-
Racing is Life 1/19
Neděle 31.3. 2019 Most, nová sezóna, první závod. Ráno v boxech je sice ještě poměrně chladné, ale kotouč vycházejícího sluníčka, pomrkávající za roztrhanými mráčky, dává tušit, že den bude teplý a slunečný. A co víc si pro závod přát… Snad jen štěstí s technikou, protože loňský rok nám celkem jasně ukázal, jak umí být motorsport nevyzpytatelný a štěstěna vrtkavá. A bude to štěstí, co budeme potřebovat, protože opět jdeme do sezóny s novým autem, tentokrát navíc s typem, se kterým nemá ani šéf týmu, radicalový guru Martin, moc zkušeností při nasazení v endurance závodech, takže fingers crossed.
Náš mazel stojí v boxu, napíchnutý na elektriku, ohřívají se chladiče, vypadá jako boxer s bandážemi na rukou, než si nasadí rukavice, shodí župan a jde na to. Je to ryzí závoďák, Radical SR3 RS, jeho krásná ladná silueta Le Mans prototypu dává tušit potenciál, ten náš je v mírně psychedelickém zbarvení ve stylu artových BMW z 80. let. Moc se mi líbí a začínám být klasicky natěšenej. Ale chvíli si počkám, jdu dnes za volant až třetí v pořadí, začíná náš nový týmový kolega, zkušený radicalový harcovník Michal, po něm Webpaja a potom já. Šestihodinovka je relativně krátká a jednou z výhod SR3 oproti SR4 je, že má větší nádrž a tím i výdrž na trati, takže stinty vychází max. čtyři, což znamená, že s největší pravděpodobností pojedu jen jednou. Z tohoto pohledu je pak stint v půlce závodu kolem jedné odpoledne ideální, všechno už bude prohřáté a auto krásně fungovat. Takže, teď na rozpravu, poslechnout instruktáž o vlajkové signalizaci v klasické brněnštině pana Klapky, a pak jdeme na to.
Startovní procedura se neobešla bez problémů, některým se nepodařilo odlepit z roštu, takže budou muset startovat z boxů, celý start se opakuje, jedno formovací kolo navíc a konečně smečka vyráží ostře kupředu. Hned od začátku je jasné, že papírové předpoklady o favoritech v naší divizi, potažmo v celkovém pořadí, budou platit, na špici se ženou polské porsche rsr, rakouský etcc leon, naše dva radicaly a megane V6. Ovšem, kdo je tady pánem, ukazuje mimořádně jedoucí corvetta, která jede jen tříhodinovku, a navíc celý závod mají pojato jako testování. Jenže, když jede naplno, tak letí a ujíždí všem. Michal se s naší esertrojkou drží za porsche, bohužel začátek se nese v duchu mírných zmatků, skrumáží, a tak se na trať dostává záhy safety car. Po jeho zajetí do boxu přichází pro nás nepříjemnost, za předjetí pod žlutými vlajkami a SC dostáváme penalizaci stop and go. Po jejím absolvování si při výjezdu auta z boxové uličky mechanici všímají nějaké kapaliny, kterou esertrojka za sebou nechává, chvíli se spekuluje, jde nejspíš o kondenzát z chladiče, ale protože jsme na začátku a zichr je jistota, volají Michala po dalším kole znova do boxů, aby mechanici auto raději zkontrolovali. Bohužel, zrovna ve chvíli, kdy do boxů dojel, vyjel na trať po nějakém incidentu znova safety car, zelená na boxové zídce se změnila na červenou a my tak „dostali“ další kolo navíc. Kontrola ukázala, že šlo opravdu jen o kondenzát, ale po vyjetí z boxů jsme aktuálně vláli na konci vláčku za safety carem a na prvního ztráceli tři kola. No, uměl bych si představit lepší začátek.
Michal končí, do auta jde Webpaja a pokračuje v tom, co Michal začal, tedy v trpělivém prokousávání se zpět na špici startovního pole. SR3 je naštěstí svými jízdními vlastnostmi formulového vozu o dost jinde než kterákoliv „plechovka“, takže předjíždět se dá prakticky kdekoliv na trati, podjet, objet z vnějšku, předjet na akceleraci nebo naopak na brzdách. Ovšem aut je dnes v závodě extrémně mnoho, v zrcátkách plechovek je radical těžko vidět, je třeba být opatrný, jeden špatný odhad při předjížděcím manévru a je konec. To Webpaja dobře ví a filigránskou jízdou nás v průběhu svého stintu vrací do první pětky. Začínám být mírně optimistický, jdu si dát poslední předjízdní kafe, odskočit na pány, zakuklit, zahelmit a už jen čekám až Webpaja dotankuje a přijede do boxů.
A je to tu, vyrážím podél boxové zídky, abych na jejím konci… zastavil. Na trati je znova safety car, takže musím počkat, až celý vláček projede startovní rovinkou a mě pustí na trať. Čekání naštěstí netrvalo dlouho, nevím, jestli traťák u boxového semaforu slyšel, jak na něj přes helmu křičím hlášku ze svého oblíbeného filmu Bitva o Británii, „Will we fly today?! The engine is overheating and so am I“, ale dal tam zelenou a já konečně vyjel. Prvních pár kol byl trochu očistec, bylo třeba ohřát gumy, brzdám také chvíli trvalo, než si sedly, stejně jako mě za volantem, protože bylo třeba nejdříve „prolézt“ vláčkem nastřádaným za safety carem, abych to mohl trochu „pustit“ a pokusit se dostat naše auto zas o kousek výš. Postupně se rozjíždím a začíná mě to hrozně bavit, esertrojka je dokonalé auto, jízda s ní je jako na horské dráze, levá, pravá, hééén, hééén nahoru, brm, brm, brm při podřazovaní dolů. Zhruba v půlce stintu mi na boxové zídce ukazují, P2, P1 – 10. Aha, dobrý, takže jsme druzí o deset sekund a P1 opravdu už vidím před sebou na konci rovinky, je to už zmíněná polská 911 RSR. Mezi zuby drtím žvýkačku, kterou si beru, aby mi nevyschlo na patře a říkám si, tak poď, panáčku.
Jenže dohnat ještě nemusí znamenat předehnat, vozím se za poršákem, předjíždíme pomalejší auta a je to pořád stejné, on mi na rovince ujede, já ho stáhnu v zatáčkách, na to, abych ho předjel za normálních okolností, nemám. Musí udělat chybu, a tak volím taktiku „dloubání“, na výjezdech ze zatáček na něj najíždím, přestože vím, že mi vzápětí ujede, podobně pak na brzdách se mu snažím vyplňovat zrcátka a čekám… a nakonec se dočkám, v jednom z kol porsche dělá chybu v poslední zatáčce esíček za Matadorem, můžu ho na výjezdu podjet a hurá dopředu. Několik dalších kol se snaží mi předjetí vrátit, ale držím tempo a daří se mi dostat se na cílovku vždy s takovým náskokem, aby mu jeho lepší akcelerace a vyšší maximálka nestačily na to, do konce rovinky mě předjet. Dobrý, po nějakých dalších deseti kolech už porsche nevidím ani v zrcátkách, uklidňuju se, držím endurance tempo a jízdu si užívám. V jednom kole se mi dokonce poštěstí nikoho nepotkat, nemuset předjíždět, a jak se později ukáže, je z toho nejrychlejší kolo závodu. Příjemný bonus.
Na boxové zídce vidím ceduli „55 Fuel“, takže hitparáda končí, zajíždím natankovat a do boxů, kde se měníme. Vylézám spokojený a hluchý (příště jen s peckami v uších), máme na porsche pár desítek sekund náskok, takže je šance. Bohužel, mečbol se nám nakonec proměnit nepodařilo a o první místo jsme přišli v posledních dvaceti minutách závodu, esertrojce odešly přední gumy, zatímco soupeř na poslední stint přezul a vyplatilo se mu to. Porsche nás předjelo a do konce závodu najelo ještě minutu náskok. Škoda, vítězství bylo na dosah, ale na bedně jsme a s ohledem na to, že to byla pro celý tým první závodní zkušenost s novou SR3, myslím, že to nebylo vůbec špatné a potenciál je veliký.
Takže, poršáci, v červnu na Slovakiaringu radicalteam strikes back!
Jen ten čas bude k nepřežití, dáme sice v mezidobí nějaké testování, ale pořád je tu Steve se svým, stoprocentně platným, Racing is Life! a všechno předtím a potom je jen čekání… 😉
onboardy
dinar: http://www.youtube.com/watch?v=A3BqV1aS-yE&t=56s
Racing is Life 2/19 Racing is Life IV
40 Responses to Racing is Life 1/19
[1]
4. 4. 2019 v 12:01speedfred
Krása,krása a krása to sa čítalo úplne samo.
Gratulácia ku krásnemu výsledku a je tu aspoň nádej na dalšie víťazstvá.
[2]
4. 4. 2019 v 13:18Ozzman
Tak vy to s těma motokárama myslíte fakt vážně co?! 😀 Gratulace a fajn videa 😉
[3]
4. 4. 2019 v 13:27Dinar
Kluci, díky za gratulaci, věřte, že jsme fakt rádi, že se nám po posledních třech závodech konečně podařilo dojet, a ještě na bedně. 😉
[4]
4. 4. 2019 v 13:33lyon667
Pánové, sice jsem vám už gratuloval, ale klidně to zopakuju. Moc pěkný závod, krásný souboj s 911 a SR3 na trati letí jak drak. Oproti SR4ce z ní už od pohledu jde respekt a nebýt toho, že v zrcátkách není naprosto vůbec vidět, tak se vám všichni dobrovolně klidí z cesty 🙂
K tomu chaosu na startu – těsně před odmávnutím startu v poslední zatáčce jednomu Golfu ze třetí divize vylítla svíce a za podpory značných kouřových efektů zůstala na trati pěkná olejová stopa. Zatímco se čelo vesele dralo kupředu prvními metry ostrého závodů, druhá polovina pole startovala de facto už pod žlutýma. No, tohle nebyl zrovna ukázkový první start sezóny.
Jak Vette, tak Mégane v šesté divizi měli na to pořádně potrápit všechny aspiranty na pódium, o to víc zamrzí, že v průběhu celého dne na trati spíš zavazeli, protože testování z jejich pohledu znamenalo spíš výletní jízdy pro friends & family. Kdo určitě překvapil, byl polský Baworák 320d, který se až do závěru držel a na zlatou placku mu chyběla pouhá dvě kola.
Jinak Dinarovi patří poklona za nejrychlejší kolo závodu a snad bych vsadil i na to, že jde o historicky nejrychlejší kolo v Mostě v rámci vytrvalostní série. Je vidět, že v SR3 je potenciál a když se poléčí drobná zaváhání, nemám pochyb o tom, že tam letos to první místo padne.
Tohle už není žádná amatéřina, ale motorsport na úrovni se vším, co k tomu patří… 🙂
[5]
4. 4. 2019 v 15:16Dinar
(4) Lyon: díky za gratulaci, od konkurence těší dvojnásob. Musím přiznat, že jako správný ignorant netuším, jak jste dopadli vy, nějak mi to v té naší radosti zapadlo. 😉
Jinak, dobře žes zmínil ten polský 3er, úplně jsem je vynechal a máš pravdu, že byli dlouho na špici. Ona 150 l nádrž je prostě výhoda a k tomu dýzl. Jen to nebyla 320d, ale biturbo postavené na základě 335d, výkon 420k. Ona i sr3 měla na rovince co dělat, aby se jí udržela. Jsem zvědav, jestli se ukážou i na SK.
[6]
4. 4. 2019 v 15:48lyon667
(5) Aha, tak to je zajímavé info. Já o tom jejich voze nikde nic nenašel a čas 1:47 se mi na dvoulitr zdál dost přísný 🙂
My dopadli tak napůl. Oktávka až do posledního stintu naháněla Hondu Type R, kdy se jejich posádka rozhodla na poslední chvíli vystřídat, takže nakonec jsme zvítězili s náskokem asi půl kola. Jinak závodní šrámy obdržela a to ranou zboku od polské 1er, takže pravý práh teď máme ve tvaru banánu. Ta samá jednička mimochodem o dvě kola dřív sestřelila vaši modrou 75ku, takže by mě fakt zajímalo, co v tom sedělo za lopatu. Po skončení jsme navíc zjistili, že se utrhl jeden z držáků motoru, což však zjevně nemělo na funkci rostlináře vliv.
Seat bohužel začal sezónu neslavně, po dvou a půl hodinách nám prasklo levé přední rameno, čímž závod de facto skončil. S tím se asi počítat nedalo, přitom jsme spíše čekali problémy od nově instalované převodovky, která naopak fungovala překvapivě dobře.
Slovakiaring snad přinese víc štěstí, nicméně to bude peklíčko. Hlavně teda pro vás, pokud to pojedete ve třech 🙂
[7]
4. 4. 2019 v 16:48webpaja
Díky Dinarovi za pěkně sepsaný dojmy a report ze závodu! Přestože jsem byl bráno retrospektivně až přespříliš opatrný, tak jsem z SR3 nadšený. To, jakým způsobem pak odjel svůj stint Dinar je na poklonu! 🙂
4) Díky znova 🙂 Věřím, že i přes problém Leonu jste si to užili!
[8]
5. 4. 2019 v 6:04kpt.Budha
Ahá, tak Oktávka ve škodováckých barvách je lyon, dobré vědět, kdo mě vyslal v plné rychlosti prozkoumat krásy mosteckých trávníků a kačírků 🙂
[9]
5. 4. 2019 v 6:34Dinar
(6) Jo, oktávku jsem na vyhlášení zaregistroval, myslel jsem leona, takže nedojel.
Slovensko bude jiná hra, dvakrát tak dlouho, tam to bude mnohem víc záležitost výdrže techniky i lidí než rychlých kol, jsem na to zvědav, nová zkušenost. A nejspíš pojedeme ve čtyřech, ale i ve třech to nevidím jako problém, když si vzpomenu, jak v osmdesátkách jezdili špičkové týmy Le Mans ve dvou, tak máme pořád rezervy. 🙂
[10]
5. 4. 2019 v 6:44Mikesus
Gratulace a díky za video
[11]
5. 4. 2019 v 7:20webpaja
(8) Stejně bylo potřeba posekat 😀
(9) Ten druhý odstavec jsem jako nečetl, těším se už teď jak SR3 naložím víc. 🙂
[12]
5. 4. 2019 v 7:27iudex
Páni veľký palec hore, ako už bolo povedané, toto nie je žiadna amatérčina a hranie sa na pretekárov, toto je už na profesionálnej úrovni, hlavne to onboard video je neskutočné, to by mohlo byť kľudne z Le Mans.
[13]
5. 4. 2019 v 7:31webpaja
(12) Doufám, že se na SK Ringu potkáme! 🙂 Je to kupodivu méně fyzicky náročné než SR4, tam jsem i přesto, že se fyzicky připravuju, vycházel po stintu jako zbitý. Tady mě bolela jen zápěstí a krk, ne celé paže i nohgy. Naprosto komfortní 😉
[14]
5. 4. 2019 v 8:00iudex
(13) Kedy je ten SK ring? Ak budem doma, dobehol by som, za predpokladu, že sa dá aj stretnúť a chvíľu pokecať s tým, kto práve nebude jazdiť.
Inak kto nejazdil okruh, nemôže pochopiť, že je to normálne fyzicky vyčerpávajúce, aj ja som sa dakedy smial na tom, načo piloti F1 makajú, akoby robili desaťboj, veď len sedia na zadku; ale keď som bol po polhodinovom stinte spotený jak prasa, pochopil som.
[15]
5. 4. 2019 v 8:11speedfred
Však práve, kto nejazdil nepochopí že je to vcelku fyzicky náročný šport.
Tá vaša placka má fakt krásne bojové sfarbenie a hlavne celkom rozzúrený zvuk keď som ju počul na živo.
Mám pocit že sa budem musieť prihlásiť aspoň do jedného závodu a stačiť mi bude aj e36 nech sa trošku uvoľním v tothoročnom strese.
[16]
5. 4. 2019 v 8:28Emel
Super, gratuluju! 🙂
[17]
5. 4. 2019 v 9:26lyon667
(8) No jo. Na onboardech to mám z první ruky, páč Seat jel hned za váma. Styď se, takhle předjíždět odstavným! 😀
https://imgur.com/a/RotHyM1
Jak už mnohokrát zaznělo, ty placky jsou jako duch, objeví se zničeho nic a zase zmizí. Takže při předjíždění fakt počítejte s tím, že vás dotyčný nevidí.
[18]
5. 4. 2019 v 9:38speedfred
(17)
…..a ešte k tomu obiehať sprava 🙂
[19]
5. 4. 2019 v 9:44kpt.Budha
Tý jo, nemáš i video? Mě by zajímalo, zda jsem zpanikařil, nebo jsem to vyhodnotil správně, že se nevejdu 🙂
[20]
5. 4. 2019 v 10:11webpaja
(14) 20.června. Strašně dlouhá doba, ještě si dáme ale testy na konci května v Mostě. 😉
(15) Určitě si dej e36, odjel jsem poslední stint (takže poprvé v závodech jsem jel dvě rozdílná auta) a celkem jsem se pobavil 🙂 . Nikdo z nás tu není žádný chcípák, při troše obecné fyzické zdatnosti ty 3-4h v závodě dáš. Horší je pak druhý den 😀
(16) Díky 🙂
(17) Auuu, ty jsi vybaven jako obžaloba! 😀
[21]
5. 4. 2019 v 10:42lyon667
(19) Tak že jsi to ty… 🙂 https://youtu.be/4fkbxrp0g-M
Ustáls to dobře, dovedu si představit to horko, které člověka v takovém okamžiku polije 🙂
(20) Mám toho spoustu, něco jsem už poslal do televize. Martinovi na FB jsem pak dával záznam toho, jak poláci nabořili 75ku.
[22]
5. 4. 2019 v 10:47webpaja
(21) No upřímně, klučina v Octě ho neviděl, úmysl to nebyl, ale Budha neudělal nic vyloženě špatně. Možná to tam pustil hodně na srdce ;-). Já byl zase tak opatrný, že to bylo v Mostě ku škodě.
[23]
5. 4. 2019 v 11:10kpt.Budha
Díky, pěkné video 🙂 Mně se právě zdálo, že se tam k němu blížím dost dlouho, že bych mohl být veden v patrnosti, navíc v místě, které asi není nutné úplně zavřít…ale nic se nestalo a to je důležité 🙂 Jen mě překvapilo, jak rychle se zašpiní pneumatiky, ty další zatáčky jsem tak tak vykroužil 🙂
[24]
5. 4. 2019 v 12:14Dinar
K fyzické náročnosti, musím potvrdit, co říká Pája, i pro mně byla sr4 fyzicky náročnější, jednak si do ní pořádně nesednu, ruce místo řízení fungují částečně jako podpora držení těla, a tím, že je třeba více pracovat (manuální sekvenční převodovka) tak člověk prakticky pořád řídí jen jednou rukou, jednak mi trčela hlava z auta mnohem více a boj s živly byl pro krk náročnější. Za to v sr3? Sedím v utopenější pozici, spodní část helmy pod vizorem jsem měl po závodě naprosto čistou a je to cítit, hlava vůbec nebojuje s větrem, krk naprosto v pohodě a tělo také, řízení oběma rukama, levá noha zapřená o foot rest, prostě mnohem lepší, ruce jsou uvolněnější a dá se citlivěji řídit. Já jsem v tomto směru moc spokojen, samozřejmě pravidelný trénink se v motorsportu vyplácí, když vidím, jak se někteří z aut hrabou a mají po stintu fyzicky dost, jsem rád, že mám natrénováno, protože ono to z těch obrázků a videí vidět není, ale ta přetížení zleva doprava dopředu dozadu jsou v závodních autech opravdu celkem citelná, v sr3 tím tuplem a hlavně furt, bez oddechu, spec. na technickém okruhu, jako je Most. 😉
[25]
5. 4. 2019 v 12:15Dinar
(12) (16) Iudex, Emel: kluci, díky za gratulaci a doufám, že vás to některého třeba navnadí, zkusit si to naostro. 😉
[26]
5. 4. 2019 v 12:30Dinar
Lyon: k tomu předjíždění, všemu, co říkáš, rozumím, sám si pamatuju z plechovky tatuuse nebo sr4, jak ses podíval do zrcátka, nic, a pak tu najednou byl, prostě jedou násobně rychleji a nejsou vidět…
Na druhé straně, pohledem z radicalu, přiženeš se zezadu, počítáš s tím, že auto před tebou si pojede stopu, nachystáš se třeba na podjetí a on ti bez varování „uhne“, tj. místo aby jel stopu, ti to zavře, s dobrým úmyslem, jenže na pitchu. Takových situací je za závod x, přestože x-krát bylo při rozpravě jezdců řečeno, neuhýbejte, jeďte si svoje, rychlejší auto vás objede. Někteří prostě pořád nechápou, a ty máš v tom radicalu třeba půlsekundu na rozhodnutí, kam to pošleš, a když to plechovka zavře, průser je tu hned. A to nemluvím o debilech typu posádky audi A-teamu, kteří jsou buď totální ignoranti nebo se naopak baví schválnostmi tohoto typu. 😉
[27]
5. 4. 2019 v 12:42webpaja
(26) A-team a jejich chování je na všech ONB vidět skvěle. To bylo desítek sekund co jsem za nimi strávil! Naštěstí je SKring široký. Kdyby to byli kluci s malou zkušeností, ale jsou to pardálové +50, oblečení jakoby jezdili za AMG F1 a na trati jako vocasové.
[28]
5. 4. 2019 v 13:45lyon667
(26) (27) Já to chápu, ten rozdíl v rychlostech zkracuje okno jak na zpozorování auta za sebou, tak na případnou reakci. Vem si, že doba mezi vyjetím Budhy zpoza Seatu po kontaktní vzdálenost s Oktávkou byla nějaké 3 vteřiny, to je nic. Každopádně jiná věc je to, jak závodní stopa koreluje s profilem trati. V tomto konkrétním případě se ta mírná pravotočivá jezdí v podstatě rovně – dotknout se pravými koly apexu a tvrdě na brzdy, aby nebylo nutné dobržďovat v následné levé, takže celá ta technická pasáž se jede stylem „od pangejtu k pangejtu“ a předjíždět tam není šance. Alespoň já to tak jezdím.
Jak zmínil Pája, Slovensko i Brno jsou podstatně širší, je tam větší prostor pro chyby i korekce, možná z toho důvodu mi osobně Most ne úplně vyhovuje. Ale zase asi víc sedí pomalejším autům, jak často zmiňuje Jefex. Pak máš trhače typu A-Team, kteří jezdí křížem krážem bez ohledu na šíři vozovky s nesmyslně širokými nájezdy do zatáček, takže předjetí je nemožné ve většině pasáží. Takový agresivně-defenzivní styl 🙂 Podobně jezdí i ty polské 944ky, ale ti to mají v ruce a hlídají si odstupy.
Ty placky by potřebovaly kamioňácký klakson 😉
[29]
5. 4. 2019 v 23:03woody-alien
Nj, pánové…tak čtu to už druhej den, videa jsem viděl několikrát a vlastně pořád nemám, co napsat. Snad se tedy spokojíte aspoň s prostým konstatováním, že z tohohle adrenalin doslova stříká. Ten váš seriálek neskutečně graduje. Smekám a palce nahoru. 😉
Sedím na prdeli, k židli přikován, abych z ní ve 12:00 (jak příznačné) Dinarova onboardu vylít´, jak kdybych právě trefil první ve sportce. 😀 Parádní, kouzelný…takže hodně štěstí na SK Ringu !!!
[30]
8. 4. 2019 v 8:27Dinar
(28) Lyon: nemyslím úplně, že problém je v šířce trati, je to spíš otázka zkušeností jezdců, „dobrého úmyslu“ a schopností, je fakt, že nejvíc zmatků se stopou při předjíždění rychlejšími nadělají dvě auta radicalteamu se zážitkovými jezdci, o to víc mě to štve, protože vedle sebe mají instruktora, několikrát jsme na to téma měli v týmu i vyostřenější debatu. Naopak, nikdy jsem neměl pocit nejistoty nebo nebezpečí při předjíždění vyježděných závodníků, zmiňuješ Jefex, ano to je typický příklad, a je to proto, že Honza i ti další kluci jsou prostě super zkušení závodníci, vždycky vidím z pohybu auta, že o mně ví, a co předpokládám že udělá, taky udělá, páč je to logické, stejně tak s vašimi auty, jak oktávkou tak leonem, ti prostě jedou svoje a ještě vědí, co se děje kolem. 😉
[31]
8. 4. 2019 v 8:30Dinar
(29) Woody, díky moc za gratulaci, jsem rád, že se to líbilo i tobě, je fakt, že jsem si dal záležet a pasáže, kde předjíždíme seata, jsem, pokud možno, vystříhal. 🙂 😉
[32]
11. 4. 2019 v 9:51Dany
Chlapi, gratulujem. Onboardy parádne. Ring mám zaznačený v kalendári a ak sa bude dať, tak prídem povzbudiť.
[33]
11. 4. 2019 v 16:04Emel
Jako… navnadit by mě to i navnadilo, jenže mám takový pocit, že to je jedna z těch věcí, které je potřeba dělat pořádně nebo vůbec.
[34]
12. 4. 2019 v 6:30Dinar
(32) Dany, díky, budeš-li na SKringu, stav se za námi. 😉
[35]
12. 4. 2019 v 6:35Dinar
(33) Podle mně, je potřeba si to zkusit, po první jízdě, účasti v závodu, budeš vědět, jestli je to pro tebe nebo ne, tj. jestli to dělat pořádně.
A na to je program Radicalteamu ideální, dá se svézt za relat. normální peníze závodním autem s instruktorem, i v závodě, mně se tenhle počin Martina Příhody moc líbí, nevím o jiné, takto komukoliv otevřené možnosti, jak se dostat k závodění. 😉
[36]
12. 4. 2019 v 18:21speedfred
(35) Keď už nemáš gule na závodenie (ja) tak Radicalteam je perfektná možnosť sa povoziť v závodnom aute len-tak hobby na okruhu a človek aspoň zistí že to nie je nič ľahké. Krásne je aj zisťovať limity seba/auta v bezpečí okuhu a hlavne sa baviť s priľnavosťou pneu a hľadaním správnych brzdných bodov.
[37]
13. 4. 2019 v 9:25lyon667
(35) Jezdit se dá i u jiných, třeba Driving Academy, nebo Janík Motorsport rovněž pronajímají, i když za trošku jiné peníze. Pak je řada individuálních provozovatelů, kde si pronajmeš auto i s týmem na celý den, ale to už chce mít trošku jiný rodinný rozpočet. 🙂
[38]
14. 4. 2019 v 6:42speedfred
Inak dnes som vás videl v tv,bola reportáž zo závodov. 🙂
[39]
14. 4. 2019 v 8:47lyon667
(38) Pravda, chtěl jsem to sem hodit a zapomněl na to:
http://sport5.cz/motor/makpak-endurance-2019-6h-le-most-i-3cde4454.html
[40]
24. 4. 2019 v 6:51Dinar
(38) Příští závod půjde naživo na Eurosportu s komentářem Martina Straky. :))
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.