v zatáčkách tak při akceleraci či brždění, ale v rámci kategorie je to zcela jistě na bednu. A viděno prismatem zákazníků, relaxovanější projev Sporta je pro většinu uživatelů asi příjemnější než jistá stálá „napruženost“ bavoráku. Tedy znova platí, každému co jeho jest, obě auta jsou ale v souhrnu svých jízdních vlastností na špici třídy.Webpaja: projel jsem dosud krátce SDV6 a pak vrchol nabídky kompresorovej V8. Ten měl navíc dynamickou fičurou vybavenej podvozek, kterej poznáte pokud máte tendenci občas vyrazit na okresky…ano, dá se to s ním pak velmi efektivně a nebude moc aut co vám budou stačit. Testovaný auto příplatkovej paket nemělo a tady je výsledek… RRS se chová i na 21“ kolech nesmírně komfortně, ve městě o dírách nevíte, zkusil jsem i pár obrubníků…RRS jen tiše odvětí „I don’t fu..ing care“. Řízení je spíš lehčí, stejně jako brzdy, ale plně to odpovídá zaměření auta…komfort, ticho pohodlí. Na dálnici netečnej velkej a rychlej mastodont neomylně se valící pod silou kroutícího momentu motoru vpřed, sjezd z dálnice, brzdy a je potřeba si uvědomit, že tohle auto tunu překonává
dvojnásobně. Netrkne, jen upozorní. První ostřejší zatáčka, řízení přesně navede auto, přidat plyn, diferák pošle nejvíc výkonu na vnější zadní kolo o který se auto opře a vystřelí. Působivý…přichází rozbitější silnice, kde se nevyplácí v protisměru potkat i třeba jen Velorex, Dinar drží X5 pod krkem, já si nechávám prostor na čtení silnice očima a aspoň zadkem, volant je izolovanej jako u všech podobných aut (vyjma toho rudocha přede mnou, ale k tomu se dostaneme). Šviháme to solidně, rychlost tu vypisovat nebudu,
ale RRS se nemá za co stydět. Měchy sice pracujou, ale auto je nastavený na komfort víc než na sport, což je pro rodinný SUV jedině dobře, nicméně cítím, že i se znalostí silnice bych se držel BMW jen tak tak. Obratnost je působivá, pojedete absurdně rychle a auto vás „gently“ upozorní, že už je toho moc. Brzdy jsou příjemně dávkovatelný. Připadá mi, že celej JLR ladí jízdní projev dle jedinýho, moc dobrýho receptu.Přehazujeme se. BMW si tiše přede svým tradičním benzínovým dílem, záď bílýho RRS se trochu skloní k zemi a vystřelí k horizontu s celým autem (ne…nemá začouzenej nárazník od sazí a žádnej dým se nekoná). BMW lahodně vytočí motor, první otáčka volantem a připadám si jako v klasickým osobáku. Ne ve srovnání s RRS, zcela bez srovnání. X5 má
Adaptive drive a je to znát. Jel jsem X5 na klasickým i sportovním podvozku a nemají hladkost ani schopnosti tohoto výdobytku techniky. Obě by na podobných silnicích byly uskákaný, nepohodlný a v konečným důsledku zřejmě efektivněji pomalejší než RRS. Tady se situace obrací. Řízení, brzdy a podvozek fungují jak jsem u žádnýho jinýho SUV nezažil (Cayenne jsem nejel). Lehkost a odezva jsou brilantní, nemám už takový problémy se Dinara držet, jen jsem překvapenej, že ten špinavej dehet dokáže i bez podvozkovýho paketu vodit tak rychle. Odcházející X5 asi nedokáže držet krok v některých ohledech, ale s tímhle podvozkem (ten rozdíl proti běžným verzím je obrovskej!) je pořád perfektní.Možná mě Dinar opraví, ale jsem si téměř jistej, že na standartním podvozku bude RRS lepší, zřejmě by s příplatkovým byl srovnatelným soupeřem, ale to si bez přímýho srovnání netroufnu tvrdit. Každopádně v tomhle konkrétním případě je do 90% tlaku RRS v pohodě
srovnatelnej, těch posledních 10% je cítit fičura BMW velmi dobře. Neptejte se na nejbližší konkurenci. Cayenne nemám najetej a ostatní jsou mimo. Nejvíc to překvapí u ML, ale ten projel Dinar důkladněji na podobných okreskách, tak se třeba k tomu vyjádří…Praktičnost
Dinar: protože SUV zastává také roli rodinného auta, praktičnost vyžaduju. X5 druhé generace v tomto směru zcela vyhoví, je to prostorné auto s promyšlenými a dostatečně dimenzovanými odkládacími prostory, obrovské kapsy ve dveřích, držáky na nápoje např. bez problémů pojmou 1,5 litrové petky, to moc aut neumí, v autě je místo v každém směru, zadní ploché sedáky jsou ideální pro umístění dětských sedaček, kufr nadprůměrný. U Sporta, jako u správné imidžovky, praktičnost za formou přece jen trochu pokulhává, odkládací prostory ve dveřích jsou výrazně menší, nápojové držáky poberou max. půllitrovou lahev, a na zadních sedadlech je méně místa jak pro kolena tak pro hlavu. Na oba kufry jsem si vzal i metr, a zjistil, že ve všech směrech jsou hodnoty na centimetr identické. Jinými slovy, praktičnost Sporta je o fous horší než u X5ky, ale mé děti
vzadu při jízdě neprotestovaly, auto se jim líbí, takže v kolonce praktičnost si můžu i u Sporta udělat fajfku. 😉A s tím F-typem níže, má webpaja recht, jen to je už jiná story… 🙂
Webpaja: co mám napsat z pohledu praktičnosti? Auto mi sedne jako oblek od značky, kde kdyby jsi si nechtěl osahat látku objednáš poslepu z katalogu. Z mýho pohledu naprostej rodinnej univerzální ideál. A F-Type V8 k tomu prosím… 😉
Závěr
Takže jak? Je ambice Range Roveru Sport na urvání si řádného kusu koláče ve třídě velkých SUV oprávněná? Zcela určitě! Oproti předchozí generaci je to auto, které nenaštve řidiče, který zlákán názvem a dynamickým zjevem Mr. Sporta, s hrůzou zjistí, že řídí něco, co nejede, protože váží jako pět slonů, nezatáčí, protože má podvozek z žebřiňáku atd. Nový Sport je jiná liga, co liga, je to doslova jiný sport, k vymazlenému designu a všudypřítomné stylovosti je přibaleno velmi schopné, příjemné a praktické auto. Na jedničku! Do Mnichova letí vzkaz, že na X5 třetí generace tu čeká velmi zdatný soupeř. 😉
Pozn. V textu byl zmíněn i Mercedes Benz ML. Ano, tohle auto bylo v mém výběru logicky také, aktuální model je relat. nový, měl by mít, a jistě má, alespoň při pohledu do ceníku, ty nejvyšší ambice v dané třídě. Jezdil jsem s ML všude tam, kde i s výše testovanými auty, a jen z piety a přirozené úcty ke značce Mercedes Benz se zde nebudu vypisovat o tom, jak strašně mě ML zklamalo. MB ML současné generace se dá charakterizovat nejlépe jako tiché auto… to je jeho nejlepší vlastnost, protože všechno ostatní na něm je, pochopitelně v kontextu konkurence, špatně. Dokonce jeho předchozí generace je lepším autem.
pár fotek:
Tahle finta se stěračem se mi moc líbí, není vidět, ale je tam. Palec up! 😉
Nejlepší auto na světě… Topgearovský den …část druhá
29 Responses to Oprávněné ambice?
[1]
26. 11. 2013 v 15:33šmoula nešika
I vám palec up, moc pěkný test. Jinak je neuvěřitelné, jak ta černá v kontrastu s bílou RRS opticky zmenšuje a snižuje. Tak to mám rád.
[2]
26. 11. 2013 v 17:22Emel
Tohle bude čtení na pokračování, na první přečtení ale super 🙂
Na rozdíl od kolegy nešiky bílé netleskám… na PerformanceDays jsem viděl RR v červené metle a to bylo jiné kafe, v bíle třeba nárazník působí poněkud opulentně a černá kola podle mě SUV zbytečně připravují o možnost optického odlehčení.
[3]
26. 11. 2013 v 17:57gil54
Přestože SUV není kategorie, která by byla pro mě v současné době ve středu zájmu, rád jsem si toto porovnání přečetl.
Pojetí, obsah, délku i nápad dvou pohledů, resp. dvou řidičů hodnotím velmi pozitivně.
Dobrá práce, pánové.
[4]
26. 11. 2013 v 18:37webpaja
(1) + (3) Díky, bylo to fajn srovnání 🙂
(2) Bez diskuze je chilli red tou nej barvou! Případně ještě tuším Firenze 😉
[5]
26. 11. 2013 v 19:21šmoula nešika
Jdu si takhle nedávno po ulici, když tu mě něco pleskne přes oči. Koukám, ve tmě nic moc, ale světla, hodně silná, diodová, tvarově jasný Range Rover. Maska – je to vono. Nenápadný pohled do kabiny – no jo, místní podnikatel, to jsme doma, hezký evok. Lak asi červená, podle odrazu od lamp vskutku nový. Jdu dál, boky, záď, nebudu očumovat… Počkat, na Evoque je tocela dlouhé, že já nemrkl alespoň na plaketu. Doma otevírám auto.cz, testy, tady to máme, RRS, ani ne pár dní nazpět. Srovnat fotky ; kurwa, tady se někdo má…
A nedlouho poté čtu, že Range Rover Sport překonává rekordy v pouští. Tam za městem, kam se pan podnikatel odstěhoval, to má své opodstatnění…
[6]
26. 11. 2013 v 19:35T613
tak tohle mi pánové dopřávejte pravidelně a já to auto.cz zas začnu číst. Nádhera pánové 😉
[7]
26. 11. 2013 v 19:41GTI
Tak jako Mistři kolegové testéři, tak ani testovaná auta si nejdou po krku. Ještě nejméně toto však auta a oba testéři mají společné – je to elita…
Co se týká segmentu, pak RRS je nefotogenický (dáno z velké míry barvou) a oba se mohou u Volva učit dělat krásné kabiny. Až přijede na sklonku příštího roku nová XC90, opět nastolí kabinovou estetiku na nejvyšší příčku.
Já vím, test je i o jízdě. No, já bych rád akcentoval i to, že auto musíš milovat nejen v jízdě…
Dost jsem se při čtení poučil, to ostatně u testů kolegů vždy, avšak jakkoliv nejsem spontánním (genetickým) přívržencem německých aut (s dobře známou výjimkou, resp. výjimkami) zde musím napsat, že bych dal přednost (nové) BMW X5. Ovšem jen cca dvanáct následujících měsíců. Protože to co přijde ze severu, to nebude losí test na sáních… ano ano, XC 90, lépe řečeno… XC… nekonečno.
P.S. Tedy, že budu Dinarovi shánět cedečko landy pod stromeček, to bych si netip, ani kdyby mě Dinar přejel Dusterem… 😉
Velmi hlasité – BRAVO TEST!
[8]
26. 11. 2013 v 21:13Dinar
GTI: docela hloupá úvaha na chlapa tvého formátu. Je to jako kdybych ti v kontextu té landovské diskuse napsal, že jsem nečekal, že budu GTImu pod stromeček kupovat kalendář s nahou Catherine Ashtonovou…
[9]
26. 11. 2013 v 21:20gil54
[7]
Symptomy recidivy varují před předčasným vysazením sedativ. Méně je mnohdy více.
[10]
26. 11. 2013 v 22:26kyklop
palec hore, teda skor všetky palce co mám pri sebe, pre tieto blogy sa oplatí chodiť na tento web 😀
[11]
26. 11. 2013 v 22:36GTI
Dinare, není to úvaha, je to humor.
[12]
27. 11. 2013 v 6:02webpaja
(7) Ke kabinám…RRS má nádhernou architekturu a materiály, tam problém není. Cejtíš v něm takovou tu příjemnou hodnotu poeněz, co jsi převedl na účet prodejce 😉 Volvo má taky jiný než německý pojetí interiéru a tam problém nebude. Ten může nastat až se ti při nastartování nebo pod zátěží ozve charakteristickej zvuk čtyřválce, kterej se dá akceptovat u základního modelu, ale ne v celým spektru.
XC90 bude taky těžit z výrazně nižší ceny 🙂
[13]
27. 11. 2013 v 9:31webpaja
(6) + (10) To potěší, když se člověk kvůli pár řádkům tak „obětuje“ :-))
[14]
27. 11. 2013 v 9:51.:Lubo:.
Pani testeri, perfektna praca.
Tento test patri na hlavnu stranku, nie do blogu.
[15]
27. 11. 2013 v 10:18Dinar
Ještě k designovému vyznění. Jednak moje omluva směřuje k fotkám, vím, že například se snímky na Emelově blogu nesnesou srovnání, ale fotografování je pro mně prostě španělská obec. A fotky dělají hodně, jakkoliv se mi barevná kombinace tohoto kusu RRS moc nezamlouvá, v reálu to auto vypadá podstatně líp než na fotkách. Každopádně ale, moje volba je červená firenze a titanové dvaadvacítky, to je vizuální žrádlo… 😉
[16]
27. 11. 2013 v 13:38GTI
Fotky nikdo nekritizuje, nahoře pouze zmiňuji nefotogeničnost modelu, umocněnou bílou barvou. Souhlas s červenou.
[17]
27. 11. 2013 v 18:20Ronault.
Děkuji oboum váženým testérům za poutavé čtení… možná, že zapadne za všmi těmi legračními videi, ale mělo by být více vidět.
Dinare, v podstatě jsem se nedozvěděl, jestli RRS X5 nahradí nebo ne… 😉
[18]
27. 11. 2013 v 19:14Dinar
[17] To ještě nevím, stále se nacházím v nejpříjemnější části procesu pořizování auta, totiž výběru. RRS je velmi žhavým kandidátem, ale ještě jsem nejel novou X5 a cayenne dýzl S, to mně teprve čeká. 😉
[19]
27. 11. 2013 v 21:44Ronault.
[17] Tak šťastnou ruku a pevně věřím, že o další dojmy se s námi podělíš 😉
A jestli tomu rozumím, tak nástuoce bude už v naftě? Benzín stejně jako nyní nechystáš nebo spíše dle konkrétního motoru?
[20]
28. 11. 2013 v 8:32woody-alien
Dinar, webpaja – chlapi, nechcete si založit vlastní web ? Protože i kdybyste tam něco napsali jednou za měsíc, tak to bude svátek. Tohle jsou prostě skvostný texty, čtení na dlouhé zimní večery, perličky, kvůli kterým mě to tady ještě baví. Jak říkal Werich o Shakespearovi – „Dva zámky plný spisovatelů“, tak jedna takováhle vaše věc je jak „Tři weby plný Landů, Fandamů a přemotorovanejch bavoráků“.:D Nádhera, klobouk dolů a palce nahoru.
[21]
28. 11. 2013 v 9:52webpaja
(20) Díky to potěší, čeká nás ještě do konce roku minimálně jedno testování opravdový lahůdky. Doufám, že potěší všechny 🙂
[22]
28. 11. 2013 v 11:21T613
Woody-alien : tak tohle mě napadá vždy, když ty dva čtu.. ale furt předstírají hodně práce 🙂
[23]
28. 11. 2013 v 12:51webpaja
(20) + (22) Takhle to nefunguje 😉 Naopak se jednou za čas sejít u zajímavýho kousku, pak s radostí sepsat pár řádek je úplně o něčem jiným než povinně produkovat testy jak na běžícím pásu.
Už takhle je to časově celkem obtížný a třeba právě tu lahůdku už 2 týdny odkládám a jen doufám, že do Vánoc klapne 🙂
[24]
28. 11. 2013 v 14:11Ondris
[23] Trojzubec? 🙂
[25]
28. 11. 2013 v 14:46Dinar
Ronault: příští suv bude spíše nafta, specielně jsem zvědav na X5 50d, bude-li umět pracovat se zvukem jako 550d, pak je to také kandidát, a V8 v dýzlovém cayenne jistě nebude k zahození. K tomu ten RRS, uvidíme. U stávající X5 byl benzin skutečně nutností, v dýzlu, kvůli špatnému odhlučnění, se to auto projevuje jako traktor. Jinak, jsem docela zvědav, jaký bude rozdíl v prodejní ceně benzin/nafta, až budem stávající X5 příští rok prodávat. Ze zdejších diskusí by člověk mohl nabýt dojmu, že svět je plný benzinových nadšenců, kteří se o těch pár benzinových verzí (oproti počtu naftových na trhu ojetin) poperou, realita bude ale o dost jiná, počítám, že 35i se prodá tak o 200k levněji než stejně stará 40d se stejným nájezdem. 😉
[26]
29. 11. 2013 v 8:43webpaja
(24) tak nějak 🙂
(25) hoď sem inzerát, ať víme kolik petrolheadů tu opravdu je 🙂
[27]
29. 11. 2013 v 9:584bytelnýkola
tak nezbývá než připojit se a kondolovat k nejlepším testům na acz, už se těším až přibyde pár vrásek a z pouhých návštěv autosalónů bude takovéto dovádění 🙂
[28]
5. 12. 2013 v 20:15Ebbe
Moc hezky sepsáno, pánové! Opět se mi potvrzuje, kolik testů je na různých českých webech psáno bez zájmu buď jen pro obživu nebo v horším případě na zakázku výrobce. Chci tím říct, že ubohost a klišé z nich často lehce zavání hned, ale když srovnám s vámi, bije už do očí jako holá řiť v opeře. Přitom stačí kus nadšení, trocha stylistiky… Je to na naše novináře fakt tak moc? No nic, řečnická otázka, ale člověk se prostě u kdejakého testu neubrání pocitu promarněné příležitosti. Těším se, že, jak píšete, do Vánoc něco přidáte.
Ještě ke zvuku X5 40d: odhlučnění na volnoběh a v městském provozu by opravdu i s osmikvaltem mohlo být lepší. Není to hrůza, ale příjemné to taky není. Ve všech ostatních režimech je už zvuk nejen v pohodě, ale je i příjemný a až podezřele připomíná benzinový osmiválec. Při jízdě na MaxxMotion od OMW je ovšem projev i v nižších rychlostech výrazně lepší než na běžnou naftu. Taky předpokládám, že se motor, se stoupajícím nájezdem dále ztiší. Summa summarum, i přes ten drobný akustický přešlap bych si asi vybral model 40d znovu – částečně z ekonomických důvodů (spotřeba, následný prodej), částečně kvůli lepším dynamickým parametrům oproti 35i. Anebo bych sám sebe přesvědčil o tom, že mi na nějakých pár set tisících nesejde a fakt potřebuju osmiválec 🙂 Uvážím-li ovšem dynamiku 40d a možnosti v reálném provozu, asi by mi to moc nešlo. Jsem opravdu zvědav, Dinare, co řekneš na akustický projev a další vlastnosti nové X5, u mého prodejce už byla, ale zatím jsem ji nestihl projet.
Ještě jednou díky za fajn počtení, chlapi!
[29]
9. 12. 2013 v 12:59loydl
Super…..a niečo na porovnanie: http://auto.sme.sk/c/7032958/test-range-rover-sport-ide-po-rozbitej-ceste-ako-po-dialnici.html
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.