-
Najkrajší automobil rokov 1980-1989 – hlasovanie.
Naškrobená modrá košeľa, vyžehlená červená šatka a pioniersky sľub . A po tejto lukratívnej prísahe už len odstáť vo fronte na kubánske pomaranče a večer tajne cez kľúčovú dierku sledovať film s hviezdičkou. Osemdesiate roky si mnohý pamätáme už len skrz takéto smiešno-smutné spomienky.
Dni nám zpestrovali také roztomilé hlúposti ako džús Zeus v pollitrových plechovkách, žuvačky Pedro alebo Bajo s obrázkami podpísanými nejakým Kokotom, v škole sme sa delili na metalistov a depešákov, štelovali anténu na ORF1 a otláčali tváre na výklady Tuzexu.
Aj toto boli osemdesiate. Aspoň ja si ich tak pamätám. Ale pamäť býva milosrdná. Selektuje a podáva nám len to dobré. Tatovo Žiguli bolo ako BMW a známeho Sierra div nie Ferrari. V Maďarsku a Jugoške som si mohol krky vykrútit pri pohľade, čo tam brázdi cesty a hlasivky zničiť v nezodpovedanej otázke prečo aj u nás nie. Je to však minulosť a autá predstavene v dnešnom kole ankety sme mohli, aj keď trochu opozdene, už z veľkej časti vídať aj na našich cestách. Medzi ne patrí aj víťaz minulého kola, nesmrteľný Jaguar XJ6.
Kedže pretrvávajúce problémy s anketou nedovolia model hlasovania na aký ste boli zvyknutý, musíme prístupiť ku kompromisu a hlasovať uvedením čísla kandidáta alebo priamo jeho mena do komentára. Na mne potom bude aby som to s perom a papierom v ruke zrátal a oznámil výsledky. Dnes uvediem iba menný zoznam a a ak by ste zabudli ako autá vyzerajú, nájdete ich tu: //blog.auto.cz/jurajos/2008-10/najkrajsi-automobil-rokov-1980-1989-nominacia/
Svoju priazeň môžete prejaviť týmto autám:
1. 1989 Audi 80
2. 1988 Audi V8
3. 1980 BMW M1
4. 1988 BMW 7
5. 1989 BMW M3
6. 1989 BMW M5
7. 1989 BMW 8
8. 1989 BMW Z1
9. 1980 Cadillac Seville
10. 1986 Cadillac Seville
11. 1989 Cadillac Allante
12. 1986 Chevrolet C/K Pick-up
13. 1989 Chevrolet Corvette C4
14. 1983 Citroen BX
15. 1989 Citroen XM
16. 1981 Delorean DMC12
17. 1984 Ferrari 288 GTO
18. 1984 Ferrari Testarossa
19. 1987 Ferrari F40
20. 1988 Fiat Tipo
21. 1988 Ford Scorpio
22. 1982 Ford Sierra
23. 1986 Honda Accord Aerodeck
24. 1986 Jaguar XJ (xj40)
25. 1986 Lamborghini LM002
26. 1983 Lancia 037
27. 1984 Lancia Gamma coupe
28. 1986 Lancia Delta HF Integrale
29. 1984 Mercedes-Benz E (W124)
30. 1989 Mercedes-Benz SL (R 129)
31. 1989 Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution I
32. 1987 Mercedes-Benz 500 SE
33. 1986 Opel Omega A
34. 1983 Peugeot 205
35. 1987 Peugeot 405
36. 1988 Porsche Carrera Speedster
37. 1983 Renault 11
38. 1984 Renault Espace
39. 1984 Renault Fuego
40. 1987 Renault Trafic
41. 1989 Saab 900 Cabrio
42. 1988 Škoda 136 Rapid
43. 1987 Škoda Favorit
44. 1986 Toyota Supra
45. 1984 Volvo 760
46. 1986 Volvo 480
47. 1985 Volkswagen GTI
Oddnes môžete posielať svojich kandidátov na obdobie 1990 - 1999 v známej podobe a veľkosti na mail jurajgric@yahoo.com. Naminačný deň bude potom v pondelok 13. 9. 2008.
Bol by som rád keby ste sa tiež vyjadrili, či má anketa pokračovať aj po roku 2000. Kedže rok 2009 ešte nestihol ani začať, nie to ešte skončiť a budúcnosť može priniesť ešte veľa pekných áut.
Poznávačka – časť VI. Poznávačka – časť V.
2 385 reakcí na Najkrajší automobil rokov 1980-1989 – hlasovanie.
[1]
10. 10. 2008 v 6:39T613
to se nasčítáš
30. 1989 Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution I
[2]
10. 10. 2008 v 7:52Beaumont
26. 1983 Lancia 037
[3]
10. 10. 2008 v 7:56Kuba
Tys to vychytal, když ses ankety zbavil
obrovský plakát na zdi, velký model na poličce… nemůžu hlasovat jinak
17. 1984 Ferrari 288 GTO – 110% Ferrari
[4]
10. 10. 2008 v 8:11kkk
tak jo, je to jasny:)
19. 1987 Ferrari F40
[5]
10. 10. 2008 v 9:46Vasut
18. Ruda hlava !!!
[6]
10. 10. 2008 v 10:07JohnyICE
18. 1984 Ferrari Testarossa
[7]
10. 10. 2008 v 10:42webpaja
18. Testarossa, bez pochyb;-)
[8]
10. 10. 2008 v 12:08Lonestarstate
9. 1980 Cadillac Seville. Jak jinak
[9]
10. 10. 2008 v 13:53Vi King
2. 1988 Audi V8
[10]
10. 10. 2008 v 13:58jurajos
(9) To je ale prekvapenie!
U mňa…19. 1987 Ferrari F40
[11]
10. 10. 2008 v 14:06Navtech
Stále tam postrádám MB SL R129. Myslim, že se začalo prodávat v r. 89. Poprvé jsem ho viděl na New Yorském marathonu a ten se běhá někdy v listopadu. Třeba ne, ale nejsem si jist, jestli se to někde neuvádí jinak, ale v 89 byl na silnici.
[12]
10. 10. 2008 v 14:17jurajos
(11) R129 sa podľa zdroja ktorý používam začala výrábať v roku 1990. http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_SL-Class
[13]
10. 10. 2008 v 14:21Sleeper
R129 byla představená ve Frankfurtu 89 (stejně jako BMW 850i). Proč Volvo 760 a proč ne dvoudvéřová 780? :o(
[14]
10. 10. 2008 v 14:26Pierro
22: Ford Sierra 1982 – pro mne jako osmiletýho kluka to bylo neskutečný dělo, prostě auto snů. Vzhledem k tomu, že se tu prodávalo v Tuzexu a pár soudruhů a veksláků s ním jezdilo, dalo se v Praze občas na silnici vidět. Vždycky jsem si říkal, že až jednou vyrostu, chtěl bych takový auto jako Ford Sierra…:o)) Nakonec jsem tuhle ikonu nikdy nevlastnil ale kamarád měl před lety ostrou verzi Sierry Cosworth, která byla se svými 230 koni jedno z nejsilnějších aut střední třídy. Z odstupem času, když se podívám na dodnes ladné křivky Sierry musím uznat, že Ford v tom dvaaosmdesátém stanovil nové standardy svojí třídy. Sierra se právem stala etalonem a pro mne zůstane navždy ikonou s modrým oválem…:o)
[15]
10. 10. 2008 v 14:28jurajos
(13) Sleeper…keby som to mal takto zisťovať, tak sa asi zbláznim. Na všetkých mám rovnaký wikipediovský meter a ten vravý: R129: 1990-2002 a BMW 8: 1989-1999
Pri Volve som mal na výber: 740/760/780…tak som vybral stred.
[16]
10. 10. 2008 v 14:32Kuba
(12) S wikipedií opatrně, obzvlášť s tou anglickou nebo českou…
R129 bylo představeno ve Frankfurtu 1989 a ještě v tom roce vstoupilo na trh (jako modelový rok 1990)
Pokud chceš v detailech spoléhat na wikipedii (což vzhledem k množství ověřovaných dat chápu), tak snad jedině na tu německou – němci jsou puntičkáři (a pokud se jedná o domácí výrobek, pak si dají záležet dvojnásob). Jistější jsou ale např. klubové stránky…
Nechal bych soutěžit faceliftovanou R129 AMG v příštím kole. Ideálně tu se stejným motorem, jako má Zonda
[17]
10. 10. 2008 v 14:34Navtech
[13] no a co to tedy znamená? Nebo co z toho plyne?
[12] OK, ale jak říkám… nevim. Já jí viděl na vlastní oči v listopadu 89, jako doprovodný vozidla. Pak až u Kudláčka před Bílou labutí. Už tenkrát se říkalo, že je ten model na 12 let a myslim, že zase koncem 2001 vyjel současný model. Ale v podstatě je to na tobě
[18]
10. 10. 2008 v 14:34Pierro
13: taky si myslím, že první „žehličky“ M-B SL R129 se objevili ještě v roce 1989. Myslím si, že do let osmdesátých by se sice o prsa ale přeci jen dostat měla.
P.S. Juraj, prečo tu nie je Opel Vectra prvej generácie (1988), Opel Kadett tej poslednej (1986) a Opel Calibra (1989)?? Myslím, že práve tieto dva Opely by si miesto v súťaži určite zaslúžily, rovnako ako napríklad prvá aerodynamická Audi 100 z roku 1982…:o).
[19]
10. 10. 2008 v 14:35Navtech
Nojo …Kuba
[20]
10. 10. 2008 v 14:36Navtech
Der Mercedes R129 wurde als Nachfolgemodell des R107 von 1989 bis 2001 produziert.
[21]
10. 10. 2008 v 14:36Navtech
Ale jsou to asi vietnamský prsa…
[22]
10. 10. 2008 v 14:37jurajos
(16)Som si vedomý občasných nepresností, sem-tam aj úplných blbin nachádzajúcich sa vo wikine, ale ako sám uznávaš, pre množstvo detailov potrebujem nejaký jednotný zdroj aby som nadeloval rovnako. A nemčinu som už nejako zabudol.
[23]
10. 10. 2008 v 14:38ladlen
18.Ferrari Testarossa- aj teraz by ešte obstálo v designe
[24]
10. 10. 2008 v 14:39Navtech
Němci píšou september 89 a já ho viděl těmadle vlastníma vočima až v tom ůsá! Fak nekecám!
[25]
10. 10. 2008 v 14:40jurajos
(18) Pierro, to P.S. som akože nevidel!
Alebo potrebuješ podučiť v práci s mailom?
[26]
10. 10. 2008 v 14:42T613
Pro ty co se ptají proč tam není to či ono. Tak mám jednoduchou odpověď! N E N O M I N O V A L I jste je!
[27]
10. 10. 2008 v 14:46Pierro
Juraj prepáč kámo, ale voláko som na chvílu prestal sledovať nominačku (okrem iného som strašil na dovolenke) a tieto autá voláko zabudol nominovať. Čo ti budem vravieť napadly ma až dnes, keď som si pozrel nominované kúsky. Takže je to na tebe. Ak myslíš, doplň ich tam aj s tým Mercom R129, alebo ak už je nominácia definitívne uzavretá, nechaj tak. Ty si tu capo tutti di capi…:o))
[28]
10. 10. 2008 v 14:47Navtech
[26] Hele rusáku… já nominoval dokonce i Renaulty a 129 samo taky!
[29]
10. 10. 2008 v 14:48Pierro
Jinak přeji všem hezký víkend, pěkné počasí a hodně štěstí pro vaše typy na vítěze eightees dekády…:o)) Já doufám, že s volbou Sierry nezůstanu sám…:o))
[30]
10. 10. 2008 v 14:51Pierro
30: a nezapomeňte si o víkendu v autorádiu pustit Depešáky, OMD, New Order, Yahoo, Roxette, Alphaville a Aha. Pro měkčí povahy pak Sandru a Modrý Tanky popř. soundtrack k Sandokanovi anebo Sanitce…:o)) Ať jsou ty osmdesátky stylový…:o))
[31]
10. 10. 2008 v 14:51Navtech
[29] Tobě taky… Jinak nostalgie je hezká věc, ale na Sierru peču.
[32]
10. 10. 2008 v 14:51jurajos
Nevtechu…tak ho tam máš, ale ak teraz zahlasuješ napr. za ten Renault tak si po Teba prídem!!!
Pierro…posúvam Ti tie Ople o kolo ďalej…a prajem pekný weekend. Ja idem do Tatier.
[33]
10. 10. 2008 v 14:54jurajos
(30) Nene…ja som bol druha skupina…takže Metallica, Iron Maiden, Halloween atď.
[34]
10. 10. 2008 v 14:54T613
(28) jo pozoroval jsem, že si na staré roky zblbnul
[35]
10. 10. 2008 v 14:55Navtech
Hlasuju: Škoda Favorit 136. Nemůžu jinak, za pár dní společně oslavíme 20 let života v dobrém i zlém.
[36]
10. 10. 2008 v 14:57jurajos
(35) Pobozkaj ženu, pohľaď deti na rozlúčku…idem si po Teba!!!
[37]
10. 10. 2008 v 15:00Navtech
[36] Ženu seženeš na každym rohu, ale o fávo si tenkrát musel bojovat!
[38]
10. 10. 2008 v 15:16jurajos
(37) Ja neviem…my sme si vyboxovali Samaru.
[39]
10. 10. 2008 v 16:39Lukz
19. 1987 Ferrari F40
[40]
10. 10. 2008 v 17:26Kuba
Snažím se dát dohromady nominaci na devadesátky, ale pořád mám hrozně moc modelů… A navíc jsou všechny z kulaté druhé půlky období, z hranaté éry nic. Co s tím?
[41]
10. 10. 2008 v 17:44T613
nominuj Golfa
[42]
10. 10. 2008 v 17:54jurajos
(40)Nerieš a posielaj…ja sa s tým už nejak popasujem.
[43]
10. 10. 2008 v 18:07martin0102
1984 Ferrari 288 GTO
[44]
11. 10. 2008 v 9:14element5
17. 1984 Ferrari 288 GTO
[45]
11. 10. 2008 v 10:31Richie
31. 1989 Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution I
19. 1987 Ferrari F40 ale srdcem to Ferrari
[46]
11. 10. 2008 v 11:14jurajos
(45) Richie…tak benza ale feroša?
[47]
11. 10. 2008 v 12:14da_b0mb
17. 1984 Ferrari 288 GTO
[48]
11. 10. 2008 v 13:29gld
14. citroen bx
[49]
11. 10. 2008 v 20:01Mileator
18! TESTAROSSA! Aj keď mnou na jar v 84.om cukalo už 288 GTO , táto potvora mi totálne prehádzala život. Stred zo Světa motorú mám ešte dnes. F40 všetko dokonalo. Až po nich bol prvý sex , Kreator a ŠKODA FAVORIT
[50]
11. 10. 2008 v 23:10lorenz
Tak Testarossa bola ako z inej galaxie. Lenze tu bol vacsou bombou Favorit. A ked ho tak porovnavam s krasnym, dalsim Bertoneho veldielom, XM, nech ma urve, ale ten Favorit je asi designovo cistejsim. Sice ho ten XM v COTY 1999 o kusok prekonal, ale za 15. Favoritom ostalo tusim este YUGO FLORIDA (taktiez Bertone). Favorit je nielen krasny, ale aj najviac mi tu dobu vystihuje. Asymetricka maska, moderne tvary, velke dvere, bezovy interier, sikma zadna cast. Pristrojova doska so svetlejsou hornou castou, ktora sa prekrasne zrkadlila v celnom skle. A toho miesta vnutri:
43: Škoda Favorit !!!!
[51]
12. 10. 2008 v 12:50lorenz
Pardon myslel som COTY 1990
[52]
12. 10. 2008 v 17:26jan
24. xj40
[53]
12. 10. 2008 v 21:43marek.g
muj kun je jednoznacne Skoda Rapid
[54]
13. 10. 2008 v 8:43Peter
1986 Lancia Delta HF Integrale
[55]
13. 10. 2008 v 9:12Zetec
Jedině československé „sportovní“ coupé. Škoda Rapid 136.
[56]
13. 10. 2008 v 11:03Darth_Vader
BMW Z1
[57]
13. 10. 2008 v 11:50Práša
17. 1984 Ferrari 288 GTO
[58]
13. 10. 2008 v 13:53eLzyx
16. 1981 Delorean DMC12
[59]
13. 10. 2008 v 15:29Pepis
22. Ford Sierra – malokdo dnes vi, jak tohle auto ve sve dobe pusobilo, a to nejen u nas.
[60]
14. 10. 2008 v 11:51palo
17. 1984 Ferrari 288 GTO
[61]
15. 10. 2008 v 15:56CRX
Navrhoval bych Honda CRX 1988-91
Komentáře nejsou povoleny.