-
VW CC – SBĚRATELSKÁ EDICE
V těchto hodinách představil VOLKSWAGEN výrazně modernizovaný model Passat CC. Modernizace zasáhla i samotný název, už nikoliv PASSAT CC, nýbrž pouze a nepřehlédnutelně – VOLKSWAGEN CC.
VOLKSWAGEN CC je, co se týká hodnoty, kvality designu dnešním jedním z vrcholů produkce nejen Volkswagenu jako takového, ale i koncernu jako celku. Razanční koncernová jednička (byť v klasické coupé konfiguraci, ale i jako derivát v podobě modelu sportback), bez započítávání produktů od Porsche a malosériové výroby v exklusiv třídě, je dnes jasně AUDI A5 coupé, v tomto modelu došlo k nejsilnějšímu prolnutí designového záměru, designových markant s obecným estetickým požadavkem kladeným na auta daného segmentu. A5 je současně jakýmsi vyvrcholením designových aktivit AUDI v posledních pěti, sedmi letech. Žádný jiný model z Ingolstadtu není tak designově vyspělý, sevřený a jednoznačný jako model A5. Model AUDI A5 coupé je absolutním démantem, ozdobou automobilky.
Je až neuvěřitelné, že ze stejného koncernu mohl vyjít v jistém smyslu designový protipól, který však ve vizuálním vyznění svých kvalit nejen ápětce sekunduje, nýbrž v rámci svých ambicí doslova definuje svět úchvatných karoserií druhého desetiletí tohoto století v rovině mainstreamu. Zejména modernizovanou verzi modelu CC lze považovat za jeden z designových světových vrcholů současného designu mainstreamové produkce.
Konfrontace s konkurenční mainstreamovou reprezentací je jednoznačná a drtivá, CC vítězí s absolutní převahou dokonce i tam, kde konkurenční produkt těží z výhody klasické konfigurace (Laguna coupé, či peugeot 407 coupé). Právě v předmětné konfrontaci vynikne nepomeřitelná kvalita modelu CC, jeho dotaženost doslova v každém centimetru. Vůz má charakter, špičkově nadávkovaný mix dravosti a milosti, je obdařen ceněnou ryzostí vyšlechtěného hřebce s respektovaným rodokmenem.
V rámci produkce značky samotné byla Volkswagenem zvolena obdobná estetická taktika, jako je tomu u Mercedesu, neboť přesně tak, jako je vizuálním solitérem (klenotem) model CLS je zase u Volkswagenu klenotem model CC. Příznačně pak se tyto dva modely (každý ovšem na opačném pólu), setkávají ve své subtřídě velkých čtyřdveřových (přestřídních) coupé.
Volkswagen prokázal modelem CC, že patří oprávněně na automobilový vrchol. A je-li jeho technika špičkou mainstreamu, jsou jeho některé produkty z estetického pohledu doslovnou prémiovou produkcí. Ne náhodou lze proto současné modelové portfolio Volkswagenu označit přesným a korespondujícím termínem – SUPERMAINSTREAM.
Pozn. aut.: Velkorysý fotozdroj – AUTO.CZ
BMW X1 – SUVERÉNNÍ KOČKA ŠKODA CITIGO – SBĚRATELSKÁ EDICE
17 Responses to VW CC – SBĚRATELSKÁ EDICE
[1]
6. 11. 2011 v 9:56Magistr
Zase jednou jsi pěkně zabodoval GTI, zasmál jsem se 😀
Fakt jen ty umíš vzít ty reklamní kecy, výplody všech těch „kreativců“ z PR a dovést je krásně do absurdna, do extrému tak, aby se staly groteskou, karikaturou samy sebe a ukázaly tu původní prázdnotu. Perfektní!
Aneb jak se dá dokonale „opentlit“ i jinak velmi nepovedený facelift. Samozřejmě, že když na zaoblené, skoro se chce až napsat „ženské“ linie původního CC naroubuješ naprosto necitlivě hranatou, ostrou a „tvrdou“ příď současného stylu VW, tak to fungovat nemůže a taky nefunguje. Dnešní CC vypadá, jako by ses zepředu a zboku díval pokaždé na jiné auto (pohle zboku je alespoň pěkný)…
No a ještě k tomu dodáš ten tvůj „supermainstream“ 😀 Opět krásný příklad dokonalé absurdity – jako by značka, která má v názvu „lidový vůz“ a která v Německu po válce mainstream prakticky založila mohla být něčím víc. To je ovšem zase perfektní zrcadlo těm zoufalcům, kteří si myslí že VW má snad blíž k BMW než k ostatnímu mainsttreamu, což je jistě dokonale absurdní.
GTI: dnes paráda, palec nahoru.
[2]
6. 11. 2011 v 11:35GTI
Musím tě tradičně zklamat, BEAUMONTE, to co je nahoře k vidění, má přesný odraz v textu. Samotného mě až v té přímé konfrontaci potěšilo, jak blízko to VW stvořil směrem k CLS, proto akcentuji i příbuznou kvalitu designu, nejen obecnou karosářskou příbuznost subtřídní. Jen snad, a to veřejně uznávám, pochop, na prosťáčka tvého garážového kalibru tu dnes prostor není. Časem ti dám však možnost se dokonale příspěvkově udělat na nějakém tom bazarovém avensisu, aby sis taky přišel na své… 😀
[3]
6. 11. 2011 v 13:55webpaja
Z krasavce latitůda…škoda. Obloučky byly jednoznačně originálnější 😉
[4]
6. 11. 2011 v 14:06XTad
Nove CC je skutecne tak krasne, ze rikat tomu Passat by bylo prinejmensim troufale :-p
Premyslim, co by se mu ze soucasne produkce mohlo rovnat. Krome superbu combi a CL65 AMG me skutecne nic nenapada. A5ka je fajn, ale nejkrasnejsi audinou za poslednich 7 let je, dle meho, A6ka 4F pred FL.
[5]
6. 11. 2011 v 18:39vrkuboy
Auto je to elegantní, ale co musím ocenit více je marketingové oddělení VW. Přesvědčit lid o tom že je tohle coupé to chce opravdovej majstrštyk. 😀
[6]
6. 11. 2011 v 19:05XTad
Kdyz muze byt coupe tridverovy hatchback, nebo SUV, tak u sedanu bych takovy problem nevidel.
[7]
6. 11. 2011 v 19:51MariAchi
Coupe, necoupe – to je jen slovickareni.
Kazdopadne je fajn to CC zasadit mezi konkurenty – tedy tu Lgunu coupe a P407 coupe. Ano, samozrejme vzhledem k modelovemu stari (mladi v pripade FL CC) tedy ten puvodni Passat CC. Slovy autora blogu – kdyz po ulici ladne pluje CC, tak hosi z kupeckovych Lagun a ctyristasedmicek salutuji.
Jinak se obcas vyrobci povede udelat nejake neuveritelne auto, ktere lidem proste vyrazi dech. Namatkou aspon nektera: Mercedes-Benz 500K, Jaguar E-type, Porsche 911, VW Golf, Peugeot 205, Ford Sierra, Ford Mustang (dame i amikum)…
Nicmene nekdo je dela jaksi programove, jinym se to podari spise nahodou a pak nevi, jak dal.
CC jde evidentne tou spravnou cestou.
[8]
6. 11. 2011 v 20:07XTad
P.S. Ttuto „americkou“ masku bude mit CC i v evrope?
[9]
6. 11. 2011 v 22:13GTI
[3] To nemůžeš myslet vážně. Nahoře máš absolutního, ale absolutního mainstreamového boha (v základu za sedm stvováků) a ty tu máváš latitůdou, Pajo, sakra…
[10]
6. 11. 2011 v 22:15GTI
[7] Souhlas, Mariachi, napsal jsi to přesně.
[11]
6. 11. 2011 v 23:47jazva
[9] Ale on má pravdu, ten Latitude je tam viac ako zreteľný. Ako sa u nás hovorí: „Ako by ich jedna mater mala!“ http://www.aktuality.sk/clanok/165356/auto-francuzky-elegan-a-la-renault-latitude/
[12]
7. 11. 2011 v 7:35webpaja
(9) Bohužel CC přišlo o auru jedinečnosti a optické přiblížení se Samsungem je až děsivé (přední část).
[13]
7. 11. 2011 v 12:35krultheking
dneska je text nejaky upoceny, spatne ses vyspal nebo ti nekdo delal subdodavku?
[14]
7. 11. 2011 v 14:47nextright
Tak že ten předek je půjčený z Latitude (Samsungu), o tom žádná. Ale číms mě GTI naprosto rozsekal, je ta technika, která je špičkou mainstreamu. Ještě tu o Karkulce, a můžeme to vydat jako svazek pohádek…:D
Ale vážně, auto to není ošklivé, bohužel ale srovnávat ho s designem A5 a CLS je urážka těch dvou skvostů. A to nemluvím o králi segmentu kupé a „polo“kupé v GT segmentu – nové 6er. U všechn zmíněných tří aut totiž všechny pasáže na sebe navazují, protože byla projektována vcelku, ne jako CC stylem boky ze starého Passatu CC, zbytek domalovat.
[15]
7. 11. 2011 v 17:18Tomik
Na tohle jsem dlouho dlouho! čekal. Skutečně se jedná o designový klenot. Spousta místních si totiž vůbec neuvědomuje, že i před tím i teď není mezi CLS a CC nic než vzduchoprázdno. Je pod i nad, ale mezi tím prostě nic. Posuď ty nekonečný možnosti výbav, náhonu kol, motorizace, samozřejmě obecně kvality. A to všechno, jak GTI píše, doslova za babku! Já osobně tohle CC považuji v kategorii do 0,7-1,0 míče jako jeden z nejlepších vozů světa.
Abych jen nechválil. Jedinou výtku k CC mám a to k příliš shodnému interiéru ke klasickému passatu. Beru to ale tak, že si nechávají ještě nějaký esa v rukávu. Oni moc dobře ví, co potřebujeme a co chceme. Jen prosťáčkovi stačí vyhrát jedno kolo….
CC palec nahoru, GTImu samořejmě taky!
[16]
7. 11. 2011 v 21:41webpaja
Jistě a proto 2x škoda ztráty vizuální osobnosti…
[17]
7. 11. 2011 v 23:01palmexman
Géťáku, srovnávat lagunu coupé a CC je jako srovnávat maso divoké kachničky s masem candáta. oboje plave ve vodě, oboje žije u nás, oboje žere drobné živočichy a oboje žeru já. tím ovšem veškerá podobnost končí.
každý z těchto vozů je stavbou úplně jiný a na obojí se rád podívám. na tu lagunu možná raději, protože je mi vzácnější.
Komentáře nejsou povoleny.