-
GARÁŽOVÝ ANTAGONISMUS
Opakovaně se na diskusích zjevují kolegové, kteří mají mlhu v kvalitativních třídách. Poskytněme jim humanitární garážovou pomoc, vždyť bez znalostí o základním kvalitativním členění automobilové produkce není možné zaujímat na diskusích postoje korespondující s úrovní zdejšího portálu.
Osobně chápu možné tápání, podporované jistou složitostí předznačeného tématu, zejména tedy v uchopení drobných nuancí, odlišujících například lowend od lowendu plus, no věř, že orientace v tom je dána praxí hodnotitele, koneckonců jak v odborné tak v poučené laické veřejnosti s tím obvykle není problém. V podstatě neznám jediný vůz, o němž by se kdy vedly kvalifikované spory o jeho zařazení do kvalitativních tříd. Akcentuji v této svislosti termín „kvalifikované spory“, neboť toužebná přání některých jedinců, přetavit ve své garáži patnáctiletou lowendovou herku na prémiový klenot okresu, jsou věčné jako obloha nad námi.
Tedy jaké vlastně známe kvalitativní třídy? Je to prosté – lowend, lowend plus, mainstream, supermainstream, subprémie, prémie, lux a exklusiv. Kvalitativní členění samozřejmě soužívá s členěním velikostním, které tedy chápej jako centrální, výchozí. Toto dvojí členění však není stínové, v mnohých případech se silně prolíná, v jiných zase nikoliv.
Samozřejmě, že danou problematiku nelze brát strnule, neměnně, naopak, právě ve struktuře členění probíhají poměrně významné přesuny. Jistým způsobem je dynamika změn v třídní klasifikaci ke spatření například u plnoformátové automobilky (VOLKSWAGEN) reprezentující kvalitativní klasifikaci právě v rovině završeného dlouhodobého projektu – supermainstream (tedy od mainstreamu k supermainstreamu). Ten je právě na rozdíl od statusu „subprémie“ stavem chtěným, sledovaným a očekávaným. No… zdařilo se. Naproti tomu subprémie je stavem automobilkou neprojektovaným, takříkajíc vynuceným, jinak chápáno… možnou přestupní stanicí do výšších (ovšem pozor, též do nižších) tříd.
Nelze v této souvislosti nezmínit, že vertikální orientace tříd požívá i širšího rozměru klasifikace horizontální, a sice u dvou tříd – supermainstreamu a subprémie. Vnitřní vygenerování tříd v hierarchii vertikální jsem popsal shora, v rovině horizontální pak je nutno uvedené dvě (sub)třídy chápat jako (sobě) rovnocenné v tom smyslu, že doplňují centrální osu kvalitativních tříd o širší produkční bázi.
Zajímavé je, že tohle neplatí u dvoutřídy lowend – lowend plus. Zde akcentuji právě předznačený termín „dvoutřída“, který dnes jistě věrně vyjadřuje jednak uzavřenost dané třídy, jednak vnitřní třídní pnutí, které je však zatím pevně semknuté v hranicích svého postavení. Tendence je vystopovatelná, osobně (a zde prosím přijmi můj ryze osobní pohled) se domnívám , že vývoj může pokračovat (odspodu) směrem k mainstream-minus (ve zkratce MM), ale tohle je čistá spekulace, nejsem připraven na hlubokou argumentaci. Časový horizont tří pěti let nám napoví více.
P.S. Samostatnou a postojově jistě velmi hutnou třídou je třída pocitová, tedy jinak řečeno třída emoční, ale o tom někdy příště.
301 LEV V ROUŠE BERÁNČÍM (EUROTEST) OSOBA BLÍZKÁ – FANTOM SILNIC
59 reakcí na GARÁŽOVÝ ANTAGONISMUS
[1]
13. 11. 2012 v 16:02Frasier
„humanitární garážovou pomoc“
kde ty na to chodíš?
[2]
13. 11. 2012 v 16:07pogo26
Tohle opravdu potřebuje zavedení nové kategorie -SUPERMAINSTREAM.
http://img.auto.cz/moje.auto.cz/img/galleries/50996459355cf/5099687acf9c9.jpg
[3]
13. 11. 2012 v 18:29Klaudius
Ty si tiež trieda, GTI – ale popravde, toľko somarín nenavymýšľa ani malé decko….
A to triedne myslenie, to už sme tu tiež mali. Za 40 rokov ho bolo až až…
[4]
13. 11. 2012 v 18:30Klaudius
[2] Tak vážne, niečo tak hnusné sa len tak nevidí…
[5]
13. 11. 2012 v 18:40Horst Fuchs
Přiznám se, že jsem to úplně nepochopil. Možná by bylo vhodné přidat několik příkladů, pro takové nechápavce jako já. Například tedy lowend+škrabka=lowend plus? Podle fotek supermainstream poznám podle toho, že má navigaci případně displej rádia co nejníže za šaltpákou,aby na něj řidič neviděl a nebyl zbytečně rozptylován.
Nebo jsem jako obvykle úplně mimo?
[6]
13. 11. 2012 v 18:57lled
To máš tak, klíčový diskutér GTI (copyright auto.cz) dostal virtuálně naloženo v diskuzi u Citroenu C-Elysee (kde evidentně šlapal vodu) a jelikož jaksi Rapid cenově u nás v ČR (ať už z jakéhokoliv důvodu) koreluje s mainstreamem nižší středí (včetně starého a nového Golfa), tak vytvořil novou škatuli tj.lowend plus. Jen jsem docela překvapen, že „článek“ přišel tak pozdě…asi byl ve svém superpremiovém městě zaneprázdněn.
low-end plus:
http://auto.louda.cz/nove-auto/skoda-rapid-active-31050164
za cenu Golfu.
[7]
13. 11. 2012 v 19:22Horst Fuchs
[6] – Máš drobnou chybku ve stanovení kvalitativní třídy. Golf je samozřejmě dle tzv. GTI-tabulek supermainstream. Bohužel, jediné, co mi z toho všeho vyplývá, je rovnice lowend+škrabka=supermainstream. Převedeme-li škrabku na druhou stranu, získáme supermainstream-škrabka=lowend. Fascinující…
[8]
13. 11. 2012 v 19:25GTI
[6] Ta redakční charakteristika „klíčového“ je samozřejmě milá, avšak pominu-li nyní těch několik inteligentních diskusních kolegů, kterých si vážím, těžím tu nezaslouženě především z toho, že jsou tu povětšinou intelektuálové tvého (malo)kalibru…
Co se týká cenové politiky Rapidu, pak ano, teorie tvého světonázoru, že totiž všechno co je v lowendu nad 220 je fest předražené, především neodráží ani tak realitu, jako dokonalý zmatek, který ty a tobě názorově harmonizující kolegové máte ve svých dutohlavách. Korunu všemu pak nasazuješ tvrzením, že Golf je levnější vůz než Rapid…
Uznávám ovšem, že zejména s nástupem 301/elysée se dokonale rýsuje status Rapida jako vozidla nejen velikostně mezitřídního, nýbrž i mezitřídního jakostně. Popravdě je však nutno též připomenout, že doslova žalostná cena modelů 301/elysée je nepochybně věrným odrazem budoucího postavení těchto aut na trhu Evropy. Ono to má ale svojí vnitřní logiku. Přesně tak, jako je modelově kvalitativně rozvrstvený například kompaktní mainstream, vznikají i modelové kvalitativní vrstvy v jakostní třídě lowend. Překvapivé to může být leda pro tebe.
[9]
13. 11. 2012 v 19:26GTI
[5] Výjimečně s tebou mohu souhlasit – ano, nepochopil jsi to.
[10]
13. 11. 2012 v 19:27GTI
[3] Neboj se toho, strach z těchto věcí je projev prosťáčství.
[11]
13. 11. 2012 v 19:28GTI
[2] Příště bys třeba mohl zase pozvracet volant DS5, vyfotit to a dávat to sem ke (kvalitativně) lepšímu… Bože, bože, Pogo, kam ses to propadl?
[12]
13. 11. 2012 v 19:29GTI
[1]
[13]
13. 11. 2012 v 19:41pogo26
Vybírat fotky jsem se naučil od tebe. Máš na to podobný talent jako na psaní. Třeba se časem naučím i psát.
[14]
13. 11. 2012 v 19:59lled
Ahoj GTI, díky za velkopremiovou reakci v očekávaném duchu, sice jsem nikde nepsal, že Rapid je levnější než Golf a že „totiž všechno co je v lowendu nad 220 je fest předražené“, ale to nevadí, mne se Tvoje demagogické metody – vymyslím si něco a vložím to oponentovi do úst a pak s velkou slávou vymyšlené argumenty smetávám ze stolu jeden za druhým – moc líbí. Taky mám rád Tvoje pravidelné apely na slušné vystupování (viz prosťáčci, dutohlavy, intelektuál (malo)kalibru…). Fakt pěkné.
Jenomže – GTI – zapomínáš, že se od Tebe jako supergurua učíme a učíme se celkem rychle na dutohlavy, prosťáčky a intelektuální (malo)kalibry.
Sleduj:
GTI: „Korunu všemu pak nasazuješ tvrzením, že Golf je levnější vůz než Rapid… “
Rapid (skladový, 1,2 TSI 63kW): 327 100,-
http://auto.louda.cz/nove-auto/skoda-rapid-active-31050164
Golf (skladový, 1,2 TSI 63kW, Golf ma mnohem bohatší výbavu): 299 990,-
http://app.volkswagen.cz/skladove_vozy/detail.php?skladovy_vuz_id=45924&vwdb_prodejce_id=66&model_nazev=Golf&cena=1
Tak snad….příště! To si dáme cvičení na téma Nový Golf vs Rapid. Zatím ahoj.
[15]
13. 11. 2012 v 20:23GTI
[14] No jo, no, dokonce jsem někde slyšel, že trojkovej golf je dneska levnější než THALIA…
To by se ti taky mohlo hodit do krámu
[16]
13. 11. 2012 v 21:47lled
Takové plnohodnotné srovnání, že? – vlastně máš pravdu, jestli Golf III koupíš tady někde v ČR s rokem výroby 2012, tak ano. Já vím, nemáš argument – nebo snad….nechceš říci, že „starý“ Golf s rokem výroby 2012 je beznadějně zastaralý oproti Rapidu, že?
Dobře GTI, dáme si cvičení číslo 2. Tentokrát půjdeme na ten úplně, ale úplně nový Golf.
Tak zopákneme to, jo?
Rapid (skladový, 1,2 TSI 63kW): 327 100,-
*
Golf (nový, 1,2 TSI 63 kW, mnohem bohatší výbava): 323 000,-
*
GTI, běž do toho po hlavě a vyber si ceníkovou cenu!
Tak snad…..příště! To si dáme nějaký nafťák, ne?
Pozn. GTI: Příště si dej mokrej hadr na hlavu. Plácáš se v tom sice dokonale, ale věř, že nikdo netouží po tom, aby ses tu takhle naivně ztrapňoval. Ty odkazy jsem musel odstranit, podle mně tu akorát skrytě lobbuješ za předmětného prodejce, tohle tu prosím nedělej. Příště se běž napřed zeptat, jestli také někdo nenabízí Rapida bez marže. Takhle jen dokazuješ, že máš v hlavě dokonalý brajgl.
[17]
13. 11. 2012 v 22:37Lenovo
porovnavat stary golf…
[18]
14. 11. 2012 v 8:54GTI
[17] Jsou to kluci, kteří nemají špetku vědomí, starý model, nový bez marže, jim je to jedno – smysl nesmysl – hlavně, že se mohou strefovat do Rapida.
[19]
14. 11. 2012 v 9:31lled
Jen pro informaci ostatním – neodkazoval jsem jenom na „starý“ golf rok výroby 2012, ale i na nový – odkaz na nový golf byl na ofiko stránky VW – skladové vozy – vybral jsem hned ten první – nejlevnější nový Golf, který splňoval krtitérium motoru 1,2 TSI 63kW.
Uznávám zábavnost Tvých větných skladem – třeba „Ty odkazy jsem musel odstranit(…)“, „nikdo netouží po tom, aby ses tu takhle naivně ztrapňoval“ – díky za péči.
Chápu GTI, že se ti to nehodí do krámu – kdy mi vkládáš do úst něco co jsem nenapsal, ale i tak, když ti vyvrátím Tvou fabulaci – tak se vztekáš. Mimochodem určitě dělám reklamu na holý Rapid za 330 000,- to snad můžes vymyslit jenom Ty.
Ty určitě víš, že dané auto prodávají bez „marže“ a určitě víš, že to každého zákazníka strašně zajímá, že jeho prodejce to dává bez marže…možná ho to zajímá ještě více než cena, kterou zaplatí. Nenech se vysmát.
[20]
14. 11. 2012 v 9:53GTI
[19] Doufám je to poslední výměna informací na toto téma – Ty složitě vyhledáš prodejce, který se osmělí vyvěsit reklamu na to, že prodává golfa bez marže, klikneš si na stránky Škody, odečteš ceníkovou cenu a z toho tu stavíš chrám cen o tom, že ten „předražený“ Rapid je dražší než Golf. Tenhle způsob cenové argumentace svědčí než klukům tvého velmi pubertálního rozhledu.
P.S. Možná, kdybys byl synem prodejce Volkswagenů a dostal jsi nového Golfa pod stromeček, dospěl bys zase k názoru, že G7 je dnes… zadarmo
Tak už snad dost, předvedl jsi tu kabaret na úrovni kluka ze sedmičky (myslím jako základní školy)…
a teď, chceš-li tu vést smysluplnou diskusi, pokus se uchopit horní téma, to jest jakostní třídy aut. Třeba tomu budeš rozumět. Zase tak složité to přece není.
[21]
14. 11. 2012 v 10:30Horst Fuchs
[20] Jenom technická poznámka – jak víš, že tento nejmenovaný prodejce nabízí Golfa VII bez marže? Pracuješ tam snad?
Já vím, problém je v tom, že Ti Lledovy čísla nesedí do tabulek. Pokud totiž supermainstream dostaneš za stejné peníze jako lowend plus, staví to celou Tvou teorii o jakostních třídách aut na hlavu. Spíš bys měl napsat článek o jakostních třídách kupujících lowendů (+), než se věnovat jakostním třídám diskutérů.
[22]
14. 11. 2012 v 13:30GTI
[21] Cena nižší, než cena ceníková, standardní, zakrojuje do marže, jinam nemá možnost zakrojovat. Při oficiálních (hromadných), časově omezených slevových akcích se na podílu poklesu jistým podílem podílí jak prodejce tak dovozce (tím se aktivizuje nákupní horečka u modelu který prodejně zaostává), při nahodile nižší ceně je to zpravidla záležitost daného prodejce. Kdo má zajetý prodej, resp. již značný počet prodaných aut, koncentruje své zisky do oprav, prodejní marže nového vozu není tedy pro takového prodejce „směroplatná“. Stajně tak, jako je možné individualizovat cenu nového golfu, je samozřejmě možné individualizovat cenu jakéhokoliv modelu jiného, a to v uvedeném rámci marže. Jenomže… tohle ty kluky nezajímá, oni hltají internetové nabídky, navíc ve velmi platonické formě, takže realistického a reálného pohledu schopní nejsou.
Je to přesně, jak jsem napsal shora – když kolega dostane golfa pod stromek, bude tu halekat, žo golf je dnes zadara…
A to je celá filosofie těch rozumbradů.
Není žádná má teorie o jakostních třídách, jakostní třídy jsou, na mně se za to nezlob, já to tu jenom píši…
[23]
14. 11. 2012 v 13:56automobilista
prosim o informaci, kde lze se docist o jakostnich tridach automobilu, staci mi jen odkaz, kde je presne toto definovano – dekuji
[24]
14. 11. 2012 v 14:40Horst Fuchs
[22] Nevím, kolega tu poměrně korektně srovnal dvě konkrétní nabídky od jednoho prodejce. A vyšly mu kupodivu cenově shodně.
Přiznám se, že když si jdu něco kupovat, je mi úplně jedno, jakou z toho má prodejce marži, zajímá mě, kolik musím zaplatit. Takže si koupím ledničku odněkud přes internet a navíc v akci, i když je mi líto kamenného obchodu ve městě na rohu, kde mi ovšem nabízejí přesně totéž o 30% dráž. Jenže nejsem filantrop a zajímá mě hlavně stav mé kešeně.
Jinými slovy – je mi úplně jedno, jestli má autosalón na Rapidu marži 20% a na Golfu 0%. To je jejich problém. A opravdu nevím, co je reálný pohled. Možná to, že ta naše kamenná prodejna elektro na rohu brzy zkrachuje…
Ale opisuješ to hezky, silně mi to ale připomíná jedno přísloví o prázdné slámě. Fakt, že je Rapid předražený, se totiž jen tak okecat nedá.
Anebo Ty by sis raději koupil Rapid místo Golfa? A ještě k tomu Golfa lépe vybaveného? A za stejné peníze?
Ale můžu se plést, mentalita kupujících je nevyzpytatelná a fleetoví nákupčí určitě podpoří „domácí“ značku. A nakoupí Octavie
[25]
14. 11. 2012 v 16:35lled
Tři poznámky (minimálně první je naprosto zbytečná, ale zkusím to ještě jednou):
1. Já jsem nikde nenapsal, že Rapid stojí více než nový Golf. Tohle jsi vymyslel Ty sám – je zajímavé jak selektivní paměť máš a jak na tomto trváš. Já jsem napsal, že Rapid u nás v ČR s cenou koreluje s mainstramem nižší třídy (a to včetně ceníkových cen).
Čtenář může porovnat:
lled (první příspěvek):
„jelikož jaksi Rapid cenově u nás v ČR (ať už z jakéhokoliv důvodu) koreluje s mainstreamem nižší středí (včetně starého a nového Golfa), tak vytvořil novou škatuli tj.lowend plus.“
GTI (reakce):
„teorie tvého světonázoru, že totiž všechno co je v lowendu nad 220 je fest předražené, především neodráží ani tak realitu“
„Korunu všemu pak nasazuješ tvrzením, že Golf je levnější vůz než Rapid“
2. Z Tvého pohledu to vypadá složitě (“ Ty složitě vyhledáš prodejce“) – jen pro neznalé: šel jsem na domovské stránky Volkswagenu a tam klikl na skladové vozy a našel Nový Golf. Samozřejmě v cené okolo 330 000,- je tam Golfů více.
3. Mne jako zákazníka samozřejmě výše marže nezajímá, jediné co mne zajímá je jakou sumu ve výsledku za auto zaplatím – a ta suma za Rapida, Golfa je nižší než ceníková (minimálně Rapid v mém případě je skladovka) tzn. mnohem blíže nákupní realitě.
[26]
14. 11. 2012 v 16:42Emel
O zařazení jednotlivých aut se samozřejmě spory vedou, snad i celkem kvalifikované. První otazník visí nad tím, zda kvalifikaci aplikujeme na značky nebo modely. Je zjevné, že Škoda nebo Renault jsou mainstream, ovšem Rapid a Fluence padají do lowendu.
Je celkem jasno v tom, co je echt mainstream – VW, Ford, Peugeot, Škoda, Opel, Renault. Ukotvená je i prémie ve formě D3, supermainstream neexistuje. Ale okrajové kategorie jsou složité:
- Lowend – typickým lowendem je pro mě dnes Dacia. Zespodu se do lowendu tlačí čínská a třeba indická produkce (ale odkud, když pod lowendem už nic není?). Shora pak modely mainstreamových značek (Fluence, Thalia, Rapid, 301). Asi bych byl ochoten souhlasit s Dacií jako typickým lowendem a Rapidem jako typickým „lowend plus“…
- Subprémie – typisch je Volvo, a to je dnes asi všechno…
- Lux a exklusiv – tady tu hranici úplně nevnímám, Aston nebo Porsche jsou lux nebo exklusiv?
Otázky:
Jaguar je lux, prémie nebo něco jiného?
Alfa je speciální mainstream nebo subprémie?
Range Rover je co?
[27]
14. 11. 2012 v 16:43GTI
[25] U dost. Už ses tu dostatečně předvedl, přenech tu diskusi starším a především těm, co věcem rozumí. Hlavně nehledej po republice někoho, kdo bude nabízet Rapida bez marže, abys nemusel pak shánět dva metry konopného provazu.
Snad již naposled – Co se týká cenové politiky Rapidu, pak teorie tvého světonázoru, že totiž všechno co je v lowendu nad 220 je fest předražené, především neodráží ani tak realitu, jako dokonalý zmatek, který ty a tobě názorově harmonizující kolegové máte ve svých dutohlavách. Korunu všemu pak nasazuješ tvrzením, že Golf je levnější, resp. cenově porovnatelný s Rapidem…
Uznávám ovšem, že zejména s nástupem 301/elysée se dokonale rýsuje status Rapida jako vozidla nejen velikostně mezitřídního, nýbrž i mezitřídního jakostně. Popravdě je však nutno též připomenout, že doslova žalostná cena modelů 301/elysée je nepochybně věrným odrazem budoucího postavení těchto aut na trhu Evropy. Ono to má ale svojí vnitřní logiku. Přesně tak, jako je modelově kvalitativně rozvrstvený například kompaktní mainstream, vznikají i modelové kvalitativní vrstvy v jakostní třídě lowend. Překvapivé to může být leda pro tebe.
[28]
14. 11. 2012 v 16:49GTI
[26] Velmi upřímné díky za respektuhodný příspěvek. Jaguar (jako automobilka) je prémie (s odřenejma ušima), Alfa je dnes spíše takový garážový… komiks
ale navážno vzato je to subprémie (absence pětimetrového sedanu), Range Rover je kvalitativně (modely) prémie, automobilka v postavení (velikostní třídy) specializovaného výrobce, obdobně třeba Aston Martin, který (ten ovšemv jakostním postavení lux). U toho Jaguaru se ctí tradice širšího portfolia a čeká se nyní na jeho doplnění o střední třídu.
[29]
14. 11. 2012 v 17:03Emel
GTI: no, typická prémie se dnes vyznačuje plnoformátovým pojetím… podívej se, kolik modelů nabízí Mercedes, BMW, Audi… je to vlastně obraz velkých mainstreamových značek o level výše. RR i Jaguar jsou specifické, svým způsobem exkluzivní, nebo z druhého pohledu nedostatečně prodejně úspěšné, s omezeným portfoliem. Ale budiž, kvalitativně asi ano.
U Jaguaru mluvíš o tradici širšího portfolia, ale na druhou stranu… kdy ve své historii měl Jaguar širší portfolio? Jistě, byl tu X-Type, to ale přece není tradiční Jaguar, spíš takový pokus Fordu o zvýšení prodejů. Co já pamatuju, Jaguar byl vždycky značka o dvou, třech modelech…
Alfa je subprémie dejme tomu díky konfigurovatelnosti a jisté exkluzivitě, na druhou stranu si troufám říct, že technicky ani cenově z mainstreamu nijak zásadně nevybočuje. V nabídce má kompakt a subkompakt… srovnejme s Volvem…
Aston, podobně jako třeba Maserati nebo Porsche – tady nesouhlasím, to nemůže být prémie, vzhledem k průměrné ceně prodaných aut vidím Aston určitě nad prémií.
[30]
14. 11. 2012 v 17:08GTI
[29] Samozřejmě, že klasická prémiová automobilka musí dnes pokrývat velmi velmi široké modelové pole. Proto je ten jaguar v roli „jakžtakž“ prémie. Ten atribut pětimetrového sedanu zde naštěstí je, jako za designového tahouna lze jaguar jistě označit, no technická, technologická špička… oproti německé prémii to neustojí, ale nutno je i jakostní třídu prémiovou brát jako třídu vnitřně strukturovanou.
No vždyť já Astona řadím kvalitativně do lux segmentu, tedy do jakostního segmentu Lux, nikoliv do velikostní třídy lux, abych byl úplný.
[31]
14. 11. 2012 v 21:25LACO
GTI, na rozdíl od předřečníků tu nebudu diskutovat o tom, do jaké třídy to které auto patří. To myslím, že všichni dospělí lidé zde na diskusi vědí.
Zdvižený palec máš ode mě za brilantní text, líbí se mi rozšíření vertikálního členění tříd o členění horizontální. Jen prosím nezapomínej na to, že spousta dětí má dnes potížené s chápaním významu psaného textu a výuka množin na základních školách už nemá tolik prostoru jako dříve.
Alespoň tak díky těmto diskusním embryím můžeme sledovat GTIho v jeho dřívější formě.
[32]
14. 11. 2012 v 22:09lled
Člověče…ty jsi takový český politik, bezostyšně tu lžeš, demagogie je Tvá druhá žena a lidi ti ještě tleskaj. btw (to děcka dnes použivaj, zkus to na googlu) zapoj ještě do práce své cenzorské a diktátorské alter ego a hlavně nezapomeň dát vsuvku o chování.
[33]
15. 11. 2012 v 13:48Emel
Ten Aston jsem nějak špatně přečetl.
Pro mě je teď nejzajímavější lowend, tam to bude vřít… a ještě spíš lowend po modelech než lowend po značkách.
[34]
15. 11. 2012 v 14:35GTI
[33] Ano, souhlas.
[35]
15. 11. 2012 v 19:34lukas13
[8] Citace GTI: „Co se týká cenové politiky Rapidu, pak ano, teorie tvého světonázoru, že totiž všechno co je v lowendu nad 220 je fest předražené, především neodráží ani tak realitu, jako dokonalý zmatek, který ty a tobě názorově harmonizující kolegové máte ve svých dutohlavách. Korunu všemu pak nasazuješ tvrzením, že Golf je levnější vůz než Rapid… :-D“
Citace rohYpnol: „Těžce ztrácíš přehled. On ten Rapid STOJÍ VÍC než Golf Dorovnej si výbavu Rapida na úroveň Golfu, zaplať za TSI a rázem jsi na ceně Golfu jen to fikne…
Rapid Ambition 1.2 TSI 63 kW 5st. mech.:
324 900,-
+10 000,- Climatronic (1zónový)
+ 5 000,- el. ovládání oken vzadu (zepředu stejně nejde, takže stejnak nesmysl…)
+ 3 500,- ESC plus
suma? 343 400,-
Golf Trendline 1.2 TSI 63 kW 5st. mech.
339 900,-
navíc:
2zónová klima
XDS
elektronická parkovací brzda
a možná i další výbava…
Tvé argumenty se rozpouštějí jak ledňák ve finské sauně“
Tak už na tento argument reaguj, sakra chlape.
[36]
15. 11. 2012 v 20:15krultheking
neomezoval bych se na kvalitativní členění po modelech, ale i v rámci modelů po jednotlivých výbavách – to co si mejnstrýmové automobilky u mejnstrýmových modelů dovolují nabízet v kusech s cenou od je až zarážející (o prémii nemluvě, tam je to často na hraně urážky) a naopak
[37]
15. 11. 2012 v 21:16GTI
[35] Dobrá kabaretní vsuvka, ale tohle téma skončilo naštěstí již včera. Nelži si do kapsy a trochu přemýšlej. Nebo si dorovnej Rapida na výbavu Phantoma… ať to má šťávu
[38]
15. 11. 2012 v 21:18GTI
[36] Nevím nyní, zda tě dobře chápu, myslíš jako že v dané jakostní třídě se nabízí základní modely nijak moc vybavené? No, to je dobrý tip na nějaký příští blog. Určitě nosné téma, něco napíši.
[39]
15. 11. 2012 v 21:46jakubMG
(37) GTI, skodis touto – vedomou – urovni diskuze tomusto serveru, navstevnosti i sobe.
Napises prima pojednani o tridach, vymyslis a naplnis pojem „supermainstream“, podnitis diskuzi. A pak seriozniho diskutera urazis, lzes, krivacky zesmesnujes. Iled poukazal na fakt, ze RAPID je ve vztahu k Golfu predrazeny, a ty misto aby jsme tady probrali spravne vypoziciovani produktu, kvalitu RAPIDU jako vozu vuci konkurenci…vybudis par odpovedi Ileda, ale znechutis radu dalsich slusnych diskuteru se poustet s Tebou do diskuze.
obvinis Ileda z reklamy!!!! Jako ze se snazi podporit prodeje Golfu oproti Rapidu? Kdyby porovnaval Kiu, ale vetsina prodejcu SKODY dela i VW a naopak, je jim jedno, co prodaji.
Pokud se umne vykroutis z beznadejne argumentacni situace, je parada Te cist, jakmile jen tupe urazis kolegy diskutery, vyhanis spoustu ctenaru, kterym je za tebe trapne a jdou radeji o dum dal.
Mysli a davej nam to nejlepsi, co v Tobe je, tot me predvanocni prani.
J.
[40]
15. 11. 2012 v 22:21GTI
[39] Jakube, pochop, není mým cílem kohokoliv tu urážet, kde však míra plakátové iracionality překročí meze reálné garáže, je nutno nějak reagovat. Reaguji přirozeně, tedy smíchem. Nikoliv smíchem urážlivým, v podstatě ty kluky chápu, s kalkulačkou a plakátem dobývají svět. Velmi silně se ovšem ohrazuji proti tomu, že tu lžu a podobně! Tohle prosím opusť. Vraťme to však do roviny horního článku. Tématem je tu, jak správně připomínáš, jakostní třída, resp. jakostní třídy aut a já si vážím každého, kdo sem vnese názor. Nahoře kolega například inspiruje názorem o mnohdy velmi skromné vybavenost např. prémiových modelů v základní výbavě. Ano, to je jistě dobré téma.
[41]
16. 11. 2012 v 8:13Horst Fuchs
[40] Přitom by stačilo, GTI, abys napsal, že „jakostní třída auta nemusí nutně odpovídat jeho ceně“, a byl bys z obliga. Protože Tvé reakce vůči kolegům diskutujícím jsou povýtce jen vyhýbavé, nekonkrétní a nekorektní.
Pokud někdo vybírá nové auto rozumem, má v ruce kalkulačku a v druhé hromadu testů a srovnávaček na stole (či v počítači). A pak následuje druhá fáze – výber prodejce, který Ti dá nejlepší podmínky, cenu, bonusy atd. Znáš to sám velmi dobře.
Tak proč na konkrétní čísla reaguješ tak, jakoby Ti někdo strčil ježka do kalhot?
[42]
16. 11. 2012 v 9:28Emel
Existuje spousta lidí včetně mě, kteří nedokážou spoustu výbavových prvků docenit a raději si připlatí třeba za lepší motor. Vyhovují mi látkové sedačky nebo polokůže, nepotřebuju nutně adaptivní tempomat, asistenta pro jízdu v pruhu ani automatické utírání zadku po rychle projeté zatáčce.
Na druhou stranu je pravda, že výbava je často jen nástrojem k tahání peněz ze zákazníka. Kupříkladu příplatek za přehrávání MP3 v rádiu je něco, co automobilku stojí pár korun a zákazník za to zaplatí pár tisíc. Ale tak se ta hra prostě hraje…
[43]
16. 11. 2012 v 11:09lukas13
[37] Jako včerejší diskze skončila, argumenty již neplatí, popojedem a já (GTI) budu dál šířit ty nehorázné bludy? Nebo se snad ceny za ty dva dny výrazně změnily?
A hlavně – jsi blázen? Rapid Ambition 1.2 TSI 63 kW 5st. mech. + Climatronic + el. okna vzadu + ESP plus je podle tebe hypervýbava na úrovni Phantoma?
Tedy, GTI, ty jsi diskuzní zoufalec. Opravdu, opravdu ubohé.
[44]
16. 11. 2012 v 11:23GTI
[41] To není přece otázka „stačení“, zde si kolega najde inzerát na golfa bez marže, inzerát na rapida s marží a argumentuje tím ve věcí, že Rapid je dražší než golf (obecně). Na to se dá reagovat jen jednou větou, a sice doporučením legendárního mokrého hadru.
Že jakostní třída neharmonizuje s konkrétní cenou nějakého daného modelu napsat nemohu, neboť to se nikdy nikde zatím nestalo a ani nestane. Vezmi si právě třeba toho Rapida – auto, které stojí (jakostně) na hranici tříd lowend x mainstream (technikou defacto supermainstream), a tento stav dokonale odráží i jeho cena. Tedy cenou pod mainstreamem, avšak (samozřejmě) vyšší než 301/c elyssée. S ohledem na objektivutu nutno napsat, že právě u posledně zmiňovaných modelů je v ceně (logicky) odraženo i spožitější postavení automobilek na trhu jako takovém. Jakási referenční hladina ceny je reprezentzovaná dokonale právě cenou Rapida v jakostním mezitřídním segmentu (tedy autem automobilky-koncernu, který udává směr, a to jak modelový, tak cenový), tedy předmětně autem, které je vyvedené v levné konfiguraci, avšak samozřejmě tomu odpovídá i cena, jistě přesně tak, jako například u lowendové třistajedničky. Realismus ceny pak bude potvrzovat úspěch (prodejní) na trzích Evropy. A právě jistá oscilace kolem ceny známé, tedy například její ponížení o nějaké procento, jako tomu je u ceny Rapida na Slovensku demonstruje, jak citlivě Škoda nakládá s hladinou ceny. Slovensko je méně rozvinutou zemí, v koupěschopnosti obyvatel nedosahuje úrovně třeba naší země, a tohle se právě promítá do praxe známého a pověstného cenového jemnocitu koncernu, resp, tedy Škody v podobě nižší ceny, ovšem ceny nižší v pochopitelné rovině, ne že by snad Rapida Škoda prodávala na Slovensku za dvě stovky…
[45]
16. 11. 2012 v 11:33GTI
[42] Emele souhlas, ano na rozsah výbavy nutno nahlížet vždy přes osobní preference. Možná, že v tomhle pohledu je výhodnější praxe evropských automobilek, které umožňují větzší rozpětí individualizace než třeba značky japonské.
[46]
16. 11. 2012 v 12:20lled
GTI, mokrý (nejspíše superpremiový) hadr na hlavě máš asi často, jinak si nedovedu vysvětlit Tvé křivácké uhýbání. Ještě jednou – kde píši, že “ Korunu všemu pak nasazuješ tvrzením, že Golf je levnější vůz než Rapid…“?
Dáš jasnou?
ad Horst Fuchs. Psal jsem to již na jiné diskuzi. je mi jasné, že cenotvůrci Škoda Auto toto mají spočítané a vědí co dělají, ale fakt, že ceny korelují (ceny jak reálné, tak ceníkové) s mainstreamem – je evidentní. U toho rapidu pouze nejnižší nevybavená verze jsou „cenově“ výhodné proti novému Golfu [ale tam to Golf dohoní výbavou a to takovou o které se Rapidu nesní - dvouzonovka atp. a nebude se lišit o cca 5% ceny (takže uhybné manévry typu dovybav si na Phantoma jsou mimo) a to nepíši nic o starém Golfu roku výroby 2012]. S ostatním mainstreamem (Astra, C4, Megane….) v rámci porovnání je často dokonce dražší.
A to je jádro mé otázky – co povede lidi kupovat rapid místo mainstreamu v nižší třídě (včetně toho Golfa)? Za této cenové konstalace rapid nepřínáší vůbec nic (podle mne). Logiku by to mělo kdyby Škoda měnila celkem radikálně svou cenovou politiku a Škoda Octavia by byla posunuta mnohem výše než teď – jelikož je situace v aut. průmyslu taková jako je a ještě roky bude – byla by tato politika sebevražedná. Navíc, na ostatních trzích je rapid zarovnán jako lowend – tedy kam patří i podle svých tvůrců. Takže čím je náš trh specifický? Argument, že je Škoda auto doma je nedostatečný, tímto to vysvětlit nejde.
[47]
16. 11. 2012 v 12:24Emel
GTI [45]: možná, pokud toho nezneužívají a jsou ceny rozumné. Je jen málo prvků, které bych v autě nechtěl ani zadarmo, takže ve finále jde jen o cenu za auto v požadované výbavě. Pokud je levnější dát tempomat všude než řešit konfigurovatelnost, pak si ho tedy klidně vezmu
.
[48]
16. 11. 2012 v 12:33Emel
A co se Rapidu týče… supermainstream je blbost sám o sobě, ale supermainstreamová technika v Rapidu je blbost na druhou. Vlečná náprava se rozmáhá i v mainstreamu, budiž… ale třeba nafta je pouze v pětikvaltu… to je přece lowend jak bič. Ostatně Škodovka sama se nijak netají tím, že Rapid je a má být postavený ze zastaralých komponent (Škoda myslím říká osvědčených, ale myslí to stejně).
Dejme tomu DSG u 1.4TSI je něco víc, ale to je ta pověstná výjimka z pravidla.
[49]
16. 11. 2012 v 12:35lukas13
[46] Já s tebou nesouhlasím v jedné jediné věci – domnívám se, že domácím trhem to vysvětlit lze. Výrobní kapacity jsou (patrně) vytížené naplno, tak logicky přibrzdíme domácí trh – dámě nesmyslnou cenu, pár fandů, neználků a konzervativců pro něž jiná značka neexistuje to koupí, my na každém kusu trhneme opravdu hodně…
A vlastně to ani nelze považovat za negativum – když budu tnout do vlastních řad – Megane GrandTour v základu stál ještě před rokem ve Francii 19 990,- Euro + 250 za ESP! U nás úplně to samé auto, stejně vybavené jen s ESP cca za reálných 280 tis.
Takže reálnou cenu Rapidu na našem trhu uvidíme za 6-12 měsíců. Lidé, kteří současnou cenu obhajují hlava nehlava, nadávájící ostatním do prosťáčků, jsou vlastně tak nějak tragikomičtí…
Jinak samozřejmně se vším ostatním souhlas.
[50]
16. 11. 2012 v 13:07Horst Fuchs
[44] Díky za korektní odpověď, GTI. Vyhrál sis s různými vertikálami a horizontálami a my pak najdeme auto, kterou Tvou teorii rozbije. Časy se mění. Možná jedinou jistotou zůstává zatím prémie, jenže i to je ošidné.
Myslel jsem, že cenový nepoměr bude jen otázkou českého trhu a podíval jsem se tedy na oficiální německé ceníky. Asi jsem to neměl dělat:
Rapid 1.2TSI Ambition : 17.260 EUR
Golf VII 1.2TSI BlueMotion : 16.975 EUR
Vím, že by u Rapida měly být v ceně do konce roku nějaké balíčky, ale ne německém škodováckém webu jsem nic neviděl (a popravdě řečeno ani nehledal). Nechce se mi detailně studovat výbavu, ale co jsem to tak procházel, v Golfu je víceméně všechno, co nenáročný řidič potřebuje (a o čem se Rapidu ani nezdá)
Rapid je tedy jakostní třídou sám o sobě a jako takový nemá konkurenci. Jinak ze z toho nedostaneme a budeme se hádat do zrezavění.
[51]
16. 11. 2012 v 13:12GTI
[48] Emele, právě ty supermainstreamové výboje dělají z Rapidu jakostně mezitřídní model. Současně berme na vědomí, že již užívaná technika není v případě Koncernu nějaký nahodile kompletovaný lowendový výprodej. Status Rapidu v daném segmentu je jasný, zde vezměmě jako dno (nikoliv hanlivě však) produkci dacia, logan a spol.
Jinak jasně, jsou prvky výbavy, které nechci ani zadarmo
Například chci mít v autě regulerní rezervu, žádný sprej na komáry
[52]
16. 11. 2012 v 13:27Emel
GTI: jaké výboje, o čem to konkrétně mluvíš?
Ve srovnání s Loganem je Rapid ok, ale Fluence je i přes své stáří zdatným konkurentem.
[53]
16. 11. 2012 v 14:07GTI
[52] No o tom, o čem píšeš – DSG například. Současně design Rapida, to je třídní mistrovství. Srovnej daciu a c elyssée. Fluence ano, tohle renault dobře cílí.
[54]
16. 11. 2012 v 14:33Emel
DSG jedině, nic jiného tam není…
[55]
16. 11. 2012 v 15:28GTI
Design, na ten nezapomínejme. To je opravdu trefa. Docela jsem zvědavý na P301, příští týden jsou prezentace, tak se na to podívám.
[56]
16. 11. 2012 v 15:34Emel
Design je fajn, ale naživo přece jen ta lacinost vyplouvá na povrch. Je to blíž mému vkusu, ale kvalitativně opět srovnatelné s Fluence (zejména tedy po faceliftu, předek byl nejhorší část).
[57]
16. 11. 2012 v 15:45pogo26
Buď rád, že jsi nezavítal na německé stránky Renaultu. Tam by jsi našel Fluence s cenou již od 21 450,- Euro.
[58]
16. 11. 2012 v 20:03jakubMG
(40) GTI, napsal jsem to ostreji, nejostreji, jak jsem na Tvem blogu povazoval za slusne, a nyni vidim, ze asi prilis ostre. Mohl jsem se mirnit ve vyrazivu, prijmi omluvu, prosim.
Ocenuji, ze jsi kritiku ustal, myslim ze i prijal.
Respektuji Tvou historii na tomto webu, a to zase asi vetsina ctenaru, hodne diky tobe jsou
(bohuzel u vetsiny) clanku diskuze prinosnejsi nez clanky samotne.
Pochop tedy muj osobni interes, aby se zde nediskutovalo zpusobem popularnim
na novinkach.cz.
K cene RAPIDA, je zrejme, ze nekdo pri tvorbe ceny udelal skolackou chybu.
RAPID by nemel stat stejne jako Golf, zneverohodnuje to jeho cenu, a umoznilo to Peugeotu
ceny podstrelit.
[59]
18. 11. 2012 v 11:31pogo26
Podle mě Škodovka nasadila cenu Rapida velice dobře. Nevím, proč ta cena někoho překvapuje. Škodovka je v cenotvorbě konzistentní a Rapid se v ničem neliší od ostatních modelů, Domácí prodeje modelů jako Octavia nebo Rapid stojí na fleetech a tam Škodovka nabídne rozumné ceny. Pro firemní zákazníky je pak stejně důležitá i prodejní cena a proto je žádoucí, aby na těchto modelech byla vyšší ceníková cena. Je celkem jasně, že se pak ojetá auta budou prodávat za vyšší ceny. Tohle má Škodovka na domácím trhu dobře promyšlené a vše perfektně funguje. Tak proč to měnit a jít cestou lovení jednotlivců na nízkou ceníkovou cenu, což mimochodem strategie tak na pár let. Po pár letech se bude zdát i tato cena moc vysoká a značka jen získá lowendovou image.
Komentáře nejsou povoleny.