-
Ford Focus ST 2.5T (166kW) – Šmouha časoprostoru
Fotografie automobilu Ford Focus ST 2.5T 2010 (166kW) jsem slíbil ve svém prvním, zároveň minulém příspěvku. Ford Focus ST je na českých silnicích, spíše zřídka vídaným jevem. Nelze však s určitostí říct, zda je to dobře, nebo špatně. Prostě to tak je. Přinejmenším každý nezasvěcenec, potom od Focusu ST nečeká žádné razantnější projevy, jelikož se domnívá, že se jedná o model s lehkým bodykitem. Málokdo Vás tedy bude provokovat, přičemž si oddechne turbo i peněženka.
Potencionální kupec Ford Focus ST to cítí takhle
Naproti tomu Vaše šílené JÁ bude zásadně protestovat. Ono to orosené čelo v kombinaci s adrenalinem a rychlým tepem prostě k životu potřebuje. Je to, jako celoživotní posedlost, touha a potřeba v jednom balení, přičemž totu pomyslnou krabičku emocí za nic na světě nepustíte. Pokud Vám vykouzlí melancholický úsměv myšlenka na okresku, lemovanou stromy, kterou jako kdyby namaloval malíř, se zálibou v nedokončeném písmenu S, jste na správné adrese. Ještě ovšem chybí jedna podstatná věc…teda metaforicky vzato, živý organismus.
Meziplyn
A to je právě Ford Focus ST, který se s obří vervou a agresí vrhá do zatáček, naprosto nekompromisně a bez skrupulí. Prdel mu háže zprava, doleva a vy máte pocit, že opravdu šílíte. Přičemž Vám docvakne, že na naší planetě absolutně nelze vyhledat lepší pocit. Nemyslím samozřejmě konkrétně Ford Focus ST, ale samotný prožitek, u kterého nesejde na cenovce, typu, či stáří vozidla. Je to poezie, která je psána pedály, řadící pákou a volantem…dá se provádět kdekoliv a s čímkoliv. Ale teď se přesuňme mimo asfalt a pojďme si, něco povědět o samotném Focusu ST:
Srovnání Fordu Focus ST před/po 2008
Aktuální Ford Focus ST byl uveden na trh, počínaje rokem 2008. Kdy generace, zvané Mk2 dostala facelift, napříč všemi koncepcemi. Vzhled ovšem není jedinou změnou. Počet lákadel se rozšířil o „bezklíčové“ startování na tlačítko, které je zahrnuto v základní výbavě, systém easy fuel – pro snadnější tankování a zároveň nemožnost natankovat palivo pro kamna. Dále je u Focusu (ST) standardně instalován jednoduchý, přesto zajímavý systém, který po překročení 60-70% brzdného účinku aktivuje výstražné. Jenom nechápu, proč to v autech není dávno, určitě je takové zařízení záležitostí stokoruny. Dále, lze za příplatek pořídit adaptabilní světla, 230V zásuvku a podivně nelogický systém nepřímé kontroly tlaku v pneumatikách. Který úbytek vyhodnotí, dle i minimálně sníženého počtu otáček oproti ostatním kolům, vyhodnotí tlak nízkým a rozsvítí kontrolku. To jsou, ale v podstatě jen nesmysly na kterých vůbec nesejde, přesto mě napadlo je zmínit. To nejdůležitější je totiž srdíčko, orgány a nožky Fordu Focus ST.
Focus ST na vlastní kůži
Jak to všechno ve Focusu ST funguje dohromady, si řekneme naráz a rychle, stejně jak mi o sobě pověděl on. Ohledně vzhledu diskutovat nebudeme, myslím si, že je to přesně typ „dvou-táborového“ auta. Pokud budu hovořit za sebe, Ford Focus ST se mi moc líbí. Hlavně je to, taková 70% demoverze Focusu RS – jehož výkon lze nyní zvýšit ve Fordu na 350koní! Vaše srdce začne pumpovat, až od jiné chvíle. Spojka, brzda a podržet chvíli tlačítko. Motor naskočí, tiše se vrtí pod kapotoum, ale Vy mu nevěříte! Tak se plynule rozjedete, zařadíte za dva a sešlápnete pedál, až na podlahu…víc Vám už nesdělím.:) Mnou vytvořené a slíbené fotografie jsou k dispozici také, jako tapety na plochu. Naleznete je na webu Wallpapers.cz
BMW 328i E36 touring Nový blog = Spálené mosty
Komentáře nejsou povoleny.