-
BMW 8 (E31) + ALPINA
Nástupce populární šestkové řady na sebe nenechal dlouho čekat a prakticky bok po boku s ukončením výroby šestky se představila nová řada – řada 8. I když se jednalo o přímého následníka, již z jiného názvu lze poznat, že tentokrát se BMW rozhodlo dobýt trh sportovních vozů trochu jiným stylem. Zatímco E24 byla typickým grand turismo vozem, E31 se tváří spíše jako supersport. Ne nadarmo se jí říkalo německé Ferrari. Představena byla v září 1989 ve Frankfurtu. Nejslabším modelem byl typ 830Ci s výkonem 215koní, ten se ovšem vyrobil v pouhých 18 exemplářích a veřejnost jeho přítomnost většinou ani nezaznamenala. …
Napsat komentář -
BMW 1600-2
Historie BMW je vskutku bohatá a i v naší české kotlině se nacházejí různé skvosty, které dřív automobilka vyráběla a dnes se jimi chlubí někteří šťastní čeští milovníci BMW, sběratelé historických vozů, fandové atd. Na jednoho z těchto šťastných majitelů vozu s označením 1600-2 jsem měli to štěstí narazit na srazu BIG BMW. Co nám majitel o svém voze řekl, a nejen to, si můžete přečíst níže. Historie řady 1600 ve zkratce Inovovaná řada 1600-2, o které je zde řeč, byla představena v roce 1966 při příležitosti 50. výročí vzniku firmy a k představení došlo před budovou mnichovské opery. Od …
Napsat komentář
-
BMW Z1
Hledáte neobvyklý dvousedadlový roadster? Spolehlivou německou značku? A znáte Z1čku? Klasický koncept BMW: šestiválec, 2.5 litru, pohon zadních kol. První vlaštovka z nové řady Z (od slova Zukunft = budoucnost) se představila veřejnosti roku 1987 na Frankfurt Motor Show. Byl jím model Z1. Ihned při představení se strhla vášnivá debata o tomhle výjimečném autě a především o jeho kontroverzním designu. Ale tím, že BMW přišlo víc než 5000 objednávek ještě před uvedením do prodeje, se ukázalo, že se trefili do vkusu svých zákazníků. Šasi Z1 bylo úplně nové, nejednalo se o nějakou předělávku z jiných verzí BMW. Jediné co bylo …
1 komentář -
BMW 650 CSi E24
Na srazu klubu 635 CSi ve Vysokém Mýtě neunikla naší pozornosti jedna velmi speciální E24. Na první pohled závodní šestka – snížený podvozek na minimum, kola která se sotva vešla pod blatníky, závodní sedáky a strohý interier v závodním stylu. V podstatě se také o závodní vůz jedná. Je to totiž jedna ze 4 podobných E24 na světě a nese označení 650 CSi a pod kapotou jí tluče dvanáctiválec o obsahu pěti litrů. Auto pochází z české dílny BMW Tuning, kterou vede p. Jiří Savka. Auto začalo svou pouť jako klasická tovární 628 CSi, což je jistě i tak impozantní …
2 komentáře