-
Topgearovský den …část druhá
Jsa vyzván, tedy píšu své dojmy, každopádně webpajovi patří můj dík za perfektně strávený den… topgearovský. 😉
Hezký název, ano, na jeden z posledních dílů Top Gearu jsme vzpoměli v rámci projížďky f-typem mnohokrát, právě proto, že Jeremy v něm prohání tohoto Jaga s hubou od ucha
k uchu někde po Walesu. A to, že se radostně kření, má na svědomí hlavně úžasně hlučný sound, který z laufů f-typu leze. A je to skutečné zvukové porno, až se nechce
věřit, že ekologické ucho bruselského úředníka dalo něčemu takovému homologační
štempl. Ale díky za to, protože po zmáčknutí tlačítka s obrázkem výfuku se
dějí věci, polechtání plynu dá příslib zabubláním, pedál v koberečku pak probudí
draka v jeskyni, který se rozeřve všemi čtyřmi hlavami… takže za dva vrůůůráá, tři vrůůůáááá, čtyři a znova, bác pět, dvěstědvacet, ve vlasech bouře a v uších úžasný ryk laufů
kompresorové véosmičky. A my ryčíme nadšením, tohle auto je v roce 2013 prostě
jako zjevení. Jel jsem kdysi mustangem se zakázkovým výfukem, který předváděl
podobné zvukové inferno, ale i se soundem vytočené V12 aventadoru otisknutém v paměti
říkám, že neznám v současnosti žádné seriové auto, které umí takové zvukové divadlo jako f-type V8. 🙂A dobré na tom je, že f-type neomezuje své schopnosti jen na zvuk. Z informací a fotek jsem v diskusích zastával názor, že Jag tohle auto postavil jako soupeře boxstera, po projížďce musím souhlasit s tím, že do testů je mu častěji jako soupeř vybírána carrera. F-type totiž nepůsobí zdaleka tak žiletkovitě a přesně jako boxster, je to mnohem více gétéčko, jakkoliv velmi schopné. Nebyla bohužel moc příležitost auto někde potrápit a šlápnout mu trochu na ucho, ale to, co f-type naznačoval, je pro mě naprosto uspokojivé. Pevná karoserie bez náznaku krutu, vynikající komfort ve vztahu k tuhému naladění podvozku i zmíněné tuhosti karoserie samotné, perfektní grip, ovladatelnost srovnatelná s carrerou. Skvělé. Jedinou menší výhradu jsem měl k brzdám, přece jen mi na auto dané
kategorie přišly zbytečně ostré v prvním centimetru chodu pedálu, aniž by pak brzdný účinek stoupal adekvátně dalšímu tlaku na pedál. Uvnitř dost prostoru i pro přerostlé typy, posaz a sedačky bez připomínek, ovládání bez nástrah, provedení premiové. Jako celek to auto funguje skvěle, se zataženou střechou naprosto pohodový daily driver se schopnostmi špičkového GT, při sundané střeše a výfuku v „theatre“ modu pak dokonalý šoukchár a prznič okresek.Range Rover Sport, projížďka měla potvrdit dojem velmi žádoucího auta, který na mně Sport udělal při svém představení, a to se také povedlo. Je to pohodlný kočár, ideálně splňující roli velkého stylového SUV. Celkovým jízdním projevem mi nejvíce připomíná současného touarega, na silnici to z hlediska agility a ovladatelnosti ani v této generaci není úplně srovnatelné s X5 nebo cayenne, ale například odhlučněním jak motoru tak
aerodynamického hluku hraje Sport svou vlastní ligu. Jeho síla je ve sladění, při jízdě všechno působí naprosto přesvědčivě, patřičně, sladěně. Nikde žádný osten, o který by se spokojenost mohla píchnout. A to říkám i přes své výhrady k ovládání range/jaguar infotainmentu, věřím, že moje mírná nechuť k touch displejům je spíše otázkou ne/zvyku. Vnitřní prostor na úrovni konkurence, všude čistý design a jemná kůže, kufr tak akorát, k tomu ideální V6 dýzl a zvenku spousta hranatého stylu. U mě dobrý, pokud se nestane něco zásadního, např. BMW nepředvede X6ku, která mě posadí na zadek, pak po X5 dostane šanci Sport, Range Rover Sport. 😉
Oprávněné ambice? Čtyřkruhová vrtule
15 Responses to Topgearovský den …část druhá
[1]
15. 8. 2013 v 13:36webpaja
Přiznám se, že se do teď tlemím z toho, jak jsme se báječně bavili při jízdě 😀
[2]
15. 8. 2013 v 14:13Tomik_1
Tomu říkám fajnový počteníčko chlapi! Nedá se než pokývat hlavou a říct, že je vidět, že jste si to užili jak by to málokdo uměl 😉 Děkuji i tobě Dinare!
[3]
15. 8. 2013 v 15:40GTI
Diskusní den… část třetí: BRAVO 😉
Přesně jak to má být, drahé auto, drahé zážitky. Ano, ta sladěnost dělá z auta přesně to, proč je řazené mezi špičku. U toho Sportu holt teď jde o to, zda bude stejně spolehlivé jako německá konkurence. A ta konkurence Boxster x Carrera, no je to složité, karosářsky to jde směrem k Boxsterovi, výkonově ke carreře. Viděl bych to jako takový „mezistupeň.“ A pak… Carrera je jenom jedna…
[4]
15. 8. 2013 v 18:38Ja Prvni 123
jo – fakt dobrý.
Až trochu závidím…
ale v dobrým.
[5]
15. 8. 2013 v 18:39Ja Prvni 123
[3]
???
To teda doufám, že bude mít podstatně vyšší spolehlivost!
A nemám důvod tomu neveřit.
😛
[6]
15. 8. 2013 v 18:49Ja Prvni 123
a to jste s tím RR nesjeli ze silnice… a tím vám zůstala utajena jeho hlavní výhoda.
Ano, na silnici je víceméně srovnatelnej s německou konkurencí. Ten rozdíl nastane mimo ni.
Hodnota tohodle auta je v té dvojsečnosti.
Pochopitelně – „full size“ RR je na tom ještě o něco lépe – ale drtivá většina lidi už tento náskok nevyužije.
Pokud ano, nekoupí si RR, ale Discoveru!
Ale pořád platí – hezké čtení – mám bujnou fantazii = úplně to vidím a slyším.
A tiše závidím.
😉
[7]
16. 8. 2013 v 4:01webpaja
(7) Na jízdu s RRS byl poměrně našvihanej pořadník, takže co se dalo, to jsme zvládli 😉
[8]
16. 8. 2013 v 6:54Dinar
[1] Jo, jo, podobný zážitky se uloží v paměti, jako takovej vohřejváček na zimu… 😉
[9]
16. 8. 2013 v 6:57Dinar
[2] Díky, Tomiku, užít jsme si to užili, to auto je prostě bavič. 😉
[10]
16. 8. 2013 v 7:15Dinar
[3] Ten Sport je opravdu dobrý, jo, otázka spolehlivosti je na místě, stačí pohovořit s majiteli předchozích generací Rangeů, ale zdá se, že se dost změnilo jak u Range tak v ČR hlavně z hlediska servisu, jeho organizace a přístupu, alespoň z toho, co slyším, je to v rámci premiovek aktuálně spíše to lepší, oni se logicky musejí více snažit. Každopádně tohle nepovažuju za příliš velké riziko, nepříliš zábavných historek z bmw servisu za poslední roky můžu dát do placu x.
Co se carrery týká, neboj, ta je jen jedna, vím a ctím, pro mně to nebude nikdy jinak. F-type je z jiného těsta, jeho fun factor je jinde, každopádně krasavec a povedené auto. 😉
[11]
16. 8. 2013 v 7:21Dinar
[6] Jak píše webpaja, nebyl čas, ale popravdě, terénní vlastnosti, myslím jejich prověřování, není to, co by třeba mně, a myslím, že drtivou většinu uživatelů velkých SUV, nějak zajímalo. Jel jsem v dané třídě všechno, a rozdíly ve schopnostech off road (mimo vyschlá řečiště s metrovými balvany, oblíbené to místo marketingových oddělení) jsou velmi malé, největším limitem jsou silniční gumy a ochota majitele ničit si auto. Podstatné pro SUV je, že při sjetí na polňačku nemusíš jet dvacítkou a zkoumat každý výmol jako s osobákem, to, že při cestě na hory máš awd, a že tvé děti cestují metr nad zemí v dvouapůltunovém autě, protože hmota matters, jak víme. 😉
[12]
16. 8. 2013 v 10:54šmoula nešika
Super. Co se týče konkurence s Porsche, asi bych řekl, že základní šestiválec bude soupeřem Boxteru a že eska se zase postaví carreře.
[13]
18. 8. 2013 v 8:30woody-alien
Dinar: Jj, vyschlá řečiště 😀
Zrovna tu mám před sebou jednu takovou fotku Patriota. Soudím, že ho tam dotáhli vrtulníkem. Tedy myslím Jeep, UAZ by to možná dal.
[14]
19. 8. 2013 v 17:26Emel
Hezké čtení, díky oběma. Zvuk dělá hodně, člověk pak musí předjíždět už jen proto, aby ho slyšel 🙂 . Mám v paměti jak jsem na Českomoravské koukal na Barichella s F1 a právě zvuk tam byl nejsilnější dojem…
Opravdu je Boxster taková „žiletka“? Já se dostal jen hodně krátce k jednomu staršímu kousku s PDK a neměl jsem z toho pocit nějak zvlášť ostrého auta. Slyšel jsem, že nový Boxster je o kousek dál, ale zatím jsem neměl tu čest…
[15]
24. 8. 2013 v 22:02Navtech
Dospíváte, hoši…
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.