-
Nejlepší sporťák roku 2008
Vítejte ve světě sportovní jízdy. Sportovní nikoli v tom dnes vyprázdněném slova smyslu. Nebudeme se dnes bavit o „sportovním“ dvoutunovém turbodieselovém kombíku, ani o „sportovní“ kreatuře jménem X6, která se nehodí ani do terénu, ani do zatáček, a k jejíž koupi neexistuje jiný důvod, než vysoký „machrindex“. Dnes se budeme bavit o SPORTOVNÍCH vozech. Pokud nechcete točit motor nad 5.000 ot/min, nečtěte dále.
Vůně benzínu, sluncem rozpálený asfalt závodního okruhu, burácení motorů. Ti z nás, kteří tohle vyhledávají, kteří se umějí za takové situace zhluboka nadechnout a cítí to chvění, ti chápou, oč tu běží. Ze sportovních aut se stávají ikony, malí kluci si je lepí nad postel a všichni se za nimi ohlíží. Přesto – usednout do jednoho z nich, vykašlat se na spotřebu, chytit volant pevně oběma rukama a řezat zatáčky na hranici adheze – to se odváží málokdo.
Tohle všechno se skrývá pod pojmem „sporťák“. A mezi sporťáky každoročně magazín Evo vybírá ten nejlepší z nejlepších. Nehodnotí se tady velikost kufru, spotřeba nebo audio. Hodnotí se, co tohle auto umí na silnici. A hlavně – co umí udělat s tebou. Dobrý sporťák se od špatného pozná podle toho, který víc roztahuje úsměvy, pumpuje adrenalin a vyvolává řidičskou nirvánu.
V roce 2008 tuto cenu získal – zcela po právu – odcházející král ostrých hatchbacků. Nejrychlejší předokolka v historii severní smyčky. Ostrý jako břitva (jo – ostřejší, než my kdy budem), s podvozkem, který svým gripem připomíná rychlobruslaře, od skutečných mistru z Diepe – Renault Mégane R26.R.
Poráží tak skvosty jako Porsche 911 GT2, Nissan GT-R, nebo Alfa 8C Competizione. Redaktoři byli nadšeni a Renault dokázal (opět), že sporťáky umí. „Řízení, brzdy, výkon, jízda vykouzlí úsměv na tváři každého. R26.R jezdí stejně dobře jako ty nejlepší automobily, bez ohledu na cenu.“ prohlásil John Barker, jeden z redaktoru Eva.
Tak nezbývá, než tomuhle klenotu mezi sporťáky pogratulovat. Už se nemůžu dočkat, co nám předvede přicházející Mégane Coupé RS.
P.s.: Je to můj první příspěvek v blogu, učím se s ním pracovat, takže omluvte případné komplikace.
Galská kráska (v řeči vázané) Laguna GT – rychlejší než Porsche?
25 Responses to Nejlepší sporťák roku 2008
[1]
22. 11. 2008 v 17:12507--
ZLATÝ VENTILEK 2009 má už po dvoch dňoch úlovok…
Renault Mégane R26.R poráží tak skvosty jako Porsche 911 GT2, Nissan GT-R, nebo Alfa 8C Competizione.
[2]
22. 11. 2008 v 17:26jurajos
Myslím síce že je to snáď ešte väčši extrém ako GT3 RS, ale hodnotiaci asi vedeli čo robia. Stretnúť to na ceste bude asi riadna rarita a tak to asi ostáva v spoločnosti exotov ako Ultima, Caterham a spol. Napriek tomu neostáva než gratulovať.
[3]
22. 11. 2008 v 17:44GTI
Donovane, tohle je už tvůj druhý příspěvek. S tebou tu bude sranda. Nedávno jsi tu psal o Laguně tři rychlejší než porsche 😀 , dnes o megánu, co válcuje kdejakej supersport… no, tohle ti opravdu vydrží nejdéle do první projíždky s tím… supersportem a „megasportem“. Někde jsem četl, že největší zrychlení má bruslař na inlinech. Ovšem jenom do vzdálenosti dvaceti centimetrů, pak ho nechá lambo vzadu…
Doufejme, že si to zde nepřečte nikdo od Porsche, aby toho ještě nakonec nechtěli nechat.
Jinak je fajn, že píšeš.
[4]
22. 11. 2008 v 22:25GTI
Nezapomeň na blogu povolit příspěvky.
[5]
23. 11. 2008 v 12:18Mileator
Keď som ho prvý krát uvidel na obrázkoch , hneď som sa zamiloval. Som síce Ferrarista ,ale FXX a asi ani Scuderiu si za doterajších okolností asi nebudem môcť dovoliť 😀 , ale toto je taká“ kapesní“ GT3 RS R.
[6]
23. 11. 2008 v 12:58GeekStar
[4] GTI: Díky, jenom nikde nemůžu najít nastavení, aby byly komentáře automaticky schvalovány….
[3] GTI: Samozřejmě to je třeba vidět v perspektivě – ceny, výkonu,…
Faktem ovšem je, že už Mégane R26 je špička, která sbírá celou řadu ocenění. A na tohle eRko vsadili lidi, kteří v branži něco znamenají, svojí dobrou pověst. Věřím, že dobře vědí, co píšou. Nakonec – absolutní hodnoty rychlosti se nehodnotí, hodnotí se jen čirá radost z řízení.
[1] 507–: Proč zlatý ventilek? Je to přece holé konstatování faktu. Nebo nesouhlasíš s tím, že jmenovaná auta jsou skvosty? Nebo je to snad pod tvou rozlišovací schopnost? Pak se ovšem raději zdrž komentářů.
[7]
23. 11. 2008 v 16:09GTT
Rekl bych par faktu, Megane R26.R neni seriovka ale tovarni tuning, podle radu FIA se povazuje za seriovy automobil od 2000 kusu vise.
Meganu R26.R je cca 400.
K jeho uspechu na Ringu se da rice jen to, semislicky nebo slicky do feroveho mereneho testu serioveho auta nepatri.
Nejrychlejší předokolka v historii severní smyčky ano, ale jen zatim, pokud pomineme to ze test vlastne je skoro podvod jako u Nissanu. To u Porsche vedi 😉
K tomu EVU bohuzel v roce 2008 moc sportovnich aut v nizsi stredni na trh neprislo tak ze R26.R by melo vyhrat z povinosti jinak celkove bylo R26.R 4-te. Jinak v EVU Megan R26.R porazil Civic Typer-R jestli se nepletu?
[8]
23. 11. 2008 v 18:32507--
6: Škoda, že ten Mégane nepreteká Le Mans.
[9]
23. 11. 2008 v 20:50GeekStar
[8]: A to souvisí s čím?
[10]
23. 11. 2008 v 22:14babo
(3) GTI, neviem preco by s Donovanom mala byt sranda… pise fakty, aj ked laguna GT versus Boxter (ci ake porsche to bolo), bola vyslovene rekloma by RenaultSport. Ovsem ze nasli disciplinu, kde je Laguna GT vdaka tej natacej zadnej naprave lepsie ovladatelna, ako boxter s motorm pred zadnou napravou – teoreticky moze byt. Zaujimalo by ma, preco vsetky automobilky, co uz v minulosti pouzili zadnu natacaciu napravu, od toho upustili…
R26.R je asi fakt slusny HH na okruhy. Okolo R26 je dost velky rozruch, sposobil to AUTOCAR vo velkej miere (obcas to trochu prehanaju, je to mozno makksie ako klasicky RS na okresky, ale nie je to tam pre kazdeho, ja by som to trebars vydrzal, ale sputa udi nie). To ale neberie nic tomu, ze je podareny. R26.R priniesol zaujimave odlahcenie, ram a semislicky. Hlavne posledne zmieneny bod urobil ten cas na Ringu… Dufam ale, ze na tych semislickoch R26.R v bezbej premavke tak casto nestretnem, obzvlast za dazda 🙂
[11]
24. 11. 2008 v 0:47GeekStar
[7] GTT: „Podvod“ to rozhodně není, nikde se s použitými pneumatikami netají. Že je to nejrychlejší předokolka na ringu „jen zatím“, je snad každému jasné. To je jako napsat, že Roman Šebrle je olympijský rekordman „jen zatím“. Velmi plodná informace.
A co se týče těch kategorií, titul „sporťák roku“ Evo magazín uděluje bez ohledu na kategorie. Mégane R26.R se utkal mimo jiné s BMW M5, Porsche, GT-Rkem a dalšími. Což bys ovšem věděl, kdyby sis aspoň přečetl článek, pod kterým reaguješ. Že porazil mizernou CTR, která těží jen z pověsti skvělé předchozí generace, je snad jasné.
P.s.: Stále musím schvalovat komentáře ručně a tvůj mi nějak utekl, takže se omlouvám za pozdní schválení.
[12]
24. 11. 2008 v 2:50GTT
“Podvod” to rozhodně není, nikde se s použitými pneumatikami netají…
Taji, netaji, moc nahlas to nerikaji, v kupa PR clanku jako u Nissanu to rozhodne neni asi jako u tebe, kdybych to nerekl tak by jsi to nenapsal. Ale to jedno pokud ostatni davaji normalni pneu a i s temi testuji co me pride logicke, tak Nissan a Renault ne a obouvaji neco extra co na normalni silnice v nektery zemich ani nesmi.
Tak ze jen PR habadura na normalni lidi.
Kazdy kdo nekdy alespon cuchnul k racingu ti rekne ze volba spravnych pneu je vyhrany venec.
Normalni silnice maji do okruhu alespon tady v CR hodne daleko. Pokud na to nekdo skoci, predem ho lituji. Zada mam jenom jedny.
Tak na projeti jednou za mesic proc ne ale to bych ja sel radeji do toho Caterhamu R500, co nevim proc, prohral, kdyz krom strechy a kufru ve vsem Megana prevysuje, i tim casem na Ringu.
Ale jak se rika kazdemu po chuti.
[13]
24. 11. 2008 v 10:18Kuko
a jejé, frantíci si dovolili podvádět! Použili semislicky!
Tohle by se v Reichu nemohlo stát. Tam zásadně při testech nenazouvají při losích testech nesprávné pneumatiky na vozy s nesprávným rodokmenem, zásadně nestaví proti sobě při testech bouraček auta rozdílných kategorií aby potvrdili že ty z Reichu jsou nej nej nej
[14]
24. 11. 2008 v 11:29Culdaraztriptaco
Gratuluji! Napsal jsi krásný článek 😉
Mégane R26R je skutečný fenomén.
[15]
24. 11. 2008 v 11:31Culdaraztriptaco
(3) Laguna GT je skutečně svižnější a obratnější než Porsche. Ve slalomu exceluje
[16]
24. 11. 2008 v 15:37GeekStar
[15]: Tohle je třeba brát s rezervou, myslím, že lidem od Renaultsportu dalo dost práce najít přesnou vzdálenost mezi kužely, kterou bude Laguna GT schopna projet rychleji než Boxster. Ovšem už fakt, že ji vůbec našli, svědčí o jejích kvalitách.
[17]
24. 11. 2008 v 19:08Alessio
Jediný Renault, ze kterého se mi za poslední rok nechtělo bylo Twingo GT. Renault Mégane R26.R…těším se, ale za Porsche bych asi měnil hned – ty ne? 😉
[18]
24. 11. 2008 v 20:11Avantime
(16) Laguně taky hodně pomohlo řízení všech kol.
[19]
25. 11. 2008 v 10:59GeekStar
[17]: To jistě ano 😉
S Twingem GT jsem ještě neměl tu čest…
[20]
25. 11. 2008 v 12:16babo
GTT nie je nikto iny, ako nas Deadlift. To je jediny clovek, co tu povedal somarinu, ze Renautl podvadzal na Ringu. Praveze nemlzia s pneumatikami a rovno povedali, ze to islo na semislickoch. Nissan to trochu s tymi „priplatkovymi“ pneu prehnal. Je to tak tazke priznat, ze R26.R je proste v sucasnosti najrychlejsia predokola na Ringu?
[21]
25. 11. 2008 v 12:16babo
(17) to si Alesi nesiel asi este v Twingo RS… Vraj to je fakt brutalne 🙂
[22]
25. 11. 2008 v 17:05Alessio
babo: sem blbec, jistě že mluvím o Twingu RS ;-). Dík za štouchanec
[23]
25. 11. 2008 v 20:35GTT
Ty ses nacpal lysohlavkama nebo co? Nejsem Deadlift. Rovno povedali, ano rovno povedali ze podvadeli s Toyo Proxes. Coz nejsou seriove standardni pneumatiky. Ale jak jsi sam rekl, priplatkove semi jako u Nissanu.
Tak ze test R26.R na Ringu si muzes strcit do kose, me je jen k smichu stejne jako ty.
[24]
25. 11. 2008 v 22:59babo
(23) no nenacpal 🙂 Pokial viem, semislicky dali ako standard vybavu, ale mozes si aj vybrat klasicke pneu… semislicky su ale bez priplatku. Ano, je to isty druh podvodu, ale relativne legalny.
Pokial aj viem, Nissan nepriznal pouzitie ziadnych semislickov, ale priplatkovych Dunlop… Ano, hadze to nanich zly tien… Ale kto vie, ako to vsetko bolo, nejak by som to neriesil.
svojim spobom si myslim, ze kazdy fixluje na Ringu, nic to ale neberie na tom, ze R26.R tam dosiahol uzasny cas a ze sa to RenaultSport podarilo…
[25]
25. 11. 2008 v 23:00babo
(22) ja som si myslel, ale som opacil 🙂 Viem, ze ste Twingo RS mali v auto.cz na testoch a skoro vsetci z neho boli nadseni 🙂
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.