-
Ticho léčí aneb první dny s Octávií Combi G-Tec
Tak mám za sebou prvních 5 dní s Octávií Combi G-Tec a musím jej hodnotit velice kladně. Přechod z Focusu 1.6TDCi a následně OII 1.6TDi je jak balzám na duši. Oproti zmíněným „chrochtům“ je po nastartování G-Tecu na palubě auta naprosté ticho. Při pomalé jízdě je slyšet jen šum od odvalujících se kol a od cca 100km/h se přidává i motor, ale velice decentně. Dnes jsem jel po D5 a volal s kolegou, ten se ptal jestli jsem v kanclu. Byl v šoku když jsem mu říkal, že volám z auta 🙂 Primárně se spaluje CNG a po vyčerpání 15kg nádrže je tu ještě 50l na benzín, tzn dojezd kolem 1050km – z toho je cca 350km na CNG. Pokud auto nehoníte, není problém se dostat na spotřebu 3.8kg/100km, což znamená poměr pod 1kč/1km = neuvěřitelné! Při svižnější jízdě jsem se dostal na 4.5kg/100km (dnes odzkoušeno). Zatím je motor syrový, mám asi 1000km najeto, ale už se těším až si sedne a budu ho moci víc využívat.
Hodnocení OIII a hlavně motoru 1.4 G-Tec je velice kladné a jsem nadšený. No uvidíme jak to bude dál, měsíčně najezdím kolem 4000km, takže ho určitě dostatečně prověřím. Zatím má u mě Škodovka za tenhle počin za „1“. Dal bych i hvězdičku, kdyby byla nádrž na CNG prohodila velikost s tou benzinovou 🙂 Tolik k prvním postřehům …
Testovací jízda s iD4 GTX 20tis. km s Focusem III
10 Responses to Ticho léčí aneb první dny s Octávií Combi G-Tec
[1]
8. 9. 2015 v 20:15_Karel_
Za mě největší škoda, že nejde s DSG. Ať slouží dobře!! :-))
[2]
8. 9. 2015 v 21:03ericn
Mě DSG neschází, raději kvedlám, ale uznávám, že by tam celkem sedla 🙂
[3]
9. 9. 2015 v 06:47Dinar
Pokud najedeš 4tis. měsíčně musí v tom nutně být trasy s délkou přes 350 km. Ta nádrž na cng je opravdu malá, jde dost proti smyslu cng verze, být to s velikostí nádrží naopak, jak píšeš, pak by ta verze dávala smysl podstatně větší. 😉
[4]
9. 9. 2015 v 18:18ericn
Ano, jsou tam i delší trasy, jak Budějovice, tak třeba i Brno. Nicméně Škodovka má i aplikaci Škoda CNG, kde jsou všechny CNG pumpy po ČR i Evropě. Tak alespoň něco 🙂
[5]
10. 9. 2015 v 16:48Verny_2013
Pohon na CNG aplikovaný na 1,4 TSi 90KW se vyloženě povedl. Obzvlášť v Octě kdy dostala za odměnu víceprvkovou zadní nápravu to nemá chybu. Ale co opravdu podcenili je ta pidi nádrž na CNG. Pohon se sice vyplatí někomu kdo najede aspoň 15-20000km/rok a to znamená tankovat každý týden. A to je fakt opruz. Málo stanic, občas fronty, někde vyžadují spec. kartu. Zůstalo to bohužel na půl cesty.
[6]
10. 9. 2015 v 17:11ericn
Malinko tě poopravím, tankoval jsem už 4x za ten týden co ho mám = 1100km 🙂
[7]
10. 9. 2015 v 17:18Verny_2013
[6]
V případě že najedeš 1100Km/týden tak to znamená skoro 60 000Km/rok. Pak opravdu při tomto nájezdu tankuješ 3-4x týdně a tomu se nedá říct jinak než opruz.
[8]
10. 9. 2015 v 17:41ericn
No zatím ho mám týden, tak uvidíme jak to bude vypadá dál. Občas bude třeba vyjet i ten benzín, mám půlku nádrže jako sichr 🙂
[9]
11. 9. 2015 v 09:19Emel
Spotřeba je fajn a zvuk benzínu a nafty asi není třeba rozebírat (ačkoli můj osobní dojem je, že zrovna na dálnici tam žádný rozdíl není a nafta točí míň).
Jak hodnotíš dynamiku? To byl asi největší otazník v testech co jsem četl, dokonce se spekulovalo, že 1.2TSI 77kW jezdí líp…
[10]
11. 9. 2015 v 18:09ericn
Dynamika je slušná a to i přitom, že je to funglovka (dneska cca 1400km). Mám zkušenosti s většinou benzinových motorů z OII – 1.2/1.4/1.8 TSI i 1.6MPI a řekl bych že to rozhodně jede líp jak 1.2TSI. Spíš bych ji přirovnal s 1.4TSI 90kW, nicméně ještě není zajetá, tak ji moc netrápím. Jede pěkně i se 3 lidma + bagáž na palubě… zatím jsem lehce líznul max.160km/h, zrychluje celkem ochotně i na 5st a 6st. Rozdíl CNG a benzinu není ani poznat…
Komentáře nejsou povoleny.