-
Racing is Life 2/19
Aneb konec dobrý, všechno dobré.
Poslední závod sezóny, devítihodinovka v Brně 20. října. Karty jsou v 6. divizi seriálu Makpak Endurance rozdány tak, že pokud bychom dnes zvítězili, a náš největší soupeř Pfister racing skončil nejlépe třetí, staneme se vítězi celé sezóny, pokud bude Pfister druhý nebo skončí před námi, budou mistry oni.
Nažhaveni jsme dostatečně, protože v ústech ještě pachuť posledního mosteckého závodu, kdy se nám v jeho polovině odporoučel motor a my jen mohli sledovat, jak, řečeno slovy Nikiho Laudy v nemocnici po havárii na NS, „Pfister (Hunt) is taking our points.“ 🙂
Ale, aby to nebylo ani dnes tak jednoduché, hlásíme už před startem ztráty, protože kamarád a spolujezdec Webpaja je zdravotně indisponován a dnes nepojede. Takže náš doplňkový (pro dvanáctihodinovku) čtvrtý kolega Michal vezme jeho šichtu za něj. Každopádně Pája nás celý den sleduje na on-line vysílaném přenosu na FB Radicalteamu a prožívá to snad víc než my na place. 😉
Takže, ráno je krásné, lehký mlžný opar se rozpadá, start bude tedy podle plánu v 9 hodin, na rozpravě jezdců nic nového, snad kromě „odborného“ sdělení ředitele závodu, který při výtkách z řad jezdců na příliš pomalé tempo safety caru, pronesl, že nemá smysl za safety carem v zaváděcím kole kličkovat, protože gumy tak nezahřejeme, ale maximálně odřeme. K tomu snad jen, WTF? :))
Jedu dnes druhý v pořadí, a tak pomáhám kolegu Michala připoutat do sedačky, nastavit zrcátka a odesíláme ho na start. Zaváděcí kolo bez problémů, safety car zajíždí do boxů a jde se na to. Naše esertrojka se po prvním kole usazuje na čele závodu… a vydrží na něm až do konce. A tímto konstatováním bych mohl i skončit. A to proto, že dnešní závod byl ve světle technických problémů závodů předchozích doslova balzámem na jezdcovu duši. Auto šlapalo jako hodinky, strategie zastávek v boxech a jejich provedení byly dokonalé (poklona našemu závodnímu inženýrovi Honzovi a mechanikům), my jsme byli jezdecky bezchybní. Ale abych nepředbíhal…
Po hodině a půl odjetého závodu (doba za kterou vyjedeme benzín z nádrže radicalu) jdu do auta, tankuju a vyrážím. Na trati je vyloženě husto, na start se dnes postavilo 42 aut v pěti třídách, a tak jízda s esertrojkou, která je rychlejší než většina ostatních, připomíná kličkování mezi kužely, což je docela náročné, rozbíjí to rytmus a stále je tu hrozba srážky při nepovedeném předjížděcím manévru, radical je v zrcátkách „plechovek“ opravdu špatně vidět. Ale dnes máme svůj den, jde to dobře, já se za volantem cítím výborně, jízdu si užívám, a tak, když po zhruba hodině vyjíždí kvůli oleji na trať safety car a mě volají do boxů, moc se mi nechce, přestože je jasné, že zkrácením mého stintu, výměně a tankování v době vyjetého safety caru, omezíme časovou ztrátu. No, nic, vynahradím si to odpoledne.
A taky jo, vzhledem k vývoji závodu měníme strategii, takže půjdu do auta až na závěrečný stint, který ale tím pádem nebude hodinu a půl, ale dvouhodinový, s tím, že v něm budu muset dotankovat. Hm, dvě hodiny v kuse jsem esertrojkou ještě nejel, navíc závod, ono se to třeba z onboardů nezdá, ale je to docela náročné, nejen fyzicky, ale hlavně na soustředění. Když si představím, že z nepozornosti udělám chybu a po… celý závod, ale zase, jak se říká, kdo se bojí, sere v síni. Takže do tanku v tank. Začínám ve čtyři odpoledne, sluníčko už je hodně šikmé, v některých pasážích je to nepříjemné, jenže mohlo taky pršet, a to je pak v radicalu jízda se staženými půlkami, tak si nestěžuj a jeď. Máme docela komfortní náskok mezi pěti a šesti koly, auto jede bezchybně, nasazuju stabilní tempo a kroužím a kroužím. V rámci této dvouhodinovky narazím dvakrát na pfistřího Leona, dvakrát mu ukážu, kdo je tu dnes pánem, a tak mám výbornou náladu, jedu a vyhlížím šachovnicovou vlajku. Před ní ještě přichází soumrak, ale je to stále dobré, zatím se dá jet „na oči“ a do cíle dojíždíme sice za silného, ale stále ještě šera. Vlajka mě odmávne, tým na boxové zídce mává, já křičím do rádia… Je to doma!
Fakt pěkný pocit, sezóna s novým autem, dětské nemoci snad za námi, tým funguje parádně, krásné povožení a k tomu první flek. A to nejen v tomto závodě, ale také v celé sezóně, protože Pfisteři dnes skončili až čtvrtí, když nám skvěle „kryli záda“ kluci v našem druhém týmovovém radicalu a navíc Pfistery „udělali“ ještě i Janíkovci s KTM. Paráda! 🙂
Teď bude bohužel následovat nekonečné McQueenovské „just waiting“ po celé dlouhé zimní měsíce, abychom do toho pak na jaře znova skočili, protože RACING is LIFE! 😉
Onboard: https://youtu.be/aqsc6LMS5ak
Fotky:
Racing is Life – UPDATED Racing is Life 1/19
39 Responses to Racing is Life 2/19
[1]
25. 10. 2019 v 11:58woody-alien
Kurňa, na tenhle blog přesně čekám a zrovna musím odjet. Narychlo to číst nebudu, to je jako vyhltnout flašku koňaku na ex. Tak v podvečer. Těším se.
[2]
25. 10. 2019 v 12:16webpaja
Nejdřív slova gratulace celé naší posádce. Psát tu o tom, co jsem v neděli zažíval neustále na telefonu a compu…vědíc, že jet do Brna, tak je to jako když víte, že to, co před tebou s přísným pohledem svůdně stojí, není vaše manželka, přítelkyně a stejně gatě stáhneš… Zcela upřímně jsem nebyl ve stavu, kdy bych mohl s klidným svědomím odjet stint v závodě. Vyzkoušel jsem si to týden před závodem v rámci zajíždění nového motoru a po půl hodině v nijakém tempu jsem měl dost.
To, co předvedli kluci bylo excelentní, a tak jsem si přál být v kokpitu taky. Od počátku bylo jasným že Brno Radicalu sedí. Sedí i mě osobně, stejně jako SKring a hlavně sedlo to třem králům tohoto závodu.
Nikdy bych nevěřil, že online průběžná výsledková tabulka bude takovým nervovým vypětím a dobrodružstvím. Naštěstí mi kluci vždy jen potvrzovali, že je vše OK, čas je horší kvůli SC (v Brně skoro ideálně padaly do taktiky), čílil jsem se, proč nemávají modrými vlajkami apod.
Vlastně dlužíme i pohled na zpátky na nepovedený Most, kde jsme od počátku bojovali se špatným vyvážením SR3, který byl způsoben přespříliš tvrdými zadními pneu, které se špatně dostávaly do pracovního okna a stačilo párkrát zpomalit kvůli provozu a teplota byla opět pryč. Trápení nám skončilo až s vydechnutím motoru a Dinar se ani nesvezl. Těžko se o takových závodech píše, a tak aspoň teď, tady a s dezertem nakonec!
A ta sladká tečka nakonec? Po chvílemi utrápené sezóně, po vybrání si snad všech možných darebností, je vítězství v celém šampionátu úžasnou tečkou. Konec dobrý, všechno dobré. To pro nás letos platí dvojnásob. Jsem hrdý na celkový výsledek i na to, že přes různá varování, že přechod z SR4 na SR3 je horší než z plechovky do SR4, se nám jezdilo s autem krásně. Každý máme své sny a jeden z nich jsme si letos radikálně splnili.
Díky Dinare, kamaráde a kolego!
P.S.: je slastnější pocit než zadupat profesionální P911 991 GT3 Cup do země s patnáctistovkou z motorky? 😀
[3]
25. 10. 2019 v 12:29webpaja
Z videa mám radost, chvílemi krásná hrana, kontra, ale čistý…čsiťoučký! Palec nahoru!!!
[4]
25. 10. 2019 v 12:34iudex
Tak hoši veľká gratulácia, akékoľvek umiestnenie by bolo super, ale vy ste so rovno v prvej sezóne s novým autom prišli pre zlato v štýle eni, vidi, vici. Có dodať, kto umí, ten umí a ešte sa pri tom baví. 🙂
[5]
25. 10. 2019 v 12:41iudex
(3) video veľká paráda. Mňa neustále fascinuje, aký dramatický rozdiel je tam na brzdách, keď v rýchlosti plechovky moc nezaostávajú, resp. sú rýchlejšie, ale pri brzdení robí Dinar každého. Ostatne to, že na okruhu je fakticky dôležitejšie spomalenie, než zrýchľovanie, som si dobre odskúšal túto sobotu na Slovakiaringu, keď ma práve kombinácia gúm a bźd zrádzala a pri brzdení a prejazde zákrut som strácal najviac. Proste darmo na rovinke niekoho spravíš na výkon a rýchlosť, keď pred zákrutou musíš začať brzdiť o 30 metrov skôr a všetko stratíš.
[6]
25. 10. 2019 v 12:44webpaja
(4) Neumíš si představit, jakou mám radost z toho, že první. Ale i z toho, jak se auto díky novým pneu kure.vsky zklidnilo. Je to vidět v každém nájezdu i výjezdu. V Mostě jsem si chvílemi přišel jako amatér, nebo že někdo v noci bloumal v boxech a něco nám rozbil.
To co je vidět na Dinarově jízdě je absolutní důvěra v auto. Dělá to co si přeješ. A samozřejmě k tomu brilantní Dinarovo řízení! 😉
[7]
25. 10. 2019 v 12:45webpaja
(5) Váha, brzdy a přítlak, to je kouzlo.
[8]
25. 10. 2019 v 12:58webpaja
(5) ty máš M Performance brzdy? Gumy jsou vždy proměnná, ale asi by jsi nechtěl na lepivkách s nevýrazným vzorkem jezdit každý den 😉
[9]
25. 10. 2019 v 13:25Dinar
Iudex, webpaja: jasně, kouzlo radicalu je na brzdách, a samo v přítlaku, brzdy díky hmotnosti, i karbonové super „plechovky“ typu 911 RSR váží dvakrát tolik, to musí být znát, jenom je to o zvyk, člověk si musí přešaltrovat v hlavě, že už by měl brzdit, jinak je po něm, a ono není. 🙂 A ten přítlak, rychlé zatáčky typu dvojky na SKringu, to ani to RSR porsche neprojede dvoustovkou, radical ano.
A pokud jde o gumy, pořád víc zjišťuju, jaká je to alchymie a kolik sekund na kolo dobrá a hlavně správně zahřátá guma udělá, je to nebe a dudy, v takovém závodě, kdy dá člověk dvacet minut relat rychlých kol, cítí jak gumy začínají fungovat, pak stačí delší úsek pod žlutýma dvě kola za sebou nebo SC a je to v pr… tedy studené, a tak zase znova. 🙂
[10]
25. 10. 2019 v 13:28Dinar
(4) Díky za pochvalu, a ano, je to zábava, protože Racing is Life. Jen by to chtělo víc času a prostředků. :))
[11]
25. 10. 2019 v 13:33webpaja
Kamarád letos skončil celkově na bedně v Blancpain ProAm kategorie. Teď se připravuje na Winter Endurance v Zandvoortu a Dubai…budget je nepředstavitelný 😉
Ještě jednu sezonu a musíme se k němu s Dinarem přifařit. Alonso jde do Dakaru a zbytek vyrovnáme pílí 😀
[12]
25. 10. 2019 v 13:44Dinar
(11) Jj, přifaříme se, každý si za náš roční závodní rozpočet koupíme dvě sady kol na to jejich amg gt. :))
[13]
25. 10. 2019 v 13:48webpaja
:-DDD budem jezdit za benzín!
[14]
25. 10. 2019 v 18:36lyon667
Gratulace klučíci, tak se to nakonec povedlo Pájovi ještě dodatečně gratulace, páč na place jsem ti potřást pravicí nemoh.
A teď hlavně ať vám ten novej klapkobřinkostroj pod kapotou vydrží dýl, než nám 🙂
Lyon
[15]
26. 10. 2019 v 5:14webpaja
(14) Sledoval jsem vás kluci online taky :-). Leon ale skvěle přeci! Takže gratulace vám FULLboys.
[16]
26. 10. 2019 v 22:16speedfred
Tak sa pripájam aj aj s gratuláciou a dávam pomyselnú Laudovu šiltovku dole pred Vašimi výkonmi. Jazdenie v Radicale to je asi ako z iného sveta. Tu platí doslova že aj s malým Gašparom (motorom) sa dá zahrať veľké divadlo.
[17]
27. 10. 2019 v 11:27pradeda777
Racing is life….ok, well done! Video super.
Ale bacha. Car racing je především návyková a velmi nákladná záležitost.
Jen ti, co mají na tohoto koníčka rozumný rozpočet a dokáží se ho držet, se můžou do něj pustit. V opačném případě vás car racing totálně finančně zruinuje. A samozřejmě i vaši rodinu. Mluvím po smutných zkušenostech v mé rodině.
Závoďte s rozumem!
[18]
28. 10. 2019 v 8:20Dany
Chlapi, veľká gratulácia. Aj napriek technickým problémom ste to dali parádne.
[19]
28. 10. 2019 v 20:39lyon667
(15) Seat super, ovšem na Oktávce praskla klika, takže motor zas na GO. Ale body udržela, takže radost tak ze tří čtvrtin 🙂
Já jsem nicméně zvědavej na vaše srovnání s druhou SR3 příští sezónu, pokud je tedy pravda, že se poláci vrátí.
[20]
29. 10. 2019 v 9:59webpaja
(16) (17) Díky kluci!
(18) Jsem taky zvědav, kluci mají odjeto mnohem víc…
[21]
29. 10. 2019 v 10:45Dinar
Lyon, Dany: chlapi, díky za gratulace. 😉
S Lyonem jsme to trochu probrali už v Brně, my se snažíme ovládnout šestku, vy ovládátě 1-2, octa má s novým motorem sice ještě problémy, ale u vás je to jen otázka času, a leon jel dokonale. A dokonce umí i taranovat. 🙂
[22]
29. 10. 2019 v 10:49Dinar
praděda: díky za pochvalu. 🙂
A v tom, co se týká financí okolo motorsportu, máš samo pravdu, je to díra na peníze, a klidně bezedná, nadšení je třeba vyvážit rozumem. 😉
[23]
29. 10. 2019 v 10:52Dinar
Lyon: a pokud jde o Poláky s sr3, jsem na ně také zvědav, aspoň budeme mít přímé srovnání, ono se to naše ježdění moc srovnávat třeba s jízdami v R-cupu nedá, ta auta jsou jinak nastavená, vozíme spoustu balastu, plné nádrže, tvrdé gumy atp., srovnání s polskýma klukama nám ukáže mnohem víc.
[24]
29. 10. 2019 v 10:54Dinar
Speedfred: díky, když jsem četl to o malém gašparovi, trochu mi zatrnulo, ale pak jsem dočetl, že tím myslíš motor. :)) tak to jo… 🙂 😉
[25]
30. 10. 2019 v 11:01kpt.Budha
A my se omlouváme, tentokrát s novými gumami nešlo soupeřit ani vzdáleně 🙂 Ale nebudu se vymlouvat jen na gumy, prostě je to Brno a to je moc těžké 🙂
[26]
31. 10. 2019 v 9:19lyon667
(21) Hehe, tys viděl náš onboard? 😉 Něco jsem poslal Sportu 5, v pátek v šest večer bude reportáž.
(25) Brno je pro rychlý auta mnohem lepší, než Most. Velká část trati není o brzdách ani výkonu, ale o citu v zatáčkách a v tom Radicaly excelují.
[27]
31. 10. 2019 v 9:36webpaja
(25) Co to bylo za gumy? Moc tvrdý? Co bylo s řazením?
(26) Ano, Brno není tak stop@go. Je to v zásadě SKring bez vracáků. I při zajíždění na starých gumách bez snahy o rychlost bylo cítit, že to tam v placce prostě je.
[28]
31. 10. 2019 v 10:36kpt.Budha
Řazení jsme asi rozflákali, nevím, z trojky na čtyřku to byl marný boj, většinou tak na třetí, čtvrtý pokus. Tam, kde se řadila jen čtyřka, tak jsem jen roztočil trojku a ani to nepokoušel. Při nájezdu na cílovku jsme se třeba ještě na cílové čáře snažili o čtyřku, jinak normálně uprostřed poslední zatáčky 🙂 Michelinky prý už nejsou, tak jsme měli Pirelli, zdálo se mi, že vydržely tak půl hodiny a pak jsme klouzali jak předkem, tak zadkem…ale nějak jsme to dojeli 🙂
[29]
31. 10. 2019 v 10:41webpaja
(28) A na 5RS jsi se dokázal dostat? Pirellky jsme ještě ani nezkoušeli, ale ani kluci o level niž v F1 na ně chválu nepějí. 😉
Já si bohužel nečichl k poprvé nasazeným Hankookům, ale kluci říkali, že odcházely pomalu a konzistentně.
[30]
31. 10. 2019 v 10:42webpaja
(28) Tak nějak jste dojeli na nádherným druhým místě, to je super success!
[31]
31. 10. 2019 v 10:58kpt.Budha
Přeskakovat stupně neumíme, takže jsme půl rovinky bojovali se čtyřkou a pak pro ten pocit ještě naházeli nazdařbůh pětku a šestku 🙂
[32]
31. 10. 2019 v 11:02webpaja
(31) Na druhou stranu, ten váš engine jede jako kráva ;-). Ale jasně, že to je pak bída.
[33]
1. 11. 2019 v 9:49MariAchi
[5]
To neni o brzdach, to je tim, ze mas manual, kdybysis nechal namontovat poradnou padlovou prevodovku, byl bys to vsem nandal 😉
[34]
1. 11. 2019 v 10:23Dinar
(28) Furt si nestěžuj, pamatuju si F1 GP Brazílie 91, kde jel Senna poslední čtvrtku závodu v dešti jenom na šestku a přece vyhrál. Vy jste měli ty rychlosti aspoň tři. 🙂 😉
[35]
1. 11. 2019 v 10:28Dinar
(26) Už je to všude, YT, FB, prostě taranem. 🙂 Moc se mi líbí výraz tváře toho našeho závodníka, jak vůbec netuší, co se to stalo, kde se tam to auto vzalo…
On si jede, na takový jako výlet. Když si vezmu, že by měl s tou jedničkou Leonu aspoň stačit… hm…
[36]
1. 11. 2019 v 19:36lyon667
TV reportáž:
http://www.sport5.cz/motor/makpak-endurance-2019-9h-le-brno-e5a68dc2.html
[37]
2. 11. 2019 v 5:28webpaja
(34) a (36)
Tak jsem se doslechl, že naše SR3 někde získala cestou na start dalších min 40HP 😀
[38]
2. 11. 2019 v 16:47lyon667
(37) Tak když může mít 300 koní modrá 75ka, jak před časem prohlásil jistej redaktor… 😉
[39]
3. 11. 2019 v 12:41kpt.Budha
Pěkně to tam s Porsche pustil dolu na stadion po trávě, to bych se asi bál 🙂
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.