• Blesk.cz
  • AutoRevue.cz
  • Živě.cz
  • MobilMania.cz
  • AVmania.cz
  • DIGIarena.cz
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Reflex.cz
  • Doupě.cz
  • Info.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AHA!
    • Blesk pro ženy
    • Dáma.cz
    • FinExpert.cz
    • FITweb.cz
    • Horoskopy
    • Maminka.cz
    • Mojezdravi.cz
    • Orgion.cz
    • SportRevue.cz
    • Recepty.cz
    • Ženy.cz
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2021
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
    • Autofun archiv
  • Veterán
    • Veterán archív

Blog.auto.cz  > donovan.blog.auto.cz  > Nejlepší sporťák roku 2008

  • Nejlepší sporťák roku 2008

    Publikováno: 22. 11. 2008

    Vítejte ve světě sportovní jízdy. Sportovní nikoli v tom dnes vyprázdněném slova smyslu. Nebudeme se dnes bavit o „sportovním“ dvoutunovém turbodieselovém kombíku, ani o „sportovní“ kreatuře jménem X6, která se nehodí ani do terénu, ani do zatáček, a k jejíž koupi neexistuje jiný důvod, než vysoký „machrindex“. Dnes se budeme bavit o SPORTOVNÍCH vozech. Pokud nechcete točit motor nad 5.000 ot/min, nečtěte dále.

    Vůně benzínu, sluncem rozpálený asfalt závodního okruhu, burácení motorů. Ti z nás, kteří tohle vyhledávají, kteří se umějí za takové situace zhluboka nadechnout a cítí to chvění, ti chápou, oč tu běží. Ze sportovních aut se stávají ikony, malí kluci si je lepí nad postel a všichni se za nimi ohlíží. Přesto – usednout do jednoho z nich, vykašlat se na spotřebu, chytit volant pevně oběma rukama a řezat zatáčky na hranici adheze – to se odváží málokdo.

    Tohle všechno se skrývá pod pojmem „sporťák“. A mezi sporťáky každoročně magazín Evo vybírá ten nejlepší z nejlepších. Nehodnotí se tady velikost kufru, spotřeba nebo audio. Hodnotí se, co tohle auto umí na silnici. A hlavně – co umí udělat s tebou. Dobrý sporťák se od špatného pozná podle toho, který víc roztahuje úsměvy, pumpuje adrenalin a vyvolává řidičskou nirvánu.

    V roce 2008 tuto cenu získal – zcela po právu – odcházející král ostrých hatchbacků. Nejrychlejší předokolka v historii severní smyčky. Ostrý jako břitva (jo – ostřejší, než my kdy budem), s podvozkem, který svým gripem připomíná rychlobruslaře, od skutečných mistru z Diepe – Renault Mégane R26.R.

    Poráží tak skvosty jako Porsche 911 GT2, Nissan GT-R, nebo Alfa 8C Competizione. Redaktoři byli nadšeni a Renault dokázal (opět), že sporťáky umí. „Řízení, brzdy, výkon, jízda vykouzlí úsměv na tváři každého. R26.R jezdí stejně dobře jako ty nejlepší automobily, bez ohledu na cenu.“ prohlásil John Barker, jeden z redaktoru Eva.

    Tak nezbývá, než tomuhle klenotu mezi sporťáky pogratulovat. Už se nemůžu dočkat, co nám předvede přicházející Mégane Coupé RS.

    P.s.: Je to můj první příspěvek v blogu, učím se s ním pracovat, takže omluvte případné komplikace.

Galská kráska (v řeči vázané) Laguna GT – rychlejší než Porsche?

25 reakcí na Nejlepší sporťák roku 2008

  • [1]

    22. 11. 2008 v 17:12507--

    ZLATÝ VENTILEK 2009 má už po dvoch dňoch úlovok…

    Renault Mégane R26.R poráží tak skvosty jako Porsche 911 GT2, Nissan GT-R, nebo Alfa 8C Competizione.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    22. 11. 2008 v 17:26jurajos

    Myslím síce že je to snáď ešte väčši extrém ako GT3 RS, ale hodnotiaci asi vedeli čo robia. Stretnúť to na ceste bude asi riadna rarita a tak to asi ostáva v spoločnosti exotov ako Ultima, Caterham a spol. Napriek tomu neostáva než gratulovať.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    22. 11. 2008 v 17:44GTI

    Donovane, tohle je už tvůj druhý příspěvek. S tebou tu bude sranda. Nedávno jsi tu psal o Laguně tři rychlejší než porsche :-D , dnes o megánu, co válcuje kdejakej supersport… no, tohle ti opravdu vydrží nejdéle do první projíždky s tím… supersportem a „megasportem“. Někde jsem četl, že největší zrychlení má bruslař na inlinech. Ovšem jenom do vzdálenosti dvaceti centimetrů, pak ho nechá lambo vzadu…

    Doufejme, že si to zde nepřečte nikdo od Porsche, aby toho ještě nakonec nechtěli nechat.

    Jinak je fajn, že píšeš.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    22. 11. 2008 v 22:25GTI

    Nezapomeň na blogu povolit příspěvky.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    23. 11. 2008 v 12:18Mileator

    Keď som ho prvý krát uvidel na obrázkoch , hneď som sa zamiloval. Som síce Ferrarista ,ale FXX a asi ani Scuderiu si za doterajších okolností asi nebudem môcť dovoliť :-D , ale toto je taká“ kapesní“ GT3 RS R.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    23. 11. 2008 v 12:58GeekStar

    [4] GTI: Díky, jenom nikde nemůžu najít nastavení, aby byly komentáře automaticky schvalovány….

    [3] GTI: Samozřejmě to je třeba vidět v perspektivě – ceny, výkonu,…
    Faktem ovšem je, že už Mégane R26 je špička, která sbírá celou řadu ocenění. A na tohle eRko vsadili lidi, kteří v branži něco znamenají, svojí dobrou pověst. Věřím, že dobře vědí, co píšou. Nakonec – absolutní hodnoty rychlosti se nehodnotí, hodnotí se jen čirá radost z řízení.

    [1] 507–: Proč zlatý ventilek? Je to přece holé konstatování faktu. Nebo nesouhlasíš s tím, že jmenovaná auta jsou skvosty? Nebo je to snad pod tvou rozlišovací schopnost? Pak se ovšem raději zdrž komentářů.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    23. 11. 2008 v 16:09GTT

    Rekl bych par faktu, Megane R26.R neni seriovka ale tovarni tuning, podle radu FIA se povazuje za seriovy automobil od 2000 kusu vise.
    Meganu R26.R je cca 400.

    K jeho uspechu na Ringu se da rice jen to, semislicky nebo slicky do feroveho mereneho testu serioveho auta nepatri.

    Nejrychlejší předokolka v historii severní smyčky ano, ale jen zatim, pokud pomineme to ze test vlastne je skoro podvod jako u Nissanu. To u Porsche vedi ;)

    K tomu EVU bohuzel v roce 2008 moc sportovnich aut v nizsi stredni na trh neprislo tak ze R26.R by melo vyhrat z povinosti jinak celkove bylo R26.R 4-te. Jinak v EVU Megan R26.R porazil Civic Typer-R jestli se nepletu?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    23. 11. 2008 v 18:32507--

    6: Škoda, že ten Mégane nepreteká Le Mans.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [9]

    23. 11. 2008 v 20:50GeekStar

    [8]: A to souvisí s čím?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [10]

    23. 11. 2008 v 22:14babo

    (3) GTI, neviem preco by s Donovanom mala byt sranda… pise fakty, aj ked laguna GT versus Boxter (ci ake porsche to bolo), bola vyslovene rekloma by RenaultSport. Ovsem ze nasli disciplinu, kde je Laguna GT vdaka tej natacej zadnej naprave lepsie ovladatelna, ako boxter s motorm pred zadnou napravou – teoreticky moze byt. Zaujimalo by ma, preco vsetky automobilky, co uz v minulosti pouzili zadnu natacaciu napravu, od toho upustili…

    R26.R je asi fakt slusny HH na okruhy. Okolo R26 je dost velky rozruch, sposobil to AUTOCAR vo velkej miere (obcas to trochu prehanaju, je to mozno makksie ako klasicky RS na okresky, ale nie je to tam pre kazdeho, ja by som to trebars vydrzal, ale sputa udi nie). To ale neberie nic tomu, ze je podareny. R26.R priniesol zaujimave odlahcenie, ram a semislicky. Hlavne posledne zmieneny bod urobil ten cas na Ringu… Dufam ale, ze na tych semislickoch R26.R v bezbej premavke tak casto nestretnem, obzvlast za dazda :)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [11]

    24. 11. 2008 v 0:47GeekStar

    [7] GTT: „Podvod“ to rozhodně není, nikde se s použitými pneumatikami netají. Že je to nejrychlejší předokolka na ringu „jen zatím“, je snad každému jasné. To je jako napsat, že Roman Šebrle je olympijský rekordman „jen zatím“. Velmi plodná informace.

    A co se týče těch kategorií, titul „sporťák roku“ Evo magazín uděluje bez ohledu na kategorie. Mégane R26.R se utkal mimo jiné s BMW M5, Porsche, GT-Rkem a dalšími. Což bys ovšem věděl, kdyby sis aspoň přečetl článek, pod kterým reaguješ. Že porazil mizernou CTR, která těží jen z pověsti skvělé předchozí generace, je snad jasné.

    P.s.: Stále musím schvalovat komentáře ručně a tvůj mi nějak utekl, takže se omlouvám za pozdní schválení.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [12]

    24. 11. 2008 v 2:50GTT

    “Podvod” to rozhodně není, nikde se s použitými pneumatikami netají…

    Taji, netaji, moc nahlas to nerikaji, v kupa PR clanku jako u Nissanu to rozhodne neni asi jako u tebe, kdybych to nerekl tak by jsi to nenapsal. Ale to jedno pokud ostatni davaji normalni pneu a i s temi testuji co me pride logicke, tak Nissan a Renault ne a obouvaji neco extra co na normalni silnice v nektery zemich ani nesmi.
    Tak ze jen PR habadura na normalni lidi.
    Kazdy kdo nekdy alespon cuchnul k racingu ti rekne ze volba spravnych pneu je vyhrany venec.

    Normalni silnice maji do okruhu alespon tady v CR hodne daleko. Pokud na to nekdo skoci, predem ho lituji. Zada mam jenom jedny.
    Tak na projeti jednou za mesic proc ne ale to bych ja sel radeji do toho Caterhamu R500, co nevim proc, prohral, kdyz krom strechy a kufru ve vsem Megana prevysuje, i tim casem na Ringu.
    Ale jak se rika kazdemu po chuti.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [13]

    24. 11. 2008 v 10:18Kuko

    a jejé, frantíci si dovolili podvádět! Použili semislicky!

    Tohle by se v Reichu nemohlo stát. Tam zásadně při testech nenazouvají při losích testech nesprávné pneumatiky na vozy s nesprávným rodokmenem, zásadně nestaví proti sobě při testech bouraček auta rozdílných kategorií aby potvrdili že ty z Reichu jsou nej nej nej

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [14]

    24. 11. 2008 v 11:29Culdaraztriptaco

    Gratuluji! Napsal jsi krásný článek ;-)
    Mégane R26R je skutečný fenomén.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [15]

    24. 11. 2008 v 11:31Culdaraztriptaco

    (3) Laguna GT je skutečně svižnější a obratnější než Porsche. Ve slalomu exceluje

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [16]

    24. 11. 2008 v 15:37GeekStar

    [15]: Tohle je třeba brát s rezervou, myslím, že lidem od Renaultsportu dalo dost práce najít přesnou vzdálenost mezi kužely, kterou bude Laguna GT schopna projet rychleji než Boxster. Ovšem už fakt, že ji vůbec našli, svědčí o jejích kvalitách.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [17]

    24. 11. 2008 v 19:08Alessio

    Jediný Renault, ze kterého se mi za poslední rok nechtělo bylo Twingo GT. Renault Mégane R26.R…těším se, ale za Porsche bych asi měnil hned – ty ne? ;-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [18]

    24. 11. 2008 v 20:11Avantime

    (16) Laguně taky hodně pomohlo řízení všech kol.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [19]

    25. 11. 2008 v 10:59GeekStar

    [17]: To jistě ano ;-)

    S Twingem GT jsem ještě neměl tu čest…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [20]

    25. 11. 2008 v 12:16babo

    GTT nie je nikto iny, ako nas Deadlift. To je jediny clovek, co tu povedal somarinu, ze Renautl podvadzal na Ringu. Praveze nemlzia s pneumatikami a rovno povedali, ze to islo na semislickoch. Nissan to trochu s tymi „priplatkovymi“ pneu prehnal. Je to tak tazke priznat, ze R26.R je proste v sucasnosti najrychlejsia predokola na Ringu?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [21]

    25. 11. 2008 v 12:16babo

    (17) to si Alesi nesiel asi este v Twingo RS… Vraj to je fakt brutalne :-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [22]

    25. 11. 2008 v 17:05Alessio

    babo: sem blbec, jistě že mluvím o Twingu RS ;-). Dík za štouchanec

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [23]

    25. 11. 2008 v 20:35GTT

    Ty ses nacpal lysohlavkama nebo co? Nejsem Deadlift. Rovno povedali, ano rovno povedali ze podvadeli s Toyo Proxes. Coz nejsou seriove standardni pneumatiky. Ale jak jsi sam rekl, priplatkove semi jako u Nissanu.
    Tak ze test R26.R na Ringu si muzes strcit do kose, me je jen k smichu stejne jako ty.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [24]

    25. 11. 2008 v 22:59babo

    (23) no nenacpal :) Pokial viem, semislicky dali ako standard vybavu, ale mozes si aj vybrat klasicke pneu… semislicky su ale bez priplatku. Ano, je to isty druh podvodu, ale relativne legalny.

    Pokial aj viem, Nissan nepriznal pouzitie ziadnych semislickov, ale priplatkovych Dunlop… Ano, hadze to nanich zly tien… Ale kto vie, ako to vsetko bolo, nejak by som to neriesil.

    svojim spobom si myslim, ze kazdy fixluje na Ringu, nic to ale neberie na tom, ze R26.R tam dosiahol uzasny cas a ze sa to RenaultSport podarilo…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [25]

    25. 11. 2008 v 23:00babo

    (22) ja som si myslel, ale som opacil :) Viem, ze ste Twingo RS mali v auto.cz na testoch a skoro vsetci z neho boli nadseni :)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.

Založit nový blog

donovan.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Září 20091 Post
  • Listopad 20081 Post
  • Květen 20081 Post

Výběr

Zprávy

Koronavirus
Důchody v ČR
Koronavirus - ekonomika
Koronavirus ONLINE: Česku ruší dodávky nové vakcíny po sraženinách. A ... Ozvěny tragédie, která stála život Petra Kellnera (†56): Dojemný vzkaz... ČSSD chce za ministra Kulhánka: Hamáčkův muž radil i v čínské CEFC, rý...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Mezinárodní úspěchy? Tohle se v případě Lionela Messiho nepřipomíná. A... Bayernu výhra nestačila, obhájce končí. Kromě PSG postupuje i Chelsea Češkám první EURO uteklo. Odvetu se Švýcarkami rozhodly penalty
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
MS v biatlonu 2021
Jste bez proudu? Poradíme, co dělat, když vypadne elektřina „Nejsem hadr.“ Zaorálek odmítl nabídku na ministra zahraničí, ČSSD má ... První vyšetřovací zpráva nehody vrtulníku s Kellnerem (†56): Detaily o...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Emma Smetana je podruhé maminkou. Výběrem jména opět šokovala! Sabina Remundová (48) o roli v Kukačkách, manželovi, dětech i rodičích... Recepty s alkoholem: Pivovarský guláš s křenem
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Porsche se hlásí s pořádným retrem. Krátký filmeček pohladí nostalgick... Hyundai omladil původní Pony. Má hlavně parádní interiér Na prodej je unikátní Peugeot 309 GTI. Od roku 1991 najel 237 km
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Vojenský fond solidarity pomáhá rodinám vojáků přestát těžké životní s... Armáda mrtvých: Dave Bautista v parádním traileru na akční horor od Za... Spring Loaded: Jarní keynote bude znovu online, Apple má představit iP...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Kandidátem na ministra zahraničí je Hamáčkův náměstek Kulhánek. V minu... Podnikatelé Křetínský a Tkáč navýšili podíl v britském řetězci Sainsbu... Komunisté už Babišovu vládu nepodrží. Jsme připraveni jí vyslovit nedů...
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Kuřecí řízky se žampionovou omáčkou Kachna po starocesku Recepty s alkoholem: Medové kolínko na pivě
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Fotoreportáž Františka Štauda: Laskavé tváře vietnamských hor Procházka po úchvatných skalních vyhlídkách kolem severočeských Jetřic... Ostrov, kde se nahotila Jackie Onassisová, čekají změny: Ruská miliard...
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
PROKHOR s.r.o. - 25625438 Slatina 8, Slatina Do Česka se vrátila zima. K mrazům se přidá chumelenice, sledujte rada...
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
5 triků, jak se na jaře vyhnout klíšťatům Cystická fibróza: Neviditelná nemoc, která pomalu ničí plíce Holubová, Cibulková a další. Tyhle české hvězdy bojovaly s alkoholem
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Hobo: Tough Life - těžký život bezdomovce hezky česky | Recenze Mourrison: Odpad Sony vydává první velkou aktualizaci pro PS5. Umožní zálohovat hry na ...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
SESTŘIH LM: PSG - Bayern 0:1. Obhájce vyhrál, ale v soutěži končí SESTŘIH LM: Chelsea - Porto 0:1. Krásné nůžky Taremiho, anglický celek... SESTŘIH: Liberec - Sparta Praha 2:3p. Košťálek zkrotil Tygry. Finalist...
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti Dětské autosedačky
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky Zahradní bazén Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky České podcasty Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura