-
Servis brzd.
XJR99 je osazen brzdovými kotouči s ventilací, na předku 325 mm, vzadu 305 mm. Brzdy jsou tedy kotoučové, jednopístkové s plovoucími třmeny. Průměr pístku vpředu 60 mm, vzadu 34 mm. Servis je vcelku jednoduchý; po demontáži kola (nezapomeneme ovšem zvednout auto na hever – šrouby kola uvolníme před vyheverováním, jsou dost fest utaženy) se snažíme odšroubovat 2 vodicí čepy z vnitřní strany hlavy kola, na kterých se pohybuje třmen – jsou zakryty plastovými zátkami a použijeme ráčnu s nástavcem TORX 45. Nakonec se to podaří, ale pozor na zničení torxe. Potom můžete uvolnit třmen (caliper v originále) – pokud je …
Napsat komentář -
Jaguar – automatická převodovka W5A-580
Na typech xj300 a xj308 jsou automatické převodovky: ZF 4HP22/24 pro xj300, na XJR6 GM 4L80E (stejné byly na 6.0 V12). Na XJ308 ZF 5HP24, na XJR V8 Mercedes W5A-580. Nevím, jaké doporučení dává Jaguar pro servis předchozích typů, ale pro XJ308 má formulaci „sealed for life“ – česky doživotní kriminál. Domnívám se, že toto tvrzení je marketingový tah, protože podobně to doporučuje Mercedes pro svoje vozy. Myslím si, že po dobu záruky nových vozů jim to vždycky „vydrží“a pak už je to jedno, že? Pravidelná, minimálně kontrola stavu oleje (v případě i malého úniku oleje pod vozem samozřejmě i …
Napsat komentář