-
CITROEN C6 alebo PÁR SLOV O FAIR PLAY
Kolega GTI na vedľajšom blogu porovnáva interiéry áut vyššej strednej triedy.
Každý má právo na svoj subjektívny pohľad, ale priatelia, súdnosť a cit pre fair play by mali byť vlastné aj subjektívnemu hodnoteniu.
Nepovažujem Citroen C6 za elegantné, dizajnovo ani technicky vydarené auto. Eufemisticky ho označujem za extravagantné či zvláštne, menej zdvorilo za škaredé. Vo vyššej strednej ho v súčasnosti radím zrejme na poslednú priečku. ALE…
Je to auto na konci svojej životnej púte. Rok predstavenia tohto modelu bol r. 2005. Porovnávať ho s novinkou už samo osebe nie je veľmi fér. Ak je to naviac auto z prémiového segmentu, ktoré i rámci prémie exceluje, porovnanie so staručkým mainstreamovým autom kríva na obe nohy.
To však nie je všetko. Porovnávať treba aspoň približne porovnateľné. Uviesť ako príklad totálne nabité BMW radu 5 s béžovou kožou, dekoratívnymi lištami, príplatkovými sedadlami, nadštandardným navi systémom atď. (ktorého cena oproti základu bude odhadom dvojnásobná) a vzápätí zvoziť C6 v konfigurácii social edition (látka, manuál, plasty bez dekoratívnych líšt atď.), to už je demagógia najhrubšieho zrna.
Len pre ilistráciu uvádzam príklad konkurenčného BMW radu 5 s porovnateľným rokom výroby a výbavou:
Situácia vyzerá hneď trochu inak, že?
Zmysel pre fair play sa v škole moc neučí, rovnako ako súdnosť či objektívne hodnotenie. To sa musí naučiť človek sám. Suum cuique tribuere, stará rímskoprávna téze sa však na právnických fakultách učila už dávno. Kolegu GTIho by som si nikdy nedovolil podozrievať z inteligenčného deficitu, ktorý by mohol čiastočne ospravedlniť jasný neobjektivizmus príspevku. O to horšie však vyznieva takáto vedomá a úmyselná demagógia.
Pretože fair play by nemalo platiť len v športe, ale všade. Aj keď ide „iba“ o blog o autách.
Nielen SUV nevedia parkovať VODIČÁK SI NEBERTE alebo PUTOVANIE ZA VÍNOM
13 Responses to CITROEN C6 alebo PÁR SLOV O FAIR PLAY
[1]
10. 12. 2010 v 8.56vrkuboy
Amen, není co dodat.
[2]
10. 12. 2010 v 9.07jazva
To je hnus velebnosti
[3]
10. 12. 2010 v 9.11vrkuboy
[2] A teď mluvíš o BMW, C6 nebo o GTI-ho článku? 😀
[4]
10. 12. 2010 v 9.18jazva
[2] to už nech si vyberie každý podľa vlastného uváženia… 😉
[5]
10. 12. 2010 v 9.29kuko
Súhlas!
Inak je to celkom zaujímavé téma, ktoré bolo samozrejme uchopené účelovo.
Ale čo takto porovnať interiéry posledných mohykánov mainstreamu vo vyššej strednej (či už bežný, alebo extravagantných) z prvého desaťročia nového tisícročia:
Citroen C6
Renault VelSatis
Peugeot 607
Opel Signum
Ford Scorpio (sorry, tu fakt neviem, kedy končila výroba)
Lancia Thesis
Honda Legend
Nissan Maxima
Toyota Camry (neviem, či sa tu ofiko predávala, ale občas nejaké stretnem)
[6]
10. 12. 2010 v 9.42Franke
[5] kukino
Honda Legend je evropské označení Acury RL, což je japonský prémiový brand, namířený přímo proti Lexusu, Infinity a nepřímo proti Audi, BMW, MB. Ja tě může vůbec napadnout ji zařadit do mainstreamu mezi 607, Satise a pod. To už je fakt diletanství …
[7]
10. 12. 2010 v 10.08kuko
[6]
Franke
Honda Legend brázdí Evropu od polovinu 80tých let. To že si ho v US prodávají pod označením Acura nic nemění na tom, že v Evropě je to nejvyšší model mainstreamové automobilky. Z toho výběru ho určitě taky považuji za TOP, ale prostě je to Honda.
Proč ses neozval třeba proti Thesisu? Ten má určitě větší tradici být považován za „prémiový“ počin.
[8]
10. 12. 2010 v 14.57Franke
Máš to otočené. Acuru RL prodávají v Evropě pod označením Honda Legend …
[9]
10. 12. 2010 v 15.45kuko
[8]
Otočené, neotočené, v Evropě je to prostě Honda. Můžeme se natahovat o slovíčka, ale k ničemu asi stejně nedospějeme. Phaeton je sice taky luxusní model v programu VW ale bere ho někdo v celé jeho komplexnosti jako prémiovku?
[10]
10. 12. 2010 v 16.45kolmar
Iudex, co by si od GTI-ho cakal? ja na jeho blog uz ani nekliknem (naco citat hluposti?) tak neviem co sa deje…no tento tvoj je objektivna svata pravda – nie je co riesit…
[11]
10. 12. 2010 v 22.56Perun
Inu, účel světí prostředky… Proti hlouposti, tmářství a nepravosti je třeba se bránit, takže ode mne máš, Iudexi, palec 😉
P.S. C6 má k dokonalosti daleko a v mnohém ji převyšuje i konkurence z vlastní stáje o třídu níže… Jízda v ní je ale natolik (hledám výraz..) zajímavá a zvláštní, že lze těch nemnoho kupců snadno chápat. Jednoho osobně znám a za volantem C6 jsem toho už také něco málo najezdil. Vnímejme tedy C6 jako jakési „adieux“ starë školy… Citroën už je dnes jinde a i když svým způsobem přišel o jistou auru výjimečnosti, je dnes plnohodnotným konkurentem pro ty nejlepší sobě rovné. A to v roce 2005 rozhodně neplatilo.
[12]
13. 12. 2010 v 9.44iudex
(11) Perun, dík.
A máš pravdu, C6ku už prevyšuje i o triedu menší súrodenec z domácej stajne: http://www.citroen.sk/home/#/citroen-c5/interier/
[13]
19. 12. 2010 v 9.29bubulak
[9] Hmm, takže prémiovka od neprémiovky se liší akorát znáčkem na kapotě? Už si to myslím delší dobu, ale dík že to konečně takhle někdo otevřeně přizná.
Komentáře nejsou povoleny.