-
BMW 530xd
aneb Těžké časy pro pohřbívače bavoráků přicházejí…
Proč? No, proto, že nová 5er je tak povedeným autem, že dává jen minimum prostoru ke kritice.
Přestože moje názory na pětku a její kvality se prakticky shodují se závěry testů dosud uveřejněných na us, uk nebo německých webech, upozorňuji, že to, co píšu, jsou názory mé a nedělám si nárok na objektivitu.
Předně, nezačnu tím, co čítávám právě v novinářských testech, tedy, něco ve smyslu, „G30 je, stejně jako její předchůdce, nejlépe jezdícím sedanem třídy“ atp., atd., protože F10 žádným etalonem v tomto směru nebyla, a třeba můj přechod o třídu níže k 3er způsobilo právě to, že F10 jako BMW prostě nejezdila a jízdními vlastnostmi se vytahovat rozhodně nemohla. O to víc jsem doufal v nápravu u G30.
Hnací řetězec
Motor, převodovka (plus xdrive u testovaného auta) jsou v nové generaci 5er sladěny tak, že nemají slabinu. Dovolím si odbočku, auto se kterým jsem jel, bylo zhruba v ceně kolem 2 milionů, před dvěma dny si přivezl náš firemní ajtík (profesi zmiňuji záměrně) novou S90 D5 v ceně 2,1 milionu. Proto, aby někteří pochopili, co je na akt. Volvech špatně, bych doporučil obě auta si po sobě projet, protože pak nebude třeba vysvětlovat, proč Volvo ještě stále není premiovým výrobcem a proč mu v tomto směru tak fatálně scházejí šestiválce. Protože jakkoliv S90 vypadá v pěkné barvě a na dvacítkách fantasticky, jízdním projevem, motorem, jeho sladěním s převodovkou, ale i např. odhlučněním od kol a jízdním komfortem, prostě proti 530d působí jako trakař a můžu jen shovívavě kroutit hlavou nad někým (no jo, ajtík), kdo dá za tohle šméčko těžce vydělané dva miliony.
Tedy, z hlediska hnacího řetězce je 530d cesťáckým ideálem vyšší střední, motor, který není slyšet, ale když má být slyšet (pod plynem), pak má hezký zvuk, dynamicky je úplně jinde než vyhoněný čtyřválec a jede při tom za míň, je tu převodovka, o které řidič neví když nechce, stejně jako o pohonu všech kol. A důležité je, že dojem dokonalého sladění nezmizí (zdravíme MB) ani ve chvíli, kdy řidič na spojení 30d+8ZF zatlačí někde na okresce, auto umí v adaptivním modu nacvičit způsob jízdy řidiče, a tak, pokud řidič pravidelně přidává hned za vrcholem zatáčky, auto se v adapt. modu naučí mu při brždění a nájezdu do zatáčky samo podřadit, takže na výjezdu už tam má příslušný kvalt a nemusí čekat. Slušné, každopádně, kdo autu raději sám diktuje, použije pádla, podstatné je, že motor-převodovka řidiče nijak neotravují ani v dýzl cesťácké variantě 530d a dovolí mu prověřit schopnosti podvozku.
Jízdní vlastnosti
A schopnosti podvozku jsou excelentní. Těžkopádnost F10 je pryč, a pokud jsem četl v testech opatrná vyjádření toho typu, že pětka nepůsobí tak lehkonoze jako trojka, ale blíží se, pak já se nebojím říct, že se chová, co do lehkonohosti, naprosto stejně jako trojka. Zázrak? Ani ne, rozměrově je pětka sice výrazně větší než trojka, ale pocit „lehkonohosti“ dělá hlavně váha, a ta je v případě 530xd např. ve srovnání třeba s 335xd hodně podobná. Navíc si troufám tvrdit, že pětka díky své propracovanější přední nápravě lépe odolává náznakům nedotáčivosti a předek se tak stáčí do zatáčky ještě lépe než v trojce, takto dobře to umí ve vyšší střední jen XF, dosavadní etalon jízdních vlastností. Pětka mu ale v agilitě hrubě šlape na paty, a v generaci G30 BMW konečně dokázalo zakomponovat i xdrive tak, že se 530xd pocitově chová jako zadokolka. Takže máme tu auto, které umí zatáčet, a to má ještě jeden trumf v rukávu. Tím je odpružení, které je na absolutním vrcholu třídy. Podotýkám, jel jsem v této třídě veškerou relevantní konkurenci v růz. specifikacích, za dosavadní vrchol kombinace agility a komfortu jsem považoval pasivní podvozek jaguaru XF, ale nová G30 ve variantě s adaptivním odpružením jej překonává. Auto na rft devatenáctkách se v malých rychlostech po městě jen spokojeně odvaluje, žádné podrncávání a otřesy předchozích bmw na rft gumách, na silnici/dálnici v komfort modu se jemně pohupuje, ale nejvyšší kartu vynese na rozbité okresce, kde se (opět zdravíme MB a jeho vzduch. podvozek) jízdně „nerozpadne“ v první zatáčce, naopak, dostaví se klasický bmw feeling, kdy řidič cítí, jak pod ním podvozek pracuje, zatímco karoserie se nehýbe, podvozek žehlí silnici, kola se drží každé nerovnosti, žádné odskakování, mlácení, nic a k tomu už zmíněná agilita, jistota přední nápravy když zaklekne do zatáčky, tady BMW konečně zase i v pětce ukazuje, kdo umí nejlépe dělat podvozky konfekčních modelů, prostě špička.
A to jsou ještě v možnostech konfigurace podvozku další vylepšení, řízení zadních kol, aktivní stabilizátory, až bude nějaké auto k dispozici s těmito fičurami rád vyzkouším, ale myslím, že i náročného řidiče uspokojí v G30 už základní podvozek s adaptivními tlumiči.
Konečně je třeba zmínit i řízení, o kterém jsme v průběhu testování s mým obvyklým testovacím souputníkem, zde chvalně známým pod přezdívkou webpaja 😉 vedli učené dišputace. Tedy, řízení je velmi podobně naladěno jako to v pofaceliftových jedničce a trojce, což znamená dobře vyvážené a přesné, ale mírně necitlivé kolem středu. Např. při srovnání se zmíněným jaguarem XF působí při jemných korekcích v zatáčkách méně přesně a méně citlivě, což je jistě nevýhoda, výhodou je pak na druhé straně necitlivost na výmoly nebo koleje na silnici, kdy řízení XF už tahá za ruce. Co je lepší, to je otázka, osobně to vidím tak, že u 1er bych bral raději jaguarovské řízení, možná i u 3er, u 5er mi už nastavení G30 přijde dané třídě více odpovídající.
Interier
Tímhle bych mohl skončit, protože věci typu jízdních asistentů, internetové konektivity a jiné, pro dnešní konzumenty vyšší střední tolik podstatné, mě moc nezajímají, ale protože jsem v diskusích na acz četl párkrát výhrady směrem k interieru, zmíním se i o něm.
Osobně jsem s interiérem naprosto spokojen, nevidím na něm nic ke kritice, je to BMW, takže rozměrově stále to samé od 3er po 7er, pocitově interier, který si řidič spíš obleče, než že do něj usedne, perfektně nízká pozice za volantem ve vynikajících sedačkách, posaz na dlouhé nohy, krásný volant, jednoduchá grafika digi budíků, centrální konzole natočená k řidiči, pěkný design, naprosto odpovídající materiály, perfektní zpracování, skvělý idrive, výborná ergonomie. Ale ta se dvěma poznámkami. První, údajně kvůli jízdním asistentům se páčka blinkrů při jejich zapnutí drží aretovaná v dané poloze a není bez aretace jako u všech modelů od dob E60. Pro člověka uvyklého právě na tohle je to jako krok zpět do historie. Druhý se týká také páčky, tentokrát stěračů, která přišla o čudlík spouštění automatických stěračů, kterýžto režim se nyní volí stejně pitomě jako u některých jiných značek, tj. posunutím páčky nahoru do první polohy stěračů. Což ale znamená, že už si řidič, při zapnutých aut. stěračích, sám lehkým posunutím páčky stěračů do dolní polohy nesetře sklo aniž by si režim aut. stěračů vypnul. K čemu je tato změna dobrá, na to jsem opravdu nepřišel.
Závěr
Tramtarará, přichází král třídy atd. atp., :)) ne nebudu „královat“, sice byla většina mých aut za posledních pětadvacet let právě BMW, ale prostě proto, že nejlépe odpovídala mým osobním potřebám, které jistě nejsou zobecnitelné. Ve vyšší střední jsou aktuálně dvě auta (do příchodu nové A6), která jsou pro 5er G30 relevantními soupeři, XF a MBE. XF jezdí velmi podobně, je možná ještě o něco málo sportovnější při menší míře komfortu, ale zaostává interiérem, ergonomií i materiály, to MBE je v tomto všem naprosto srovnatelné, ale přestože jezdí (v některých specifikacích) velmi dobře až výborně, na pětku jí schází pocit dokonalé sladěnosti jednotlivých částí, a to se týká hlavně chování podvozku, prostě jí kousek chybí. Jen připomínám, že tu mluvíme o tom nejlepším, co se dá v této kategorii aut pořídit, takže ty rozdíly, které popisuju, můžou být pod rozlišovacími schopnostmi většiny zákazníků třídy, ale my fandové se v tom šťourat můžeme, ne? 😉
Racing is Life. Anything that happens before or after is just waiting. BMW M3 competition paket
50 Responses to BMW 530xd
[1]
17. 3. 2017 v 11:41webpaja
Začnu trochu jinak. Pětka G30 u mě nezačala naživo nejlíp. BMW v ČR má snad nejafektovanějšího produktového managera, kterého jsem kdy zažil. Znám kuňkaly, founi, neználky, ale představení G30 byl úplně jiný level.
Ovšem jakmile jde plachta dolů a koukáš na pětku v celé parádě s nízkou siluetou, hezkými linkami, dvacítkami, dlouhou kapotou a kraťoučkým sportovním víkem, zapomeneš na PR.
Když už jsem začal takto, tak dám i své minusy: i velké 19″ vypadaje podměrečně a zapadle, M-Paketový nárazník díky svému tvaru v půdorysném pohledu trčí příliš do stran a Dinar mi rozdrtil krabičku TicTaků, která se zasekla mezi zadním sedákem a opěradlem opěradla řidiče, když si ho nastavil na sebe 😉
Tohle se okecávat nemusí…klasické linie pro mě nejsou nudou, naopak oceňuji potlačení snahy udělat něco výrazně radikálního. Když chci pětku, vím jak má vypadat.
Sednu do interiéru jednoho, druhého, třetího a je jasně vidět, že tvary, sladění materiálů, zpracování není tak citlivé na kombinace jako u některých konkurentů (ano, to je do Coventry), kdy finální výsledek i tak nemusí vypadat na stejném levelu. Nesnáším nějakou přehnanou vzdušnost a naopak oceňuji, když mě interiér hezky obemkne, tady se mi toho dostává dokonale.
K motoru se vyjádřil Dinar, hezká cestovní klasika s dostatkem síly a výkonu. Nemusíš nutně čekat na 540d, aby jsi se nebál předjíždět a nebyl jsi „opruzován“ závodníky ve firemních dvoulitrech kdykoliv se konečně rumunský kamioňák po 20-ti minutovém předjíždění rozhodne zařadit do pravého pruhu na autobahnu.
Auto jsem si vzal na pěkných okreskách, ale našli jsme dostatečně „reprezentativně“ rozmlácenou trojku, kde se dalo poznat co se krývá pod sukní. Upozorňuji, že jsem chudáka „Géčko“ nechal ve sportovním modu podvozku, komfortním řízením a převodovkou. Za mě nejlepší kombinace!
Když si mám představit jízdu na vzduchovém polštáři s jasným kopírováním profilu, neotřesitelným přicucnutím k silnici, tak si od teď vzpomenu vyjma XF s adpativem zároveň na pětku. Ať ji ohneš jako dvacku za bukem a flákneš s ní v jakékoliv zatáčce jako s prací po druhé odpoledne, dostane tě stabilitou, odmění jistotou i příjemnou ochotou zatáčet. Řízení nemá tu chirurgicky milimetrovou přesnost jako kočky, ale zase nabídne uvolněnější cestování pro ty, co nepotřebují odpověď na každý pohyb volantem.
Celkově pak posílá sousedovi s hvězdou otázku, proč cpát do vyšší střední vzduch, který nota bene není pohodlnější, akusticky dokáže potrápit a při rychlé jízdě nemá tu odezvu, kterou chceš. Jsem si téměř jistý, že vím, který z konkurentů naučil 5er opět zatáčet a jezdit noblesně. To vše na RFT!
Klukům co ladí posilovače u frtule bych doporučil nechat komfortní nastavení jako sport a klidně ještě jemnější řízení pro komfort. Sportovní mod je k ničemu, připadáš si, že řídíš mnohem těžší auto a místo precizním mířením se pereš s hloupým odporem. Dtto, sportovní mody převodovek u naftovýh motorů.
Chceš se pobavit, když to na tebe přijde? S novou generací to jde a nad očekávání dobře, nad očekávání:-)
[2]
17. 3. 2017 v 13:24simon_sez
chlapy – vdaka za vase texty; piste aj dalej, bez ohladu na tu ‚novinarcinu‘ na mainpage.
k autu nemam co povedat, je to upne ina liga – jedine co, tak pre mna jeden touring 🙂
[3]
17. 3. 2017 v 13:47boost.
No ještě že vás tu máme, konečně co se dá číst a čemu se dá taky věřit. 😀 Auto jsem zatím jen viděl venku, nezdá se mi o nic větší než f10, ale ani tak hezký. Škoda, že xdrive zas má zvýšený podvozek jak gazík…
Páčka blinkru by mi teda asi vadila, sakra. Zvyknul jsem si na tu starší bezaretační, podle mě je to lepší řešení, páč ji mohu ovládat jen prsty a nemusim přitom nijak hýbat levou rukou v poloze „tři čtvrtě na tři“ jako u ostatních aut se kterými jsem jel. V e8/9x má tři polohy – můžu buď dát jen trojblik anebo ji podržet, abych blikal víckrát, a pak samozřejmě přes odpor nechat blinkr blikat… Jak je tohle řešený v g30?
[4]
17. 3. 2017 v 13:48boost.
Jo, a co spotřeba?
[5]
17. 3. 2017 v 14:01Mr.Murphy
ale jako jo, je to fajn že dneska ještě někdo udělá hezký, skvěle jezdící sedan…. sice už je to vlastně takové retro, ale potěší 🙂
[6]
17. 3. 2017 v 14:09Dinar
(3) S výškou podvozku je to teď jinak, nezáleží na pohonu, jsou dva podvozky „standard“ a „msport“, který je o 1cm nižší. Problém je, že pokud chceš aktivní tlumiče, pak pro verze mimo M550i je nelze mít v kombinaci se sníženým Msport podvozkem, takže se zaškrtnutím aktivních tlumičů dostaneš automaticky standardní podvozek, tj. o cm vyšší než Msport.
Vzhledem k tomu, jak bezvadně, z hlediska komfortu, se chovalo auto v režimu podvozku sport, jehož tuhost předpokládám na úrovni pasivního msport podvozku, pak možná nebude aktivní podvozek potřeba a bude stačit pasivní msport podvozek. Ale těžko to půjde vyzkoušet, protože v takové konfiguraci určitě žádná předváděčka nebude.
Blinkry se v G30 ovládají stejně jako u většiny aut, blinkr nepodržíš, protože tam drží sám (pro víc blikání než jen trojblik), takže ti bude blikat a naopak ho musíš vypnout. Taky mám radši bezaretační.
Spotřeba byla kolem 9 litrů, ale při „honění“ ;), v mixu bude dlouhodobá s přehledem 7,5l.
[7]
17. 3. 2017 v 14:13Dinar
(5) Sedany tu nejspíš budou dokud se plně nepřejde na elektriku, pak bude tříprostor zbytečnost, takže pár generací se ještě dočkáme. 😉
[8]
17. 3. 2017 v 15:10iudex
Dinare, paráda. Čo treba viac dodať? Takto to vyzerá, keď niekto má najazdené, nenechá sa opiť marketingom a novinárskym klišé a vie svoje názory jednoznačne sformulovať a obhájiť. My, čo sa v prémiovej vyššej strednej nevyznáme, len úctivo šúchame nohami. A myslím, že šúchať nohami by mali aj niektorí redaktori ACZ.
A keďže ja sa pohybujem v rovine mainstreamovej strednej (ktorá síce veľkostne tomu 5er konkuruje), pozrel som si teraz nový Arteon na nemeckej stránke a skoro som spadol z nôh, keď som videl cenu „od 49325 eur“ (!). Potom som síce zistil, že je to úvodná ponuka, najsilnejší motor TSI 206 kW v Elegance (BiTDI je za 51600), ale aj tak je to riadna pálka, to už sú prémiové ceny.
[9]
17. 3. 2017 v 15:43webpaja
(8) Jízda se mi moc líbila! Fakt slušnej oddíl 🙂
[10]
17. 3. 2017 v 17:42praděda7
Tož, přesvědčil jsi mě o tom, že až si budu příští týden v Renocaru prodlužovat záruku, tak si předem domluvím alespoň krátkou projížďku s novou pětkou. Jo, málem jsem zapomněl…skvěle napsáno!
[11]
17. 3. 2017 v 19:49Horst Fuchs
To jsou všechno fakt vážný slova, Dináre. Fakt je to auto o tolik lepší než „Éčko“? Tedy nemluvím o vzduchovém podvozku, tam udělali chlapci medvědáři nějakou závažnou chybu. Možná ale vsadili až moc na odtažitost, komfort a pohodlí. O Volvu ani nemluvím, ćínští soudruzi sice zainvestovali s velkým úspěchem do stylu a designu, ale pár poměrně postatných věcí jim uteklo. Jako například motor nebo vyladění podvozku. Ale co už.
[12]
17. 3. 2017 v 23:22Dinar
(11) Popravdě, nerozumím tvému komentu, četl’s vůbec ten text?
[13]
18. 3. 2017 v 7:56RADEK1
Krásně napsané postřehy. Velmi si jich vážím. Je však smutné, že si je na tomto webu musím přečíst od nadšeného amatéra a ne od,, profi redaktorů “. A ještě se tyto hodnotné postřehy krčí úplně vespod stránky. Velký palec nahoru Dinare .
[14]
18. 3. 2017 v 8:59jakubMG
Skvělý blog, výborný test, díky Dinare. Já měl 530 xd na dvě hodiny, vzal ji na okresky okolo Brna i dalnici, potvrzuji vse co píšeš, umíš najít správná slova pro vystiženi pocitů z vozu a jízdy. Doplním své postřehy, nejprve ty trochu nespokojené:
Samořídící zadní náprava – za mně spíše ne, zapojuje se do hry trochu nepřirozeně v ostřejších zatáčkách takovým jakoby sklouznutím zádě, což ale kazí požitek z precizního vedení vozu ve vracečkách. Kdyby tak šla vypnout…:-)
Cit v řízení, určitě se to liší se specifikací, já bych ocenil ještě více citu, je ale možné, že se mi nepovedlo úplně vypnout všechny asistenty řízení ( to je náročný úkol i pro IT specialistu ) a ty cit v řízení ovlivňují zásadně.
Výstupek na 1,5 PET ve dveřích u řidiče, omezuje v rozcapení se na delších štrekách, řeže do lýtka, mrzí o to více, že je tam úplně zbytečně, pití jde uložit ve středovém tunelu.
U sedanu nepraktický kufr, je hrozně zúžený, hokejovou kabelu tam snad dostat jde, dvě ani náhodou, tohle pořeší kombi.
Za mně subjektivně oproti famózne střižené přídi nekoušu provedení zadní části, je jakoby oproti předku lacinější, sedmička má zadek – v porovnání s dojmem z přídě – vyváženější. Jde o takový ten pocit z vlatnictví, když ráno přicházíš k autu, k G30 bych chodil zásadně zepředu.
Pozitivní: tys je všechny vypsal…nekompromisní dynamika, komfort a utlumení o řád lepší než u odcházející generace (tady klobouk dolů, ten posun v komfortu v kombinací se schopností přitvrdit na okresce je pro mně hlavním pocitem z vozu), nejlepší sedačky ve třídě (MB umí lepší masážní programy), a jeden trochu nenápadnější, ale pro znalé o to cennější benefit – oproti minulosti neplatíte daň za xdrive, to auto se chová jako přirozená a příjemně naladěná zadokolka. Žádná ztráta dynamiky, žádné omezení v komfortu a přitom – máte ji tam!…:-)
Pro dvoulitrové piloty: na první projížďce s 530xd brzděte mnohem dříve, než jste zvyklí, pravděpodobně jedete mnohem rychleji, než jste zvyklí, to auto hrozně maskuje rychlost.
Závěrem, ty nedostatky vystupují v kontrastu s jinak dokonalým celkem, za mně nyní nejlepší volba ve třídě.
Závěrem 2: super že /nejen/ s Pájou držíte komunitu na autu.cz na úrovni, je to už jediný důvod proč se sem těším.
[15]
18. 3. 2017 v 9:16Dinar
Jakube, díky za koment, bezva postřehy.
[16]
18. 3. 2017 v 11:33Dinar
(8) Díky, Iudexi. Na aerton jsem zvědav naživo, každopádně ceny má ambiciózní, škoda jen, že nemůže dostat nějakou v6, to by mu v tom strkání nosu do premie pomohlo.
[17]
18. 3. 2017 v 11:35Dinar
(13) Radku, díky za pochvalu.
[18]
18. 3. 2017 v 11:45lled
Super postrehy a test. V porovnani s mistni produkci na auto.cz ma clovek obcas pocit, ze blog je vykladni skrin a hlavni stranka nejakej odpad.
Jinak – ajtik? wtf? nejakej novotvar ajtaka? 😀
[19]
19. 3. 2017 v 6:00woody-alien
No, tak to je paráda. To si tak člověk přifrčí v půl desátý domů, zkontroluje juniory, dá si něco k jídlu a kávičku po perném dnu…..a přemejšlí. Mám dneska chuť řešit sněhové obrazce na kapotě, odškodnění od koncernu nebo prodeje Lady v oblasti Magnitogorsku ? Ještě nejsem masochista. Ale no jo, tak já to na chvíli zapnu. Třeba mě pobaví aspoň designéři od Hondy. 😉
Jenže to se tak v životě stává, že se ti někdy někam (na koncert, výlet, oslavu) krutě nechce a nakonec je z toho parádní zážitek. A já jsem se včera večer skvěle projel novou 5er. Parádní testík od člověka, který zná a ví o čem mluví.
Výborně Dinare, i ty chvalně známý webpajo. 😀 Tohle se velmi povedlo a jakkoliv ke své smůle nejsem cílovka aut kolem 2 mega, určitě se příležitostně aspoň zkusím projet, abych věděl, kde se dnes nachází špička konfekce vyšší střední. Váš text je reklama jak sviňa, v tom nejlepším slova smyslu. Palec hore.
[20]
19. 3. 2017 v 7:27MariAchi
Dinare, vic, co me na tech tvych textech stve? Ze uz pak nemam vubec chut se s tim popsanym autem projet. Bylo by to zbytecne, na nic noveho uz bych neprisel a vubec bych si to tak neuzil. Takze az budes nekdy projizdet 911, tak, prosim, nedavej to na web, nebo me tam nejak zablokuj, je to muj sena projizdku si chci jednou v budoucnu uzit sam 😀
[21]
19. 3. 2017 v 11:52Dinar
woody, mariachi: se úplně rdím, a myslím, že chvalně známý webpaja taky, díky za pochvalu. ☺
[22]
19. 3. 2017 v 14:44speedfred
G30 je krásny bawor-tá sedanovská krivka sa im podarila.Videl som ho aj v M Performance a iba som si poslintal. A v interiéry tiež nevidím žiadny problém+super sedačky(komfortsitze).
A ak kazdí ozaj dobre ako píšeš tak voľba by bola asi jasná v tejto triede. Musíme si ale priznať,ze tých nadšencov už je iba málo. Pekne popísané dojmy chlapci.
PS : Arteon vypadá na živo ozaj pekne.
[23]
19. 3. 2017 v 20:53MariAchi
[1]
Pajo, kdyz na me poprve vybafl tanecnik Norbert – bylo to na predvadecce 2AT – tak jsem si nejak nebyl jisty, jestli to mysli v BMW vazne. Ten rozpor mezi zralymi chlapy na fotkach v katalogu a ve videjich a mezi tou vystajlovanou bukvici je proste neuveritelny…
[24]
20. 3. 2017 v 7:44webpaja
(21) Která profesionálka potěší během chvilky tak početnou skupinu lidí? Je to mana i pro mě, rdím se spíš za redaktory a vážím si těchto chvalozpěvů 🙂
(22) Takže Ženeva klapla, gratuluju!
(23) Tak show lady obstarali dva akrobati a to bylo naopak fantastický! 😉
[25]
20. 3. 2017 v 8:01woody-alien
[20]
mariachi: Tak to na nás Dinarovy texty, texty o auťácích (pro znalce první desky Tří sester 😉 ) působí poněkud odlišně. Konkrétně tento by mě odradil od psaní testu na 5er……..a od projížďky s S90. 😀
[26]
20. 3. 2017 v 8:05Dany
Díky chlapi, fakt zážitok sa s vami zviezť 😉
[27]
20. 3. 2017 v 8:07webpaja
(25) S90 je naopak potřeba projet, a taky je nutno říct, že to není takový průšvih jako XC90 😉
[28]
20. 3. 2017 v 9:30woody-alien
[26]
Nj, průšvih….jenže říkej jim to, když prodeje XC90 vylítly o 125% (2016 – 91.500, 2015 – 40.600) a co jsem koukal, tak v ČR se jich prodává kolem 50 měsíčně (2016 – 585), zatímco S90/V90 píská kudlu pod 20 ks za měsíc. Trochu se obávám, že měl chytrak1 nedávno v diskusi o Octávce vlastně pravdu, když výtky k podvozku odbyl odkazem na skvělej infotainment a následnou hláškou: „A ty kecy ze auta jsou o ježdění platili max před 15 lety.“
[29]
20. 3. 2017 v 9:56speedfred
(24) jasné podarila sa.
ja ako SUV nemusim ,tak po zhliadní AR Stelvio som sa mierne do nej zamiloval,fakt krásne auto.
časom (keď zostarnem) by som si ju vedel predstaviť aj doma.
[30]
20. 3. 2017 v 9:58Dinar
(25) woody: jo, jo, „Masařík Robert never stop…“ 🙂
Jinak, v té chytrakově větě je bohužel dost pravdy, když tu nedávno v diskusi probírali reální kupci vyšší střední rozdíly mezi E a 5er, tak se celou dobu točili kolem toho, které z těch aut zvládne líp bez řízení projet pražský okruh ve špičce, prostě řidičskejma entuziastama se to všude jen hemží. 🙂 😉
[31]
20. 3. 2017 v 10:01Dinar
S90 má oproti XC90 lepší jízdní projev, ale v kontextu ceny v rámci svých tříd jsou to oboje šméčka, jakkoliv prodejní úspěšnost chápu, jsou to pěkná auta, mají velké displeje, a to dnes stačí. 😉
[32]
20. 3. 2017 v 10:08webpaja
(26) Jen ty informace o asistentech tu chybí 😀
(29) Jsem vůči soudům přes fotky už rezervovaný. Speciálně u Levante jsem nebyl nijak nadšený, ale naživo je to pěkný. Stelvio na mě zatím působí podobně. Cinty místní redakce o tuctovosti jsou pak úplně mimo 😉
(30) Auto pro mě znamená prostředek na ježdění. Na další věci mám telefon, notebook, rádio. Nesnáším věci, které neovládám a bojím se jich, takže to jak který model jezdí je pro mě stežejní. Ale pomalu to ubývá 😉
[33]
20. 3. 2017 v 10:11webpaja
Btw: být tu strukturovaná diskuze jako u článků, ani na main page nemusím :-))
[34]
20. 3. 2017 v 10:16Dinar
(23) mariachi: ano, Norbert, příjmení si nepamatuju, ale už jsem ho na pár představovačkách zažil, a přestože jsem Páju upozornil, co přijde, jak vidno docela s ním Norbert zacvičil. :)))
Je třeba uznat, že předvést tolik sebeprezentace a afektu v pěti minutách představení auta nedokáže jen tak někdo, ale možná máme problém jen my v publiku, protože vím, že u daného dealera bmw je Norbert oblíbený profesionál. 🙂 😉
[35]
20. 3. 2017 v 10:22webpaja
(34) Nejen u něj, zabodoval i ve Zlíně 🙂
[36]
20. 3. 2017 v 10:49Dany
[28]
Njn, v blízkej dobe budeme čítavať v oddelení pre jazdu, ako rýchlo sa dá v infotainmente nastaviť autonómna jazda z bodu A do bodu B. Je to smutný trend a trh sa prispôsobuje väčšine, bohužial
[37]
20. 3. 2017 v 11:20woody-alien
[30]
Dinar: Jj, z té předmětné diskuse mě až zamrazilo, protože názor typu „v takový situaci a v týhle třídě od auta chci, aby to jelo v podstatě samo“, to není nic pro mě. Nejsem žádnej salónní purista-sportovec, že bych nutně musel mít ke štěstí ruku rozedřenou od řazení 1-N-1-N-1…žeby 2 ?..ne, tak N 😀 v koloně na Jižní spojce nebo že bych se v garáži mazlil s „poctivou“ pákou mechanický ručky. A v této souvislosti třeba beru pro sebe jako velmi relevantní tvůj náhled na řízení nové 5er ve srovnání s XF vzhledem k dané třídě. Ale zkrátka mě baví auto ovládat, ne být ovládán. Snad nejvíc mě na tom dráždí dojem, že tohle už vůbec není o pohodlí, ale o vzdávání se zodpovědnosti za řízení auta. A to ani nemluvím o možném zakrnění nezbytně nutných řidičských návyků.
[38]
20. 3. 2017 v 11:27webpaja
(37) Podstatný je, že s koupí špičkového auta vyšší střední nemusíš nutně přijít o vazbu mezi koly a vozovkou, někdo to umí líp, jiný hůř, ale je to pořád tam. Automatu bych se už v této klasse nevzdal, ale ta možnost vzít to lehce pod krkem a vědět co se reálně děje je pro mě důležitá 😉
[39]
20. 3. 2017 v 12:29Dinar
woody, webpaja: tohle vidíme podobně, pokrok v pohodlí, a to i v pohodlí ovládání, určitě oceníme, navíc vývoj např. těch automatů došel tak daleko, že není důvod preferovat manuál ani vzhledem k míře ovladatelnosti auta řidičem, takže tady bych nehledal problém v tom smyslu, že s automatem nebo el. ruční brzdou přicházím jako řidič o možnost řídit.
Jinak se ovšem dívám na všechnu tu asistenci, která má řidiči pomoct, resp. spíše odpomoct od vlastního ovládání/řízení auta, to je pro mně nezajímavé. Navíc si myslím, že dál, než do aktuálních mezí, tu autonomnost stejně pustit nepůjde, ono to sebou totiž nese spoustu aspektů z nichž řešení některých je prakticky řešením kvadratury kruhu. 😉
[40]
20. 3. 2017 v 13:10webpaja
(39) Své jsme si ohledně problémových asistentů užili i při jízdě, byť zrovna ty v tom byly nevinně. Pokud by se mi ale něco takového stalo 1000km od domova, asi by mě drblo 😀
[41]
21. 3. 2017 v 20:42Ja Prvni 123
Zdravím všechny, ale hlavně autora.
Je to moc hezké čtení a určitě to bylo parádní svezení.
🙂
Nejsem si zcela jist tou „drtivou kritikou“ MB E, ale nemám čím argumentovat, nezkoušel jsem ani jedno. Auta za 2 miliony jsou na mě prostě moc.
🙁
Srovnání „trojky“ a „céčka“ je ale „šul nul“ – prostě záleží, jak si auto postavíš. Obě značky dokážou udělat zákazníkovi téměř nepoužitelné auto.
Ale pořád mě těší, že je víc lidí, zcela nemoderních, které zajímá jak auto jezdí! A ne jak velkej má display a kolik má asistentů…
Díky.
[42]
22. 3. 2017 v 8:17Dinar
(41) Já ti nevím, co myslíš tou „drtivou kritikou“, tohle?
…to MBE je v tomto všem naprosto srovnatelné, ale přestože jezdí (v některých specifikacích) velmi dobře až výborně, na pětku jí schází pocit dokonalé sladěnosti jednotlivých částí, a to se týká hlavně chování podvozku, prostě jí kousek chybí. Jen připomínám, že tu mluvíme o tom nejlepším, co se dá v této kategorii aut pořídit, takže ty rozdíly, které popisuju, můžou být pod rozlišovacími schopnostmi většiny zákazníků třídy, ale my fandové se v tom šťourat můžeme, ne?
[43]
22. 3. 2017 v 19:00Ronault.
Moc pěkně čtení, zhltnul jsem jak malinu.
Jen dvě poznámky.
Ad blinkry, jel jsem teď dva Mini od Skippera, možná to hodím na blog (aha, to je to, co jsem dneska chtěl napsat a nemohl jsem si vzpomenout, co jsem to chtěl 😀 ) a tam jsou taky bez aretační páčky…a sice se na to dá zvyknout dobře, ale nechápu tvou výtku v diskuzi… když chci na aretační páčce blikat déle, tak páčku přece podržím v poloze kdy se nezaaretuje a pak jí pustím, nemusím mít nutně trojblik….
A za druhé… V Meganu když zapneš aut. stěrače pohybem páčky do první polohy, tak ťuknutím do páčky vpřed jedno setření uděláš, takže si prostě budeš muset koupit asi Renaulta 😀 😉
[44]
22. 3. 2017 v 19:00Ja Prvni 123
[42]
🙂
Pochopitelně tu sérii pozdravů do MB.
Ale moc to neřešme, je to jedno.
🙂
[45]
22. 3. 2017 v 22:29praděda7
woody, webpaja: tohle vidíme podobně, pokrok v pohodlí, a to i v pohodlí ovládání, určitě oceníme, navíc vývoj např. těch automatů došel tak daleko, že není důvod preferovat manuál ani vzhledem k míře ovladatelnosti auta řidičem, takže tady bych nehledal problém v tom smyslu, že s automatem nebo el. ruční brzdou přicházím jako řidič o možnost řídit.
Samozřejmě, že přicházíš o možnost se plně podílet na fungování auta. Řízení s tím nemá nic společného. Mluvíš hlavně o pohodlí a o tom to je. Pohodlí = lenost! Ale bacha! Jsou auta, jako zrovna toto 530 xd, kde automat je košer. Zrovna tak jako moje bývalá X5 a budoucí X3 jsou v automatě košer. Ale už ne tak současná M140i. Takové auto mít v automatě je kardinální hřích! Samozřejmě, když je někdo postižený anebo lempl, budiž mu odpuštěno.
[46]
23. 3. 2017 v 5:49webpaja
(46) V úterý jsem si zažil manuální autoporno (pro rýpaly, nejedná se o žádnou sexuální metodu) a ačkoliv se řadit nezapomíná, tak spíš zjišťuju, že jsem to nikdy pořádně neuměl 🙂
[47]
23. 3. 2017 v 6:32speedfred
(45) dedko nenadávaj mi do lemplov, ked mám v 235 automat 🙂 auto je ale na denné využitie.
makám 25h denne (vstávam o hodinku dřív) a hodne toho najazdím,naposledy 3500km za 4dny
viem ako si to myslel
[48]
23. 3. 2017 v 9:19webpaja
(47) Tak ty máš svou sportovní raketu jako daily car, tam je automat jednoznačně příjemnější.
[49]
25. 3. 2017 v 14:11praděda7
(47) ……..dva dny jsem nad tím přemýšlel a nakonec jsem se rozhodl, že ti speedfrede udělím vyjímku…..máš kliku…….:D
[50]
23. 4. 2017 v 16:39krakatit
Paradni auto, az se objevi nova A6, bude taky super
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.