-
500X
Tak jsem se zase jednou svezl kousek víc v kuse ve svém iXku. Pro jistotu = Fiat 500X.
Mám najeto asi 13 tisíc km… a jsem rád, že ho mám.
A asi už vím proč:
Dá se s ním v pohodě jet i po té dálnici. Několik hodin v kuse… jasně, Jagiar XE je na to lepší – ale jde to!Neztratí se mimo silnici. Projede až nečekané. Jasně, Land Rover je na to lepší – ale jde to!
No, a teď jsem se dostal do centra Plzně… zasekáno, auto na autě… poslední místo, tak na Pandu… ale vešel jsem se.
🙂
I jsem to vyfotil, snad se mi to podaří sem dát Jen ta dálnice se fotí blbě – tam je to furt rovně
.
Prostě jasně, klasickou pětistovkou nebo tou Pandou by to šlo ještě lépe… ale jde to!A v tom je to kouzlo.
🙂
Fiat Punto II – vlastně III, jinými slovy VIII. 3 dny v Římě…
7 Responses to 500X
[1]
7. 2. 2017 v 14:15MariAchi
Ze vsech derivatu petistovky je tenhle jasne nejpovedenejsi!
[2]
7. 2. 2017 v 17:27Ja Prvni 123
[1]
No, to je asi fakt… i když eLko je podceňované.
A s novými sedačkami už je úplně v pohodě, pro někoho, kdo potřebuje prostor.
Já jezdím většinou sám… jednou za měsíc ve dvou… jednou za rok ve třech.
🙂
Trochu přeháním, ale prostě prostor nepotřebuju. A vyměnil jsem ho za útulnost a styl.
EDIT: a jen pro pořádek – není to derivát 500. 🙂
Mají společný jazyk designu… ale technicky nesdílí vůbec nic. A to dokonce ani s 500L. Je to zmatek, ale 500, 500L a 500X nemají společný ani rozteč šroubů na kolech.
[3]
11. 2. 2017 v 10:38JTF
To si trochu pleteš, 500L a 500X mají stejnou modulární plošinu.
[4]
11. 2. 2017 v 20:16Ja Prvni 123
No, ani tím si nejsem úplně jistej, ale nepřu se… zkusím to někde najít.
Mám za to, že L je na prodloužené plošině ještě Grande Punta… a X sdílí plošinu s Jeep Renegade.
Pořád platí, že mají úplně jiný rozměry i technická řešení.
A rozhodně platí, že to nejsou deriváty původní 500.
EDIT: Tak jsem to našel a připouštím omyl:
„Automobily označené 500 se však liší, podle dostupných pramenů využívají 500, 500C (kabriolet)
a jejich verze Abarth nejmenší podlahovou plošinu FGA Mini (jako Panda), zatímco větší 500L a
prodloužený 500L Living jsou postaveny na platformě small, která vychází z řešení pro úspěšnou řadu Punto,
ale je upravena jako MPV Compact pro nové použití (první verzi dostal už v Evropě nevyráběný Fiat Idea).
Renegade stojí na podlahové plošině „Small Wide“, na níž v současnosti jezdí například vozy Fiat 500L,
ovšem brzy na ní stane také připravovaný „softroad“ Fiat 500X.“.
Nechal jsem se zmást jiným názvem a tím, že X a Jeep mají vzadu MacPherson a jinou rozteč kol.
Ale s malou 500 nemají skutečně sploečného vůbec nic.
😉
[5]
13. 2. 2017 v 18:42Emel
Sousedka teď vyměnila lososovou 500 s krémovýma potahama za černou 500L. Připouštím, že to může být i barvou… ale to auto je prostě regulérně ošklivé.
Jinak i u Xka platí, že kola dělají auto… rozdíl mezi fotkou na hliníkách a na plecháčích je obrovský.
[6]
13. 2. 2017 v 19:57Ja Prvni 123
[5]
To je fakt… na hliníkách vypadá o moc líp.
A ano, černá eLku nesluší… tuhle jsem se zastavil na parkovišti vedle Trekkingu v tmavě modré metalíze… a byla to vyložená paráda.
[7]
13. 2. 2017 v 22:11JTF
Krátká 500L mi nevadí, spíš mám problém s interiérem, resp. s přístrojovou deskou, ale chystá se facelift, tak snad prokoukne 🙂
Komentáře nejsou povoleny.