• Blesk.cz
  • AutoRevue.cz
  • Živě.cz
  • MobilMania.cz
  • AVmania.cz
  • DIGIarena.cz
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Reflex.cz
  • Doupě.cz
  • Info.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AHA!
    • Blesk pro ženy
    • Dáma.cz
    • FinExpert.cz
    • FITweb.cz
    • Horoskopy
    • Maminka.cz
    • Mojezdravi.cz
    • Orgion.cz
    • SportRevue.cz
    • Recepty.cz
    • Ženy.cz
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Diskusní fórum
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Profi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2021
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • Formule 1
  • Motorky
  • Elektro
  • Autofun
    • Autofun archiv
  • Veterán
    • Veterán archív

Blog.auto.cz  > dinar.blog.auto.cz  > Éčkový vdoleček

  • Éčkový vdoleček

    Publikováno: 26. 10. 2016

    BMW 330e

    Názory na elektroauta a hybridy všemožných typů se různí, mám za to, že názor na ně si člověk dělá více v závislosti na svém životním stylu, resp. svých osobních potřebách ve vztahu k užívání automobilu, než podle reálných kvalit konkrétního auta.

    V tomto kontextu jsem ohledně  přítomnosti elektropohonu v autě došel k názoru, že při současném stavu technologií mi dává největší smysl plug-in hybrid, který umožňuje jízdu čistě na el. pohon alespoň v délce několika desítek kilometrů.

    Tímto bych se chtěl vypořádat s otázkami po smyslu auta jako je 330e a dále se věnovat už jen konkrétním vlastnostem a dojmům z něj.

     

    Design a ergonomie

    Trojka je trojka, v mých očích stále etalon sportovně pojatého sedanu v této třídě, klasická 3er silueta, nízký ponton, sportovní postoj na silnici. Hybridní verze na tom nic nemění, kromě označení plaketkou na C sloupku a víčku dobíjecí zásuvky v LP blatníku se od zbytku trojek nijak neliší. Dá se k ní pořídit i Mpaket, což, jak zmíním později, nemusí být ani tolik absurdní, jak by se mohlo ze spojení „e“ a Mpaket zdát.

    Stejně se to má i s ergonomií, vnitřek auta je identický, pár detailů typu tlačítka změny jízdních režimů el. pohonu u voliče automatu nebo mírně pozměněné „budíky“ se symboly zásuvky na tom nic nemění.  Zajímavý detail je tlačítko otevírání víčka benzinové nádrže, které běžné trojky nemají, víčko se neotevírá jako u všech bmw prostým zatlačením na něj, hybridy mají k otevření tlačítko v kabině, po jehož zmáčknutí se aktivuje systém vyrovnávání tlaku v nádrži a pak se víčko teprve uvolní. Vot těchnika.

     

    Pohon, motor, převodovka

    „Éčko“ pohání spojení dvoulitrového turbobenzinu s výkonem 135 kW, tedy varianta z 320i, a synchronního elektromotoru s výkonem 65 kW. Výkon soustavy je pak 185 kW a 420 Nm točivého momentu.  Převodovka je klasika 8ZF automat.  Parametry na danou třídu slušné, uváděné zrychlení 6,1 s na sto uvěřitelné,  z hlediska předváděné dynamiky bych 330e přirovnal ke golfu GTI.

    Z mého pohledu je ale podstatné to, že z hlediska pohonu si člověk za volantem nemusí uvědomovat, že sedí v hybridu.  Prostě žádné kompromisy typu zoufale pomalého hučícího vysavače pod kapotou, převodovky ze skůtru, což v kombinaci vede k rezignaci a „ekojízdě“ s hybridem, lovení kytiček na přístrojovce a následnému hodnocení  ve stylu, „je to hybrid a jako takový vybízí spíše ke klidné jízdě.“ Nic takového, zapomeňte třeba na IS 300h, tenhle hybrid je podstatně lepší.  330e se chová jako BMW a jeho pohon v zásadě znamená jen to, že s benzinovým autem lze v kombinaci (při podobné dynamice) jezdit se spotřebou dýzlového šestiválce, konkrétně můj průměr byl po týdnu ježdění 6,7 litru, což považuju za skvělý výsledek. Z hlediska zvukového projevu jsem také nijak nestrádal, v el. modu je ticho, při rozjezdu jemné trolejbusové bzučení, po připojení čtyřválce je slyšet klasický točivý zvuk motoru bmw.

    Jako bonus pak člověk dostává 30 km, a dodávám, že reálných, čistě na elektřinu, což je v případě způsobu používání auta pro denní dojíždění do práce, například, bonus velmi zajímavý.  Pro úplnost dodám, že nabití z běžné zásuvky do plna trvá zhruba dvě hodiny.

     

    Jízda

    S jízdními vlastnostmi se to má podobně jako s motorem a převodovkou, 330e je zadokolka od bmw a podle toho se chová. Přidání baterií nad zadní nápravu a chladiče baterií naopak před tu přední neznamená nic jiného než naprosto ideální rozložení váhy 50 na 50. V kombinaci s faceliftem odladěným řízením a tužším podvozkem (330e má standardně pružiny z mpaketu a spec. tužší tlumiče) jsou jízdní vlastnosti na úrovni, ani známka nedotáčivosti, přední náprava zaklekává lépe než u variant s benzinovým čtyřválcem, zadní se nehoupe, prostě gut. Negativem takto agilního (a to nejen na hybrid) jízdního projevu je snížený jízdní komfort. Vyšší váha a tvrdší odpružení v kombinaci s eko (nižší přilnavost) rft pneumatikami znamená vyšší míru drncání než u běžných verzí trojek a také vyšší hladinu hluku od kol. Prostě něco za něco, každopádně origo pneu bych osobně vyhodil okamžitě.

     

    Závěr

    Vzhledem ke své týdenní zkušenosti s  330e, po které ji považuji za naprosto univerzálně použitelné auto, tedy i jako plnohodnotné rodinné, moc nerozumím tomu, proč ji BMW nenabízí také ve verzi kombi.

    Pokud je 330e ukázkou varianty pohonu, která by se měla stát standardem pro nejbližší budoucnost, tedy plug-in hybrid, pak nevidím důvod, proč naříkat. Stanou-li se plug-in hybridy standardem, přijdou jistě i verze, kde bude el. motor kombinován se šestiválcem  a vybere si každý.

    Často v diskusích o hybridech čtu, jak jsou Japonci, bývá zmiňována Toyota, v hybridech napřed. V době příchodu prvního LS 600h nebo GS 450h to platilo, tehdejší sedmičkový či pětkový hybrid nebyl tak dobrý, jenže dnes je vše jinak,  výše zmíněný IS 300h působí proti třídně konkurenční 330e jako nepovedený pokus. ;)

     

    IMG_1896

     

     

     

     

     

     

     

    IMG_1877IMG_1886IMG_1888IMG_1893IMG_1894IMG_1891IMG_1895

BMW M3 competition paket Modrobílé zítřky

8 reakcí na Éčkový vdoleček

  • [1]

    26. 10. 2016 v 11:07webpaja

    Paráda! Tím spíš by bylo skvělý, kdyby se BMW hybridizace chytlo ve větším měřítku a nabídlo P-G verzi i k R6. Tedy teritorium dosud vymezené GS450h nebo Q50h. Šestiválec, osmikvalt, krásný zvuk a možnost vlítnout do intravilánu, odmastit si 30-50km na elelktriku je kouzelný.
    Umím si 340e představit v M-Paketu a s motorem 40i a výkonem na úrovni Q50h :-).

    Jak je to nákladově, jak v porovnání s 330d i jízdně?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    26. 10. 2016 v 11:56janiin

    Díky, díky za článek! Já se bál, že blog na auto cz už umřel a bude tu psát jen Baryk a Renault news…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    27. 10. 2016 v 7:20iudex

    Pekný testík. Plne zdieľam Tvoj názor, že z eko možností je najlepšou cestou plug-in hybrid. Je fajn, že hybridná trojka funguje, výkon dvojlitra so spotrebou jedna-štvorky je super, ale hlavne bez zásadných obmedzení oproti normálnemu motoru. Akurát cena zrejme bude drsnejšia, ale cenník som nepozeral.
    Mňa osobne zaujal ako prvé eko auto Hyundai iOniq s jeho tromi alternatívami. Hybrid je fajn a hlavne za super cenu, ale ten prínos bateriek je skôr menší. Čisté elektro je zelený sen, ale už je dosť drahé a čisto bateriek by som sa obával (zima, dlhšie trasy). Plug in hybrid sa javí ako ideálny kompromis, denné dochádzanie do práce by mal zvládnuť čisto na elektrinu a pre ostatné prípady je tu benzín. Naviac na rozdiel od Toyoty vyzerá ako auto, nie ako zmutovaný hmyz (to, že má niečo alternatívny pohon neznamená, že to musí vyzerať nasilu inak), tiež má dvojspojku, nie vysávačové CVT. A pri plánovaných dotáciách našej socialistickej vlády na elektro autá 5000 eur by to malo byť aj cenovo prijateľné.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    27. 10. 2016 v 7:48simon_sez

    foto simon_sez

    vdaka za test, presne takato kombinacia dava aj mne zmysel – denne behacky po meste si odbavis na el. – ak chces (mozes), za 2 hod. vecer dobijes a dlhsie trasy vybavis bez nejakeho obmedzovania sa (dojazd/cakanie na nabitie baterie) a ked je to vsetko v normalnom kabate a bez zmeny jazdnych vlastnosti – super. Ak toto je smer, ktory budu postupne nasledovat aj mainstreamovy vyrobcovia tak som za.
    Prinutil si ma pozriet stranky predajcu bmw (uvedomil som si, ze som tam este nikdy nebol, kedze je to upne mimo moju ligu), zaujimalo ma ako nastrelili cenu a vyzera to celkom fajn – 43.600e, co je cena za 325d/330i AT – vybavy sa mi nechcelo porovnavat, predpokladam, ze su rovnake. Ale napriek tomu si nemyslim, ze tento model nejako zamava predajnymi cislami.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    27. 10. 2016 v 9:44Dinar

    [1] Chová se to stejně jako kterákoliv trojka s mpaket podvozkem, jen ty eko gumy jsou na prd. ;)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    27. 10. 2016 v 9:47Dinar

    [3] Jo, to je přesně ono, kupuješ si auto s hybridním pohonem, tak musíš u japonců dělat kompromisy, dynamicky zdechlina, design botníku na kolečkách, jízdně trakař, tohle je prostě bmw s přídavkem el. motoru.

    iOniq jsem neznal, vypadá ale zajímavě. ;)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    27. 10. 2016 v 9:49Dinar

    [4] V dnešních podmínkách to prodejně určitě žádný trhák nebude, 320d je levnější a udělá stejnou službu. 330e je prostě alternativa, ale alternativa bez kompromisů. ;)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    29. 10. 2016 v 10:39woody-alien

    foto woody-alien

    Z nadpisu jsem usoudil, že se bude konat „porcování“ Medvěda ;-) a ono takhle. No,“zelený“ alternativy zatím byly mimo můj zájem. Tento způsob ovšem nevypadá vůbec zle, dynamika na úrovni, většina pojížděk po městě by se dala zvládnout čistě na elektriku a ke všemu to vypadá jako normální auto. Fajn testík se spoustou zajímavých informací.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.

Založit nový blog

dinar.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Září 20201 Post
  • Červen 20201 Post
  • Říjen 20191 Post
  • Duben 20191 Post
  • Září 20181 Post
  • Červen 20181 Post
  • Květen 20181 Post
  • Duben 20181 Post
  • Březen 20171 Post
  • Leden 20171 Post
  • Říjen 20161 Post
  • Duben 20151 Post
  • Únor 20151 Post
  • Únor 20141 Post
  • Listopad 20132 Posts
  • Srpen 20131 Post
  • Únor 20131 Post
  • Únor 20123 Posts
  • Prosinec 20101 Post
  • Listopad 20102 Posts
  • Říjen 20101 Post
  • Červenec 20101 Post
  • Březen 20101 Post
  • Únor 20101 Post
  • Červen 20091 Post
  • Květen 20092 Posts
  • Duben 20091 Post
  • Únor 20092 Posts
  • Leden 20092 Posts
  • Prosinec 20082 Posts
  • Listopad 20081 Post
  • Září 20081 Post
  • Červenec 20082 Posts
  • Červen 20081 Post

Výběr

Zprávy

Koronavirus
Důchody v ČR
Koronavirus - ekonomika
Rakev a svíčky pro Blatného: U ministrova domu demonstrovaly desítky l... "Černý baron" Božetěch Kostelka: Komunisté ho nezlomili, slaví 90 let Babiš viní z problémů s registrací na očkování nemocnice. Pro Dzurillu...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
SESTŘIH: Opava - Zlín 0:0. Slezané zůstávají poslední, nastoupilo šest... SESTŘIHY: Jablonec rozdrtil Teplice 5:0, Boleslav remizovala s Brnem NHL ONLINE: Boston hraje s New Jersey, Hertl jde do akce večer
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2019
Grilování
Volby USA 2020
Takhle hasiči vystříhali na D1 řidiče z auta! Zezadu narazil do kamion... Další smutek v rodině Hryce bojujícího s leukemií: Zvláštní vzpomínka ... Neštěstí programátora, který si kdysi vydělal 7 tisíc bitcoinů: Ztrati...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Trendy: Novoroční rady pro krásnou pleť... Pohodlné oblečení pro domácí lenošení... Pořád se rvou jako koně. Už si se syny nevíme rady, svěřila se zoufalá...
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Dakar 2021
Rallye Dakar 2021: Podmol a Enge, zkušení borci a stejně nováčci Rozhovor s Janem Kopeckým: Co bude teď? Láká ho i Dakar Verstappen nemá obavy z nákazy koronavirem
Věda a technika

Katalog mobilů
Klimatizace do bytu
Počítačová poradna
Google dokončil akvizici Fitbitu. Co bude dál? Bitcoin vyroste na pětinásobek, akcie Tesly na trojnásobek, tvrdí amer... Xiaomi má nejlevnější GPS hodinky. Neuvěříte, co všechno umí [TEST]
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Naočkováno proti koronaviru je zatím přes 105 tisíc lidí, prohlásil pr... Vladan Gallistl: Zkapalněný plyn poráží dokonce i bitcoin Polští Slezané bojují za uznání vlastního jazyka
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Sekane znojemske biftecky Kuřecí prsa plněná bylinkovým sýrem Kuřecí špízy
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Polenská synagoga: V historickém objektu ze 17. století dnes najdeme R... Tip na výlet: Zimní krása vodopádů v krkonošském údolí Bílého Labe Rarita v centru Brna: Místo steaků teď nabízí restaurace bruslení! Hod...
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
DAMS spol. s r.o. - 48173746 Na Česko udeří mráz, teploty spadnou k -18 °C. A přijde i sněžení, sle... Podcast: Máme chladnější počasí díky utlumené letecké dopravě? Odhalil...
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Fit mozek v každém věku: Co pro to můžete udělat? Odteď budete ovesné vločky jíst! Tahle fakta vás přesvědčí Předsevzetí, která mají smysl. Využijte kouzlo mindfulness
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Jak udělat hru 4: Bez makra to nejde Hráči fotí zážitky z Anglie: AC Valhalla je opět grafickým skvostem Virtuální výlet do vědeckých a technických muzeí světa
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
Slovácko - Karviná: Papadopulos při penaltě selhal! Slovácko - Karviná: Po ruce Havlíka penalta pro hosty Liberec - Bohemians: Pulkrab dorazil Puškáčovu ránu do sítě, 1:1!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti Dětské autosedačky
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky Apple iPhone 11 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky České podcasty Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí