-
Krosouvrem tam a zpátky
Bmw X1 x-drive 20d Jsem sedanista, neplést se satanistou, a říkám, že začátek konce světa přišel se zrozením auta s „poetickým“ jménem Kaškaj, kterým nám Nissan oznámil, že napříště se od něj nedočkáme ničeho s klasickou karoserií, protože budoucnost je v krosouvrech. Tenhle, od Nissanu velmi úspěšný tah, kombinován s boomem SUV, jejichž obliba roste také směrem dolů třídami, znamená, že my sedanisti budeme za chvíli ohroženým druhem. Z toho důvodu, a také proto, že sám také vlastím i jedno SUV, přistupuju ke crossoverům s velkou nedůvěrou podezírajíc je z předstírání univerzality, která je ale dělána na způsob dortu pejska a kočičky (vezmi kastli kombi/SUV, zdvihni/sniž ji, přihoď …
27 komentářů -
Tak kterou? (díl 3.)
Okrajový – výjimečný (528i) Tento díl je trochu speciální, nejen proto, že bude pouze o jednom modelu, ale také proto, že nabízí zrcadlo odpovědi na otázku z předchozího dílu, kam že se posunula během posledních patnácti let vyšší střední. Totiž, v dobách pětek s typovým označením E34 a E39 byl jejich typickým představitelem model s benzinovým šestiválcem a manuální převodovkou. U E34 525i u E39 legendární 528i. Čas oponou trhnul, nastoupily šestiválcové dýzly, automaty se zdokonalily, a tak v případě aktuální generace F10 se konfigurace atmosferického šestiválce s manuální převodovkou stává velmi okrajovou záležitostí a její kupci mohou být označováni za puristy. Jedno takové auto se mi …
36 komentářů
-
Tak kterou? (díl 2.)
Standard (530d, 535i) Tyto dvě motorizace představují standard pro pětkovou řadu. Ani ne tak standard v tom smyslu, že by měly být nejprodávanějšími motorizacemi, tou nejspíš dlouhodobě bude, vzhledem ke svým kvalitám, základní 520d, tedy alespoň na evropských trzích. Standardem je myšleno, že tyto motorizace jsou pro pětkovou řadu nejvhodnější a tvoří jakési třídní optimum z hlediska dynamických schopností v kombinaci s pořizovacími a provozními náklady. 530d Motor – převodovka Dýzlové šestiválce s objemem kolem tří litrů opanovaly v poslední dekádě vyšší střední. Nutno říct, že s velkou zásluhou toho bavorského, který se objevil poprvé v E39. Jeho aktuální inkarnace posouvá celkový projev zase o kousek dál, …
19 komentářů -
Tak kterou? (díl 1.)
S některými kolegy ze zdejších diskusí, kteří se v chystají v dohledné době lovit ve vodách vyšší střední, vedeme už nějaký čas debatu o tom, kam a pro co sáhnout. Jde o to, že v posledních dvou letech se v této třídě mohutně přezbrojovalo a přezbrojuje, takže je zajímavé se v nabídce trochu pohrabat a vyzkoušet. Na vedlejším blogu webpaja hodnotí jednoho z hráčů, A7, dál tu máme ještě poměrně čerstvé éčko a také nové CLS. V tomto kontextu bych chtěl na svém blogu projít nabídku auta, které je těm zmíněným konkurentem největším, tedy BMW řady 5. Projel jsem prakticky celou modelovou řadu nové pětky vč. kombíku …
23 komentářů -
Kdo se bojí…
nemá psát blogy. Cenzurovat pod svým blogem příspěvky, které se autorovi nehodí, je projevem arogance a neúcty jak k diskusním kolegům, tak principům diskuse jako takové. Náš malý automotive analytik řečený MARIANEK se na blogu vypsal ze své lásky ke značce Audi, následné reakce pak přesívá sítem s dírkami „obdivně přitakající – ANO“ , „jakékoliv jiné – NE“. Opakuji, cenzura reakcí na blog je nanejvýše TRAPNOU záležitostí a jen potvrzuje autorovu mentální a morální nedostatečnost.
38 komentářů