-
Pagani Zonda R
Už ani nevím, co si mám myslet. Malosériový výrobce supersportovních automobilů postavil další vůz do sbírky boháčů, šejků a okruhových fanatiků. Nedávno jsem Vám představil nedostupné FXX, dostupnější MC 12XX a méně dostupného Koenigsegga. Vidět tyto vozy na trati, jak se v nich prohání špičkoví piloti by bylo dosti zajímavé, ale pokud k nim přidáme ještě Zondu R, máme jasno, že s pořadím v cíly hodně zamíchá.
Všechny Zondy jsou ručním dílem, stejně jako většina takovýchto supersportovních a také super drahých vozů. A všechny mají stejný motor, až na tuto. Model R se představil v Ženevě jako nástupce Zondy F z roku 2005. Avšak se svým předchůdce má pramálo společného. Již na něm nenajdeme ladné křivky a detaily, které nás dráždili. Teď je Rko určené pro závody a tomu se přizpůsobila i karoserie. Ostré hrany, agresivní výraz. Prostě klasika. Lehká karosérie z karbonu, masivní přední spoiler, zadní difuzor a přítlačné křídlo. Dále je zde např. nová spojka, sekvenční převodovka, výfukový systém, silnější brzdový systém s karbon-keramickými kotouči atd. Pod kapotou R se skrývá nový V12 6.0L motor od AMG. Tento motor najdete také pod kapotou Mercedesu CLK GTR, který je v perfektní konci pro šampionáty FIA GT. Hodnoty max. výkonu jsou velmi zajímavé. Činí rovných 551 kW (750 k) v 8 000 ot/min. a maximální točivý moment je 710 Nm…
Maserati MC 12 XX Maybach Exelero
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.