-
Focus nevlečie, Civic vlečie, Octavia oboje
Príchod novej Octavie vzbudil veľkú pozornosť. Auto narástlo do všetkých rozmerov, rázvor sa predĺžil na slušnú hodnotu a teraz má Octavia III (O3) bližšie k strednej triede, než dva predchádzajúce modely dokopy. Naďalej však okupuje nižšiu strednú triedu, ale tento raz sa zdržuje na jej vrchole. Okrem úplne novej palete motorov disponuje aj novými asistenčnými systémami, ktoré bolo možné poznať z áut vyššej triedy. Toľko k oficiálnemu PR materiálu. Najzásadnejšia zmena sa však odohrala vzadu a nejedná sa o batožinový priestor. Ale miesto pod ním.
O3 už neponúka viac prvkovú zadnú nápravu pre všetky svoje motorizácie ako to bolo predtým, ale len pre tie najvýkonnejšie, resp. s pohonom všetkých kolies. Ostatné verzie si musia vystačiť s vlečenou nápravou. Podľa diskusií sa zdá byť toto najväčšie mínus, keď sa každý dušuje, že ten rozdiel rozpozná. Na kvalitných cestách ťažko. Koľkí z nich však vedia, aké nápravy používajú ostatné autá?
Nižšie sa nachádza tabuľka s údajmi 29 konkurenčných áut zostavená na základe predajnosti na českom trhu za rok 2012.¹ Údaje o predaji jednotlivých značiek zo Slovenska nie sú k dispozícii, lebo Zväz automobilového priemyslu SR poskytuje tieto informácie len za poplatok. Slovenský trh by zamiešal iba poradím. Cieľom tohto blogu nie je zistiť, ktorá náprava je lepšia, ale poukázať na typy zadných náprav, ktoré sa montujú do áut nižšej strednej triedy.
Model Rok uvedenia na trh Náprava viac prvková Poznámka Škoda OCTAVIA 2013 ÁNO, AJ Nad 110 kW, 4×4 verzie Hyundai I30 2012 ÁNO Volkswagen GOLF 2012 ÁNO, AJ Od 90 kW Kia CEE’D 2012 ÁNO Renault MÉGANE 2008 / 2012 NIE Ford FOCUS 2011 ÁNO Suzuki SX4 2006 / 2009 NIE Opel ASTRA 2009 NIE Peugeot 308 2007 / 2011 NIE Dacia LOGAN 2004 NIE Renault FLUENCE 2009 / 2012 NIE Škoda RAPID 2012 NIE Toyota AURIS 2012 ÁNO, AJ Od 91 kW Chevrolet CRUZE 2009 NIE Honda CIVIC 2012 NIE Audi A3 2012 ÁNO, AJ Od 90 kW Hyundai ELANTRA 2010 NIE Mazda 3 2009 / 2011 ÁNO BMW 1 2011 ÁNO Subaru IMPREZA 2007 ÁNO Volkswagen BEETLE 2012 ÁNO, AJ Len 147 kW Alfa Romeo GIULIETTA 2010 ÁNO Seat LEON 2012 ÁNO, AJ Nad 110 kW Volkswagen JETTA 2011 ÁNO Fiat BRAVO 2007 / 2010 NIE Mercedes-Benz A 2012 ÁNO Fiat SEDICI 2008 NIE Citroen DS4 2011 NIE Mitsubishi LANCER 2008 ÁNO Vysvetlivky
ROK UVEDENIA NA TRH: Rok uvedenia na trh / Facelift modelu
VIAC PRVKOVÁ NÁPRAVA: ÁNO, AJ – okrem viac prvkovej nápravy sa do modelu montuje aj vlečená náprava1. Český trh v roce 2012: Nejprodávanější automobily nižší střední třídy [http://www.auto.cz/cesky-trh-v-roce-2012-nejprodavanejsi-automobily-nizsi-stredni-tridy-72350]
5 Responses to Focus nevlečie, Civic vlečie, Octavia oboje
[1]
27. 3. 2013 v 17:01Emel
VW Beetle má taky torzku v základních motorizacích. Jetta teď z hlavy nevím, ale mám pocit, že ani tam není multilink všude.
[2]
28. 3. 2013 v 13:17šmoula nešika
Člověk si říká, že když už je octa téměř D segment, že by mohla mít víceprvek už od 90 kW. PR kecy tvrdí, že je to třída sama pro sebe (no něco málo na tom bude). To je sice pěkná výmluva a říkám si, že kdovíjaký rozdíl v jízdních vlastnostech a komfortu nebude, každopádně je to rána na image celého auta. To samé platí pro leon – rádoby sportovní model je povedený a mohl by klidně během pár let dostat Seat z krize, koncern mu ale podkopává kola, místo aby mu pomohl. Problém není v autě, problém je ve Volkswagenu, který to nejlepší nabízí jen sobě a Audi. V Ženevě jsem viděl i další mezikoncernové kompromisy. Třeba nejvyšší výbava octavie nemá ve výplních dveří ani kus látky a jsou tvrdé jak kámen. V tomhle je O II úplně jinde. Jednou VW nabídne Škodě novou platformu a hned vymýšlí, jak jí uškodit (možná proto Škoda). První fabie byla revoluční auto a za trest dostala pro RS jen diesel (jak úžasné by to bylo, mít 1.8 T). Čekám, kdy se Škoda dostane na úroveň Audi, aby mělo to nejlepší. Asi se nikdy nedočkám. Bude to levná automobilka s potenciálem na mainstreamy.
Suma sumárum. Vlečka mi jako taková nevadí, ale koncernový kanibalismus jejím rozpětím vrací některé vozy zpět do 90. let. A to je špatně. Něco jako metternichovský absolutismus
[3]
29. 3. 2013 v 23:35Lonestarstate
Já si ještě pamatuju, jak s uvedením nového Civicu downgradovaného na vlečenou zadní nápravu všichni na auto.cz spílali, že za to můžou Američani a jejich „nenáročný trh“. Jsem zvědav, jestli to nějak půjde svést na Američany i v případě nové Octavie 😀
[4]
7. 4. 2013 v 20:33hitch_
Áno, je to pravda, síce Beetle vychádza z podvozkovej platformy Golfu VI, má vzadu vlečenú nápravu, okrem verzie 2.0 TSI. Pokiaľ ide o Jettu, vlečenú zadnú nápravu dostali len americké verzie. Európa má viac prvkovú.
[5]
8. 4. 2013 v 13:12šmoula nešika
Přesně tak, chtěl jsem to napsat. Krom nejsilnější motorizace traverza u brouka a víceprvek u evropské jetty.
Komentáře nejsou povoleny.