-
Racing is Life IV
Na konci léta přichází třetí podnik sezóny, a to na svém obvyklém dějišti, okruhu v Mostě.
Přijíždíme den před závodem navečer zkontrolovat našeho koníka, který se od posledního závodu dočkal zásadní úpravy zevnějšku, převlékl se totiž do týmové černé barvy. Stojí v boxu lesklý a připravený, u něj spocení mechanici, kteří si museli pár dní hrubě máknout na opravách škody po havárii, která se stala našemu kolegovi při posledním testování před čtrnácti dny. Tehdy se v rámci volných jízd na mosteckém autodromu bohužel na trať dostala i auta, která by normálně myslící člověk na okruh nevzal, jenže stalo se a jeden takový nemyslící jouda s passatem B5 W8 týrající na trati svůj „supersport“, začal trousit na cílové rovince olej a než stačili traťový komisaři vyvěsit červené vlajky, byl náš kolega bohužel už na cílovce. Došlo k nevyhnutelnému, při šlápnutí na brzdu se radical okamžitě roztočil a v rychlosti kolem 200 km/h šel do svodidel. Naštěstí došlo jen na jeden náraz levým předním rohem, přesto škody byly značné, jak na zavěšení, tak na karoserii. Kolega se naštěstí ze zážitku oklepal celkem rychle, všichni jsem se ale klepali celou dobu do termínu závodu, zda mechanici stihnou auto znova poskládat dohromady.
Stihli a my tak mohli ráno 6.9. natěšeně poskakovat v pitlane, obhlížet konkurenci a spřádat plány na závod. Tentokrát vyšel start na mně a musím říct, že mi to dělalo trošku těžkou hlavu, protože auto bylo sice poskládané, ale na žádný jízdní test už nezbyl čas a nikdo tak nevěděl, jestli nastavení od oka bude fungovat, respektive jak. Jinými slovy, na startovním roštu jsem seděl s mírně staženými půlkami a dumal, jak na to půjdu. Vzhledem k tomu, že po ne/výsledku na Slovakiaringu startujeme až na konci naší divize, a naše auto je z hlediska akcelerace a absolutní rychlosti v divizi nejpomalejší, smrskla se moje „taktika“ na prosté, rozjedu se a uvidím.
Takže, pojďme na to. Dvě formovací kola jsou příležitostí pro usazení brzd, trochu se podaří zahřát i gumy a je tu start! Chrti vyrazili a já za nimi. Pár prvních kol do chvíle, než čelo začne předjíždět pomalejší auta nižších tříd, je prostým osaháváním podmínek, plná na rovinkách, v zatáčkách opatrně, cítím ale postupně jak gumy fungují lépe a lépe a začínám zrychlovat. Čelo mi kupodivu nijak zásadně neujíždí, a protože radical na brzdách předčí jakoukoliv plechovku, vždy si je v technických pasážích dorazím. Vlaju tedy na konci vláčku, objíždím pomalejší auta a čekám až se to celé rozjede. Po půlhodině různě zmatených předjíždění a prvních výletů mimo trať se i čelo závodu na trati rozředí, trať se otevírá, já i auto si „sedáme“ a dostáváme rytmus. Jsem spokojený, všechno funguje jak má, nastavení je ok, cítím se komfortně a můžu více tlačit. V plánu je dojet první stint přesně na 1h20min, což je spolehlivá výdrž paliva s tím, že objeví-li se ve druhé pol. stintu na trati safety car, stáhnou mě na dotankování a prodloužím stint ještě o půl hodiny. Takto bychom měli ušetřit jednu výměnu jezdců na konci šestihodinovky. A je to tu, žluté vlajky s cedulí SC, dívám se tedy na signalizaci na boxovce a vidím, že stahují na tankování náš druhý týmový radical. Je to logické, jedou kousek před námi, aktuálně na první pozici, jdou tedy první. Takže zůstávám v koloně za SC a čekám, protáhne-li se doba SC na trati, mohl bych také stihnout natankovat. Bohužel v dalším kole safety car zajíždí do boxů, padá zelená a jdeme znova na to. Takže teď vše úplně jinak, plán A zůstává, momentálně jsme na prvním místě, dojedu tedy hodinu dvacet a budeme střídat. Znova chytám rytmus levá pravá seno sláma, dávám pár docela rychlých kol, když při jednom průjezdu cílovkou po šlápnutí na brzdy uvidím v zrcátkách bílý kouř. Motor, brzdy? Popravdě nevím, v tomto ohledu mi chybí jakékoliv zkušenosti, tedy následně trochu zvolním, poslouchám motor, projíždím kolo, cílovka, brzdy a znova, tentokrát byl i účinek brzd o něco slabší a projíždím místo šikanou retardérem. Zpomaluji, dojíždím kolo a zahýbám do boxů. V boxech hlásím problém, měníme se za volantem, následně mechanici odhalují příčinu. Přední panel karoserie se při brždění zakusuje do pneumatik, je v nich drážka. Broušení pneu při brždění byl ten kouř, který jsem pozoroval. Nutno říct, že závadu jsem nejspíš způsobil sám, když jsem se v jednom z kol nevešel do esíčka a trochu si zkrátil trať průjezdem přes trávu. Auto se sice další půlhodinu chovalo bezproblémově, ale evidentně jsem tím výletem poškodil upevnění předního panelu karoserie k rámu a čumák postupně klesal, až začal brousit přední kola.
Závada je naštěstí rychle odstraněna, vyměněna přední kola a znova jedeme. Jdu si dát kafe, trochu se uklidnit, s webpajou řešíme, co dál. Uvidíme jak zato náš kolega vezme, kde budeme po další hodině a pak se rozhodneme jak s tankováním při webpajově stintu. Bohužel, po pár minutách přichází dejavu, protože slyším stejná slova jako na Slovensku, „radical v boxu“. A je to opět ten náš a opět s nepříjemnou informací – končíme! Stopku nám vystavilo prasklé ložisko zadního kola, oprava, kterou není možno udělat v boxu, takže finito.
Zklamání je velké, u webpaji o to větší, že si do auta vůbec nesednul. Krásný den, jako stvořený pro závodění, pro nás končí smůlou, nadějí tak zůstává poslední závod sezóny v Brně.
Takže 20.10.,
See you in better times, hopefully. 😉
Onboard
Fotky
Racing is Life 1/19 Racing is Life III
86 Responses to Racing is Life IV
[1]
4. 10. 2018 v 19:48speedfred
E36 – som už troška rozmlsaný z výkonu,takze jej pár koní chýbalo
[2]
4. 10. 2018 v 19:50speedfred
chýbalo
[3]
4. 10. 2018 v 19:51speedfred
E36 – som už troška rozmlsaný z výkonu,takze jej pár koní chýbalo,ale auto krásne čitateľné aj keď mi “ustreľovala” prdeľ. Na naučenie sa brzdenia to chce viac času a celkovo brzdenie je môj najväčší problém .
Radenie perfektné,asi tam majú chlapci shortshift?
Tento rok už ništ,ale budúci rok si určite zarezervujem pár jázd,je to návykové!
No a čo k tomu dodať že sa WP obetoval a zviezol ma 3 kolá v Radikale ? Iba ĎAKUJEM za troška iný level zvezenia a hlavne brzdenia,to je fakt bomba a priznávam že na to by som asi nemal “balls”. Tie placky to fakt krása ako sedíš na zemi,ako to zatáča a hlavne brzdí,brzdí a brzdí.
Nastupovanie/vystupovanie hlavne co-drivera tak to je niečo a ešte s mojou postavou….. keď som išiel “in”tak som myslel že bude treba aj nejaký väčší obuvák a pri “out” zase vyprosťovacie zariadenie.
V tomto celkom obdivujem Dinara ako tam musí odkrútiť svoju šichtu.
Inak chlapci ešte raz Ď a aj za pokec.
[4]
4. 10. 2018 v 20:03speedfred
OT : troška som to tu zaßral pretože príspevok mi nechcelo odoslať celý,neviete ako to tu môžem vyčistiť ?
[5]
5. 10. 2018 v 5:30Mazy_CZ
@lyon – jak říkáš, psal jsem to i v předchozím příspěvku. Tu spojku jsem odrovnal já. Martin mi to pak říkal, že musím tu spojku hned pustit komplet. S tím simulátorem nemáš, si myslím, pravdu. Tam jsou pedály a hlavně jejich dráhy oproti klasickému autu strašně krátké, takže když řadím na simulátoru, tak tu spojku vlastně pustím hned. Problém je, že na simulátoru to udělám jen pohybem kotníku, a v E36 musím natáhnout a pokrčit celou nohu 😀 Každopádně jsem byl použen a při jízdě v Brně jsem to už nedělal.
[6]
5. 10. 2018 v 7:04webpaja
(47) Přesně tak jsme to brali, dát si dokupy nějaký závodní rytmus. Já chtěl ráno kvůli tomu, jak se bude SR4 chovat natankovaná na chladné trati. To bylo překvapivě celkem příjemné, odpo jsem pak chtěl zajet ještě jeden stint na sjetých pneu. Ranní časy na prochladlém asfaltu byly při relativně krátkém výjezdu kolem vysokých 2:26, odpoledne stabilně kolem 2:20 a na už notně opotřebovaných pneu jsem dal 2:19, Dinar, který jel přede mnou pěkné kolo za 2:17. Tentokrát jsme nehonili časy, jen si odzkoušet tempo do závodu bez atakování obrubníků. Rádi bysme se vyhnuli technickým trablům a trochu pošetřili techniku. Těch 2:19 bylo i bez doteku s vnitřní zebrou.
(48) + (51) Potěšilo, že jsi se přijel podívat a hlavně bez okolků sednout do E36, je to taková příjemná a nezáludná plastovka. Moc příjemné nářadí na získání zkušeností na okruhu a napilování jízdy. Dnes už by měly být všechny onboardy, tak ti pošlu link ;-).
A samozřejmě jsem tě rád svezl. Ačkoliv je každá zátěž navíc znát na vyvážení a celkovém chování SR4, tak jsem se snažil tě nevystrašit a užít si to trochu. Ve středu jsem vozil celkem 3 spolujezdce. Je i fajn slyšet, jak to každý bere jinak. Ten první nepříliš vyježděný byl naprosto bez obav a jen si užíval „horskou dráhu“. Druhý s lepším citem pro jízdu byl trochu vyděšený z brzd a úrovně přetížení v rychlých zatáčkách. Ty jsi to dal jako zkušený matador, je vidět průprava z NS 🙂
A samozřejmě jsi vítán v teamu! Jinak příspěvky musí dočistit Dinar 🙂
[7]
5. 10. 2018 v 9:37kpt.Budha
Tak jsem to nakonec měl taky veselé…nejdřív jsem to zahrabal do štěrku až po břicho, tak jsem z toho chtěl okamžitě vylézt, hned ze mě udělali taxikáře, s tím jsem se nedokázal nějak srovnat a jezdil jsem pomalu, takže ani nevím, jestli z toho spolujezdec něco měl. Nakonec, jak jsme pořád koukali na telemetrii a kluci mi hrozně nakládali, tak jsem do toho těsně před koncem ještě skočil…a dvakrát jsem na vychladnuté dráze při brždění ztratil záď a honil auto po všech čertech….já se tak netěším na ten závod 🙁
[8]
5. 10. 2018 v 10:55webpaja
(54) Jezdění je radost a trénink je od toho, aby si člověk trať načetl a našel pohodlné tempo. Štěrk je v Brně ještě lepší způsob, loni s BMW A jím jeden z kolegů přeletěl a opřel to bokem o svodidla, to je horší 😉
Hlavně se nenech vystresovat přes svůj limit. Je to první sezona v placce a nemá smysl to rozsekat jen kvůli snaze někde přidat z důvodu snahy o lepší křivku na telemetrii.
Nikdo z nás ty nebožáky spolujezdce nevozí naplno, na to se u lehoučkého Radicalu až příliš mění těžiště a vlastnosti při obsazení dalším metrákem. Jde je nechat čichnout k tomu, co to umí 🙂
[9]
5. 10. 2018 v 11:02kpt.Budha
„DALŠÍM“ metrákem…jsem uražen 😀
[10]
5. 10. 2018 v 12:26webpaja
(56) Ale prdlačky, bráno z celkové hmotnosti 🙂
[11]
5. 10. 2018 v 14:57Dinar
Všichni jste šneci, já jsem jel dneska 400 km/h, s prstem v nose.
Pudong-Shanghai magnetický vlak. 🙂
Uvidíme se 20., Lyonovi to kafe donesu k nim do boxu, když k nám neumí dojít. 🙂 😉
[12]
12. 10. 2018 v 14:46lyon667
Chlapci, nedá mi to – už jste viděli předběžnou startovní listinu? 🙂
[13]
12. 10. 2018 v 17:59webpaja
(59) 40 aut!!! A spousta konkurence! Tak to je mega 🙂
[14]
12. 10. 2018 v 20:02lyon667
(60) Část z nich jako obvykle nepřijede, na druhou stranu vím o 2-3 dalších, co pojedou a nejsou zapsaní. Takže to těch 40 možná nakonec i bude 🙂
[15]
13. 10. 2018 v 10:48webpaja
(61) No bude to mazec, naštěstí je Brno široký 😉 Už máte rozhozený stinty? Jak jedeš?
[16]
14. 10. 2018 v 0:03lyon667
(62) Se rozumí, že jako poslední. Jak jinak 😀
[17]
15. 10. 2018 v 5:13webpaja
(63) Já zřejmě první a čtvrtý. Telefon máš v soukromé zprávě, na kafe čas bude! 🙂
[18]
15. 10. 2018 v 9:54Dinar
Tak jsem konečně viděl tu startovní listinu a bude to hustý, doslova. Vypadá to, že na posl. závod sezóny se chystá všechno, co má kola. 🙂
[19]
15. 10. 2018 v 11:48lyon667
(67) Dík, snad se potkáme ještě v pátek. Jedu sice jako poslední, ale mám na starosti auto a celej den na uchu posádku, tak leda, že byste se na to kafe stavili u nás v boxech. Já se odtud nemůžu hnout 😉
(68) Kumiega prý doveze nějaký historický speciál z LM. Sám jsem zvědav.
[20]
15. 10. 2018 v 13:03webpaja
(67) Přijdeme do Brna až v sobotu, ale určo se stavíme!
(68) Tak jestli se jim to povede, to bude nářez!!!
[21]
22. 10. 2018 v 16:42speedfred
další blog nebude? ako ste dopadli cez víkend ?
[22]
23. 10. 2018 v 10:02kpt.Budha
Stálo to za prd…a u chlapců asi ještě mnohem víc. Ale nebudu mluvit za ně 🙁
[23]
23. 10. 2018 v 10:53lyon667
Dana s Pájou je mi líto, mělo to být pódium aspoň za celkovou sezónu :-/
(72) Budho, ty jezdíš vlastně na čem?
[24]
23. 10. 2018 v 11:03kpt.Budha
V druhém černém Radicalu než kluci.
[25]
23. 10. 2018 v 11:07lyon667
(74) Tam jste dopadli docela dobře, ne?
[26]
23. 10. 2018 v 11:13kpt.Budha
Výsledek byl super, to ano, ale třeba já jsem nasedal na prvním místě a vysedal na šestém, takhle mě to moc nebavilo 🙁
[27]
23. 10. 2018 v 11:46Dinar
No, chlapci, další blog nebude, páč není o čem, do auta jsem sice sednul, ale stěží objel kolo, spojka byla po smrti.
Pája se aspoň svezl, ale bohužel umřela nám kamera hned v první zatáčce (další záhada, páč prý zase normálně funguje), takže nemáme ani onboard z prvních dvou stintů, a psát blog o tom, jak jsme zase nedojeli, protože se pos.alo něco jiného než posledně, se mi už nechce.
Teď přemýšlíme, co příští sezónu, na můj vkus té „smůly“ bylo příliš.
Každopádně vám oběma gratuluju, jak se dívám Lyon klub těžce zabodoval a Budhisti zase klasicky na bedně. 😉 🙂
[28]
23. 10. 2018 v 12:08lyon667
(77) Co napsat něco o velkolepých plánech na příští sezónu? 🙂
Jinak dík za gratulaci. Snažili jsme se a ještě víc se modlili… 😀
[29]
23. 10. 2018 v 12:15speedfred
ajajáj,zase niečo? Tú spojku ste neriešili už na tej testovačke v Brne?
Ostatným asi gratulácia k bedňe či bodom.
[30]
24. 10. 2018 v 7:45webpaja
Tentokrát se ujmu krátkého blogu já, hodím nějakou fotku a uvidíme. Frustrace se teď víc musela projevit u Dinara, já se aspoň svezl.
Lyonovi super gratulace za obě auta a Budhovi gratulace k dalšímu vítězství a to i celkovému.
(79) Ano, spojku jsme řešili my (jezdci), mechanici bohužel jen kontrolovali…asi měla vydržet.
[31]
24. 10. 2018 v 7:50webpaja
(80) Teď koukám, že celkově druzí, ale i to je super úspěch Budho!
[32]
24. 10. 2018 v 11:12kpt.Budha
Díky moc…ale prostě nám to tentokrát nějak nejelo 🙁 Každopádně, co si budeme povídat, nejlepší zážitek byla LeMans návštěva? 🙂
[33]
24. 10. 2018 v 11:20webpaja
(82) JJ, jenže já to pořádně v pohybu neviděl. Vyjížděli jen občas a já se k nim na dráze nikdy nepřimotal.
Nám to jelo…chvíli :-). A to jsem to tak šetřil.
[34]
24. 10. 2018 v 11:30Dinar
(82) To bylo porno, zvuk při podřazování do první zatáčky, uááá, tohle nám radical nikdy nedá. 😉
Zjistil jsem nakonec, že to konkrétní auto je 1986 Argo JM19 s motorem Buick V6 4,4 litru, 440 koní. Mazec. 🙂
[35]
25. 10. 2018 v 8:34lyon667
(84) Tenhle konkrétní kus měl 520 PS, aspoň podle Michala Kumiegy.
(80) Díky za gratulace a předávám totéž Budhovi. Škoda těch poláků na třetím, ti si to dle mého nezasloužili. 😛
[36]
25. 10. 2018 v 10:07kpt.Budha
V tom případě to s 520 PS dost flákali…2:11? 😀
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.