-
Jak jsem byl přesazen do Fordu…
… aneb jak funguje „cost saving“ v praxi. Po cca 12 letech strávených za různými volanty vozů značky Škoda – soukromě Fabia Combi 1.4MPI a 1.9TDi, služebně pak Octavia 1.9TDi a 2.0TDi PD i CR, jsem i s výměnou zaměstnání přesedl opět do OII 1.8TSI Combi (trochu více jeté) a říkám si, že je to v pořádku. Nicméně přišel čas výměny a nabídka možností mě moc nepotěšila.
Rád bych ještě podotkl, že před Škodovkami jsem měl různá auta např. Renault Clio, Opel Astra, VW Golf, Ford Escort, Peugeot 306 a paralelně se služebními auty jsem také měl soukromé C4GP a právě mám P5008, co je na mojeauto.cz. X dalších jsem samozřejmě zkoušel a řídil, takže bych tak nějak neměl mít předsudky, ale…. No nic, zpět k tématu.
Jelikož stále trvá čas úspor, tak na mé úrovni jsou na výběr pouze dva typy vozů – Škoda Rapid 1.6TDi a Ford Focus Combi 1.6TDCI. No upřímně, volba byla jednoznačná, ikdyž trochu s pachutí, že se mnou zas někdo vydrbal 🙂 Tak jsem se „ne“těšil na výměnu, která nakonec opravdu přišla. Odkojen Octávkou jsem vzal klíče od Focusu a začal hledat chyby. Po usednutí do kokpitu Enterprise jsem v záplavě tlačítek začal hledat, kde se co nalézá a dalo to práci, např ovládání zadního stěrače bez ostřikovače je poslepu fuška. No nakonec jsem našel. Také vnitřní prostor mě úplně nepotěšil, vpředu je místa dost, na zadních sedadlech je to o dost horší. Za mnou (188cm) moc místa nezbývá, sednu si, ale zabořím kolena do opěradla, to by se v OII nestalo. Kufr je sice také menší, ale to mi vrásky nedělá. Jinak zpracování je na velmi dobré úrovni. Nicméně první jízda domů mě nahlodala, že to nakonec tak špatné nebude.
Druhý den už jsem ovládací prvky nehledal, už byly tam, kde jsem je čekal. Navíc byl pátek a přišla cesta na chalupu, cca 150km z toho 90km dálnice a 60km okresky. Dálnice v pohodě, i ve slušném tempu. Moc jsem mu nenakládal, přecejen je to fungl nové auto. Sjel jsem z dálnice a přišly okresky se zatáčkami a kopci, kde mi Focus vyčaroval úsměv na rtu – to je jeho doména. Upřímně mě dostal, podvozek je jednoznačně silnou zbraní – je prostě skvělý. Výborně filtruje naše rozbité silnice, je i přiměřeně tuhý a skvěle drží zvolenou stopu. Řízení je dobré, poskytuje i zpětnou vazbu (na kombík) a řazení je taktéž na velmi dobré úrovni. Prostě jsem musel změnit názor a na zpáteční cestu jsem se už těšil jak malý kluk.
Takže sečteno a podtrženo: Milý Forde, nadělil si Focusu skvělé jízdní vlastnosti díky parádnímu podvozku, řízení, řazení a také velmi dobrý motor. Nicméně jsou maličkosti, na kterých bys měl zapracovat a to na uklizení záplavy tlačítek na přístrojové desce, vnitřní prostornosti a takové maličkosti, co mi vadí hodně – možnost otevírání elektrických oken dálkovým ovládáním, člověk musí nastoupit a nastartovat aby stáhl okýnka a vyvětral.
Jinak je Fosus Combi 1.6TDCI velmi dobré auto a mohu jej už po těch teprve pár stovek km s klidem doporučit. Jsem ve svých názorech celkem konzistentní a málokdy je měním, nicméné Focus mě vyškolil. Měl jsem k němu předsudky a on je svou technikou prostě zrušil. Už se těším na ty tisíce kilometrů, co spolu strávíme.
Bravo Focus!
4 Responses to Jak jsem byl přesazen do Fordu…
[1]
26. 5. 2014 v 08:53michal
Musím se smát. Já to mám zrcadlově otočené. Nejezdím se škodovkami běžně. Ale jen čas od času. A vždy se upřímně divím, co na nich lidi přitahuje. Zřejmě asi opravdu ten kufr.
[2]
26. 5. 2014 v 10:44woody-alien
Tohle je prostě Ford. Když mám parafrázovat tradiční svatební „něco nového atd.“, Fordy téměř vždy doprovází něco skvělého (obvykle jízdní vlastnosti), něco kýčovitého, něco laciného a něco ošklivého. A Focus III není vyjímkou. Než se evropané stačili vzpamatovat z One Ford vizáže a interiéru jak z Mobil Mánie, nabral Focus až příliš negativních hodnocení. Těžko se pak prokousávat k tomu podstatnému, zajímavé technice (výběr motorů) a tradičně výbornému podvozku. A je to škoda. Naštěstí vizuálně je kombi (navíc po faceliftu) o řád jinde. Menší prostornost pochopitelně zůstává, kufr bych jako problém neviděl. Za sebe můžu říct, že z předložené nabídky bych neváhal ani chvilku a také zvolil Focus.
Tak ať se ti dobře jezdí. Doufám, že podobně jako tvé předsudky vůči Focusu opadnou i obavy z tradičních vtipných hesel o Fordech a vlacích. Po téměř tříletém soužití s jiným Fordem mohu konstatovat, že permanentku Českých drah jsem kupoval zbytečně. 😀
[3]
31. 5. 2014 v 07:00GTI
Bravo text 😉
[4]
6. 6. 2014 v 20:37ericn
Tak mám za 14 dní, co s ním jezdím už 3200km a jede to čím dál tím lépe 🙂
Komentáře nejsou povoleny.